Az amerikai CBS televíziós csatorna által sugárzott, és a bűnügyi helyszínelők kö-zel sem ennyire izgalmas (ám kétség kívül érdekes) munkáját mesterien színre vivő CSI (Crime Scene Investigation – hazánkban Helyszínelők), olyannyira sikeres fogadtatásra talált az államokban, hogy rögtön két számítógépes játékot is szentelt neki a Ubi Soft. Két évvel a sorozat debütálása után, immáron két csapatért izgulhatunk: az eredeti széria mellett, a CSI: Miami rátermett hősei nyomoznak a floridai hétköznapok, cseppet sem hétköznapi esetei után. A tradíció pedig tovább tart: új sorozat, új játékadaptáció – ezúttal is a Ubi Soft prezentálásá-ban.
Az immáron hazánkban is vetített sorozat dramatikus, és kellemesen sötét tónusú atmoszférá-ját próbálja meg visszaadni a játékadaptáció is, amit immáron harmadik alkalommal végez a Radical Entertainment leányvállalat, a 369 Interactive. Az első két részhez hasonlóan a CSI: Miami is egy belső nézetes kalandjáték, amolyan Myst jelleggel. Bár a kivitelezés tekinteté-ben megoszlanak a kritikusok véleményei, én kivételesen azon az állásponton vagyok, amikor a belbecs többet kell jelentsen a külcsínnél. A CSI: Miami – el kell ismernünk – , ugyan tény-leg igen kezdetleges, és régimódi stílusban készült el: a képernyők statikus mivolta, a szerep-lők akadozó mozgása, a kevés animációs fázis, mind azt az érzést kelthetik a csúcskategóriás efektekre vágyókban, hogy ez egy ódivatú, használhatatlan stuff. Pedig ez egyáltalán nincs így. Lehet, hogy egyesek fanyalogva fordulnak majd el a logikai, és kivitelezési hibák láttán, azonban a lassan több évtizedes játéktapasztalatommal azt kell mondjam: végre egy olyan szinten élvezhető produkciót tesztelhettem, melyre már rég nem volt lehetőségem. A sorozat hangulatát szinte tökéletesen visszaadó nyomozós játékban a filmbéli szereplők segítségével kell fényt derítenünk 5 bűntény megoldására, a legmodernebb technika segítségével. Csak rajtunk múlik, hogy a gyilkosságok helyszínén felejtett nyomok, és a tanúvallomások halma-zából mit hámozunk ki. Minden ügy több fokozaton, és több szinten is megoldható – ha segít-ségre szorulnánk, forduljunk nyugodtan társunkhoz, aki instant tippekkel lát el a továbbjutás érdekében. A teljesítményünket minden ügy után a gép kiértékeli, s ezzel arányosan bonusz matériákkal lát el. Az alábbi végigjátszás a legmagasabb, Master fokozat megoldását tartal-mazza – így használatával az ügye komplett megoldását érhetitek el. Jó szórakozást és siker-élményekben gazdag játékmenetet kívánok az angol nyelvet igénylő, és sikamlós témákat igen profin prezentáló játékhoz!
Case 1: Later, Gator
Keresd fel az első gyilkosság helyszínét, a Palm Glen golfklubot, ahol Ty Landonnal, a fekete bőrű golfoktatóval beszélhetsz először. Tőle megtudod, hogy a már nyugalmazott Lawford bíró társaságában volt, amikor előkerült a nyomozást elindító alkar. Kérdezd meg a klubban tartózkodók létszámáról, valamint az esetleges hiányzó testrészekről; de miután minden egyes, a helyszínen lévő tag sértetlen, így ez a szál zsákutcának tűnik. A hátad mögött parkoló golfautóban ül az öreg, úgyhogy ne is habozz kifaggatni őt. Végigpörgetve az összes lehetsé-ges témakört megtudod, hogy korábban is volt már aligátorlátogatója a klubnak, viszont eddig még sohasem érte támadás részükről a játékosokat. Miután a bíró udvariasan távozik, szem-ügyrevehetővé válik a bűncselekmény helyszíne is. A krokodil mellett található kardarabból a tamponnal (Swab) tudsz mintát vételezni: egy fiolányi kenet a gennyesedésből tökéletes lesz a labor számára. A gumikesztyűk (Gloves) segítségével pedig magát a kart is elküldheted vizs-gálatra. A kérdés csupán az, hogy vajon a karhoz tartozó ember a krokodilban, vagy máshol található? A kérdés megválaszolása érdekében vizsgáld meg az aligátor hasát, majd keresd fel a hullaházat (Morgue).
Mivel a krokodilt túlságosan is nagyra növesztette a jó öreg természetanya, így csak a belső szerveivel találkozhatsz Alexx boncasztalán (ámbátor ez is bőségesen elég lesz a kérdéseidre keresett válaszok megtalálásához). Először is bebizonyosodik, hogy egy másik krokodil tá-madása volt látható a megtalált aligátor hasán, másrészt az alkarhoz tartozó test már halott volt, amikor a nagytestű hüllő ráakadt. Tovább bonyolítja az ügyet, hogy az áldozat 2 és 4 napja lehet halott, és szinte bárhol megölhették/meghalhatott. Az ügy felgöngyölítését előse-gítendő kérdd meg Alexxet a krokodil gyomrának feltárására, amelyből további tárgyi bizo-nyítékok kerülnek elő. A kesztyűk (Gloves) segítségével felvehető a golfklub saját bajnoksá-gát hirdető karperec, valamint a csipesszel (Tweezers) a memóriakártya is. Már csak egyetlen opció kérdezhető, ami után a következő választ kapod: a gyilkossággal kapcsolatban teóriája ugyan nincs a bájos boncmesternek, azt viszont elárulja, hogy nem harapás, hanem vágás vá-lasztotta el a kérdéses kart az áldozat testétől. Mivel több opció nincs, és roskadozol a bevizs-gálandó bizonyítékoktól, irány a labor (Laboratory)!
Mutasd meg Valerának a begyűjtött bizonyítékaidat: az olajos mintát az alkarról (Forearm Oil), valamint magát a lefűrészelt kardarabot (Severed Forearm) is. A kinyert DNS-mintával hamarosan lesz mit kezdened, azonban előtte még villantsd fel a hátramaradt két bizonyítékot: az ezüst karperecet (Silver Bracelet) és a memóriakártyát (Memory Card). Most jöhet a mik-roszkóp és az olaj (Oil) esete, ahol kiderül, hogy mechanikai jellegű szennyeződésről van szó. A komputernél speciális kapcsolódási pontok (Search Links/Special) után kell kutatnod, ami jelen esetben a PDA memóriakártyáján eltárolt adatok visszafejtése lesz. A feladványt az alábbi mondatra kell kiegészíteni:
„I am ending it right now. My family is being ripped apart from everything i’ve done. You will never see me again.”
Keresd fel Ty-t a golfklubban, és mutasd fel neki a karperecet. Egyből rávágja a tulajdonosok neveit: Tim és Russ Cole lehetnek a jogos viselői az ezüstékszernek, miután pár éve megnyer-ték az apa és fia golfversenyt. Hogy melyiküké is pontosan az ékszer, azt egyenlőre még sűrű homály fedi. Keresd fel a bűntény helyszínét újra, ahol fújd le a gyepen található vérfoltot a foszforeszkáló kemikáliájú flakonoddal (Luminol). A felsejlő útvonalon lokalizálhatóvá válik a krokodil partramászásának helye – mielőtt azonban felderítenéd a közeli hídnál történt két aligátor kakaskodásának ügyét, a vattapálcika (Swab) segítségével vegyél mintát a vérfoltból. A hídnál fókuszálj a csatornacső melletti anyagra, melyet valószínűleg a krokodil öklendezhe-tett fel. Ezt a kesztyűkel (Gloves) tudod magadhoz venni. Az alatta felsejlő apró műanyagda-rabot pedig közelebbről szemügyre véve, a csipesz (Tweezers) segítségével teheted bizonyí-tékká. Irány a labor (Laboratory)! Mutasd meg Valerának a hüllő vérmintáját (Blood Trail Sample), a gyomrának tartalmát (Stomach Matter), és a plasztikdarabot (Plastic Bits), majd keresd fel Yelinát (Yelina’s Desk). Tőle csupán egy cím kell, méghozzá Cole-ék lakóhelyéé (Cole’s Home Deck).
