Talán emlékeztek még, az előző PC-GURU-ban bemutattunk egy hokijátékot, a Wayne Gretzky Hockey 3-t. Akkor az volt a PC-s jégkorong-programok közül a legjobb, ám azóta eltelt egy kis idő. Két évvel ezelőtt az Electronic Arts kiadta Mega Drive-ra NHL Hockey című programját, mellyel 1991 és 1992-ben elnyerte az év Mega Drive játéka címet. A PC-tulajdonosok áhítozva nézték, bárcsak PC-re is megjelenne ez a csúcs program, most eljött az ő idejük. Az Electronic Arts végre kiadta az NHL Hockey PC-s átiratát.

A konzolos játékok MS-DOS-verziói általában silány utánérzetei az eredetinek, de néha  akad azért egy-egy kivétel, ezek egyike az NHL Hockey. Az eredetihez képest javítottak a grafikán, a menedzseri funkciók kezelése kiforrottabb lett, és a játékmenet sem veszett el.

A kellemes bejelentkező képernyő után a játék főmenüjéhez (EA Sports Central) jutunk. A mérkőzésekre vonatkozó beállításokat, a csapatok és bajnokságok menedzselését irányíthatjuk innen. A különböző funkciókat a képernyő tetején megjelenő legördülő-menü megfelelő pontjaiból érhetjük el. A game-menü alpontjai felülről lefelé haladva a következők:

1. Game team1 at team2 – Itt választhatjuk ki a bemutató meccset játszó két csapatot.

2. Exhibition settings – Itt a meccsre vonatkozó beállításokat tehetjük meg (felülről lefele haladva a menüpontok: sérülések, les, manuális sorcsere, 2 vonalas les, sérülések, zene, hang és digi beszéd ki illetve bekapcsolása valamint a harmad hossza).

3. A player1-, player2-controls és a sound settings egyértelműek.

Ha mindezeket beállítottuk, akkor elmehetünk a file-menübe és a New exhibition game opcióval lejátszhatjuk az első meccsünket. A következő képernyőn (Scouting Report) a két csapat összehasonlítását tekinthetjük meg nyolc kategóriában. Ha alul az away vagy a home lines gombok közül a csapatunknak megfelelőre klikkelünk, akkor megeditálhatjuk a sorokat. Itt jelölhetjük ki, ki lesz kispados, és összeállíthatjuk a sorokat. Jobboldalon a névsorból kiválasztunk egy nevet, majd a Roster menüből a Scratch player opcióval kispadra tehetjük, míg a Dress player opcióval az egyik sorba rakhatjuk a játékosokat. Végül a Line editor menü, Use these lines opciójával kezdhetjük el a most beállított sorokkal a meccset. A játékosokat a numerikus billentyűzettel és a Space, illetve Alt billentyűkkel irányíthatjuk. Az Alt billentyűvel passzolhatunk, átválthatunk a korongot cipelő ellenfélhez legközelebbi játékosunkra, illetve védekezhetünk az éppen aktív védőnkkel. Ha a Space-t röviden leütjük, akkor közeli, gyors lövést ad le játékosunk, míg egy ideig lenyomva tartva majd elengedve távoli bombákat küldhetünk kapura, végül ha nincs nálunk a korong, akkor a Space-t lenyomva bekapcsolja játékosunk az utánégetőt, és a legközelebbi ellenfél felé száguld. A meccs megszakításaiban (pl. feldobás előtt) válthatunk sort; a képernyő alján ekkor a választható sorok felváltva villognak, és amikor a nekünk kedvező van soron, nyomjuk meg egyszerre a Space és az Alt billentyűket. Az F9 gombbal hozhatjuk le a kapust. A mérkőzés közben az Esc lenyomásával pause-olhatunk, ekkor az Announcers Booth képernyőjére kerülünk, ahol lementhetjük a meccs állását, statisztikákat nézhetünk… Bármilyen kimentett meccset az EA Sports Centralban tölthetünk be a File menü open opciójával. Meccs közben a szebb jeleneteket az R billentyű lenyomásával ismételtethetjük meg( akár le is menthetjük alul a save gombra klikkelve). Az F1-től F4-ig (illetve 2 személy esetén a másik játékos F5-től F8-ig) gombokkal válthatunk a játék kellős közepén a sorok között. Az EA Sports Central File menüjéből a New Playoff Series-t választva két tetszőleges NHL-beli csapat közötti meccssorozatot indíthatunk. Ha a kiválasztott két csapat azonos divízióban van, akkor az első fordulóban kezdenek a csapatok. Ha azonos conference-ben vannak, akkor a harmadik fordulóban, míg ha a csapatok külön conference-ben vannak, akkor közvetlenül a Stanley-kupáért játszanak. (A Stanley kupa négy division-ból áll, melyek páronként alkotnak egy-egy conference-t.)

