Titokban világmegváltó terveket dédelgetsz? Szeretnél egyik pillanatról a másikra hőssé válni? Könyöködön jönnek ki a furmányos varázslatok? Akkor friss és ropogós Konami NDS adagra van szükséged!

A Tao’s Adventure: Curse of the Demon Seal tipikus szerepjáték-stílusjegyeket hordoz magán. A fiatal hős elindul, hogy világmegmentő tervei árnyékában kiszabadítsa szeretteit a fogságból, mialatt a játékos a kezdeti varázslótanonc-figurából rettegett varázslót faraghat. A Konami játékát első ízben a 2006-os Gamer’s Day Conference alkalmával volt lehetőségünk közelebbről is szemügyre venni; lássuk, mit rejteget a márciusban debütáló program.
Először is: egy egyszerű, ámde a játék komolyságához tökéletesen passzoló háttértörténetet, amelyből kiderül, mivel is foglalkozik Mandominio városka lakossága. A játék központi helyszínét adó piactéren elterülő hatalmas toronyban ugyanis szörnyvadászok cserekereskedelme folyik, akik a varázslatok mellett sárkánytojásokkal és egyéb apróságokkal ütik el a hétköznapok unalmas perceit. A történet szerint egyik nap hatalmas villám csap az épületbe, aminek hatására megrepedtek a tojások és szétszakadtak a mágikus védőbástyák, melyek a világot hivatottak védeni. A szörnyetegek persze iszonyatos pusztítást végeznek a környéken, amelynek híre még a távoli Bente szigetére is eljut. Mit ad isten, itt éldegélő hősünk éppen horgászni induló öccse miatt aggódik, amikor a messzi földről érkező szörnyűségek feltűnnek a horizonton. Hősünknek szemvillanásnyi ideje sem marad: a betolakodók kővé változtatnak mindent, ami csak él és mozog. Tao, a támadás utolsó pillanatában egy-két varázsigét még elsajátít a gyermekét oroszlánként védő apjától, de a győzelemhez esélyt csak a fővárosban fellelhető ritka és mágikus képességekkel rendelkező démontojás jelenthet számára. Az átkot csak ezzel a tojással oldhatja fel, és csak abban az esetben, ha holdtöltéig sikerül lóhalálában visszaérnie a faluba – máskülönben örökre kősivataggá válik a világ, benne Tao családjával és az emberiséggel együtt…
Taónak majd’ negyven helyszínen kell megvívnia a csatáját a győzelemig, ahol változatos és különleges technikát igénylő ellenfelekkel hozza össze a sors. Zelda-szerű játékmenetre gondoljatok, amit körökre osztott, RPG-be illő összecsapások, és változatos mágiarendszer tarkít majd. Mivel Tao csak a kézzel történő varázsláshoz ért, ezért csak a levegőbe rajzolva tudja érvényesíteni akaratát. Ha egy varázsigét megtanul, későbbi kijátszásához minden esetben a stylus segítségével meg kell rajzolnunk a figurát és benyomni a megfelelő gombkombinációt – a D-pad itt csupán csak a karakter mozgatásáért felelős. Jó, hogy a készítők teljes egészében kihasználják az alsó képernyő előnyeit: a párbeszédek, a logikai feladványok, a kalandozás és a varázslás is a touch pad-en keresztül történik, ugyanúgy, mint a vásárlás és a kereskedés egyes mozzanatai is. Az egyes varázslatokhoz az öt alapelem valamelyike szükséges: értelemszerűen eltérő hatást is produkálnak, így pl. a tűz és a föld-alapú támadások az ellenfél sebzéséhez, míg a víz és a villámlás a gyógyításhoz és a teleportáláshoz nyújtanak segítséget.

Lényegében egy szép grafikával, 3D-s modellekkel, aranyos karakterekkel és csattanókkal megspékelt program érkezik márciusban, amely biztosan hosszas szórakozást nyújt majd a Mario & Luigi: Partners in Time mellett a DS tulajdonosoknak. Bár kétségkívül e nélkül is erős lesz a tavaszi DS felhozatal, a Tao’s Adventure igenis helyet kaphat a beszerzendő játékok listáján.

Stinger

Érdekesség:
Meglepő, hogy milyen fura és hosszú játékcímeket bírnak kitalálni a videojátékok fellegvárában, japánban. A Tao’s Adventure (csak az angol verzió késik ennyit, természetesen érdemi változás nem lesz a két variáns között) a szigetországban Tao: Mamono no Tou Mamono no Tamago címmel jelent meg – még 2005 decemberében. Gyaníthatóan ennyi idő kellett ahhoz, hogy valami emberi hosszúságú nevet találjanak a nyugati piacra szánt változatnak. Másik lehetőség, hogy inkább a Boktai DS-t és a Lostmagic-et vesszük elő gyakrabban, amely két játék cikkünk alanyának legnagyobb riválisai lehet. Mindkettő aktív stílus-használattal, fejlett mágiarendszerrel és magas szavatossági rátával rendelkezik, így minden esélyük megvan a győzelemre.