Heather Cole személyében egy újabb gyanúsítottat ismerhetsz meg, akit ráadásul ki is kell faggatnod Tim és Russ személyéről. Kérdezd a karperecről, majd a férjéről. Miután megtu-dod, hogy múlt hét óta külön élnek, firtasd kicsit az okokat. Kicsi a világ: Tim legjobb barát-jának, Ty-nak feleségével, Ronni Landonnal csalta folyamatosan, ami talán megmagyarázza a feleség lépését. Miután a férj-téma kimerült, jöhet a poronty, hogy aztán egy éles huszárvá-gással újra visszatérhess a hűtlen házastárshoz: Ronni válókeresetet adott be Ty ellen, mert úgy érzi Timben találta meg a lelki társát. A Miami-i szappanopera tehát elkezdődni látszik, éppen ezért szusszanásnyi szünetet tartva kérj engedélyt a lakrész átvizsgálásához. Mielőtt azonban hozzálátnál, még tudakold meg, hogy egy esetleges DNS-vizsgálathoz mit szólna a ház úrnője. A tárgykörök kimerülésével végre elkezdheted a fizikai munkát is: Calleigh segít-ségével rögtön meg is örökíttetheted a verandán kicserélt padlógerendákat egy fénykép formá-jában. Heather erről nem tud további felvilágosítással szolgálni, úgyhogy kutakodj tovább, például a bal kéz felé eső festőállvány irányában. Az alsó fertályban elhelyezkedő dobozra fókuszálva nagyíts rá (Magnifying Scope) az egyik tubusra, majd a csipesz (Tweezer) segítsé-gével vedd fel az előbukkanó hajszálat. Az állvány jobb oldalán egy fűrész ékeskedik – ezt a kesztyűk (Gloves) felhúzása után viheted magaddal. Már csak a bejárattól jobbra található golfzsák címkéjének tüzetesebb bevizsgálása van hátra, amelyen egy kis ujjlenyomat-kimutató port (Fingerprint Powder) elszórva láthatóvá válik a valószínűleg az ügy felgöngyö-lítését elősegítő ismeretlen ember kézjegye. Nyomás a golfklubba, ahol Ty-t faggatva tudha-tod meg, hogy véleménye szerint házassága korántsem menthetetlen, és mindent helyre fog hozni, hogy kapcsolata újra rendbe jöjjön Ronnival. Mivel a tárgylistádban kezdenek felhal-mozódni a bevizsgálatlan bizonyítékok, keresd fel Valerát a laboratóriumban (Laboratory).
Mutasd meg neki a hajat (Hair), amelyről kiderül, hogy nem emberi – úgyhogy ezt majd a mikroszkóppal kell tovább vizsgálnod. Add még át az ujjlenyomatos kártyát a golftáskáról (Fingerprint), majd tedd ugyanezt a fűrésszel (Saw) is. Vedd kezelésbe a mikroszkópot, mely alatt bevizsgálhatod a hajdarabot (Hair). Az első mintával összevetve máris egyezést tapasz-talsz egy bizonyos Sable Martin nyúlfajtával. Most ülj a számítógép elé, és keress egyező ujjlenyomatokat (Finger Prints). Összevetve a gép által ötödiknek kidobott mintával hamar egyezést találhatsz Heather Cole ujjlenyomatával. Már csak a fűrész bevizsgálása van hátra – ezt a hullaházban teheted meg (Morgue). Alexx egyértelműen megállapítja, hogy nem a Cole rezidencián talált fűrész csonkolta az áldozat karját. Irány akkor Heather (Cole’s Home Deck), akitől az ujjlenyomat kapcsán érdeklődd meg, hogy milyen gyakran jár golfozni. A tipp nem jött be: Cole asszony ugyanis gyűlöli a sportokat, beleértve a golfozást is (már leg-alábbis állítása szerint). A nyomozás továbbgördítése érdekében keresd fel Yelinát (Yelina’s Desk), akitől Ronni Landon lakcíméhez juthatsz. Mielőtt felkeresnéd, még nyomoztasd le, hogy Russ valóban abban a sporttáborban van-e, amelyről nevelőanyja tudott…
Ronni házához érve (Landon’s Home Garage) elegyedj szóba az ajtóban álldogáló kishölgy-gyel, akiről hamarosan kiderül, hogy Jessica Landon, Ronni Landon lánya. Miután útbaigazít édesanyját illetően (aki a garázsban tevékenykedik), érdeklődd meg, hogy ismeri-e Tim illetve Russ Cole-t. Mint kiderül: Russ 6 hónapja randizik a lánnyal, ám szüleik ezt nem szemlélik felhőtlen boldogsággal… A horzsolásnyomokra rákérdezvén pedig a lépcsőn való megbotlást hozza fel magyarázatként (mely kicsit Münchausen-szagú, de hát egyelőre nincs bizonyítékod az ellenkezőjére). Miután a Timmel való (korántsem felhőtlen) kapcsolata is kitárgyalódott, lépj be a garázsba és szólítsd meg a kedves mamát. Mivel Ronni következetesen tagad, ezért itt már sok babér nem fog teremni számodra – hagyd el a környéket (Yelina’s Desk).
Tudd meg Lawford bíró úr címét, és keresd is fel a rezidenciáján (Judge’s Study). Érdeklődj Ronni válásáról, majd kérd el az erről szóló papírokat. Mivel ez a rendőrségi központi adatbá-zisban található, Yelina segítségéhez kell folyamodnod (Yelina’s Desk). Miután az irat a bir-tokodba került, vidd el a laborba (Laboratory), hogy bevizsgáltasd azt. A gyanúd nem volt alaptalan: Ronni (alá)írása egyezik a memóriakártyán talált kézírásfoszlányokkal. Ideje tehát szembesítened a hölgyeményt (Landon’s Home Garage) az ellentmondásokkal! Megoldódni látszik a rejtély (illetve fogyni kezd a sok kérdőjel): a bizonyítékok fényében immár Ronni beismeri a Timmel történő afférját; elismeri, hogy ő hagyott üzenetet Tim PDA-ján, ám meg-említi azt is, hogy Ty ráébresztette arra, hogy kapcsolatuk még helyrehozható, így a Timmel történő szakítás mellett döntött. Ennek ellenére a férfibüszkeség kitört Ty-ból: a nyílt színen veszett össze Timmel. Timet azóta nem látták… Kérj engedélyt a körülnézésre, majd a csi-peszt (Tweezers) használva vedd fel a földön heverő műanyagdarabot. A soron következő megvizsgálandó tárgy a golfzsák névcédulája lesz, mely meglepő módon Russ tulajdona, és nem pedig Ty-é… Kukkants bele a zsák egyik zsebébe, ahonnan egy Ronnit ábrázoló rajz ke-rül elő. A nagyítót (Magnifying Score) használva közelíts rá a nyakrésznél található hajszálra, melyet a csipesz (Tweezers) segítségével tégy is bizonyítékká. Öltözz gumikesztyűbe (Gloves) és tedd el magát a rajzot is. Tudakold meg Ronnitól, hogy mit keres itt Russ zsákja, valamint tud-e valamit a képről! Még a végén kiderül, hogy apja és fia nem csak golfozni járt együtt, hanem azonos nővel is háltak…
Keresd fel Cole-ékat (Cole’s Home Deck) a fejleményekkel, és kérdezd Heathert Russ golf-ütőiről. A kedves mama bizonytalan: ha nincsenek a környéken, akkor a gyermek magával vitte Louisianába. Vagy nem… Irány a labor (Laboratory), ahol már vizsgáltathatod is a kö-vetkező bizonyítékokat: műanyagdarab a garázsból (Plastic Fragment), hajszál a portréról (Portrait Hair), és maga az arckép (Portrait). Ezután jöhet a mikroszkópos móka: próbáld ösz-szetársítani a hajszálat az egyező mintával (a harmadik lesz az). Miután ismét a nyúl jött ki, ellenőrizd le, hogy a két hajszál egyezik-e (Hair, Portrait Hair – egyezni fog), majd keresd fel Ty-t a golfklubban (Palm Glen Country Club). Kérdezd a felszarvazott férjet, majd miután kitálalt, érdeklődj az eseményekről a szemtanúnál, Lawford bírónál is (Judge’s Study). Elme-séli a négyszereplős dráma részleteit: miután Jessica rájött, hogy anyja Russ-szal csalja férjét, Tim is beszállt a buliba, amit Ty már nem tudott higgadtan szemlélni és ráugrott legjobb ba-rátjára. Azzal fenyegetőzött, hogy mindkét Cole-t megöli, amiért megbecstelenítették felesé-gét, de hogy ez most csak indulatként szólt belőle, vagy valóban így volt – még Lawford bíró sem tudta eldönteni. Mivel a kérdések elfogytak, ideje meglátogatni Yelinát (Yelina’s Desk).
