A mostanában oly divatos “beülök egy robot-tankba, és irtom az ellent” típusú játékhoz van szerencsénk.
A játék minden előítéletem ellenére kellemes csalódást okozott. A hanghatások nagyon jóra sikeredtek, a CD-s zenei aláfestés jó hangulatot ad a játéknak. A grafika miatt sem kell szégyenkeznie a programozó gárdának.
Bár nem vektoros grafikát látunk a játék során, hanem valószínűleg sprite-okkal oldották meg a fiúk a dolgot, ennek ellenére a grafika nagyon szép, és a mozgatása sem hagy sok kívánnivalót maga után (a SEGA képességeit figyelembe véve).
Az elindítás után a szokásos választás elé állít a gép. Itt adott három karakter, akik egymástól különböző adottságokkal rendelkeznek. Ezek a sebesség, a páncélzat és az erőnlét. Ha kiválasztottuk a nekünk megfelelő karaktert, akkor a harcmezőre kerülünk. Itt a következőket fedezhetjük fel a képernyőn.
A kép középső nagy részét a külső táj képe uralja. Itt kapott helyet a jobb felső sarokban a terep felülnézeti képe, egy kis ablakban. Ez alapján tudunk szigetről szigetre haladni. Ez alatt a radar képernyője látható, funkciója senkinek nem okozhat gondot. A radar jobb oldalán robotunk állapotát tudjuk nyomonkövetni. A kis robot ikon két oldalán látható sáv közül a bal oldali a páncélzatunk állapotát jelzi, míg a jobb oldali a túlmelegedés esetén csökken (igen, ugyanis egy vulkanikus terepen kell mászkálnunk és a lávatengeren keresztül szigetről szigetre haladnunk).
A radarernyő bal oldalán az éppen aktív fegyverzetünk látható. Játék közben lehetőségünk van a “C” gombbal a fegyverzet váltására. A játék elkezdésekor a következő pusztító eszközök állnak rendelkezésünkre. A normál gépágyú végtelen számú lőszerrel, aknavető 20 bombával, egy nagyobb kaliberű gépágyú 100 skulóval, egy lángszóró 100 egység töltettel, valamint célkövető rakéták, összesen 20 darab. Ezek természetesen fogynak (ha használjuk őket – “B” gomb), a szokásos utánpótlás itt is adott, ellenfelek likvidálásával tehetünk szert ezekre.
A radar feletti részen még helyet kapott egy fontos indikátor. Ez azt jelzi, hogy gépünk milyen sebességi fokozatban van. Három előre és kettő rükverc fokozat között válthatunk (a láván például érdemes hármas előre fokozattal átrohannunk). A sebesség indikátor mellett jobb és baloldalon a fegyverszimbólumok melletti sávok jelzik a gépágyúnk túlmelegedését. Erre mindig figyeljünk, mert ha ez túlmelegszik, akkor nem tudjuk teljes tűzerővel használni. A kép felső részén kapott helyet az üzenetsor. Itt kapunk aktuális információkat a programtól (pl. MAIN GUN OVERHEAT stb.).
Az irányítás egy kicsit furára sikeredett. Ezt azért írom, mert gépünknek a tornyát is tudjuk forgatni minden irányban (jobbra-balra, fel-le) – akár mozgás közben is. Először egy kicsit nehézkesnek fog tűnni, de hamar megszokható. A programozók a következő képpen oldották meg a problémát.
Az “A” gomb vezérlőgombként funkcionál. Ha ezt nyomvatartjuk, akkor a lövegtornyot tudjuk mogatni, elengedve pedig a tankot. Ha ez így nem tetszik, akkor PAUSE módban megcserélhetjük az irányítást. Ilyenkor a lövegtornyot tudjuk mozgatni az iránygombokkal, az “A” gombot nyomvatartva pedig a tank mozgását vezérelhetjük.
Még egy fontos információ. A célkereszt körül körbe-körbe rohangáló kis nyilacska, az ajánlott haladási útvonalat jelzi.
Mindent egybevetve egy kellemes, jól kivitelezett, szép grafikájú lövöldözős programot sikerült a CORE csapatnak összehozni. Remélem nemsokára itthon is kapható lesz. Cartridge-os változat fejlesztéséről sajnos nincs információnk.