Roy Schneider, az EA munkatársa a minap egy beszélgetés során elárulta, hogy az EA Montrealt olyan produkciók befolyásolták az Army of Two folytatásának készítésében, mint a Call of Duty 4 vagy a Gears of War 2.

Pár nappal ezelőtt jelentették be hivatalosan is, hogy az EA Montreal gőzerővel dolgozik az Army of Two: The 40th Day-en, melyben ismét visszatér Rios és Salem, akik ezúttal egy Kínában zajló buli kellős közepébe csöppennek. A játék megtartja a jól bevált kooperatív irányt és természetesen rengeteg új ficsőrt pakolnak majd bele, hogy még élvezetesebb, pergősebb játékmechanikával találjuk szembe magunkat. Az EA egyik munkatársa, Roy Schneider többek között erről is vallott egy interjú során.

Schneider elárulta, hogy több konkurens terméket is megtekintetek mielőtt belekezdtek a fejlesztésbe és többek között a Call of Duty 4-ben és a Gears of War 2-ben látottak győzték meg őket. Előbbi esetében az Army of Two folytatásának kampány módja az, ami komoly hasonlóságot mutat, bár nem egy az egybeni másolásról van szó. A csapat úgy döntött, hogy nem kreál egy rakás új ficsőrt, hanem a jól bejáratott, megszokott lehetőségeket kipofozza és csak-egy két újítást visznek bele a játékba. A Gears of War 2 esetében már más a helyet, ott a szüntelenül ránk zúduló ólomzápor az, ami hasonlóságot mutat Salem és Rios kalandjával, bár a fejlesztők igyekeztek ezt a non-stop akciót kompenzálni a kooperatív játékmóddal és az abban rejlő taktikai lehetőségekkel, így kicsit lassítva a játék tempóján, lehetőséget szeretnének biztosítani a játékosoknak, hogy megismerkedjenek a co-op nyújtotta lehetőségekkel.