Mint kiderül: Russ soha nem ért el Louisianába, és Tim sem került még elő – így továbbra sem tudod megállapítani, ki lehet az áldozat. Kérj egy kihallgatási engedélyt Yelinától, és vond kérdőre Jessicát. Ezután irány Ronni (Landon’s Home Garage), és a portrét felmutatva érdeklődj Russ-ról. Miután további részletekre derült fény, úgy tűnik utána kéne nézni az öreg Landonnak egy picit. Ehhez Yelina (Yelina’s Desk) házkutatási parancsa szükségeltetik. A papírral visszatérve (Landon’s Home Garage) hamar megnyílik előtted az út Ty holmijához: vedd is kezelésbe az ablak mellett álló szekrényeket! A jobb oldali fakkból egy golfzsák kerül elő – benne egy emberi kéz, a gumikesztyű (Gloves) használatával nyithatod fel szakszerűen. Miután eltetted a kezet, vedd szemügyre a betört ablakot is, amelynek belső párkányán az ujjlenyomatot megjelenítő porral (Fingerprint Powder) mutathatod ki archiválhatóan az itt felejtett „névjegyet”. Már csak a sarokban álló asztal maradt bevizsgálatlanul: a zseblámpa segítségével világíts rá az alsó polcon megbúvó narancssárgás fűrésztokra, melyen olajfolt éktelenkedik. A vattás pálca (Swab) segítségével vehetsz belőle mintát. A kesztyűt (Gloves) újfent alkalmazva pedig el is teheted a védőtokot.
A laborban (Laboratory) Valera már tűkön ülve várja, hogy megmutasd neki az eddig begyűj-tött bizonyítékokat: a fiolába folyatott olajat (Oily Substance), az ujjlenyomatot (Fingerprint – Landon’s Garage), a láncfűrész védőtokját (Chainsaw Guard), és a levágott kezet (Severed Hand). Ez utóbbiból megállapítható a kéz DNS-e és ujjlenyomata, melyeket a későbbiek so-rán még majd használnod kell. Most egyelőre vetődj rá a mikroszkópra, és hasonlítsd össze a két olajos fiolád tartalmát (Oil és Chainsaw Oil). Mivel egyezett, ezáltal megállapítható, hogy a kezet a motoros láncfűrésszel távolították el a testtől. Most lépj be a számítógépbe, ahol ujjlenyomatok (Finger Prints) után kell kutatnod (helyesebben mondva: azok gazdái után). Futass le egy keresést a Landonék garázsában találhatón (Fingerprint – Landon’s Garage), majd párosítsd a megfelelővel (a második lesz az). Heather Cole személyét dobja ki a gép – ami tovább bonyolítja az amúgy sem egyszerű szerelmi szálat, de ezzel még koránt sem ért véget az azonosítás! Most keresd meg a levágott kézhez tartozó ujjlenyomat gazdáját (Fingerprint – Severed Hand), majd párosítsd a kettes számú találatot hozzá. A nyilvántartás szerint a kéz Tim Cole tulajdonát képezte… Ez azonban még nem jelenti a nyomozás végét – sőt! A java csak most jön: egyeztesd a komputer adatai alapján a két végtag DNS-mintáját (DNA: Severed Hand, Severed Forearm), majd miután ez is egyezést mutatott, szaladj el a boncterembe (Morgue).
Kérdezd Alexxet a levágott kézfejről, aki megerősíti, hogy a kar és kézfej egy embertől szár-mazik, valamint a láncfűrész valóban lehetett gyilkos fegyver (ehhez meg kell mutatnod a kézfejet, valamint nehezebb fokozatokon a fűrészhez tartozó tokot). Kérdezd Heathert (Cole’s Home Deck) a garázsban található ujjlenyomatáról, valamint Ronni és Russ kapcsolatáról, majd jegyezd fel azt a nem elhanyagolható tényt, hogy Ty és Tim gyakran adogatták kölcsön egymásnak a cuccaikat. A gyilkos és az indíték tehát már nincs messze… Keresd fel Yelinát (Yelina’s Desk), akitől kérj újabb engedélyt Jessica kihallgatására. Miután tisztáztátok, hogy Russ soha nem ért oda Louisianába, jegyezd fel a New Orleans-i hotelének nevét, és kérd Yelina (Yelina’s Desk) segítségét. Mivel a jótét lelket lefülelték a hatóságok egy féktelen ti-vornyát követően, így nem volt nehéz telefonvégre kapni egy helyi rendőrőrsön. A lehetséges elkövetők köre tovább bővül: szinte minden gyanúsítottnak lett volna oka megölnie Tim Cole-t. Ehhez igazodva kérdezd meg Ty-t a golfklubban a fűrészéről és Heatherről, majd igényelj egy Ronni elleni kihallgatási parancsot Yelinától. A meggyanúsításra igen érzékenyen reagáló hölgytől kérdezd Heather ujjlenyomatának ügyét, de legjobb tudomása szerint nem járt a há-zában Cole asszonyság. Ennek ellenére a gyilkosság vádját tagadja. Yelinától kérj egy házku-tatási parancsot – méghozzá a Cole rezidenciához. Keresd is fel Heathert (Cole’s Home Deck), és mutasd fel neki a házkutatási parancsot. Ennek segítségével immáron bekukkanthatsz a veranda alá a zseblámpával (Flashligt), és észrevehetsz a gerendák közé befolyt olajfoltot (jobb kéz irányában lesz, távolabb a papírlaptól). A vatta (Swab) segítségével vedd le a min-tát, majd fókuszálj a beszorult papírlapra (szintén az elemlámpával). A kesztyűd (Gloves) segítségével vedd fel, és mutasd is meg rögtön a két napja keletkezett pontkártyát Heathernek, aki eddig azt állította, hogy hetek óta nem látta férjét…
Az előbb talált olajmintával (Oily Substance – Cole’s Home) keresd fel a labort (Laboratory), ahol miután Valera felkészítette a vizsgálatokra, dugd az orrod a mikroszkópba. Vesd össze a golfklubban talált olajat (Oil) a Cole-házban szerzettel (Oily Substance) – ezek természetesen egyeznek. Most már csak a láncfűrészhez tartozó folyadékot (Chainsaw Oil) kell összehason-lítanod a Cole-éknál találttal (Oily Substance), amely miután szintén egyezett, már alá van támasztva az igényed Yelinánál a Cole-hajóra vonatkozó házkutatási parancsot illetően.
