A parancs egyszerű volt: támadja meg a kettes tábort, és foglalja el. Öt társa beszállt páncélozott járművükbe és megindult a cél felé, de ő hezitált. Biztosan oda kéne menni?
Hiszen itt, egy köpésre van egy másik camp, látszólag teljesen elhagyott, ő inkább azt veszi be. Gyorsan elfoglalja, övé lesz a jutalompont és a dicsőség, s majd csatlakozik a többiekhez. Nem is foglalkozott nagyon a fedezékkel, futott, ahogy a lába bírta, s el is érte a zászlót. Nem mozdult semmi, alig hallatszottak oda a csatatér hangjai, csend volt. Túl nagy csend. Már csak a mesterlövész puskájának dörrenését hallotta, s talán még azt, ahogy a földhöz csapódik a teste, aztán csak a sejtelmes köd, egyre sötétül, homályosul. Még felfogta, hogy hibázott, tudatában volt, hogy a szanitéc a többiekkel a másik irányba ment, belátta, hogy menthetetlen, és…meghalt.
Ez a Battefield 2 egyik nagy tanulsága. Egyedül nincs esélyed, se védekezni, de támadni. Így volt ez a 2002-ben megjelent Battlefield 1942-ben és a későbbi Vietnamban is, de most még kiemeltebbé vált a csapatmunka, ezt majd lejjebb további példákkal érzékeltetem is. Két hónap játékkal a hátam mögött kijelenthetem, hogy a DICE nagyot alkotott, és túlszárnyalva az elődöket, olyan játékot rakott az asztalunkra, amelyre megérte várni. Még több fegyver, jármű, egység és lehetőség, szóval akit érdekel, az olvasson, remélem a gyakorlottaknak is tudok esetenként újat mondani.
Először a játék alapbeállításait veszem sorra, a telepítéstől kezdve, aki már játszik ezt akár át is ugorhatja. Utána az egységek, fegyverek és pályák következnek, majd további trükköket ismertetek a minél eredményes játék eléréséhez. Érdemes a boxokat is megnézni, jól jöhetnek az ott leírtak.
Már jó fél éve elkezdtek szállingózni az első pontosabb adatok a játékban található opciókról, funkciókról, de ezek még akkor sem voltak egészen tiszták a többségnek, mikor megkaptuk június elején a sajtópéldányt. Ez ugye egy online multiplayer játék, a single módra azt hiszem, nem pocsékolom a helyet, annyit csak, hogy alapban 16-os pályákon játszhatunk csak botok ellen, melyek nem sokkal lettek okosabbak, mint az előző részekben. Igen sok a szerver, ezeknek több fajtája van, róluk külön olvashattok, a lényeg, hogy a választék nagy, de a beépített kereső kissé nehézkes, ezért érdemes az All-Seeing Eye nevű segédprogramot használni, leírását szintén dobozban közlöm. Jelenleg is sok a kezdő a szervereken, őket legtöbbször lehülyézik, ha valami triviálisat kérdeznek, ezért érdemes először fórumokat, ismertetőket olvasni, így kevésbé érhet minket meglepetés. A játékhoz kapott ismertető elég szűkszavú, de alapnak jó.
Mielőtt megvesszük a BF2-t, ellenőrizzük le, hogy gépünk elég erős-e annak futtatásához. Sokan jártak úgy, hogy feltelepítés után derült ki, hogy még új videokártyára és memória-bővítésre is szükségük van ahhoz, hogy belevethessék magukat a harcokba. Minimum egy 1,7 Gigahertz körüli processzorra, 512 MB memóriára és ATi Radeon 8500 vagy NVIDIA GeForce FX 5700 kártya kell hozzá (kell a Pixel Shader 1.4 támogatás, a GeForce 4-es sorozattal nem működik).
Install közben kell beállítani a játék belső kommunikációs funkciójához (VoIP) a mikrofont is, de ez bármikor megismételhető a beállításoknál.
Miután feltelepítettük a játékot, fel kell raknunk az 1.02-es patch-et is, a szerverek többsége ezt igényli. Volt egy kis kavar a javításokkal, az 1.02 ugyanis valójában az 1.01 javítása, ugyanis csak annak megjelenése után vették észre, hogy igen súlyos memóriakezelési problémákat okozhat. Ezért, aki frissen telepít, ne rakja fel az 1.01-et, csak a másodikat. Ha a telepítésekor feltűnik, hogy ezt szintén 1.01 néven akarja telepíteni, ne foglalkozz vele, a programozók elfelejtették átírni a verziószámát…
A másik, amit mindenképp fel kell raknunk, az a PunkBuster (ezt a játék installáláskor felajánlja). Ez egy csalás ellen készült program, mely érzékeli, ha belenyúltunk a BF2 állományaiba, vagy valamilyen meg nem engedett segédeszközt használunk. Ezt is frissíteni kell néha, amit automatikusan elvégez, ha mégsem teszi meg, akkor a http://www.evenbalance.com oldaláról leszedhettek egy PBSetup fájlt, amely megteszi ezt helyettetek.
Belépésnél hosszú intrók és logók sorát kell végigvárni, ezek kiiktatására van egy mód, boxban találjátok a megoldást. Ezt a kis változtatást elvégezve gyorsabban beléphettek, és nem érzékeli a PunkBuster (továbbiakban PB) sem. Ahhoz, hogy online tudjunk játszani, accountot kell készítenünk. Érdemes jól megjegyezni a beírt adatokat, mert ha újra kell raknunk a játékot, akkor csak ezek megadásával tudjuk karakterünket újra használni. A játékosok tábora igen népes, így könnyen megesik, hogy kedvenc nickünk már foglalt. Ilyenkor megoldás lehet, ha elé vagy mögé egy [HUN] tagot ragasztunk, így magyar játékostársaink is tudni fogják, merről fúj a szél, valamint a külföldi szervereken könnyebb egymásra találni.
