A “Dynamix” cég szimulátorai mindig is a legjobbak között voltak számontartva, mivel mind grafikailag, mind pedig élvezhetõségükben kiemelkedtek a tömegből. A “Red Baron” a mai napig klasszikusnak számít, de ugyanezt elmondhatnám az “Aces of the Pacific”-rõl is. Jelen pillanatban a rengeteg stratégiai program mellett, egy tengeralattjáró szimulátoron is dolgoznak a cég szakemberei. A “SIERRA” jóvoltából most egy beszélgetést olvashattok Mike Jones-szal, a “Dynamix”, azon belül az “Aces of the Deep” vezetõ programozójával.
– Mióta foglalkozik software fejlesztéssel?
– 1985-ben kezdtem el programozóként dolgozni, tehát már majdnem tíz éve. Azaz valójában csak kilenc, ha nem számítjuk azt az évet, amikor a diploma munkámon dolgoztam.
– Meséljen valamit a kezdetekrõl!
– Néhány barátommal közösen alapítottunk egy vállalatot “Digital Illusions” néven. Az elsõ játékunk szintén egy szimulátor volt (Sub-battle Simulation), és habár ez közel sem volt annyira sikeres, mint a késõbbi programok amelyeken dolgoztam, a rajongásom a tengeralattjárók iránt mégis megmaradt. Az elsõ igazán nagy sikert a “Harpoon”-nal értem el.
– Rengeteg játékon dolgozott, melyik volt a kedvence?
– A “Harpoon”-t nagy élvezet volt csinálni, és végül a kész verzió is olyasmire sikeredett, mint amilyenre eredetileg terveztük. Minden kétséget kizáróan azonban az “Aces of the Deep” messze a legjobb játék amivel valaha is dolgom volt.
– Miért?
– Az egész játékért . A grafika gyönyörû, a technikai megoldások és a mesterséges intelligencia megdöbbentõek. És akkor még nem beszéltünk arról a fantasztikus történelmi háttérrõl, melyet csak óriási kutatómunkával lehetett létrehozni.
– Miért “Aces of the Deep” a játék címe?
– Hónapokig nem tudtuk eldönteni, hogy mi is legyen a program neve. Az “Aces of the Deep” egyike volt az elsõ javaslatoknak, de akkoriban még nem voltunk biztosak benne, hogy ez lesz a legmegfelelõbb. Egy olyan nevet kerestünk, ami igazán vissza tudja adni a játék hangulatát. Kutatásaink során derült fény arra, hogy a sikeres tengeralattjáró kapitányokat szintén ászoknak hívták, emellett pedig ez a név nagyon hasonlított a repülõgépszimulátor sorozat (pl.: Aces of the Pacific) tagjainak nevéhez is. Az egész úgy tûnhetett egy kívülállónak, mintha a kezdetektõl fogva elõre meg lett volna tervezve ez az elnevezés, pedig errõl szó sem volt. Ahogy azonban haladtunk elõre a programmal, egyre inkább beláttuk, hogy nincs még egy olyan név ami jobban leírhatná az egész programot, mint az “Aces of the Deep”.
– Ön minden bizonnyal nagyon sokat tud a tengeralattjárókról. Hogyan kezdõdött mindez?
– Az egész azzal kezdõdött, hogy megnéztem a “DAS BOOT” címû filmet, mely véleményem szerint minden idõk egyik legnagyszerûbb alkotása. Teljesen lenyûgözött az, ahogy a legénység a legborzasztóbb körülmények között is túlélte a bevetéseket. Anélkül, hogy valaha szolgálatot teljesítettél volna egy tengeralattjárón, kétlem, hogy akár csak el is tudnád képzelni, hogy milyen iszonyúan nehéz dolgozni, pihenni vagy aludni rajta. A film maga nagyon nyomasztó, de ezáltal rendkívül hangulatos is. Azt szerettük volna, hogy ezek az érzések az “Aces of the Deep”-ben is megtalálhatóak legyenek.
– Az “Aces of the Deep” idén õsszel megjelenik. Mi lesz a következõ program?
– Nem igazán döntöttük még el. Valójában rengeteg anyag áll rendelkezésünkre, amit akár ennél a programnál is felhasználhatunk. Az “Aces of the Deep”-ben elsõsorban a német “U-Boat”-okra koncentráltunk, de ezeken kívül még rengeteg angol vagy amerikai hajó létezett, amelyeket ugyancsak meg kellene alkotnunk. A legvalószínûbb eshetõség ezért mindenek elõtt egy küldetéslemez. Ugyancsak foglalkozni fogunk a minitengeralattjárókkal, vagy a más területeken (Csendes-óceán) lezajlott ütközetekkel. Csak annyit tudok mondani, hogy rengeteg minden van még a tarsolyunkban.
– Egy kicsit távolodjunk el a tengeralattjáró-szimulátoroktól. Milyen játékokkal szokott játszani kikapcsolódás végett, amikor nem dolgozik?
– Többnyire a szimulátorokat kedvelem. A “Civilisation” és az “X-Wing” nagyon jó programok, de ennek ellenére a kedvencem mégis a “Red Baron”. Tudom, hogy ez egy Dynamix játék, de én mégis õszintén hiszem, hogy ez a legjobb elsõ-világháborús repülõgép szimulátor, amit valaha is csináltak.
– Még egy utolsó kérdés. Mitõl lesz az “Aces of the Deep” olyan különleges?
– Nagyon jó grafika, nagyon jó játszhatóság, nagyon részletes történelmi háttér, nagyon fejlett mesterséges intelligencia, videó felvételek II. világháborús tengeralattjáró parancsnokokkal, remek hanghatások stb. Ennek a játéknak megvan mindene, ami csak kellhet!
– Köszönöm a beszélgetést, és a GURU Magazin minden olvasója nevében sok sikert kívánok a jövõben!
Del
Del