A végjátékban a hajó, és annak tulajdonosa köré (Cole’s Home Deck) csavarodnak a szálak: vizsgáld meg a vízijármű küszöbét a foszforeszkáló szerrel (Luminol), majd gyűjtsd be a lát-hatóvá váló vérmintát a vattával (Swab). További bizonyítékra is szert tehetsz, ha a hajó bel-sejéből felcsippented (Tweezers) a műanyagdarabkát. Mutasd meg Valerának (Laboratory) a két új bizonyítékodat: a vérmintát (Blood Sample), és a plasztik darabot (Plastic Fragments), ezután pedig használd a számítógép DNS-analízisét. Vesd össze a hajón talált mintát (Blood DNA) a karéval (DNA Forearm), majd Tim kézfejével is (DNA Hand). Mivel mindhárom egyezik, fordulj a mikroszkóphoz, ahol két plasztik-darabkát kell összehasonlítanod (Plastic Bits – Palm Glen és Plastic Bits – Cole’s Boat), és miután ezek is passzolnak, folyamodj ki-hallgatási parancshoz Yelinánál Mrs. Cole ügyében. Már csak az indítékok és bizonyítékok feltárását kell lezongoráznod, és végre hátradőlve élvezheted az első ügyed felgöngyölítésé-nek végét.
KVÍZ:
KÉRDÉS: Where was Russ Cole’s football camp?
VÁLASZ: Louisiana
KÉRDÉS: What other object was on the dock leading to the Cole’s Boat
VÁLASZ: Inflatable Lifeboat
KÉRDÉS: How many golf clubs are in Russ Cole’s golf bag?
VÁLASZ: 6
KÉRDÉS: What golf course feature was the dead alligator found next to?
VÁLASZ: Sand Trap
KÉRDÉS: What hotel was Russ staying at?
VÁLASZ: The Thorngate
Case 2: Crack or Jack
Új ügy, új helyszín, új áldozat. Az előző esettel ellentétben, itt legalább már nem kell teljes mértékben a sötétben tapogatóznod, hiszen az FBI emberei beazonosították a Fate nevű lokál áldozatát. Most már csak azt kell kideríteni, hogy ki és miért tette el láb alól Jack Simmons-t. A klubba érve faggasd ki az ajtónálló őrt – ezáltal bővül a gyanúsítottak köre is. Enrique Jack alkalmazottja volt (hiszen Simmons úr nemcsak a főnöke, hanem a hely tulaja is volt egyben), de gyilkosságra utaló nyom szerinte nem található a helyszínen. Vedd szemügyre közelebbről is az áldozatot, és a kesztyűk (Gloves) segítségével vedd fel a lepottyant reflektort. Szintén eme segédeszköz használatával vedd fel a csavardarabot, valamint a szétszóródott üvegszilán-kokat. Ezután fókuszálj az áldozatra, annak is cipőjére: a ráragadt rágógumiból fontosnak tűnő bizonyítékot szerezhetsz (Adhesive Specimen Mount). Most egy kicsit a magánszféra letapogatása következik: jöhet a pénztárca kinyitása, majd a kesztyűk (Gloves) segedelmével a névjegykártya elzsebelése. Mielőtt megkérdeznéd Enriquétől a pénz, és a hitelkártyák hollé-tét, még pamacsold be a fejen található vérfoltot a vattád (Swab) segítségével. Most kérdezd a segítőkész kidobófiút, a válasza után pedig keresd fel a laboratóriumot (Laboratory)!
Mutasd meg Valerának a begyűjtött tárgyakat: az élesztőnek bizonyuló, porszerű anyagot Simmons cipőjéről (Powdery Substance), a vérrel teli fiolát a sebéből (Simmon’s Blood), az áldozat névjegykártyáját (Business Card), majd a körülötte fekvő három szerkezetet, a lámpát (Disco Light), a csavart (Bolt), és az üvegszilánkokat (Glass Shards). A bizonyítékok feldol-gozása után lépj be a komputerbe, és a speciális kapcsolódási pontok (Search Links/Special) között keresve máris ráakadhatsz Simmons úr egy másik klubjára (The Draft Sports Bar). Ezt is fel fogod keresni hamarosan, ám addig még van egy kis megvizsgálnivalód. Mindjárt a mikroszkóp alá dughatod a Jack cipőjén talált élesztődarabot, melyet a második mintával ösz-szevetve egy főleg német nyelvterületen használt fajtaként azonosítasz. Miután ez az informá-ció is a rendelkezésedre áll, próbáld összeilleszteni az üvegdarabokat a Valera háta mögötti asztalon.
(!KÉP!: csi_miami_041.jpg)
Miután ez megtörtént, kattints kétszer az összeillesztett üveglapra a tárgylistádban, és az ujj-lenyomat-vételező por (Fingerprint Powder) segítségével vedd le a mintát. Dolgoztasd fel az eredményt Valerával, majd ugorj el a Fate klubba Enrique ujjlenyomatáért. Ezt mutasd meg Valerának a laborban, majd hasonlítsd össze a számítógépben (Finger Prints) a lámpán talál-takkal. Egyeznek… Keresd fel a hullaházat (Morgue), és kérd meg Alexxet, hogy készítse elő neked a testet a boncolásra. Érdeklődj a halál okáról, majd közelebbről is vizsgáld meg a fej-sebet. A kenőcsöd (Mikrosil) használatával mintát vehetsz a seb körüli furcsa jelekről, majd a vér és a lámpa alapján megállapítható, hogy a holttest a hátán feküdt, és hogy nem a lámpa volt a gyilkos fegyver! Térj vissza a laborba (Laboratory), és mutasd meg a Jack fején lévő furcsa jelek (Wound Impression) másolatát Valerának.
Mivel most új nyomok kellenek, térj vissza a bárba. Kérdezd a segítőkész kidobót Jack ellen-ségeiről, a társtulajdonosával birtokolt másik bárjáról, és a reflektoron felejtett ujjlenyomatá-ról. Mivel most már lesz mit bogoznod, keresd fel a város túlsó felén lévő kocsmát (Whiskey Stop Sportsbar). Faggasd ki a Jackhez hajdanán gyengédebb szálakkal is kötődő Nicky Winters-t, majd kérdezd a társtulajdonosáról, Ronról. Megnyílik előtted a pincéből megköze-líthető sörfőzde (Microbrewery), ám mielőtt még odamerészkednél, vizsgáld át a trófeagyűj-teményt. Annál is inkább, hiszen a bokszkesztyűs érmen a csillagjel meglehetősen emlékeztet az áldozat halántékán talált ábrára. Nyomj oda egy kis kenőcsöt a tubusodból (Mikrosil), hogy levedd a megfelelő mintát a labor számára. Ezek után már csak a kesztyű tetején található nyomokat kell rögzítened: ehhez használd a vérzést láthatóvá tevő spriccelőt (Luminol), majd archiváld le a vattáid (Swab) segítségével. Pillants rá az igen drágának tűnő mű golfpálya-installációra, majd kérdezd a pincérnőt a véres trófeáról. Mivel válasza negatív, ugorj el a laborba (Laboratory) bevizsgáltatni a szerzeményeidet: a trófeán talált csillagjelképről (Trophy Impression), és vérmintáról (Blood Swab) kell bővebb információt szerezned. Vedd kezelésbe a komputert, és vesd össze a két DNS-mintát (DNA). Mivel nem egyeznek, így futtass le egy keresést a trófeán találttal (Trophy Blood DNA), és pároztasd össze az ötödik lelettel. Bobbie Bessie, két éve halott bokszolót kapod eredményül – tehát a gyanúsítottak listáját az ő nevével már nem kell kiegészítened…
Keresd fel a serfőzdét (Microbrewery), és faggasd ki Ron Prestont. Miután elmesélte Jackkel történt veszekedésük történetét, és hogy gyanújuk szerint Enrique galád módon nyúlja a bevé-telt a Fate-ből, közelíts rá a bal oldali hordón álló korsóra. A csillagszimbólumot jobban be-vizsgálva (Mikrosil) egy újabb bizonyítékdarabkával lehetsz gazdagabb. Miután ez megvolt, fogd a kesztyűdet (Gloves), és tedd el az egész bögrét is. Most figyeld meg a lépcső alatt hú-zódó sötétes foltot, és végy is egy kis mintát belőle a pamacsos vattád (Swab) segítségével. Még vess egy pillantást a jobb oldali hordó szelepére, majd szaladj a laborba (Laboratory). Vizsgáltasd be a bizonyítékokat: a földön talált foltból vett mintát (Beer Spill Swab), sörös-korsón talált csillagot (Beer Mug Impression), majd magát a korsót (Beer Mug) is. Keress rá a mikroszkóp alatt a foltmintára (Beer Spill Yeast), és a harmadik mintával összevetve megál-lapíthatod, hogy ez egy belga sörből származó minta volt. A korsón található nyomokat (Yeast Simple) az ötödik találati eredménnyel összevetve amerikai söralapot kapsz eredmé-nyül – ez pedig még mindig nem az, amit keresel. Vesd össze a két mintát (Beer Spill Yeast és Yeast Simple), majd miután egyezést tapasztalsz, levonhatod a konzekvenciát, hogy nem Ron sörfőzdéjéből származott az áldozat cipőjén található alapanyag. Keresd fel a Fate-et, és kérdezd Enriquét a hiányzó pénzekről. Miután sikertelenül jártál, érdeklődj Nicky-nél is (Whiskey Stop Sportsbar).