Ez után a játék főmenüjébe jutunk. Itt az első pontban (BFHQ) karakterünk adatait kérhetjük le, igen részletes statisztikákban vizsgálhatjuk elért eredményünket, kezdve a fegyverekre lebontott pontosságtól a pályákon töltött időn át a kitüntetésekig. Ezek tárgyalásába lentebb térek ki. Megnézhetjük a világranglistát is, az első 500-ban magyarokat is találni, ez nem is rossz, belegondolva, hogy több mint 1 millió regisztrált van.
Innen az Options menübe ugrunk, és elvégezzük a megfelelő beállításokat. A video-opciók konfigurálását mindenkinek magának kell a lehető legjobb minőségre beállítani, nekem 2500+ Barton processzor, ATi 9700 PRO videogyorsító és 1 GB memória mellett mediumon van minden, a látható távolság maximumon, s 4x-es szűrés van bekapcsolva. Az audióval csak a komolyabb hangkártyával rendelkezők foglalkozzanak.
Az irányítást körültekintően tanulmányozzuk, mert elég zavaró, ha játék közben kell kilépnünk, ha nem találunk valamit. Ne felejtsetek el a beállítás után az APPLY gombra kattintani, mert e nélkül elvesznek a változások, és kezdhetitek előröl. Akik játszottak az 1942-vel vagy a Vietnammal, azoknak nem lesz nehéz megszokni, hisz szinte ugyanaz az alapbeállítás, mint ott volt.
A Community fül alatt a felvett videókat nézhetitek vissza, valamint a modokat aktivizálhatjátok. A felvételhez egy ezt támogató szerver kell. Előnye, hogy a rögzítéshez nem kell erős gép, mert nem a látható képet rögzíti, hanem a hozzá tartozó adatokat, s visszajátszáskor ezek alapján jeleníti meg a filmet a játék motorjával.
A Singleplayer módot már említettem, számunkra a legfontosabb a Multiplayer fül. Az itt található ablak hasonló az elődökhöz, de tervezik további fejlesztését az 1.03-as javításban. A helyi hálózaton folyó játékra most nem térek ki, a többség úgyis az interneten játszik, a szerver bekonfigurálásához meg érteni kell, tehát azt is hagyjuk.
Ha a „Join Internet” gombra kattintunk, akkor alul egy szűrőt látunk, melyek x-elgetésével be tudjuk állítani, az általunk keresett szerverek adatait. Ha például beállítjuk, hogy csak olyan szervereket keressen, amelyeken van hely, de van is rajtuk ember, sok időt spórolhatunk. Ha kijelöltük a szervert, megnézhetjük a rajta játszók nevét, pontszámukat, így már belépéskor eldönthetjük, melyik oldalra állunk. Jobb oldalon a szerver adatai láthatók az épp játszott térképpel és a beállításokkal. Ha van olyan szerver, melynek ismerjük az IP címét, akkor azt beírva is csatlakozhatunk hozzá (később egy Kedvencek funkció is be lesz építve).
Ha megtaláltuk az igényeinknek megfelelő játékot, csatlakozzunk. Ez általában 1-2 percet vesz igénybe (persze géptől függően), ám abban az esetben, ha a grafikai beállításokon változtattunk, ez jóval több is lehet, ilyenkor a program a shadereket optimalizálja újra.
Belépésnél választhatunk, melyik oldalra, melyik fegyvernemmel szeretnénk belépni. Ne válasszunk elhamarkodottan, mert csak egyszer válthatunk a kezdésnél oldalt (később ezt megismételhetjük). Ha aktív az autobalance, akkor ne lepődjünk meg, ha halálunk után átdob a másik oldalra, sajnos ez a funkció nem lett igazán jól kidolgozva, és akár a parancsnokot és a csapatfőnököket is átrakja. Talán kijavítják majd.
Itt most akkor át is térünk az egységekre. Minden embernek megvan a saját speciális fegyvertára, mely nagyban meghatározza funkcióját (vagy fordítva?). Mindegyiknek van kése, ismerős a Rambó-filmekből, a szomszéd Pistikének is ilyen van, csak műanyagból. Én még nem használtam, de ha hátulról köze tudunk valakihez lopakodni, jól jöhet. Másodikként mindenki rendelkezik pisztollyal, haderőkként különböző típusok (92FS, MR-444, QSZ-92), de minden oldalon a Sniper és a SpecOp marokfegyvere hangtompítóval van szerelve. Azokkal talán jobban lehet célozni, de nagy különbség nincs, csak közelre érdemes használni, ha a fő fegyverünkből kifogyott a muníció, és nincs idő tárazni vagy menekülni. A többség rendelkezik még kézigránátokkal is, az Anti-Tank és az Assault a kivétel.
Ezeken kívül mindenkinek egyéni a fegyvere, oldalanként különböző típusok, nagyjából megegyező tulajdonságokkal. Beszélni kell még az extra fegyverekről is. Minden egységtípusnak van egy lezárt fegyvere, melyet a második rang után (Lance Corporal) szerezhetünk meg. Lényegtelen, mivel játszottunk a legtöbbet, 1 fegyvert a 7 közül kiválthatunk, majd minden rang után még egyet. Nem kell aggódni azoknak sem, akik nem játszanak annyit, hogy meg tudják hamar megszerezni ezeket, nem maradnak hátrányban, ezek nem feltétlenül jobbak a sima daraboknál, csak másak a tulajdonságaik. Mindhárom oldalnak azonos a plusz fegyvere. Ide vág egy kis bonyodalom, melyet hackerek okoztak július végén, a boxban olvashattok róla bővebben. A rangokra a pályák után térek ki.
