Végre egy MMOG, ami kilóg a tömegből – ez nem egy szabvány fantasy szörnyöldöklés, hanem egyedi ötletekkel teli játék.
Kezd kissé túltelítődni az MMO játékok piaca, aminek oka, hogy manapság minden fejlesztő biztos sikereket vár ettől a kategóriától. Vannak azonban olyan kiadók, akik az elmúlt évek folyamán komoly tapasztalatra tettek szert a témában, így biztosra vehetjük, hogy csakis olyan programokat fognak megjelentetni, amik tényleg méltóak rá. Az NCsoftot is az igazi specialisták között tarthatjuk számon, nézzük hát gyorsan, mire is számíthatunk legújabb védencüktől, az Auto Assaulttól.Rögtön az elején tisztázzuk: ezúttal senki ne egy átlagos internetes játékban gondolkodjon, ez a program ugyanis merész újításaival igyekszik betörni a piacra. Már a kerettörténet is finoman szólva érdekes: valamikor a jövőben egy idegen lényekkel zsúfolt űrhajó ütközött a Földnek és a baleset környezetében az élővilág gyorsan változni kezdett. Furcsa növények fejlődtek, az állatok többszörösükre nőttek, megvadultak. A legrosszabb azonban, hogy gyakorta a gyermekek is genetikai torzulásokkal születtek: mutánsok jöttek a világra. Az épen maradt emberiség tehetetlen volt. Hiába készítettek úgynevezett Bimoekeket – avagy tökéletes katonákat – hamar rájöttek, hogy nem vehetik fel a harcot a szörnyszülöttekkel. Az egyetlen esély, ami kínálkozott, hogy kolóniákat hoznak létre a föld felszíne alatt, ahonnan atombombákat és biológiai fegyvereket használva kipusztíthatják a mutánsokat. A néhány száz év múlva újra a napfényre merészkedő generáció azonban csalódottan tapasztalta, hogy koránt sincs minden rendben, sőt ha lehet, még rosszabb lett a helyzet.Itt kapcsolódunk be mi is a történetbe. Az emberiség legbátrabb harcosaiként, a saját magunk készítette szuperjárgányainkban próbáljuk meg felvenni a harcot a mutánsokkal és a biomekekkel. Szerencsére nem kell leragadnunk a már unalomig ismert humanoidoknál, a másik két faj is játszható. Az első nehézséggel már a karakterkészítéskor szembesülünk, ugyanis a háromszor négy karakterosztályból kell kiválasztanunk a nekünk legszimpatikusabbat. Mindenki egyedi képességekkel lett felvértezve, továbbá a négy tulajdonsága (Combat – harci és vezetési készség; Tech – életerő, életpont; Theory – intelligencia, energia (mana); Perception – védelem, critical hit esélye) is merőben eltérő. Természetesen játék közben is tovább fejleszthetjük karakterünket, szintlépésekkor kapunk képesség és tulajdonság pontokat, amit kedvünk szerint oszthatunk szét. Mielőtt belemerülnénk a részletekbe, külsőleg is egyénivé varázsolhatjuk mind a járgányunkat, mind pedig a vezetőt. A bétateszt során én két karakterosztályt tanulmányoztam behatóbban: a Biomek Mastermindot és a Mutant Shamant. Az előbbi önmagában nem túl erős harcos, azonban segítőket idézhet maga mellé, példának okáért egy lövöldöző kereket vagy egy lézerágyút. A Mutant Shaman pedig inkább a védekezésben van otthon, továbbá a javítás mestere, így nem kell mindig visszavánszorogni egy bázisra, ha megsérülnénk, ráadásul csapattársait is gyógyíthatja.Ezen akkor túl vagyunk, vegyük úgy, hogy betöltődött maga a játék. Tapossunk hát a gázpedálra, és nézzük meg, milyen jól viselkedik a Havoc fizikai motor (a grafikán rögtön elámulhatunk: igazán jól sikerült visszaadni az a hangulatot, amit az ember képzeletében egy ilyen világhoz társít). Az út szépen porzik nyomunkban, az autó a terep szerint rugózik, a különféle hordók, kerítések, fák is megsínylik a velünk vagy fegyverünkkel való találkozást. Miután kiszórakoztuk magunkat, keressük meg az első emberkét, akik néhány könnyed küldetéssel bevezet minket az irányítás és a harc rejtelmeibe. Ha megvagyunk, végre elhagyhatjuk a kezdőterületet és kimerészkedhetünk a veszélyes vadvilágba. Itt aztán