Nekem jutott az a megtisztelõ feladat, hogy a US Gold nagyszerû új sportszimulációját a tisztelt publikum elé tárjam. Mint azt a program neve mutatja, már nem az elsõ résszel találkozunk a Gold által kiadott hokik sorozatában. Szerencsére, mint azt már sok nagyszerû manager típusú játékban megszokhattuk, a WGH2-ben feltuningolt és kellõen megedzett csapatunkat áthozhatjuk az új programba. No, vegyük fel a hokis védõfelszereléseket, és lássuk mit is találunk a jégen.

A kezdõanimáció nagyszerû képsorai után máris a fõképernyõn találjuk magunkat, ahol a játékosok körbe-körbe keringenek a pályán, várva azt, hogy elindítsuk a játékot. A képernyõ felsõ részén több hely is van, ahova kattinthatunk:
– Name in Home Team
A hazai csapatot határozhatjuk itt meg.
– Name of the Visiting Team
A vendég csapat kiválasztása.
– Game Type
Az órára kattintva a következõk közül választhatunk:
– Practice Game
A csapatlétszám 3 fõre korlátozódik és egy gólig megy a játék.
– Normal Game
 Hagyományos játék, mely egy 5 perces idõtartamig tart.
– Playoff Game
 Hagyományos játék, kivéve az idõtartam korlátot.
– Exit Game
A kijáratra kattintva kiléphetünk a programból, ha máris meguntuk volna.
– Go to Home Team’s Locker Room
A hazai csapat öltözõjébe invitál ez a menüpont. Itt a következõket tehetjük meg:
– Choose type of Play
– Play
A normál módja a játéknak, ilyenkor irányíthatjuk karaktereinket a játék közben.
– AutoPlay
A computer irányítja a játékosok mozgását.
– Coach
Kiválogathatunk 18 sort, és ezeket küldhetjük ki a jégre.
– AutoCoach
Ugyanaz, mint az elõbb, csak mindent a computer irányít.
– Choose Controller Type
Az irányítás módját határozhatjuk meg (keyboard, joystick, mouse).
– Choose Team Quality Levels
 Négy fajta tudású csapat létezik:
– High School: a legalacsonyabb szintû játék, kezdõ játékosokkal.
– College: jó felkészültségû játékosok, amatõr szintû játék.
– Farm: magasabb szintû, félprofesszionális játék, a játékosok jó tulajdonságokkal rendelkeznek.
– Professional: a legmagasabb szintû játék, világklasszis játékosok játszanak a pályán.
– View Instant Replay/Acces Instant Replay Files
A kazettákra kattintva betölthetjük a kimentett filmeket, és a monitorra kattintva pedig megnézhetjük õket.
– Edit Lines
A falitáblán lévõ felsõpapírra kattintva, a játékban induló játékosösszeállításokat tudjuk beállítani és editálni. Háromfajta típusú sorokat állíthatunk össze:
– Even Lines: a saját és az ellenfél sorai ugyanannyi játékost tartalmaznak (4-4, 5-5)
– Power Plays: a saját csapatunk több játékost tartalmaz (5-4, 5-3)
– Penalty Killing: a saját csapatunk kevesebb játékost tartalmaz (4-5, 3-5)
Jobb oldalt látható a játékosok nevei és pozíciójuk a pályán, közülük választhatunk.
– Edit Roster
A falitáblán lévõ alsópapírra kattintva a játékban induló játékosokkal tudunk mindenféle mûveleteket végezni. Egy nagy táblát látunk, melyen a lehetséges játékosok nevei mellett, egy halom paraméter szerepel. A játékosokat a lent lévõ kis ikonokkal tudjuk név szerint (Name), sorszám szerint (Number), pozíció szerint (position), összesített pontszám alapján (total) sorrendbe rendezni. A táblázat a következõ elemeket tartalmazza:
Pos – pályán betöltött pozíció
S/C – Stick/Catch – bal vagy jobb kezes-e
Agg – Aggression – agresszivitás mértéke
Qck – Quickness – gyorsaság
Pwr – Power – erõ
Ftg – Fatigue – kimerültség
Inj – Injury – sebesülés
Pnl – Penalty – büntetések
Skt – Skating – korcsolyázó tudás
Pss – Passing – passzoló tudás
Pkc – Puck Control – korongkezelés
Chk – Checking – ellenõrizhetõség
Sht – Shooting – lövõ tudás
Minden karakterisztikus elem 0 és 9 közötti szám. A Total által meghatározott számból következik, hogy egy játékos milyen értékes számunkra.
– Control Team Behavior
A kedélyes úriemberre kattintva, egy pár beállítási lehetõség kínálkozik a játékkal kapcsolatban:
– Substitution (Automatic/Manual)
Automatikus beállítás esetén a gép a fáradt játékosokat automatikusan kiküldi pihenni, míg manuális beállítás esetén ezt mi tehetjük meg a Time-Out menüben.
– Attack Mode (Dump More/Pass More)
Meghatározza, hogy játékosaink a támadási zónában hogyan játszanak. Az elsõmód inkább egy agresszív “rögtön lõjünk rá” taktikát, míg a másik egy “passzolgassunk egy kicsit” taktikát takar.