Minden egységnek van bizonyos Staminája (mint a Diablo 2-ben, bár ez nem a legjobb hasonlat), ez határozza meg, mennyi ideig tudunk gyorsan futni. Ennek állását az élet csíkja alatt találjuk, s érdemes figyelembe venni azt is, hogy az ugrással is használódik. A könnyű egységek, mint a Medic vagy a SpecOp hosszabb távot tud így megtenni, mint a Support vagy az Anti-Tank.
Special Ops
A kedvenc „kasztom”. Elég sokrétű karakter, gépkarabéllyal (M4, AK-74U, QBZ-97), C4-gyel (5 csomag robbanószer), gránáttal és hangtompítós pisztollyal van ellátva. A haderők közt szerintem az amerikai rendelkezik a legjobb, lézerirányzékos fegyverrel, az arabnak is hasonló van, a kínai QBZ-je nincs felszerelve ilyen extrával. A karabély automata módban elég nagy tűzerőt biztosít, félautomatára kapcsolva (még egyszer meg kell nyomni a 3-ast) pedig távolabbi célpontok ellen is jól használható. A C4 távirányítóval robban, jó jöhet védekezéskor, a bejárathoz kell telepíteni, s a kellő időben megnyomni a piros gombot. 2 csomag a tankokkal is végez. Zoomolni alapbeállításoknál a jobb egérgombbal tudunk, ez aktiválja a másodlagos lövést is.
Ezzel a karakterrel lehet jól ártalmatlanná tenni az ellenfél radarjait és lövegeit, mindegyikhez kell két csomag, ami annyit jelent, hogy vagy több körben végezzük be feladatunk, vagy viszünk magunkkal Supportot, esetleg kérünk a parancsnokunktól utánpótlást (3 löveg+radar+UAV=10 csomag). Sajnos ezek kiiktatásáért nem jár pont, de ezt is javítani fogják az 1.03-as patch-ben. A robbanószer felragad a járművekre is, ezért odafutva a nem figyelő tankhoz rárakhatjuk a megfelelő mennyiséget, majd biztonságos távolságból elintézhetjük.
Az unlockolt fegyvere a G36C, amelynek nagyobb a tűzereje, messzebbre is hatásos.
Sniper
Klasszikus egység, sok pályán nagy hasznát vehetjük. Igaz, hogy a BF1942-vel szemben már nem segít a tüzérségnek, a felderítésben mégis jól jöhet. Az erős távcsővel felszerelt puskája mindhárom haderőnek pontos, bár meg kell őket szokni, különösen a nagyobb távolság esetében nehéz eltalálni megfelelően az ellenfelet. A 100-200 méterre lévő embernek elég egy lövés, főleg, ha fejre megy, de a messzebb lévőkbe 3-4-szer is bele kell találnunk a halálhoz, ráadásul érdemes fölé célozni kicsit. Ezt az arab és kínai modellekkel (SVD és Type 88) egyszerűbb elérni, mert az amerikai M24-nél minden lövés után manuálisan kell a hüvelyt kidobni, így le kell vennünk szemünket a távcsőről. A városi pályákon hasznos a tetőkre elhelyezkedni, ahonnan nagy pályarészt belátunk, és indulhat a hent. Fel van szerelve még két gyalogsági aknával is, ezeket a háztetőn a feljáratoknál kell elhelyezni, így nem tudnak egykönnyen meglepni.
Az unlockolt fegyver az M95, melynek nagyobb a sebzése, és akár a helikopterek üvegén is áthatol, viszont ez is lassabb a félautomata modelleknél.
Assault
A legtöbben ezzel az egységgel játszanak, ami érthető is sokoldalúságát ismerve. Gépfegyvereik megegyeznek a Medic-ek fegyvereivel (M16A2, AK-101, AK-47) közepes tűzerővel rendelkeznek, félautomatára állítva messzebb lévő célpontok ellen is jók, ám a rajta lévő gránátvetővel eredményesen harcolhatunk nagyobb csoportok vagy járművek ellen is (M203, GP30, GP25), ezzel ki is váltották a gránátot. A füstgránáttal megzavarhatjuk ellenfelünk, és a menekülés is könnyebb így. A golyóálló ruha hatására jobban bírják a lövéseket, mint a fenti két kaszt.
A plusz fegyver a G3 karabély, ennek kisebb változata például a fent említett G36C is. Igen nagy tűzereje mellett pontossága is megemlítendő, bár elég nehéz és nagy.
Support
A BF2-ben az egységeknél lévő lőszer talán még az 1942-ben megszokottnál is kevesebb, gyakran van szükség a pótlásra, ilyenkor jön jól ez a karakter. Amellett, hogy a töltényosztással pontokat szerezhetünk, a hatalmas tűzerőt jelentő géppuskával egész támadáshullámokat lehet visszaverni, vagy legalábbis fedezhetjük társaink előrenyomulását. A városi pályákon lehetetlen meglenni nélkülük. Sajnos a nagy súly miatt nem tudnak sokat futni, de ezek a fegyverek amúgy is csak fekve használhatók megfelelő eredménnyel, állva igen nagy a szórásuk. A jó páncélzatnak köszönhetően jól bírják az ellentüzet is. Legjobban célozni talán a kínai Type 95-tel lehet, de ezé a legkisebb tár is, a másik kettőnél ez fordítva van (M249 SAW és RPK-74).
A kilockolt fegyver az PKM, mely önmagában 16 kilós, de még nagyobb sebzést biztosít nagyobb tárral.
Engineer
A parancsnokok és a páncélosok legjobb barátja. Mindent megjavít, amiért pontot kap. Ha szétrobbantják a radarokat vagy a lövegeket, mindenképp szükség van rá, ő tudja a megrongált hidakat is rendbe hozni. Emellett aknákat telepíthet, melyek egy zászló körül jól elhelyezve meghiúsíthatják a járművel érkezők támadását. Kézifegyvere a shotgun (M11-87, S12K, NOR982), közelre igen hatásos, ám távoli célpontok ellen nincs esélye, akkor már érdemesebb a pisztollyal próbálkozni.
