A Microsoft még 1999-ben jelentette meg Asheron’s Call című játékát, amivel betört az Ultima Online és az Everquest uralta MMORPG-piacra. Bár az AC nem tudott egyértelműen ellenfelei fölé kerekedni, sajátos világával, végeérhetetlen tereivel és egyedi szövetségi rendszerével megszerezte saját rajongóbázisát. Sokan – az Everquesthez viszonyítva – gyengécske grafikáját bírálták, így a fejlesztők a folytatás készítésekor különösen nagy hangsúlyt fektetnek erre a területre. Lássuk hát az ígéreteket – merthogy azokból mindig van bőven. 

Az AC folytatása a Turbine 2.0 grafikus motort fogja használni, ami egészen elképesztő dolgokra lesz képes. A környezet minden eleme – így minden egyes fűszál vagy a falevél is – poligonokból épül majd fel, amelyeket valós időben fog animálni a program a szél irányának és erősségének megfelelően. Ez lehetővé teszi az időjárás minden eddiginél valósághűbb modellezését, a lengedező szellőtől egészen a hatalmas viharokig. 
Már az első részben is nagy gondot fordítottak az ég kivitelezésére. Ezúttal a mozgó égitesteken túl a szél hatására vonuló, deformálódó felhőket is megcsodálhatjuk.
Óriási fejlődés várható a karaktermodellezés és -animáció területén is. A gyönyörűen kidolgozott, real-time árnyékolt és megvilágított szörnyek és emberek mozgatását a továbbfejlesztett motion capture technikával oldották meg, ami sokkal rugalmasabb átmenetet biztosít az egyes mozdulatsorok között. Így például ha futunk, és közben odaintenénk szembe jövő ismerősünknek, nem fog karakterünk megállni, mert a motor képes a mozdulatok összekapcsolására. 
És hogy milyen vas kell majd ehhez a vizuális tökélyhez? Azt hiszem, mindent elmond, hogy a Turbine 2.0 engine GeForce 3-ra lesz optimalizálva. Ha hihetünk a fejlesztőknek, a gyengébb GeForce-ok (most még) büszke tulajdonosainak sem lesz okuk panaszra, de egy hardveres T&L-t nem támogató kártyával nem hiszem, hogy érdemes lesz meghallani Asheron hívását…
A játékmenet változásairól még nem sok információt hoztak nyilvánosságra. A világ – eltekintve néhány új lénytől – nem fog alapvetően eltérni az AC-ben megszokottól. A hangsúly a megszokotton van, hiszen ez nem egy klasszikus fantasy-univerzum, ahol a játékos minden további nélkül elboldogul az RPG-sablonok (“kéne egy kis XP, megyek oszt’ lenyomok két orkot”) ismeretével. Itt egy teljesen ismeretlen és újszerű világban kell helytállnunk, és ehhez az új rész megpróbál több támpontot adni, mint az előd. Persze itt egyfajta közvetett segítségre kell gondolnunk, ami leginkább a pályatervezésben nyilvánul meg: ezúttal minden bizonnyal könnyebb lesz az érdekesebb helyszínek megtalálása.
A piacra bocsátás időpontjáról még nincs pontos információ, de 2002 vége tűnik a legvalószínűbbnek. Ennél is fogósabb kérdés, hogy milyen fogadtatásra talál majd az AC2. Noha az eddig napvilágot látott hírek nagyon bíztatóak, és a Microsoft neve is elég jól cseng a játékok világában (ha máshol nem is…), én mégsem vennék mérget játékuk sikerére. Hiszen a nem túl távoli jövőben olyan nevek jelennek meg az MMORPG-k piacán, mint a Star Wars Galaxies, az Anarchy Online vagy a World of Warcraft – nehéz megmondani, ki kerül ki győztesen a versenyből, de egy biztos: a Turbine fejlesztői felköthetik az alsóneműt, ha labdába akarnak rúgni ebben a kiélezett küzdelemben.