Mivel még Enrique nem tisztázódott, keresd fel Yelinát (Yelina’s Desk), és kérj egy számla-kivonatot a kidobófiú egyenlegéről. Az eredmény több, mint lelkesítő: bepillantást nyerhetsz a srác autójába is – úgyhogy ne habozz átvizsgálni azt (Sanchez’ Car)! Orientálódj a csomagtar-tója felé, majd miután felnyitottad azt, a kesztyűk (Gloves) segítségével emeld el a fogót. Most pattanj be a kocsiba is, és vizsgáld a kesztyűtartót: a zacskóra ráközelítve egy ujjlenyo-matot találhatsz (Fingerprint Powder), majd veheted is fel (Gloves). Repülj rá a hátsó ülésre is, a kevésbé jól látható foltot az UV-lámpád (Ultraviolet Light) segítségével lokalizálhatod. Ezek után már gyerekjáték lesz az ecset (Swab) segítségével mintát vételezni belőle. Ha már ilyen alapos voltál, ne hagyd észrevétlenül az anyósülés alatt megbúvó borítékot sem – ezt is a kesztyűk (Gloves) segítségével teheted bizonyítékká. Mivel a kocsi kiürült, a tárgylistád meg feltöltődött, ideje bevizsgáltatnod új szerzeményeidet a laborban (Laboratory). Mutasd meg a tárgyaidat Valerának: az ujjlenyomatot a tasakról (Powder Bag Fingerprint), a beazonosítatlan testnedvet az ülésekről (Fluid Sample), a fogót, amely nem passzol a lámpatest csavarjához (Pliers), a zacskó fehér port (Powdery Substance), és a háromezer dollárt tartalmazó borítékot (Cash Envelope). Ezután komputer-analízis jön: ujjlenyomatot fogsz párosítani (Finger Prints). Keresd ki az adatbázisból a zacskón talált ujjlenyomatokhoz (Car Powder Fingerprint) leginkább illő találatot (a negyedik lesz az), és jegyezd fel Nicky Winters nevét… Most jöhet a DNS-teszt (DNA)! Keress megfelelő találatokat a kidobó autójában talált mintához (DNA Sample – Sanchez’ Car), így a második eredménnyel pároztatva kiderítheted: Enrique test-nedvétől volt piszkos az ülés. Már csak az egyéb érdekességek menüpont maradt hátra (Search Links/Special): itt kokainként azonosíthatod a zacskóban tárolt fehér port.
Vond kérdőre Enriquét az új bizonyítékokra hivatkozva, ám a sötét agyú kidobó következete-sen tagadja a drogkereskedelmet, a prostituáltfuttatás, és a többi vádadat. Kérdezd Nicky Winters-szel kapcsolatban is; persze a hölgyemény sem szándékozik beismerő vallomást tenni (mindössze Ronra próbálja irányítani a figyelmedet). Ne is habozz hát felgöngyölíteni az ügy elvarratlan szálait, válaszd Ront beszélgetőpartneredül (Microbrewery). Természetesen ő sem vállalja be a drogdílerkedést, úgyhogy Yelinához (Yelina’s Desk) kell fordulnod az igazsá-gért. A számítógépes nyilvántartást segítségül hívva pillanatok alatt kideríthető, hogy melyik jómadárnak volt már drogüzérkedés miatt priusza. Ront dobja ki a gép végül, de újra megkér-dezve őt erről ismét csak a pincérnőhöz, Nicky Winters-hez irányít. Mivel az ügy meglehető-sen vánszorogva halad, térj vissza Yelinához, és érdeklődd meg, hogy megjött-e már a kidobó bankszámlakivonata? Mivel a válasz pozitív, már rohanhatsz is a papírral a laborba (Laboratory), bevizsgáltatni azt. A számítógépes nyilvántartás (Search Specials/Links) szerint Enrique másodbankszámláján jóval több pénz van, mint amennyi a fizetéséből következne, így talán nem voltak alaptalanok Ron és Jack gyanúi a sikkasztással kapcsolatban. Kérdezd magát az illetékest, aki még ilyen nyilvánvaló bizonyítékok mellett is az ártatlant adja. Ne tűrd, hogy tovább szédítsen: Yelina segítségével kérj egy kihallgatási engedélyt.
Érdekes társalgás veszi kezdetét, melyben Enrique beismeri végre a sikkasztást, ám a drog-ügyletet Nicky Winters-re hárítja. Yelinától kérj egy házkutatási parancsot a Fate-be, ahol immáron bevizsgálhatod a bárpultot is. Mindjárt mozdulj is rá sörcsapra, amelynek csapolókarját kell lefecskendezned (Luminol) egy picit. A láthatóvá váló vérmintát a vattád-dal (Swab) szívathatod fel. Nézd meg közelebbről a jobb oldali csap tengelyét – egy újabb csillag alakú formát szerezhetsz meg az egyik tubusod használatával (Mikrosil). Most fóku-szálj a pénztárgépre, ahol a zöld gomb lenyomását követően feltárul előtted a kassza. Vedd szemügyre közelebbről is az egyik százdollárost, majd a Ninhydrin segítségével tedd látható-vá a rajta megbúvó ujjlenyomatot. Még nincs vége a pénzen rejlő bizonyítékoknak – ha szem-füles vagy, egy furcsa eredetű fehér port is kimutathatsz a szakadás mellett (Adhesive Speci-men Mount). Már csak a kesztyűd (Gloves) felhúzása van hátra, és magát a pénzt is magaddal viheted. Még van egy megvizsgálandó tárgyad a szórakozóhelyen – ez pedig nem más, mint a létra, amelyen a mágneses por (Magnetic Powder) segítségével mutathatsz ki használható ujjlenyomatot.