Az extra fegyver a MK3A1, amely egy gázzal üzemelő automata shotgun, sajnos csak 7 töltény fér a tárba, ezért vigyázni kell a tüzeléssel, ugyan is az újratöltés igen időigényes, viszont nagyon nagy a tűzereje és sebessége.
Medic
Minden háborús filmben legalább egyszer megjelenik az a kép, mikor a legnagyobb golyózáporban is ide-oda cikázva mentik a menthetőt, miközben a földön fekvők két hörgés közt a „Felcser!” felkiáltással vonják magukra a figyelmet. Itt is hasonló élményben lehet részünk, igen jól bírják a futást, de semmi páncél nincs rajtuk, könnyű velük végezni. A karabély mellett (azonos az Assault fegyvereivel) gránáttal, elsősegély csomaggal és defibrillátorral vannak felszerelve. Ha súlyosan megsebesül egy katonánk, még van 10 másodpercünk újraéleszteni, valamint ölhetünk is a „vasalókkal” (higgyétek el, nincs megalázóbb). Fegyvereik jók, félautomatán messzire is jól célozhatunk.
Az L85A1-et érdemes megszerezni, ezzel szinte a SpecOpnak megfelelő szintű puskát kapunk, amellett, hogy gyógyíthatjuk társainkat és magunkat. Én nem rég lockoltam ki, és azóta hanyagolom a SpecOpot, mert amellett, hogy a jó fegyver révén nagy eséllyel tudok eredményesen harcolni, a többiek gyógyításával plusz pontokhoz juthatok, melyek fontosságáról lentebb majd olvashattok.
Anti-Tank
A páncélosok rémálma. A vállról indítható rakétákat (SRAW, a keletieknek Eryx) kis mértékben tudjuk irányítani a levegőben is, így a lassan lebegő helikopterek, vagy a terepjárók ellen is eséllyel harcolhatunk. Az APC-knek kettő, a tankoknak három lövés kell a felrobbanáshoz, megfelelően bujkálva a tereptárgyak közt elintézhetünk több ellenfelet is. Ha elfogyott a rakéta, és nincs, ahol újratöltsünk, akkor elő a géppisztollyal (MP5, PP19, Type 85), és irthatjuk a gyalogosokat, igaz inkább csak közelre eredményesek ezek a fegyverek, de félautomatára kapcsolva valamelyest nő a maximum lőtávolság.
Az unlockolható modell a DAO-12, egy nagyméretű, revolvertáras, 12 lövetű, félautomata shotgun, mely közelre halálos, de sajnos kicsi a lőtávja.
Commander-Squad Leader
Ez valójában nem igazi egység, mert a fentiek közül bármelyik betöltheti ezt a szerepet, de fontos itt tárgyalni. A BF2 egyik nagy újítása elődjeihez képest az, hogy megjelent a harctéren a rangsor. Most már nem összevissza csapatokkal van dolgunk, mikor 30 ember arra megy, amerre akar (legalábbis elviekben nem ezzel kéne találkoznunk). A Commander a hadsereg feje, ő irányítja a lövegeket, használja a radarokat. Ahhoz, hogy betölthessük ezt a pozíciót, indulnunk kell a választáson, melyen az nyeri el a rangot, akinek nagyobb a tapasztalata (az addig gyűjtött pontok alapján). Leváltása lehetséges, bárki indítványozhatja, és minden játékos szavaz (Page Up az igen, Page Down a nem), de magunk is lemondhatunk.
A parancsnoknak el kell sajátítania az általa folytatandó harcmodort, ami ebben az esetben az, hogy nem harcol. Sokszor esnek abba a hibába, hogy az első sorban rohamoznak, pedig védett helyen kéne figyelniük a harcteret, és megadni minden segítséget a „fiaiknak”. A CapsLock-kal előhívható ablakában egy felülnézeti képet láthat a pályáról, ezen zoomolhat is 3x-os nagyításig, így már láthatja az ellenfél mozgását is. Mégsem ez a legegyszerűbb mód erre. A bal felső részen van az a négy fő eszköze, mellyel megfordíthatja a csata kimenetelét. A Scan gombbal egy radar végigpásztázza az egész pályát, s számára láthatóvá válik az összes ellenséges egység pár másodpercre. Ha ezekre bal gombbal kattintva a Spotted-et kiválasztja, akkor az egész csapata számára láthatóvá válik az adott katona, ráadásul a gép automatikusan jelzi, hogy milyen egységgel van dolgunk.
A második az Artillery, a tüzérségi támogatás. Ráklikkelve, majd kijelölve a célterületet, azt 15 másodperc múlva erős össztűz éri. Igen lassan töltődik újra, érdemes vele körültekintően bánni. Páncélosok ellen csak akkor eredményes, ha direktbe találja azt egy lövedék, de a gyalogságot és a könnyű járműveket szépen lehet ritkítani vele.
A harmadik lehetőség az UAV, mely egy kis hatósugarú radar, érdemes olyan helyre lehelyezni, ahol ostrom van, a hatókörén belül lévő ellenséget az összes egységünk látja.
A fenti három funkciónak fizikai megjelenési formája is van, vagyis lövegek, radarállomás és egy bódé (ez a Scané). Ezeket meg lehet semmisíteni, bár csak a megfelelő eszközökkel. Ilyen a SpecOp C4-e, a helikopterek TV-irányítású rakétája, valamint a repülők bombatámadása, mással esélyünk sincs ellenük. AZ Engineer pillanatok alatt meg tudja javítani ezeket, ezért a Commandernek érdemes ezzel a kaszttal lennie, így maga javíthatja az eszközeit, s nem kell értékes embert erre pazarolni. Ha nem javítjuk ki a hibákat, akkor a parancsnok vakká válik, és nem nagyon marad semmi szerepe a továbbiakban.