– Change Lines (Automatic/Player)
A jégen lévõ játékosokat cserélhetjük le, melyet vagy a gép végez automatikusan vagy mi. Ilyenkor ki kell választanunk a lecserélendõ játékosokat.
– Control Position (Face-Off/Same Position)
Meghatározza, hogy melyik játékost irányíthatjuk a játék folyamán.
– Play Mode (Part of Team/Puck Hog)
A Play Mode meghatározza, hogy az általunk irányított karakter mennyire befolyásolhatja a csapat pihenését. 
– Edit Plays
Ismét egy kis beállítási lehetõséghalmaz. Gyakorlatilag itt határozhatjuk meg a játékosaink teljes viselkedését a játék folyamán. Beállíthatjuk a védekezési és a támadási zónákat. A játékosok a meghatározott pontokon belül mozognak egészen addig, míg a korong a közelükbe nem ér. Több beállítási lehetõség is található itt, melyek egyrészt a zónákra vonatkoznak, másrészt a játékosok mozgását befolyásolják.
– Select Color
Természetesen nem hiányozhat a programból a csapatok mezének csinosítására szolgáló opció sem. Kiválaszthatjuk itt mind a saját, mind a vendég csapat minden egyes ruhadarabjának színeit.
Utolsó ténykedésünkként néhány apróságot változtathatunk még a játékban. Itt lehet például új edzõnevet, valamint új csapatnevet választani.
Visszatérve a fõképernyõre a kép alsó részén egy sor beállítási lehetõséget találhatunk a control panelon. Lássuk õket tehát szépen sorban:
– Choose Referee
 Négyfajta bíró közül választhatjuk ki a nekünk szimpatikusat.
– Period Lenght
A slider segítségével a periódusok hosszát állíthatjuk be, 20 és 1 perces idõtartamok között.
– Animation Speed
A játék sebességét állíthatjuk be. A 0 feletti értékeket csak profi játékosoknak javaslom, míg a negatív értékek hasznos segítséget jelenthetnek a kezdõ játékosoknak.
– Player Penalties On/Off
A játékosokra kiróható büntetések engedélyezése.
– Team Penalties On/Off
A csapatra kiróható büntetések engedélyezése.
– Speed Game On/Off
Ha engedélyezve van ez a menüpont, akkor Time-Out menü esetén nem látszik minden játékot megállító cselekvés.
– Trails On/Off
A korcsolya által rajzolt vonalak megjelenítése.
– OverHead View
A nézetet állítja.
– Three-Quarter View
Bekapcsolva a pálya 3/4-ét látjuk egyszerre.
– Fights On/Off
A harc szerves része a hokinak. A programozók természetesen ezt sem hagyhatták ki a játékból, így ha bekapcsoljuk a menüpontot, akkor a játékosok egymásnak eshetnek és így csökkenthetik egymás erejét is.
– Save Game Configuration
A beállított opciókat a program kiírja egy konfigurációs file-ba.
– Cursor Size
A kurzorunk méretét változtatja meg, ezzel irányítjuk a játékosunkat.
– Same Team On/Off
Több játékos bevonásának lehetõsége. (Maximum 2 játékos részvétele lehetséges a játékban.)
– Load Game
Elõzõleg kimentett játékállás visszatöltése.
– Play Game
Ha mindezeken végigszenvedtük magunkat, akkor itt indíthatjuk el a játékot.
Ha játék közben némi beállításra vágyunk ismét, akkor az F5 lenyomásával lépjünk be a Time-Out menübe, mely mint neve is mutatja, játékidõn kívüli beállítási lehetõségeket rejt magában. Sok azonos funkció található benne, mint már az elõbb leírtakban, ezért csak a különbségeket emelem ki.
– Kapuscserére van lehetõségünk, ha nem vagyunk megelégedve az általa nyújtott tevékenységgel.
– Egy nagyszerû statisztikai menüt is találunk itt, mely a következõket tartalmazza:
— Game Stats – a játékosok és a csapat teljesítése az eddigi játék során.
— Player Stats – a játékosok statisztikája. Megtaláljuk itt a lõtt gólok számát, a jó gólpasszok számát, a kapuralövéset számát, a büntetések idejét és a total pontot is.
— Penalty Stats – A büntetések részletes statisztikája.
Nos, ennyi menü ismertetése után a kedves olvasó már elvárná, hogy némi szó essen magáról az akció részrõl is. Lehetséges, hogy egy kicsit csalódást okoz a program. A nagyszerûen kidolgozott keret mellett a játék magja elég gyengusra sikeredett. A mai nagyszerû játékok korában elvárhatja, az ember azt, hogy ne apró kis muslicák kergessék egymást a képernyõn. A játszhatóság sem a legjobb, ugyanis az ember tekintetét folyton elvonzza valami a kis irányító köröcskérõl.
Az ellenség viselkedése egyszerûen fenomenális. Hagytam, hogy kb 3. percig a gép azt tegye a csapatommal, amit akar. Nos, nagy meglepetésemre a gép nem tudott egy árva gólt sem szerezni. Mindenesetre elgondolkoztató a dolog. Mindenzek ellenére nem rossz program a WGH3, és nagy valószínûséggel sokáig szerepel majd a sportjátékokat kedvelõk polcain.