A háborús játékok, azon belül is az FPS-ek hihetetlen népszerűségnek örvendenek manapság, különösen azok, amelyek netes játéklehetőséggel is szolgálnak. Az ezek által kifejtett hatások kapcsán sokféle dolgot el lehetne mondani pro és kontra, ez azonban nem a jelen cikk témája, sokkal inkább a Battlefield 2. nevű szösszenet.

A fent említett műfaj egyik jeles képviselője a mai napig a több mint másfél éve megjelent Battlefield 1942, mely több kiegészítőt is megélt, rengeteg mod készült hozzá a rajongók által, sőt egy-két hónapja jelent meg Battlefield Vietnam címmel a tulajdonképpeni folytatás, amely máris szép sikereket könyvelhet el. S hogy miért csak „tulajdonképpeni folytatás”? Mert az igazit csak mostanában jelentette be a svéd Digital Illusions, egész pontosan április 20-án tudatták a jó hírt a nagyérdeművel. A Battlefield 2. egyelőre csak munkacím, egyáltalán nem biztos, hogy ilyen néven látjuk majd a boltok polcain. Fontos tudni azt is, hogy bár rokon vonások felfedezhetőek a szintén ezidőtájt bejelentett Battlefield: Modern Combattal, ez a PlayStation 2 tulajokat boldogítja majd.
Ha már a hasonlóságok kerültek elő, akkor nézzük ezeket először. A játék(ok) modern környezetben játszódnak és három nagyhatalom közül választhatunk majd: Kína, Egyesült Államok és a frissen megalakult Közel-Keleti Koalíció. Természetesen mindegyik félnek meglesz a saját kis arzenálja, az amerikaiak például M4, M203, Abrams tank, Apache helikopter és Humvee típusok sokaságával szállnak majd harcba. A legjobban talán az egyik készítő reakciója adja vissza, hogy mennyire komolyan vették ezek lemodellezését, ugyanis amikor megkérdezték tőle, hogy mire lehet számítani fegyverek és járművek terén, a következőt válaszolta: „Kapcsold be a Discovery Channelt, és amit ott látsz, az majd nálunk is elérhető lesz.” Hogy a Battlefield 2. csatajelenetei ne legyenek unalmasak, arról a fejlesztők természetesen gondoskodnak. A játék figyeli és alakítja majd a játékosok és járművek arányát, egyszerre akár száz player is részt vehet egy küzdelemben, továbbá több mint harminc különféle járgány is megmutatkozhat majd. A harcszínterek is változatosak lesznek, nem csak az ilyenkor divatos Közel-Kelet jön majd szóba, hanem találkozunk majd erdőségekkel és városi pályákkal egyaránt. Ezek egyébként amellett, hogy rendkívül aprólékosan ki lesznek dolgozva, rombolhatóak is lesznek, tehát destruktív hajlamainkat is egész nyugodtan kiélhetjük majd. A játék vadonat új, teljesen átdolgozott motorra épül, amelyre nagyon is büszkék a készítők. Sokat javul a mesterséges intelligencia, nagyobb felbontású texturák, dinamikus fényhatások és rongybaba fizika lesznek majd a főbb jellemzők. Az új engine az anyagok modellezését is reálisabbá teszi, például a golyók keresztülüthetnek majd bizonyos tárgyakon, felületeken, így a játékosoknak meg kell majd tanulniuk a fedezék és a rejtekhely közti különbséget, hogyha életben akarnak maradni. Mindenképpen említést érdemel még a hang, hiszen ez is kompletten újra lett gyúrva, a különféle fegyverropogásokat és robbanásokat akár 7.1-es surround rendszeren is hallgathatjuk, mintha csak tényleg ott lennénk a csatamezőn. Eleget szóltunk már a külsőségekről, említsük meg, hogy mi újság a belbeccsel. A program itt is kínál újdonságokat, itt van például a Commander mód, melyben madártávlatból, felülről irányíthatjuk majd a katonákat, különféle parancsokat osztogatva. Ez persze úgy érhető el, ha már bizonyos rangot elértünk, ugyanis a játék folyamán folyamatosan fejlődünk és lépdelünk előre a ranglétrán. Ezek jutalmaként nem csak újabb plecsniket kapunk, hanem az előkerülő új fegyverek és járművek is ennek a függvényében jelentkeznek. A már jól ismert egyjátékos mód ezúttal is megmarad, a botokkal kiegészítve, ám erről még túl sokat nem akartak elárulni a fejlesztő srácok. A nagy titkolózás valószínűleg azt jelenti, hogy valami turpisságon törik a fejüket és ezen a téren még számíthatunk meglepetésekre.

A játékot egyébiránt az eredeti svéd gárda készíti, akik az első részt is szállították, a Battlefield Vietnam ugyanis a kanadai divízió munkája volt. A többiek egyrészt más projectekkel voltak elfoglalva (pl. az Xbox-os Rallisport Challenge 2-vel, vagy a Midtown Madness 3 PC-s reinkarnációjával), másrészt már akkor megkezdődtek a Battlefield 2. előkészületei. Az biztos, hogy a Digital Illusions a szívét lelkét kiteszi majd, hiszen ezt már a korábbi részek alkalmával is bizonyították. Mindent bele akarnak tenni, ami a mai modern harcászattal kapcsolatos és el akarnak kápráztatni minket az élethűséggel és a részletességgel. Ugyanakkor nem szeretnék elfelejteni, hogy ez tulajdonképpen egy akciójáték, amely akkor jó, ha nem túlontúl bonyolult és élvezet vele játszani. Azt hiszem a legnagyobb igazság eme utolsó traktusban van, ha sikerül eltalálni a megfelelő egyensúlyt, akkor nyert ügyük lesz.