A Supplies egy utánpótlásdobozt jelöl, melyet a szorongatott helyzetben lévő egységeink közé ledobva azok gyógyulnak a közelében, valamint feltöltődik a muníciójuk és a járművek is javulnak. Óvatosan kell használni, mert az ellenfélre is hat, ha nem akarjuk, hogy rossz kézbe kerüljön, akkor szét lehet lőni.
Ezek alatt láthatjuk az osztagokat, s az azokat alkotó embereket. A parancsnok csak a Squad Leaderekkel kommunikálhat, míg azok beszélhetnek csapatuk tagjaival is. Egy osztagon belül mindenki beszélhet mindenkivel. Minden egyes csoportnak külön adhatunk parancsokat, a bal egérgombot kell használnunk a cél felett, és a legördülő menüből választani. Ha a csapatfőnök elfogadja a kérést, akkor kis, zöld pipa jelenik meg mellette, ha nem, vörös X. A leadereknek joguk van felülbírálni a parancsokat, és ők is rendelkeznek egyszerűsített parancsnoki menüvel. A T betű használatával mikrofon nélkül is üzeneteket küldhetnek a parancsnok felé. Egy jó Squad Leader megkönnyíti a Commander feladatát, szinte parancs nélkül végzi a dolgát, és összetartja az osztagát. Osztaghoz a belépéskor csatlakozhatunk a fegyvernem melletti fülnél, vagy bármikor változtathatunk ezen a CapsLockos menüben.
Az alsó sorban lévő ikonok segítségével az egyes karaktertípusokhoz is szólhatunk, ez jól jön, ha légi csapást akarunk egy helyre az összes géppel.
Fontos kihasználni a hatfős squadok előnyeit. A legtöbb szállítóeszköz 6 személyes, így könnyen együtt mozoghatnak. Egy jól összedolgozó osztag eldöntheti a csata sorsát, főleg, ha az ellenségnél nincs ilyen összedolgozó közösség. A megfelelő egységekből összeállva folyamatosan haladhatnak, minden fennakadás nélkül.
Sokat gondolkodtam, hogy a térképek melyik verzióit ismertessem. A 16 fős pályákat bárki megismerheti az egyjátékos módból, a 32-es verzióban pedig sokszor olyan részek nincsenek benn, melyek 64 fő esetében létfontosságúak, így a legnagyobb változatnál maradtam. A képekkel nem foglalkozom a cikkben, mindenkinek ajánlom az Advanced Tactical Centert (lásd a boxot), ez tartalmazza az összes pálya részletes térképét, táborait. Minden esetben leírom a szembenálló csapatokat (szerintem fontos a fegyverek miatt), az alapfelállást, és az általam eddig látott sikeres stratégiákat (persze ez nem azt jelenti, hogy mindig sikeres). Megjelölöm a parancsnokok által használható lövegek és radarok helyét (innentől LR-ként jelölöm őket), mert ezek megtartása vagy elpusztítása a stratégia fontos részét képezi. Mindig törekedjetek a repterek, helikopter-leszállók megszállására, hisz ha tiétek a légi fölény, akkor sokkal könnyebben eljuthattok nagyobb távolságokra, valamint az így birtokolt tűzerő is nagyon fontos.
Daliant Plant
USA Tengerészgyalogság vs. Kínai Néphadsereg
Mindkét fél egy-egy alapbázisról kezd, hat zászlót kell elfoglalni. A kínai LR a kezdőponton helyezkedik el, a kijáratnál vannak a lövegek, ezért ezeket könnyebb elpusztítani, mint a bent lévő radarokat. Az amerikai oldalon ezek egy szigeten vannak a térkép délkeleti sarkában, az anyahajótól délre, a radarok a hajón. Ebben az esetben a kínaiaknak nehezebb ezeket elpusztítani, de jó szervezéssel megoldható, elég egy úszni is tudó APC, vagy légi szállítás, esetleg egy ellopott csónak..
A két középső táborban harci helikopter vár ránk, ezért ezeket érdemes elfoglalni, és megtartani minél tovább. Nagynak tűnik a pálya, de több, mint a fele víz, emiatt igen összetorlódhatnak az egységek, főleg középtájt.
Amerikai oldalról előnyös mindkét csapatszállító helikoptert megtömni emberrel, és a távolabbi bázisokat megcélozni, míg a hajókkal a part menti területeket elfoglalni. A kínaiaknak is van csapatszállítója, érdemes a bejárat előtti bázist elfoglalni, és onnan küldeni szét a földi alakulatokat.
Daquing Oilfields
USA Tengerészgyalogság vs. Kínai Néphadsereg
Hasonlóan az előző térképhez, itt is egy-egy kiinduló tábor van, ám már hét zászlót kell birtokolnunk a biztos sikerhez. Mindkét oldal kevésbé van ellátva légi járművel, mint fentebb, nagyobb a hangsúly a szárazföldi alakulatokon.
A kínai és az amerikai LR az alapbázison és közelében van, érdemes a kifutópályák környékén körülnézni. Harci helikopter egy zászlónál található, a jobb-felsőnél, ez kiesik eléggé a harcokból, de nem árt 1-2 embert a védelemre hagyni, ha szeretnénk helikopterezni.
