Egy újabb FPS és egy újabb második világháborús játék. Valószínűleg ismét csak erre gondol majd mindenki, miután áprilisban meglátja a boltok polcain a Digital Illusions által már két éve fejlesztett játék végső változatát. Hogy ne csak ezt gondoljuk, nézzünk szét a program részletei között.
A játék ötlete még a 2000 elején megjelent Codename Eagle befejezése előtt született meg, azaz hogy egy olyan háborús akciójátékot alkossanak, amiben elsősorban a játszhatóságon legyen a hangsúly, nem pedig a valóság teljes modellezésén. Ennek eredményeként született meg a tizenhat hadjáratból álló egyjátékos rész, amiben igyekeztek az összes izgalmasabb helyszínt megalkotni. Számíthatunk a sztálingrádi jéghideg télre, de ugyanígy részt vehetünk az észak-afrikai hadjárat perzselő hőségében is. De nem marad ki a japán hadszíntér sem, ahol nem csak a szigetekért folyó harcban, hanem a tengeri ütközetekben is részt vehetünk. Hoppá, ez kicsit meglepőnek tűnik az FPS kategórián belül. A magyarázat minderre az, hogy lehetőségünk lesz járműveket is irányítani, melyek a kor kedvencei közül kerülnek ki: Sherman, T34, P-51 Mustang, Messerschmidt Bf-109, Stuka, B-17, stb. Ezek után megkérdőjelezhetjük a játék tiszta akció vagy FPS voltát, de mint említettem, a programozók inkább a játszhatóságot tartották szem előtt. Ez persze nem jelenti azt, hogy egy teljesen gagyi szimulátor részt kapunk. Kíváncsian várom, milyen megoldást találtak ki erre.
A felsorolt járművek között szerepeltek német gépek is. Ez nem véletlen, hiszen a programban a német oldalon is játszhatunk majd. Felvetődik a kérdés, hogy így képesek leszünk-e megváltoztatni a háború kimenetelét 🙂 Minderre az az óvatos válasz érkezett, hogy természetesen nem, hiszen mindannyian tudjuk, mi is lett a vége. Ezt az egészet egy kicsit furcsának érzem, mindemellett tudnunk kell, hogy egy nácik által megnyert háborút bemutató játék sohasem jelenhetne meg…
Természetesen manapság egy program sem jelenhet meg a megfelelő többjátékos támogatás nélkül. A jelen esetben ez még fokozottabban érvényes, hiszen itt tömegek közötti csatákról lesz szó. Ezért mindkét oldalon maximálisan 32-32 fő ütközhet meg. Ez persze nem egy masszív többjátékos mód, de már a határozottan kellemes irányba mozdult el. Ami ebben a módozatban mindenki tetszését el fogja nyerni, az az, hogy az egyes nagyobb járművek kezeléséhez több játékosra is szükség lesz. Pl. egy B-17-es estében a pilóta mellett a hatékony működéshez nem árt egy bombázó tiszt, valamint a védelmül szolgáló géppuskák kezeléséhez szükséges személyzet. Egy-egy jól összeszokott banda sikere nem is kétséges, nem is szólva az élményről. Hasonló a helyzet a hajók és a szárazföldi egységek esetében is.
A játék grafikai megvalósításában hasonlóságot fedezhetünk fel a Codename Eagle grafikájával. Ez nem véletlen, hiszen a jól bevált Refractor nevezetű motor második generációs változatáról van szó, ami mindent tud, mi szem-szájnak ingere. Ebben nem fogunk csalódni (lásd a képeket). A hangok terén teljes térhatást ígérnek, ahogy annak már lenni kell 2002-ben. Ez a rész a „majd ki fog derülni” fejezetbe tartozik jelenleg.
Mindent egybevetve a véleményem az, hogy a már-már elcsépeltnek tekinthető téma ellenére egy kellemes játékot fog szállítani a Digital Illusions csapata. Azonban a Wolfensteint (valamint addigra a MoH:AA-t is) véresen komolyan kezelő játékosok valószínűleg nem fognak „megtérni” és továbbra is megmaradnak kedvencük mellett, de a többiek számára egy jó adag kikapcsolódást fog nyújtani ez a játék is. A legvégén már csak azt kell megemlíteni, hogy a progi X-Box-on is élvezhető lesz még idén.