Azt hiszem ennyi bizonyítéktól örömtáncot fog járni a labor, úgyhogy keresd is fel Valerát azon nyomban (Laboratory). Mutasd meg szépen sorban a szerzeményeidet (Beer Tap Blood, Bill Fingerprint, Powdery Substance, Ladder Fingerprint, Beer Tap Impression, Rolled 100 Dollar Bill), majd vesd bele magad az ujjlenyomatok visszafejtésébe a számítógépnél (Finger Prints). A pénzen talált ujjlenyomatot (Dollar Fingerprint) kell pároztatnod a megfelelő talála-ti eredménnyel (a második lesz az), hogy meggyanúsíthasd Nicky-t drogüzérkedéssel. Vesd össze a pénzen talált ujjlenyomatokat a kokainos zacskóéval – természetesen egyeznek. Most vedd alapul a létrán talált lenyomatot, és pároztasd az üvegszilánkokéval. Mivel az eredmény Enriquére utal, bizonyosodj meg róla, hogy a létrán találtak egyeznek-e az általa megadottak-kal (Fingerprint – Sanchez). Mivel a válasz pozitív, több dolgod ebben a menüpontban már nem lesz. Viszont a kapcsolódási pontoknál (Search Specials/Links) még leellenőrizheted a pénzen talált azonosítatlan anyagot (Powdery Substance – Money). Kokó volt ez is…
Folytasd Enrique kihallgatását Yelina irodájában, akitől megtudod, hogy a bárpultnál egy bi-zonyos Frank Lamb nevű vendég járt pórul az akadékoskodása miatt. Kérdezz rá Yelinánál a fickóra, aki visszaigazolja Enrique autóbalesetes történetét. Most Nicky-t lesz érdemes fag-gatnod (és ebben Yelina is egyetért), egy szép kis kihallgató paranccsal felszerelkezve. A pin-cérnő elárulja, hogy Jack kérte fel a drogkereskedelemre, hogy ezzel besározza Ront, de ő ezt kategorikusan megtagadta. Ezért is repült az állásából. Nem úgy, mint Mr. Sanchez, aki ezt nem utasítottal el ilyen konkrétan. Beszélj tehát a kidobóval a drogkereskedelemről, aki be-vallja, hogy elvállalta Ron befeketítését. Már csak Ront nem hallgattad ki a szentháromság tagjai közül, úgyhogy ideje őrá is felhatalmazást szerezned – Yelina közbenjárásával. Az ügyed nem könnyíti meg túlságosan a sörfőző bajnok: ügyvéde jelenlétében szinte semmilyen kérdésre nem hajlandó válaszolni. Sebaj, majd a sörfőzdéje mesél – miután sikerült házkutatá-si parancsot szerezned hozzá.
Végy mintát a jobb oldali tartály tetején lévő nyíláson keresztül a sörből, majd a külső szelep segítségével ereszd ki a tartalmát. A kesztyűkben (Gloves) emeled ki a tartály mélyére rejtett fogót (Locking Pliers), melyet a sörminta (Canister Beer) mellett mutass fel Valerának a la-borban (Laboratory). A mikroszkóp alatt bevizsgálhatod a sörmintát (Canister Beer), melyet a megfelelő példánnyal összehasonlítva (az ötödik lesz az), egy német sörfajtához jutsz. Ezt már csak az áldozat cipőjén talált anyaggal kell összevetned, hogy egyezést tapasztalj, és egy-ben megbizonyosodj a bűncselekmény elkövetőjéről. Irány Yelina, ahol Ront már csak szem-besítened kell a bizonyítékokkal (Locking Pliers), és megünnepelheted második megoldott ügyedet.
KVÍZ:
KÉRDÉS: What is the other name for a $100 bill?
VÁLASZ: C-Note
KÉRDÉS: How many large fermenting beer vats were in the microbrewery?
VÁLASZ: 2
KÉRDÉS: What strain of yeast was found on the victim’s shoes?
VÁLASZ: Bavarian Lager
KÉRDÉS: How many pool tables were visible at Whiskey Stop?
VÁLASZ: 2
KÉRDÉS: What was on the shelves behind the cash register at Fate nightclub?
VÁLASZ: Bottles of alcohol
Case 3: The Hate Boat
Horatio ezúttal is a hatásosan mély baritonjával, és nihilistákat megszégyenítő hidegvérrel közli legújabb ügyed részleteit. Ismeretlen hajó, ismeretlen áldozat – igazi csemege egy hely-színelő számára! Keresd is fel a hajót a kikötőben, ahol már vár új kollégád, Eric Delko. Gyorsan térjetek is a tárgyra, és vizsgáld meg közelebbről az elhunyt hölgy koponyáját. Egy-részt felfigyelhetsz a fojtogatásra a nyakán, másrészt feljegyezheted a lövésnyomot a halánté-kán. Nagyíts rá a fejrész alatt található szövetre, hiszen Monica Lewinsky óta tudjuk: a ruha-darabok mindig szolgálhatnak meglepetéssel! Az UV fény (Ultraviolet Light) ezúttal is meg-tette kellő hatását: a fény, majd a vatta (Swab) segítségével elraktározhatsz egy ismeretlen DNS-mintát. Mivel az áldozat csuklóján kötélnyomok is éktelenkednek, nem látszik elveszett ötletnek begyűjteni (Gloves) a tükör előtt heverő kötelet. A homokfúvású üvegajtós szekrényt feltárva erősödhet a hajó felhasználási céljait illető gyanúd – már csak a sok itt tárolt, ki tudja milyen tartalmú videokazetták végett is… Végy egyet magadhoz kesztyűben (Gloves), majd fényképezd le az üres polcot. Az ágyat bal oldalt díszítő festmény alól még felvehetsz (Gloves) egy ragasztószalagot is, míg a jobb oldalon egy maszkra lehetsz figyelmes (valamint a mögötte meghúzódó „biztonsági megfigyelő rendszerre”). Gyűjtsd be a darabokra tépett fényképet (Gloves) a szemetesből, majd keresd fel a hullaházat (Morgue).
Kérd meg Alexxet az áldozat beszállítására, majd a gyilkosság körülményeinek feltárására. Mivel aberrált szexuális játék közben fojtogathatták, illetve kikötözhették, igen nehéz megál-lapítani, hogy egészen pontosan mi okozta a halálát. Kérdezd a lövedékről is, miután jobban megvizsgáltad a koponyasebet, majd miután megkaptad bevizsgálásra is, keresd fel a labora-tóriumot (Laboratory). Mutasd be a begyűjtött mintákat és bizonyítékokat (Bed Stain, Semen Sample, Torn Photo, Rope, Video Tape, Duct Tape, Extracted Bullet), majd állj neki a hát-térmunkának: rakosgasd össze a széttépet kép darabjait. A hátsó asztal felett gubbasztva vi-szonylag hamar kisilabizálható válik a fényképen a hajó neve (Assembled Torn Photo). Ezt a számítógépnél már Valera kutathatóvá is tette, úgyhogy nézz utána (Search Links/Special) ennek a bizonyos Miss Fortune-nek. Az adatbázis ki is dobja a név tulajdonosát (Ella Sinclair), valamint hogy közel két napja segélyhívás érkezett a 911-es központi telefonszámra a hajóval kapcsolatban… Most a mikroszkópos kutatás jön: a ragasztószalag (Duct Tape) egy-előre társ nélkül marad, viszont a golyóról (Bullet) kiderítheted (ötödik töltény), hogy egy 22-es kaliberű fegyverből származik.
A telefonhívás kapcsán Yelinához kell látogatnod, és információt kérned az ominózus segély-hívás ügyében. Pillanatokon belül el is árulja a hívó nevét: Thad Wilson – újabb gyanúsított. Kérd még le a bejelentés digitális változatát is, majd keresd fel Thad otthonát (Waterfront Home). A stégen a híres celebritásba, Julia Alvarezbe botlasz. Mint kiderül: Thad a férje és menedzsere is egyben, viszont sem ő, sem más nőszemély nem tárcsázta a 911-et (már leg-alábbis állítása szerint). Mivel valaki nem mond igazat, Yelina (Yelina’s Desk) segítségével kérd le Alvarez asszony hangmintáját. Ezzel a laborban (Laboratory) tudsz érdemben foglal-kozni, ahol a két hangmintát (Voiceprint – 911 Call, Voiceprint – Radio Interview) feldolgoz-tatva Valerával összevetheted őket a komputerben (Audio/Video). Természetesen egyeznek, úgyhogy látogass vissza Juliához (Waterfront Home), és kérdezd a vészhívásának okairól. Mivel következetesen tagad, nem marad más választásod, mint behozatni egy kis csevegésre, Yelina segítségével.