A legnagyobb csaták a középső részen szoktak kialakulni, érdemes ezeket a bázisokat elfoglalni először és nagyobb erőket itt tartani. Vigyázni kell a sniperekkel, mert az olajtartályok teteje igazán eszményi hely a kempelésre. Ha le akarunk jutni a tetőről, akkor ejtőernyőzzünk (alapban 9-es gomb), ez kissé irányítható is, ha ráesünk az ellenségre, az meghal. Minél koncentráltabban támadunk, annál nagyobb az esély a győzelemre. Alapigazság itt is, hogy egyedül csak a Snipereknek van esélyük, de nekik is szükségük lesz előbb-utóbb utánpótlásra.
Dragon Valley
USA Tengerészgyalogság vs. Kínai Néphadsereg
Ez a pálya már kicsit összetettebb stratégiát kíván. Az alapfelállás szerint az amerikaiak csak két bázist birtokolnak, a többi 9 a kínaiaké. Viszont a kínaiak összes bázisa elfoglalható, míg az USA anyahajó nem.
Az amerikai lövegek a hajótól délre, a folyó partján vannak, a radarok a hajón, a kínai LR a déli tábor körül helyezkednek el.
Sokszor elkövetik azt a hibát az „amcsik”, hogy mindenki a hajón jelenik meg, és megy a harc a helikopterekért és csónakokért. Ilyenkor sokan esnek áldozatul a saját csapattagok manőverezéseinek. Érdemes a másik helyet is kihasználni, már csak a megfelelő mennyiségű páncélozott jármű beszerzése miatt is. A kínai oldalon fontos hely a folyó jobb oldalán lévő tábor (Marketplace), mert itt helikopter rejtőzik (a Woodyard camp-ben is), és a vele szemben lévő templom, ahonnan szemmel tartható a folyó, amely igen jelentős forgalmat bonyolít… Lehetőség van hidak felrobbantására is, bár mindenhol találunk gázlót, szóval nincs olyan nagy jelentősége, ráadásul az APC-k a vízen is átkelnek..
Fushe Pass
USA Tengerészgyalogság vs. Kínai Néphadsereg
Az alapbázisokon kívül 8 tábort foglalhatunk el. Az előbbi pályától abban is különbözik, hogy nagyon hegyes a terep, szárazföldi járművekkel nehézkesen és lassan lehet haladni a kanyargós utak, és a középen haladó szakadék miatt, itt jól jöhet egyes hidak felrobbantása, valamint a Power Plant camp elfoglalása, ahol harci helikoptert találunk (délkelet). Gyorsan mozoghatunk a terepjárókkal, de ezeket a szembejövő páncélosok könnyűszerrel szétszedik, valamit valamiért…
Az LR-ek az alapbázisokon vannak, aránylag jól védhetőek. Összefoglalóan annyit, hogy fontos a légi támogatás, s épp ezért a mobil légelhárítás is, ezekkel nagy pusztítást tudunk véghezvinni a gyalogság körében is.
Gulf of Oman
USA Tengerészgyalogság vs. Közel-Keleti Szövetség (KKSZ)
Azt hiszem ez az a pálya, amelyen mindenki milliószor játszott a demó révén. Igaz, ott csak a 32-es változat volt, de a nagy sem különbözik tőle sokban. Az alaptáborokon kívül az amerikaiak 4 tábort birtokolnak a tengerparton, a beljebb lévő hármat pedig a KKSZ.
Az USA lövegek a tengerparton vannak, a radarok az anyahajón, az arab oldalon minden az alapbázison található. Az amerikaiaknak érdemes a parti zászlókat védeni, mert ezek elvesztésével könnyedén leszedhetőek a lövegek, valamint elvágódhatnak az utánpótlástól. A másik félnek érdemes több ponton támadni, megosztva így a védekezők erejét, vagy egy nagyobb, összehangolt támadással elindulni keletről, és végigverni a táborokat. Persze ez így jól hangzik, a valóságban nem megy ilyen könnyen, de próbálkozni lehet.
Az amerikai csónakok bejuthatnak az ellenség belső bázisáig a vízen, érdemes ezt kihasználni. Ha egyszer eljutunk a lövegekig, és sikerül azokat felrobbantani, könnyen elbújhatunk az ott lévő toronyba, jókat lehet lövöldözni, bár az alapbázis kempelését egyes szervereken kirúgással büntetik.
Itt nagy, nyílt térségben harcolunk, figyelni kell a légi támadásokra.
Kubra Dam
USA Tengerészgyalogság vs. Közel-Keleti Szövetség
Összetett, nehéz pálya. A KKSZ 7 zászlóval kezd, de mind elfoglalható, az amerikai oldal eggyel, és van egy alapban független. Ez az a pont, amiért nagyon nagy harcok szoktak folyni.
Az amerikai LR a főtábortól nyugat felé vezető út két oldalán van, a másik oldalé a déli repülőtérnél. Ha elég összeszokott a csapat, akkor be lehet szorítani az amerikai erőket a híd mögé, 1-2 csapatot a hátsó területeken érdemes tartani az esetleges betörések ellen, de a többség tanyázzon az egykor független bázis felett és a hídon, így esélyük sem lesz az amcsiknak a győzelemre. Abban az esetben, ha mégis az USA az erősebb, nekik érdemes a repteret elfoglalni a pálya túlsó végén, így plusz légi járművekhez jutnak, valamint hátulról is szorongathatják az ellent.
Mashtuur City
USA Tengerészgyalogság vs. Közel-Keleti Szövetség
Városi pálya, melyet kettéoszt egy mély és széles szakadék. Mindkét oldal 2-2 táborral kezd, ezen kívül még hármat lehet elfoglalni. A szakadékon való átkelés hozhat nagyobb összeütközést. Minden zászló elfoglalható, a két szélsőt helikopterrel gyorsan megközelíthetjük, s általában védelmük sincs, vagy csak csekély. Itt vannak az LR-ek is. A házak tetejét érdemes leskelődésre használni, másrészt jobban lehet lőni is innen. Ezen a pályán folyamatosan mozogni kell, ráadásul a kacskaringós utak miatt nem tudhatjuk, hogy a következő sarkon mi jön szembe. Gyalogosok ellen jól jön a Sniper a tetőn, a járműveket pedig legegyszerűbb aknákkal ritkítani.