semmi se szent, az elszórva található bázisokon kívül sehol sem érezhetjük magunkat biztonságban. Lázadó emberkolóniák, mutáns állatok, és egyéb rémségek törnek az életünkre. Vannak, akik puszta testükkel vagy robbanó hordókkal próbálnak kárt okozni járgányunkban, később azonban jóval durvább ellenfelekkel is találkozni fogunk. Ha betérünk egy bázisra, akkor lesz némi nyugodalmunk, ingyenesen helyre pofozhatjuk kocsinkat, és új missziókat vállalhatunk el. Ha esetleg a vadonban amortizálódnánk le teljesen, akkor sincs minden veszve, hiszen némi pénzmagért cserébe kérhetünk instant javítást, vagy a legközelebbi támaszpontra visszaszállító repülőgépet. Kalandjaink során ráakadhatunk még különféle nagyvárosokra is, ahol tanítómestereket találunk, de eladhatjuk hadizsákmányunkat is, vagy további tuningokat vásárolhatunk autónkra – itt egyébként már gyalogosan közlekedünk, ám sajnos a mozgásfázisok megvalósítása igencsak siralmasra sikerült.Ha pedig már a tuningoknál tartunk, nézzük meg, miből épül fel egy vérbeli csodajárgány. A legalapvetőbb cucc természetesen a motor, ez határozza meg végsebességünket és életerőpontjainkat. A páncél magától értetődően a védelmünkhöz ad pluszokat, míg a kerekek a különféle tereptípusokon befolyásolják a vezetést. Aggathatunk autónkra továbbá díszítőelemeket, közelharci fegyvert valamint egy másik armor kitet is az extra védelem érdekében. A legfontosabb slotok persze a hadieszközöké, összesen három félét szerelhetünk járgányunkra: a főfegyver bármilyen irányba képes lőni, mellé pedig csatlakoztathatunk egy-egy hátra és előre tüzelőt. A választék itt igencsak széles: kezdetben egy gyenge golyószóróval indulunk, hamarosan szert teszünk azonban az első rakéta vagy plazmavetőnkre, lézerfegyverünkre, hogy a legerősebb ellenfelekkel is bátran felvehessük a harcot. A fegyvereknél persze nem csak a maximális sebzés értékét kell figyelembe venni, hiszen a különféle típusoknak eltérő a lőgyorsasága, javallott tehát inkább a másodpercenkénti sebzésmutatót figyelni. Kalandozásaink során számos egyéb tárgyra tehetünk még szert: találhatunk „méregzsákokat”, szendvicseket és hasonló cuccokat, amiket elfogyasztva egy rövid időre bónuszt kapunk valamelyik tulajdonságunkra. Felvehetünk instant szerelőcuccokat, érdekesebb csoport azonban a díszítőelemeké. Véres csövek, festékszórók, dísztárcsák potyognak ellenségeinkből, amiket csak városban szereltethetünk föl. A nekünk tetsző optikai tuningelemet kiválasztva láthatjuk, hogy milyen eszközök és mennyi pénz szükséges megvásárlásához, így még egyedibbé varázsolhatjuk kocsinkat.Sajnos máris a cikk végére értünk, pedig rengeteg mindenről szerettem volna még beszámolni nektek. Gondolok itt a szociális lehetőségek széles tárházára (beszélgetési módok, klánok, vagy ideiglenes csapatok, azaz konvojok alakítása), a fajok és kasztok részletes bemutatására. Player versus PlayerAz MMO játékok egyik sarkalatos pontja mindig is a PvP, azaz a játékos-játékos ellen küzdelem volt. Természetesen az Auto Assault fejlesztői sem feledkeztek meg erről a részről, sőt, külön az ellenséges fajok harcaira kihegyezett helyeket is találunk. A kezdőhelyszíneken természetesen nem lesz lehetőség PvP csatákra, csak a semleges területeken ugorhatnak egymásnak a kiéhezett harcosok. Ezenkívül épültek úgynevezett Arénák is, ahol szervezett keretek között küzdhet meg két, akár 64 fős csoport egymással! A békésebb természetűeknek jó hír, hogy nem kötelező harcolni az ellenséggel, így emberként is nyugodtan questelhetünk bárhol, nem kell azért aggódni, mikor támad ránk egy 20 szinttel magasabb mutáns játékos.
Auto Assault / NetDevil / NCsoft /// PC /// Végre egy MMOG, ami kilóg a tömegbõl – ez nem egy szabvány fantasy szörnyöldöklés, hanem egyedi ötletekkel teli játék. |
82%
|