– Uraim!
Emelkedett szólásra a Hetek Tanácsának legöregebb tagja.
– Barátainktól hírül kaptuk, hogy rendszerünk határán újra megjelent Cultist és hordája.
Mint tudjuk, az Egyesült Föld a legerősebb tagja csillagrendszerünknek az új Világ Rendjének (N.W.O.), épp ezért reánk hárult a feladat, hogy megállítsuk a Sötétség további előre nyomulását! Ismétlem. A Káoszt minden áron meg kell állítani! – A szobában temetői csend honolt, minden szempár az öregre szegeződött.
– Kérem nézzék meg a legutolsó kémhold jelentését.

– A világítás félhomályba ereszkedett, majd a szoba közepén elhelyezett háromdimenziós Galaktikus kivetítőn sorra izzottak fel az apró kis piros fények.
– Ezek mind az N.W.O. és szövetségesei által ellenőrzött csillagok. – Folytatta. – Majd egy kék pont jelent meg a csillaghalmaz legszélén. Az idegen pont lassan de határozottan szaporodott.
– Most itt tartunk. A veszélyt azt hiszem mindenki jól érzékeli. Ha nem teszünk igen gyors, hathatós lépéseket, sorra elveszítjük stratégiai fontosságú csillagainkat.
– A Tanács egy hónappal ezelőtt fiatal programozókból álló csapatnak adta ki a Terv részletes kidolgozását.
– Most átadom a szót a körünkben tartózkodó B.M. (Black Magic) képviselőjének. A fiatalember egy határozott mozdulattal állt fel, a kissé viseletes pólóján az I Love AMIGA felirat díszelgett.
– Nos. – kezdet hozzá. – Ahhoz, hogy leszámoljunk Cultist-tel, számításaink szerint elég egyetlen egy ember.
Halk moraj hullámzott végig a termen.
– Khmmmm. Tehát először a lényeg. – A harcot nem itt és nem most vesszük fel. Viszsza kell utaznunk a múltba, ez nem jelenthet gondot.
Az ugrást ott és akkor kell végrehajtani amikor Cultist sárkány a legsebezhetőbb. A támadásnak gyorsnak és meglepetésszerűnek kell lenni.
– A sikeréhez feltétlen szükséges egy AA Chip készlettel rendelkező Amiga típusú számítógép, lehet CD egységgel rendelkező típus is. A küzdelem sokkal hatékonyabb ha rendelkezünk X. – méretű FastRAM-mal, esetleg 030-060 processzorral. Legutolsó fejlesztésünkben akár egyszerre ketten is részt vehetnek a harcban. Ehhez egy serial, magyarul soros kábel beszerzése szükséges, de távolabbi harcosok modem segítségével is küzdhetnek. Felszerelésünk csak egy kisenergiájú plasma, ezt a helyszínen majd javítani, bővíteni is lehet. Ahhoz, hogy a sikerünk biztos legyen nem árt a gyakorlás, erre (is) való a két játékos harca (Two Player Combat) üzemmód, itt az általunk kiválasztott pályán küzdhetünk egymás ellen. A jelentések szerint a sötétség bázisa három szintből áll, összesen 21 pályából, az egyes szintek közt, de sokszor a szinteken belül is csak a Teleport segítségével lehet közlekedni.
– Kérem a Tanács mélyen tisztelt urait, lapozzák fel a B.M. Gloom A1200, CD32 kézirat negyedik oldalát. Mint láthatják, a harcos irányítása lehetséges joystickkal, CD32 joypaddal és persze billentyűzettel. Én az utóbbit ajánlom, szerintem ez a legkényelmesebb.
Mozgás – kurzorbillentyűvel, oldalazni a bal ALT, tüzelést pedig a bal AMIGA használatával érhető el. Az időugrást (Loadingot) követően a főmenüben találják magukat. – Tisztelt uraim ez annyira egyszerű, hogy még egy Vénuszi kékalga is eligazodik rajta. Harc közben az Esc. billentyűvel (CD32
Play/Pause) kiléphetünk a kép beállítási menübe, itt meghatározható a padló és a plafon részletességén kívül a kép mérete is. Ha esetleg normál (2MB) géppel rendelkezünk, ajánlott az eredeti képméretet és felbontást tartani.
– Még három fontos tényezőt szeretnék megemlíteni.
Az egyik az, hogy csak háromszor tudjuk újra éleszteni a harcost vagy harcosokat.
A másik a felvehető plusz plazmák, aminek növelése öt fázisból áll, felvételükkel egyre növeljük erőségét.
A csúcs a dupla tüzelés, de ez sajnos a minimális energia felhasználás miatt igen rövid ideig tart.
Végül a harmadik az energia kapszulák, ezekkel állítható vissza a már elveszített energia (cumis üveg).
Szeretném felhívni a figyelmet, hogy csak annyit vegyünk fel amennyire szükség van, a feleslegesen felvett energiacella és plazma elvész.