Operation Clean Sweep
USA Tengerészgyalogság vs. Közel-Keleti Szövetség
Ezen a pályán a távolságok uralkodnak. Gyalogosan nem megyünk sokra, használni kell a járműveket. Az amerikaiak egy bázissal kezdenek, és ezt nem is lehet elfoglalni, míg az ellenfél 7 zászlót birtokol. Sajnos a védőknek nehéz kiszámolni a támadás helyét, mert mind helikopterrel, mind csónakkal bárhova elérhetnek. Így az sem elég, hogy az utat ellenőrzésünk alatt tartsuk, esetleg az lehet jó megoldás, ha feladunk 1-2 tábort, de a többit biztosan védjük. Itt nincs igazán jól bevált stratégia, a távolságok miatt nehéz gyorsan beavatkozni, csak a jó csapatmunka, és a jó parancsnok jelenthet előnyt.
Sharqui Peninsula
USA Tengerészgyalogság vs. Közel-Keleti Szövetség
Masszív városi pálya, kis helyen nagyon sok ember. Az arab fél 3 bázissal kezd, ezeket nem is lehet elfoglalni, az amerikaiak 6 zászlóval rendelkeznek, de mindet elveszthetik. Az előbbiek LR-je aránylag védtelen helyen vannak egy mezőn északnyugaton, míg az USA LR a legkeletebbi bázis közelében van.
A KKSZ-nek érdemes kihasználni a kiindulópontokat és több oldalról támadni, az amerikaiaknak pedig be kell venniük magukat az épületekbe, onnan jobban védekezhetnek a páncélozott járművek és légitámadások ellen. Érdemes a legkeletibb zászlót birtokolni, mert ez jól el van szigetelve, megfelelő védelem esetén nagy erők kellenek elfoglalásához, valamint az itt lévő helikopter is fontos lehet. A toronyház tetejéről jó lehetőség nyílik a Snipereknek, de vigyázni kell, mert egy gyors helikopteres támadás könnyedén elsöpörheti őket, valamint jó célpontok a tüzérségi tűznek is.. A zászló az épület középső szintjén van, csak gyalogosan, vagy helikopterrel lebegve foglalható el.
Songhua Stalement
USA Tengerészgyalogság vs. Kínai Néphadsereg
Hangulatos, ködös-mocsaras pálya, alapvetően az APC-k uralják a területet. Mindkét fél 3-3 bázissal kezd, s közöttük van még 2 elfoglalható, semleges is. Az összes zászló elhódítható, így igen látványos körforgás alakulhat ki a birtoklók közt. A haladás nehézkes, fontos a légi szállítás. Egy jó osztag helikopterrel könnyedén kitisztíthatja a gyalogosokat, összehangolt földi támogatással pedig mindenképp nyerő helyzetben vannak.
A kínai LR fent van a hegyen a pálya bal oldalán, az amerikai a másik oldalon. A kevés járható út miatt fontos szerepet kaphatnak az aknák és egyéb csapdák, valamint az elbújó orvlövészek.
Strike at Karkand
USA Tengerészgyalogság vs. Közel-Keleti Szövetség
A kedvenc pályám. Nem csak azért, mert pörgős, hanem szerintem ez adja legjobban vissza a városi harcot, úgy általában a megszokott Battlefield-érzést (számomra).
Az amerikai fél egy messzi zászlóval kezd, ezt nem is lehet elfoglalni (ettől északra még két ponton tud éledni), az araboknak 8 bázisa van. Az első nagy csaták a város déli bejáratánál szoktak kialakulni, a másik ilyen nagy csomópont a folyón átívelő hídnál van. Általánosan használható stratégia nincs, a folyamatos támadás-védekezés egyensúlyán múlik a dolog. Érdemes sok Support és Medic karaktert beüzemelni, mert szükség lesz rájuk, ez egészen biztos. Könnyű velük itt pontot szerezni ölés nélkül is.
Az arab LR északon van, a túlparti részen, az USA-é délen. Itt is ki kell használni a háztetők nyújtotta lehetőségeket, mindenesetre érdemes együtt maradni, csak a tüzérségi csapással vigyázzunk.
Ha nagyon nem megy a legdélebbi KKSZ zászló elfoglalása, akkor próbáljunk meg a pálya két oldalán beljebb jutni, itt általában ilyenkor nincs senki, s ha megvetjük a lábunk itt is, már könnyebb két oldalról támadni.
Zatar Wetlands
USA Tengerészgyalogság vs. Közel-Keleti Szövetség
Szintén mocsaras, nagy, nyílt pálya. Valójában még nem nagyon láttam a 64 fős verziót játszani, nagyon nagyok a távolságok. A középen lévő domb elfoglalása alapvetően fontos, nem csak az ott lévő helikopter miatt, hanem innen bármerre gyors támadás intézhető, valamint a védekezés is könnyebb, mint nyílt terepen.
Az USA 2 zászlóval, az SZSZK 1-gyel indít, de ebből csak az amerikaiak bázisai biztos pontok, a többi 7 elfoglalható. Érdemes a repülőtereket uralni a központi dombon kívül, így a repülők segítségével előnyre tehetünk szert. Nagy, nyílt térségben harcolunk, ezért a légelhárítás is fontos szerepet kap.