Az EA Sports Central-ban a File menü New League opciójával kezdhetünk új bajnokságot. Választhatunk az ’92-93-as évad újrajátszása, ill. egy teljesen új liga létrehozása közül. Kiválaszthatjuk a nem gép irányította csapatokat, és végül jelszóval láthatjuk el bajnokságunkat, ezzel védve a nem kívánt beavatkozásoktól. A mecccsek lejátszását a File menü Next League Game opciójával kezdhetjük el. Ekkor a havi meccs-menetrendből a megfelelőre klikkelve indul a mérkőzés. (Vigyázat!, ha előre ugrunk egy hónapot, akkor a gép automatikusan generál eredményeket az átugrott, játékos és a gép közötti mérkőzésekre.) Ha több gépen (mindenki szépen otthon a megszokott kis masináján) szeretnénk egy közös bajnokság meccseit lejátszani, akkor az EA Sports Central / Files menü / Export, illetve Import database funkciókkal tehetjük meg. (Indítunk közösen egy bajnokságot egy gépen, a többieknek exportáljuk az adatbázist. Otthon mindenki betölti azt, lejátsza a meccseket, lementi, majd ahonnan exportáltuk az adatbázist oda-vissza importáljuk a többiek új adatbázisait) A bajnokság adatait az EA Sports Center/File menü/League Manager-ben rendezhetjük össze, és tölthetjük fel a legfrissebb adatokkal. Most ennek fontosabb opcióit írom le:

 Merge League Files: Ennek választásával az újonnan lejátszott meccsek eredményeivel kibővítve írhatjuk felül a bajnokságunkat.

 Remove/Add team: játékos által irányított csapatokat törölhetünk, illetve vehetünk fel a bajnokságba.

 Trade Players: Két játékos-irányította csapat között játékoscserét bonyolíthatunk le vele. Egyszerre max. két játékos cserélhető, és a cserélt játékosok számának meg kell egyeznie a két oldalon.

 Rebuild databases: Ha a központi adatbázis (ahonnan exportáltuk a csapatokat, és ahová visszatöltjük azokat) be van töltve a gépbe, akkor ha egy játékos elveszti az általa lejátszott meccsek erdeményeit tartalmazó floppy-t, akkor ezzel a paranccsal az utolsó merge-elés utáni állapotot le lehet menteni a játékosnak.

 Merge and Update League Databases: ha nem történtek drasztikus változások a bajnokságban (játékoscsere, csapatok megszüntetése illetve létrehozása, vagy alapvető beállítások megváltoztatása), akkor ezzel a paranccsal bevezethetők a legújabb lejátszott mérkőzések adatai a régiek mellé a bajnoki táblázatba.

 League Highlights: A bajnokság meccsei során kimentett visszajátszások nézhetők meg itt. Végül az

 Update Team Databases: ezzel a merge-elt adatbázisokban szereplő játékosok táblázatait tölthetjük fel a legfrissebb adatokkal. Miután halad a bajnokság előre egyre inkább érdekessé válnak a statisztikák. A program Statistics menüpontja alatt többféle szempont szerint is meg tudjuk vizsgálni az eredményeket. A Statistical Type menüpontnál beállíthatjuk, melyik meccsek alapján kérjük a statisztikát: a ’92-93-as évad vagy saját bajnokság, illetve teljes szezon vagy csak a rájátszás meccsei alapján. A Standings-nél megnézhetjük a bajnoki táblázatot, ahol a jelölések a következők: győzelem (W), vereség (L), döntetlen (T), kapott gól (GF), lőtt gól (GA), pontok (P), és győzelmi arány (PCT).) Ezek után következik három menüpont, mellyel beállíthatjuk, hogy mi szerint legyenek rendezve a csapatok, a játékosok, illetve a kapusok. Egy-két mérkőzés lejátszása után mindenki könnyen el fog tudni igazodni a menük között.

A játékosokat hátulról, félfelülnézetben látjuk. A pálya kb. két-harmada látható egyszerre, és függőlegesen scrolloz. Mivel a scroll igen gyors és folyamatos, így a játék áttekinthető, nem csak egy kusza ütőcsapkodás. A képernyőn minden animált, a kispadon ülő, fejüket forgató vagy éppen frissítőt szürcsölő cseréktől kezdve a nézőtéren szurkoló, integető, felugráló nézőkön át a pályán küzdő játékosokig. A pályán egyszerűen mindent meg lehet csinálni, még olyan finomságokat is, hogy az ellenfelet a lövés előtti utolsó pillanatban kibillentem egyensúlyából. Ilyenkor nagyokat táncolva próbál egyensúlyozni, és keresi korongját hiába. A játékosok mozgása nagyon megközelíti a valódi játékosokét. Az amerikai jégkorongra oly jellemző, a játék szüneteiben megszólaló elektromos orgonát természetesen nem felejtették ki a programból, ez is közelíti a számítógépen játszott meccs hangulatát egy valódi meccséhez. Figyeltek arra is, hogy ne csak egy jól játszható arcade-hokijáték legyen, ezért minden egyes játékos tudása a programban 16 kategóriában 1-től 100-ig van értékelve, így jól tudták szimulálni a bajnokságot és a benne résztvevő csapatok közti erőkülönbségeket. Ez a játék új mércét állít fel a PC-s sportjátékok kategóriájában. Megmutatja, hogy PC-re is lehet szép, összetett és még jól is játszható sportjátékot készíteni. Ha szereted a jó sport-programokat, és főleg a jégkorongot, akkor megjött amire vártál. Indulhat az NHL liga!