Kérdezd ki az összes létező opcióról, majd keresd fel Thadet otthonában (Waterfront Home). Rágd át magad a kérdéseidre adott válaszain, majd alaposabban is vedd szemügyre a kikötő-jüket. Rögtön a jobb szélső stégoldalon egy vértócsára bukkanhatsz, amelyből a vatták (Swab) segítségével archiválhatsz le vizsgálható anyagot. A stég közepe felé egy jól megtermett láb-nyomra figyelhetsz fel a madárguanóban, melyet a ragasztólapjaid (Adhesive Lifte) segítsé-gével őrizhetsz meg az utókornak. A stég legvégében lévő horgonyzóhelynél a nagyítód (Magnifying Scope) segítségével bukkanhatsz fontos tárgyra – a kötéldarabot a csipesszel (Tweezers) emelheted el. Lepd meg a labort (Laboratory) az új szerzeményeiddel (Blood, Shoeprint, Rope Fiber), majd vedd kezelésbe a számítógépüket. A DNS-teszteknél (DNA) hasonlítsd össze a dokkon talált vért (Blood) az áldozat mellett találtéval (DNA), az eredmény egyértelműen Thadre tereli a gyanút. Még vesd össze a mikroszkóp segítségével a két kötél-darabot, és az egyezés után kérd Thad DNS-mintáját a házuknál (amit természetesen elutasít). Yelinánál újabb beszélgetésre invitálva Juliát rákérdezhetsz a veszekedésükre a golfklubban (nehéz fokozatokon a hajón talált anyag felmutatása indukálja a továbbhaladást), majd az új részletek fényében kérdezd Thadet a szexuálterapeutáról. A tanulságos beszélgetésből kiderül, hogy az áldozat több néven is futott, valamint hogy Thad pszichológusa, Troy Sullivan utalta be a Stella néven futó „orvoshoz”.
Az irodában (Yelina’s Desk) vond kérdőre Juliát a fegyverrel kapcsolatban, majd kérdezd meg Yelinától, hogy Ella Sinclair futhatott-e Stella Clair néven? Miután a válasz igen, tuda-kold meg Troy Sullivan címét, majd keresd fel a labort (Laboratory). Vizsgáltasd be Julia fegyverét (Julia’s Gun), majd a számítógépnél kerestess rá (Search Links/Special) a tulajdo-nosára. Minő meglepetés: a fegyver tulajdonosa Thad! A mikroszkópnál vizslasd a töltényt (Bullet – Julia’s Gun), és hasonlítsd össze a találati eredményekkel (a negyedik lesz a jó pár), majd az áldozat koponyájában találhatóéval is. Bár Thad fegyvere is 22-es kaliber, mégsem az ő pisztolyából lőtték ki a gyilkos golyót. Keresd is fel a menedzsert (Waterfront Home), és vond kérdőre a pisztollyal kapcsolatban. Miután tisztázza magát, (csak fizetett érte, de a fele-sége „használja”), látogass el a Sullivan rezidenciára (Troy Sullivan’s Home). Mivel Troy nem túl segítőkész, Yelina segítségével teheted kicsit barátságosabbá. A kihallgatószobában beszámol Thad és a terapeuta kapcsolatáról, valamint arról, hogy a férfiasságát visszanyerni kívánó Thad képes lehetett megölni Ellát. Ennek tükrében hívasd be Thadet, majd a kedélyes diskurzus után vidd el bevizsgáltatni a DNS-mintáját (DNA Sample) a laborba (Laboratory). A számítógépnél (DNA) vesd össze Thadnak az áldozat mellett talált és a stégen lévő vérfolt-ból nyert DNS-ét (DNA – Thad Wilson: DNA – Bed Stain és Blood), majd miután mindhá-rom egyezett, beszélj Juliával Yelinánál (Yelina’s Desk).
Kérdezd meg tőle, hogy Thad hajlamos-e dühkitörésekre, illetve képes-e erőszakoskodni egy nővel, majd kérj egy merülési engedélyt Yelinától – hiszen a gyilkos fegyver talán a hajó mel-letti öböl fenekén landolhatott… A vízbe merülve (Underwater Dive Site) kapd elő a kesztyű-det (Gloves) és vedd fel a középső kövek között bújó mobiltelefont, majd fókuszálj a bal olda-li sziklán lévő táskára. Tárd fel a tartalmát, és a kesztyűkkel (Gloves) vedd fel belőle a videó-felszerelést. Az üveget közelebbről is vizsgálhatod, hiszen a nyakán található szikszalagon egy ujjlenyomat rejtőzik. Ennek kimutatásához a megfelelő port kell segítségül hívnod (Fingerprint Powder), majd a kesztyűddel felvenned a szalagot és az üveget is.
A labor (Laboratory) már vár az új szerzeményeiddel (Duct Tape Fingerprint, Cell Phone, Video Equipment, Duct Tape, Soda Bottle), ahol a mikroszkópnál megállapíthatod a telefon-ból kinyert fényképen található cipő márkáját (Paglis). Valamint ez az a hely, ahol összevet-heted a két ragasztószalagot is (Duct Tape – Boat és Duct Tape – Soda Bottle). Bár már kezd körvonalazódni, még mindig nincs meg a gyilkos fegyver. Kérj Yelinától egy pontosabb me-rülési pontot, majd térj vissza a stéghez, a víz alá (Underwater Dive Site). A középső résznél tudsz beúszni a hínárok mögé, hogy miután elemlámpáddal (Flashlight) a lyukba világítasz, felsejledjen a keresett fegyver. A csipesszel (Tweezers) távolítsd el a csövéről a ragasztósza-lagot, majd a kesztyűvel (Gloves) rohanj a laborba (Laboratory) bevizsgáltatni ezeket (Duct Tape – Underwater Gun, Gun). A számítógép menüjében a kapcsolódási pontokat (Search Links/Special) választva, keress rá a víz alatt talált fegyver (Gun) tulajdonosára, majd magya-ráztasd el Troy-jal, mit keres a fegyvere a víz alatt… Most jöhet a mikroszkóp: hasonlítsd ösz-sze a víz alatt talált fegyveren lévő szikszalagot a szódásüvegével (Duct Tape – Underwater Gun és Duct Tape – Soda Bottle). Egyeznek. Most keress eredményeket a víz alatti fegyver töltényéhez (Bullet – Underwater Gun), és vesd össze a második eredménnyel. 22-es kaliber, bingó! Már csak a megtalált fegyver lövedéke (Bullet – Underwater Gun) és a hullából kisze-dett golyó (Bullet – Extracted from Corpse) összehasonlítása van hátra, amely végleg bebizto-sítja, hogy ez a lőfegyver volt a gyilkos eszköz.
Vedd le Mr. Sullivan ujjlenyomatát (Troy’s Sullivan’s Fingerprint) Yelina irodájában, melyet Valeránál (Laboratory) a számítógép segítségével (Finger Prints) tudsz összehasonlítani az üvegen találttal (Fingerprint – Troy Sullivan, Fingerprint – Bottle Duct Tape). Az egyezés miatt kérj házkutatási parancsot Yelinától, majd vizsgáld is be a Troy házában lévő Paglis cipőket. Vedd fel őket a kesztyűvel (Gloves), majd az asztalon körülszaglászva tedd el az új-ságpapír-kivágásokat is. A laborban vételeztesd be a cipellőket (Shoes), majd vizsgáld meg őket a komputernél (Shoe Prints). Mivel a talpmintája egyezik a dokkon talált nyommal, már csak szembesítened kell Troy-t Yelinánál, és hátradőlve élvezheted harmadik ügyed megoldá-sát…
KVÍZ:
KÉRDÉS: What was Ella Sinclair’s alias?
