Interjú az Eurocom prominens személyiségeivel.
Kérdés: Hány ember dolgozik jelenleg a játékon, és mikor kezdődött a Batman Begins konkrét fejlesztése?
Eurocom: Nagyjából 100 fős csapattal indultunk neki a játéknak, ez a létszám megoszlik közöttünk, és az Electronic Arts között. A játék koncepcióbeli, és tényleges tervezése-fejlesztése tavaly novemberben kezdődött.
Kérdés: Mennyire követi hűen a játék menete a nyáron debütáló mozifilmet, illetve milyen egyéb eltérésekre számíthatunk attól?
Eurocom: A játékmenet teljes egészében a mozi hangulatát, és történéseit idézi majd, de természetszerűleg sokkal mélyebb is lesz annál. Főleg azért, mivel a mozi kétórás időtartamánál nekünk jóval hosszabb élményt kell nyújtanunk az irányítókart ragadóknak. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy a film nem lesz majd szenzációs, csak azt az élményt, melyet a filmszínházakból kilépve érzel, nekünk megfelelő hosszúságra kell nyújtanunk a játékunkban. Így például amit 15 percben mesélnek el a filmben, azt nálunk 2-3 óra alatt játszhatod majd végig…
Kérdés: A konzolverziók megegyeznek majd egymással, vagy számíthatunk gép-specifikus pályákra, megoldásokra?
Eurocom: Mindegyik konzolverzió tökéletesen megegyezik a többivel. Egyedül talán az Xboxon mutat majd szebb képet, a magasabb felbontást használó textúráknak köszönhetően.
Kérdés: 4., Hány órás játékidőre számíthatunk?
Eurocom: Nagyjából 10 óra körüli, intenzív végigjátszási idővel számolunk.
Kérdés: Milyen lehetőségeink lesznek a híres Batmobile irányítását illetően? Egyáltalán számíthatunk majd vezetős részekre is?
Eurocom: Ez egy nagyon remek kis kérdés, de sajnos erről még nem beszélhetek jelen pillanatban. Hagyjunk egy kis meglepetést későbbre is…
Kérdés: Milyen más játékok hatottak inspirációként a Batman Begins fejlesztésére?
Eurocom: A játék felépítésére a Splinter Cell és Prince of Persia alapjai hatottak. Ettől függetlenül a fő célunk az, hogy a lehető legszórakoztatóbban prezentáljuk azt az új fejlesztést, melyet ezidáig még senki sem használt játékban: a félelemkeltést, mint fegyvert. Ennek segítségével a játékosok képesek lesznek az ellenfeleik félelmét ki- és felhasználva azok befolyásolására fordítani. Ez lesz a film központi témája is, és természetesen nagyrészt erről szól majd a játék is.
Kérdés: Melyik adottságra helyeződik a főbb hangsúly a Batman Beginsben: a lopakodásra, vagy a küzdelmekre?
Eurocom: Mivel a játék leghangsúlyosabb eleme, hogy megtanuljuk ellenfeleink félelmeit azok ellen fordítani, így ez az arány valahol a bűvös középúton 50-50%-ban helyezkedik el. Van, amikor lopakodnunk, van amikor pedig harcolnunk kell.
Kérdés: Milyen más mozgásokra számíthatunk még?
Eurocom: Különös figyelmet fordítottunk a környezet felhasználhatóságára is, így sok, ezzel kapcsolatos interaktívabb mozgásra számíthattok. A játék ugyan nem teljesen olyan platformjellegű, mint mondjuk a Prince of Persia, de a játékosoknak itt is ki kell tapasztalniuk, hogy Batman mely mozgását mikor a legmegfelelőbb használni.
Kérdés: Elsősorban kötött, egyirányú útvonalra számítsunk, vagy esetleg teljes mozgásszabadságot képzeljünk el Gotham városában?
Eurocom: A szabad barangolás lehetősége rendkívül élménydús játékmenetet eredményezhet, de úgy gondoltuk, hogy a kötött útvonal választásával sokkal jobban koncentrálhatunk azokra az ingerekre és érzelmekre, melyekkel hatni szerettünk volna a játékosokra.
Kérdés: Mennyire lesz kötött a kezünk, illetve lineáris a játékmenet? Esetleges mellékszálak felkutatására lesz majd lehetőségünk?
Eurocom: A cselekmény egy főszálon fut, melyet kisebb szálak kereszteznek majd több alkalommal. A játékot a Splinter Cell, és Splinter Cell: Pandora Tomorrow mögött álló JT Petty írja, akivel már volt alkalmam együtt dolgozni a fentebb nevezett játékokon, és bátran állíthatom: FANTASZTIKUSAN JÓ forgatókönyvet készített a Batman Begins-hez is.
Kérdés: Köszönjük, hogy rendelkezésünkre álltatok az interjúhoz, és további sikeres játékfejlesztést kívánunk!