Az űrszimulátorok mostanában reneszánszukat élik. Minden évben kiadnak egy-egy mérföldkőnek számító alkotást. Gondoljunk csak a Wing Commander sorozatra, az X-Wing-re és a LucasArts legutóbbi nagy dobására, a Tie Fighter-re. Ezt az irányzatot akarja meglovagolni a TAKE 2 csapat legfrissebb produkciója is. Egyelőre még csak egy demo verziót kaptunk a szeptemberben megjelenő játékról. Az előbb felsorolt programok legjobb tulajdonságait akarják egy szimulátorban felvonultatni. Az elképzelések mindig jónak tűnnek, a megvalósítással azonban általában gondok vannak. Reméljük jelen esetben ez nem így lesz. A PC verziót 1995 februárjában fogja követni az Amiga, illetve CDł˛ verzió.
A kapott preview szerint ez lesz az a program, amely lekörözi az X-Wing-et és a Strike Commander-t. (Hiszi a piszi !!) 11 különböző Űrhajót vezethetünk, állítólag mindegyik különleges repülési tulajdonsággal bír. CD minőségű zene, teljes beszéd, texture-mapped gépek. Azt hiszem ez sem lesz nagy újdonság. Egy galaktikus háború kellős közepébe csöppenünk bele. A sztori fordulópontján mi dönthetjük el kinek az oldalára állunk, így mindkét oldalról részt vehetünk a háborúban. Azt hiszem ezt a poént is elsütötték már. (X-Wing vs. Tie Figter) Olyan sztorit ígérnek amely a játékos érzelmeire alapozva von be minket az akcióba. (Megint az a bizonyos kisördög, a Wing Commander II sztorija is ugyanezt tette két évvel ezelőtt.) Megtűzdelik a játékot még egy jó adag stratégiával is. Mi irányítjuk a csatákat, adjuk ki a parancsokat és foglaljuk el az ellenfél területeit.
Ez lehet az a pont, ahol felülmúlhatják a vetélytársakat. Állítólag több befejezés is létezik, annak függvényében, milyen határozatokat hoztunk kritikus pillanatokban. Több mint száz küldetés, aszteroidamezőben zajló csaták teszik majd izgalmassá üres óráinkat.
A CD-n amit kaptunk volt egy kis intro is, ami több mint 16 mega volt. Nem volt rossz, csak azt nem értettem, mi volt azon 16 mega. Volt szerencsém a Tie Fighter demojához, ami minden tekintetben felülmúlta ezt, és ott az egész játék nem volt ennyi. Az egyetlen izgalmas rész az volt, mikor két menekülő vadászt üldözött a pilóta és egy nagyobb aszteroida felszínén repkedtek. (Han Solo módra) Ezt ha rendesen megcsinálják, akkor még lehet siker is a szimulátor.
A demoban repülhetünk egy küldetést egy szállító hajó ellen, majd utána szép sorban a többit.(felderítés, védelem, kíséret, stb) Aki játszott már a Privateer-rel, az biztosan felismeri a “kölcsönvett” változtatható monitor rendszert. Nagyon úgy fest a dolog, hogy eredeti ötletet csak elvétve találunk benne. A sebességgel nem volt gondom, remekül futott. A zene viszont egy kicsit avantgárd az én ízlésem szerint. Többféle fegyver segítségével irthatjuk ki az ellenséges vadászokat. A küldetés előtt megnézhetjük közelről a célpontokat. Érdemes megjegyezni az ellenfelek főbb tulajdonságait is. A harc egérrel katasztrofális, de a botkormányom valami oknál fogva nem szereti mostanában a szimulátorokat.
Összegzésképpen nem vagyok besózva ettől az alkotástól. Lehet, hogy tévedek, de nem nagy jövőt jósolok ennek a programnak. Nem szabad elfelejteni azonban azt sem, hogy ez még csak egy korai verzió és még nagyot változhat az egész. Nagyon sok részt még nem illesztettek be a demoba, ezek is javíthatnak az összképen. Addig is amíg megjön, az összehasonlítás kedvéért, csinálja meg mindenki a Tie Fighter-t. Abban legalább több az eredeti ötlet mint a máshol már felhasznált.