VÁLASZ: Stella Clair
KÉRDÉS: According to Alexx, how soon after death does rigor mortis begin to dissipate?
VÁLSZ: 18 to 36 hours
KÉRDÉS: Which of the following was not on the table in Troy’s home?
VÁLASZ: Ashtray
KÉRDÉS: What color are the satin sheets on the bed where Ella was found?
VÁLASZ: Red
KÉRDÉS: What was the title of Ella Sinclair’s porn video recovered from the boat?
VÁLASZ: Surf ’n Turf
Case 4: Sunstroke
A negyedik bűneset a tengerparton történt, úgyhogy új társaddal egy napsütötte, homokos terepre kell ellátogatnod. Hallgasd ki a rendőrséget értesítő szemtanút (Hugo Jackson), aki elárulja az áldozat nevét is: Roy Diamond, a híres ingatlankereskedő. A diskurálás befejezté-vel vedd szemügyre közelebbről is az áldozatot – illetve a mellette heverő asztalkát -, és a kesztyűk (Gloves) segítségével vedd fel az itókát, a noteszt, valamint az alatta megbúvó, ösz-szetépett lapokat. A naptejen a nagyító (Magnifying Scope) segítségével két ujjlenyomatot is észrevehetsz (egyet a flakonon, egyet pedig a kupakján), melyeket a megfelelő porral bekenve (Fingerprint Powder) le is archiválhatsz. A kesztyűket (Gloves) felhúzva pedig a naptejet is elzsebelheted. Most fókuszálj a kutyára, aki szintén kimúlt – két áldozat, egy helyen, azonos időben: nehezen halhattak meg természetes halállal… Közelíts rá a nyugágytól jobbra lévő homokdűnére, és a célszerszámmal (Casting Plaster and Frame) vedd le a homokba fúródott lábnyommintát. Dolgod végeztével keresd fel a partmenti házat (Beach House), majd fóku-szálj az akváriumra. Vedd le (Fingerprint Powder) a jobb szélén található ujjlenyomatot, majd kukkants bele a vízbe. A halott polip mellett egy szintén halott hering is található – ezt a kesz-tyűiddel (Gloves) tedd a bizonyítékok közé. A parton üldögélő szakácstól még megkérdezhe-ted, hogy mi okozta a polip halálát, majd mivel az összes elérhető bizonyítékot begyűjtötted, keresd fel a hullaházat (Morgue).
A szokásos kérdések végigzongorázása során hozzájutsz a kutya teteméhez, és az áldozat DNS-mintájához. Ezekkel keresd fel a labort (Laboratory), ahol mutasd be szép sorban a dol-gaidat: Sunscreen Bottle Fingerprint, Sunscreen Cap Fingerprint, San Shoeprint, Fish Tank Fingerprint, DNA, Notepad, Torn Pages of Paper, Beverage, Sunscreen, Red Herring. Lépdelj oda a Valera háta mögötti asztalkához, és illeszd össze az összetépett noteszlapokat. Mutasd meg Valerának, majd lépj oda a komputerhez (Finger Prints). Keress rá a naptejen talált ujjle-nyomat (Sunscreen Bottle Fingerprint) tulajdonosára – a negyedik alternatíva hozza ki az eredményt Denise Diamond képében. Most nézz utána a kupakon talált ujjlenyomatnak (Sunscreen Cap Fingerprint), melyet a harmadik találattal összehasonlítva megkapod Martin Fordham nevét. Ellenőrizd le (Search Links/Special), hogy a naptej összetevői között minden anyag legális-e, majd miután pozitív visszajelzést kapsz, iramodj meg a Diamond-ház irányá-ba (Beach House).
Kérdezd a szakácsot Roy étkezési szokásairól, és hogy nem félt-e esetleg egy mérgezéstől, majd mutasd fel neki az összeillesztett jegyzetdarabot. Az elmélet szerint „Profit” a kutyája volt, és a végrendeletének módosításával a kedves eb örökölt volna mindent. Az ujjlenyomat-vétel után hivasd a szobába Denise-t, és az inas Martint, majd elegyedj beszédbe a szintén szobában tartózkodó ügyvéddel, Donny Bronsonnal. Miután kitárgyaltátok a végrendelet kö-rüli hercehurcát, kérdezd Denise-t az alibijéről. Természetesen nem tud adni, de megjegyzi, hogy Roy halálának reggelén a szobájában tartózkodott (ami egy új helyszínt is megnyit egy-ben). Miután elment, vond kérdőre Martint az akvárium miatt, aki még azt is elárulja, hogy ma reggel ő látta utoljára az elhunytat. Miután megkaptad a címét, keresd fel Yelinát (Yelina’s Desk) egy kis tanácsért. Kérdezd meg tőle, hogy vallási okokra hivatkozva megta-gadható-e a boncolás, illetve kérj egy kiadatási parancsot Roy végrendeletére. A meghatalma-zással már kikérheted Donny-tól (Beach House) az iratokat, és mehetsz is boncolni (Morgue).
Az engedély jóvoltából feltárható végre az áldozat gyomra, amelyből a vatta (Swab) segítsé-gével vehetsz mintát. Az új szerzeményeiddel irány a labor (Laboratory), ahol feldolgozásra fel kell mutatnod a mintáidat: Fingerprint és Stomach Content. Válaszd az ujjlenyomat-adatbázist a komputerben (Finger Prints), és hasonlítsd össze az akvárium falán talált ujjle-nyomatot Hugóéval. Minő meglepetés – a kettő egyezik… Nézd meg a speciális, kapcsolódó tárgyaknál (Search Links/Special), Roy gyomortartalmát – de mérgező anyagra történő utalást nem találsz. Irány Roy háza (Beach House), ahol Hugótól sok érdekes dolgot tudhatsz meg a házban lakókról… A friss infók birtokában kérdezd is ki Denise-t (Denise’s Bedroom), aki igazolja a Roy és közte folyó viszonyról szóló pletykákat. Ne hagyd kihasználatlanul az al-kalmat, kutasd át a szobát! Nézz bele a kihúzott fiókba, és kesztyűbe bújva (Gloves) vedd el a benne található üvegfiolát. Fókuszálj az ágy bal oldalán álló asztalkára, ott is a tetején találha-tó injekciós tűre (Magnifying Scope). Ujjlenyomat-azonosító porral (Fingerprint Powder) beszórva bizonyíték válik a fecskendőből (vedd is fel utána a kesztyűk segítségével).
Martin (Martin’s Room) a fürdőszobájában fogad – ám ez ne tévesszen meg téged! Kérdezd ki ugyanúgy a hagyatékról, mint ahogy Denise-szel tetted ezt. Sajnos a válasz itt sem túl konkrét – azt viszont beismeri, hogy valóban Roy vérszerinti fia. DNS-vizsgálatért azonban külön engedélyhez kell folyamodnunk. Amíg ehhez hozzájutunk, keressük fel a labort (Laboratory) és vizsgáltassuk be legújabb szerzeményeidet: Syringe Fingerprint, Glass Vial, Bedroom Syringe. A számítógépnél lépj az ujjlenyomatos menübe (Finger Prints), és vizsgáld a fecskendőn talált nyomot (Syringe Fingerprint). A negyedik találat Denise ujjlenyomatát jelenti, csak úgy, mint az üvegen lévőé, melyet összehasonlítva a tűn találttal természetesen egyezést mutat. A különleges kapcsolódási pontoknál (Search Links/Special) vizsgáld a Denise fiókjában talált fiolát (Glass Vial), amelyből a mérgező Tetrodotoxin anyagot mutatja ki a gép. Kérdezd Denise-t (Denise’s Bedroom) a talált anyagról, aki természetesen nem tud róla semmit.
Alexxnél (Morgue) kérj egy adagnyi vért az áldozatból, és annak kutyájából, melyeket (Blood Sample, Dog Blood Sample) mutass be Val