– Ezzel fiatal barátunk meghajolva a Tanács előtt visszaült a helyére.
– Köszönöm a technikai beszámolót – emelkedett fel ismét az öreg. – A B.M. fejlesztése azt hiszem igen figyelemre méltó, ezt bátran leszögezhetem. De szeretnék hozzáfűzni pár, eddig titkosan kezelt információt, ezek az előbb említett kézi
könyvből valahogy kimaradtak.
– A pályákon sok animált textúrával, és mozgó! objektekkel találkozhatunk. Mozgó objektek pl. előre-hátra,
körbeforgó falak stb. nagyon szépek és meglepőek, de láthatunk ablak, azaz átlátszó „textúrát“ is. No és a kimaradhatatlan kapcsolók és rejtett szobák sem maradhattak ki. Kapcsolókból kétfélét azonosítottunk, az egyik melyiken négy világító háromszöget láthatunk, egy szimpla ajtó nyitó. Míg a másikon csak két háromszög található, ezek távkapcsolók, más szobákban lévő ajtókat nyitnak ki. Az ajtókkal vigyázzunk, sokszor ellenség lapul mögötte.
– Az átvezető zene (csak egy van) OktaMED, a játék illetve a küldetés során csak hangeffekteket hallunk. Fiatal barátunk meg elfelejtette említeni, hogy lehetőség van újabb élet, életek megszerzésére. Mindegyik szinten egy-egy életet „lövöldözhetünk“ össze magunknak. Ez az ún. UNDERKILL játékban érhető el, a bonuszjáték egy Defender, avagy Overkill stílusú program, s mindez textúra mapping kivitelben. (Legszívesebben csak ezzel játszottam volna – Angler.)
– B.M.-es barátunk kézikönyvében nem olvasható az egyéb felszedhető felszerelésről egy szó sem. Ezek a bouncy – pattogó, visszaverődő plazma, az invisiblity, azaz korlátozott láthatatlanság ami hatékonyságáról némi kétségeim támadnak, és a röntgen szemüveg, ezzel átláthatunk a falakon. És végül a már teljesített szintek automatikusan kimentődnek (Gloomgame fájl).
A szintek.
1. Spacehulk.
Háromféle ellenséggel találkozhatunk. A harcosok elég gyenge fegyverzetűek, viszonylag gyors mozgásúak és általában nagyobb tömegben támadnak. A terep robot nagyon lassú mozgású, ellenben nagy energiájú energia plazmával van felszerelve, többnyire ajtók kinyitása után ütközünk beléjük. Skinheadek, csak ütni képesek de azt nagyot. Csak közelharcra vannak kiképezve, viszonylag lassú mozgásúak (akár az agyuk). Az első szint elég egyszerűre sikerült, de szerintem a legszebb.
2. Ghotic Tomb.
Ellenségek a Cripes a zöldrémség, harapása félelmetes főleg hátulról. Szellemek, csak rémisztgetni tudják az embert félelmetes sikolyukkal, egyébként könnyű őket semlegesíteni. Darth Wader (?) lassú, de félelmetesen tüzelő ellenfél. A szint elég „húzós“ főleg az utolsó részek, de némi gyakorlással könnyen a végére érhetünk.
3. Hell.
A pokol szintje minden tekintetben, nehéz, méghozzá iszonyúan nehéz. Ellenfelek a metaphisix (A fej), ennek a tulajdonsága, hogy magához rántja ellenfelét és kiszívja energiáját. Itt található a patás ördög, aki hatalmas energiájú plazmákat lövöldöz.
Cultist.
A végső összecsapás. Cultist, az az a nagy zöld sárkány. Aki eljutott a végső összecsapáshoz, készüljön fel a legrosszabbra, az eddigi Hell szint tízszeresen nehezített változatához lesz szerencséje.
– Az öreg letörölte verejtéktől gyöngyöző homlokát s visszaroskadt a helyére…
Fél órával a tanácskozás után a folyosón két Tanácsos találkozott. – Bizonyos helyekről értesültem, hogy a B.M. Gloom anyaga nem is az egyedüli. Valami Bomb Soft is megjelentette a Fears anyagát, sőt az Amigások (volt) főbástyája, a Team17 is kiadta az AB3D teljes verzióját. Bár kétségtelen, hogy a Gloom megelőzte ezeket jó egy hónappal, így szép anyagi bevétel mellett a Toplisták élére is felkerült, de azért jó lenne ha átnéznénk ezt a két anyagot is, így teljesebb lenne a kép. – Szerintem a Gloom hát…. hát az a Gloom. Bár az is igaz, hogy a Team17 az a Team17. No persze kik is lennének.
– És még valami, az öreg kiadta utasításba a Gloom további fejlesztését. – Ezt most hallottam. – Azt olvastam, hogy novemberre itt az új Gloom data disk(ek), és decemberre pedig a Gloom 2! megjelenése várható. Ez, mint írják szebb, szó szerint kibővített, kijavított grafikával és hanganyaggal jelenik meg.
Angler.