A rangokról nem beszélek sokat, mire oda juttok, hogy kaptok érmeket meg kitüntetéseket, már lesztek olyan gyakorlottak, hogy nem fog újdonságot jelenteni. Az ilyen elismeréseket csak a Ranked szervereken játszott csatákért kapjátok, a public szervereken nem számolódnak a pontok. Azt, hogy hogyan álltok a fent említett BFHQ menüben ellenőrizhetitek. Az első rangot 500 pont után kapjátok, a másodikat 1000 után, a harmadikat 10000, a negyediket 25000 pont elérésével. Természetesen efölött is vannak rangok, de azt hiszem, addig még eltelik néhány hónap. Minden harcászati ágnak három elismertségi szintje van, melyet az érmek anyaga is jelképez: bronz, ezüst, arany (alap, közepes, magas). Például Basic Medic Combat érmet akkor kapsz, ha Medic-ként megölsz 10 ellenfelet egy körön belül. Szinte minden fajta „időtöltésért” lehet kitüntetést kapni, s büszkén mutogathatjuk ismerőseinknek, hogy nekünk mennyi van. Ha egy körben az első három helyen végeztünk, szintén kapunk érmeket. Még azért is kapunk elismerést, ha olyan rosszul játszunk, hogy csak 1:4 az ölés:halál aránya.
A játékban érdemes az „etikettet” betartani, sok helyen nem szeretik az alapbázis kempelését, és ki is rúgják a játékosokat ilyen esetekben, valamint alap elvárás az egységekben való játék, és a csapatvezetők, valamint a parancsnok utasításainak a követése. Csak összetartó sereg nyerhet. Ha pedig kommanderkedésre adjuk a fejünk (érdemes kipróbálni), azt először tanuljuk meg a single módban, ne élesben próbálkozzunk (a kulcsgomb a CapsLock). Ne élesben kérdezgessünk a különböző funkciógombokról, azokat tanuljuk be egyedül játszva, vagy készítsünk magunknak kis listát papírra, s legyen kéznél.
A járművekről keveset írok, azt mindenkinek magának kell kitapasztalnia. A repülőkhöz érdemes joystickot beszerezni (csak USB-n keresztül csatlakoztathatót támogat a játék), bár láttam csak billentyűvel irányító profi pilótát is. A légi egységek javulnak és muníciót vesznek fel, ha a felszállóhely fölé megyünk (persze jó alacsonyan). A helikopterek közül a harci gépek gyorsak, de könnyen sérülnek, tűzerejük orrlövésszel igen nagy. A TV-irányítású rakétákkal könnyen szétszedhetjük a páncélosokat is, de mozgó járművek ellen nem jó. A szállító helik kétoldali gépágyúja tekintélyes pusztítást tud végezni jó lövészekkel, azt kell csak észben tartani a pilótának, hogy nem neki kell látnia a célt, hanem a kétoldali fegyveresnek.
A tankok lassúak, de erős a páncéljuk, ha jól célzunk, az alacsonyan haladó helikopterek ellen is jól bevethetőek. A géppuskás le tud bújni, ha muszáj, ilyenkor nem éri a gyalogsági tűz. Ide tartoznak még a mobil légelhárítók is, bár páncéljuk jóval kisebb.
A páncélozott szállítók (APC) igen sokrétűen felhasználhatók, gyalogság ellen nagy kaliberű ágyúja nagy sebessége miatt hatásos, a többi járművel pedig rakétája miatt bánik el, bár ez igen lassan tölt vissza. A vízen is tud úszni, így szinte nincs számára akadály.
A kisebb csapatszállítók, mint a homokjáró és a Humwee különféle verziói gyorsak, de könnyen sebződnek, bár gyalogság ellen jól szerepelhetnek, még akkor is, ha csak az ütközőt használjuk fegyverként.
A gumicsónakok elég gyorsak, rendelkeznek alapszintű tűzerővel, és hatan beleférnek, természetesen páncéljuk nulla.
Azt hiszem, aki végigolvasta az előző oldalakat, azt már nem érheti túl sok meglepetés. A boxban leírt linkeken még többet megtudhattok a kezelésről, a stratégiákról. Fogjátok ezt fel alapkiképzésnek. Most már az elméletet tudjátok, „csak” a gyakorlat van hátra. S a kezdő történetet már nem is a különcködő katona szemszögéből kell elképzelni, hanem a domboldalon hasaló mesterlövész oldaláról, és akkor a történet már nem is olyan tragikus, sőt…
1.
ASE
Az All-Seeing Eye egy univerzális szerverkereső az online játékokhoz. Elindítva, kiválaszthatjuk a játszani kívánt gamét, a szerverek helyét (földrész, ország), a verziót (1.01, 1.02), milyen típusú szerveren, milyen ellenfelekkel kívánunk játszani, legyen-e beállítva autobalance, PB, mekkora és milyen pályák legyenek. A játék saját keresője sajnos még elég suta, így sokszor jól jöhet ez a kis program.
2.
Intro kiszedése
A játék betöltésekor a program beolvas a memóriába vagy 130 megányi intrót, a készítő, kiadó logóját, meg minden szép, de felesleges dolgot. Van arra lehetőség, hogy az indítás után egyből a login ablak jelenjen meg, ezzel úgy 1 percet és sok memóriát spórolhatunk meg. A változtatás nem akad össze a PB-vel sem, nyugodtan lehet használni (de nem vállalok semmilyen felelősséget).
A Program FilesEA GamesBattlefield 2modsbf2Movies mappában található .bik kiterjesztésű fájlokat átnevezve ezek nem töltődnek be, nem kell törölni sem, így bármikor visszaállíthatóak. Ha a menü alól is kiszedjük a videót, akkor akár 250 MB anyag betöltését akadályozhatjuk meg.
3.
Coop 2.0
Létezik egy kis programocska, mellyel lehetővé tehetjük, hogy az egyjátékos módban is tudjunk nagyobb pályákon játszani. Ez elérhető egyes fájlokba benyúlva is, de ezt csak a haladóknak ajánlom, és készítsetek mindenről biztonsági másolatot, hogy vissza tudjátok állítani. A Coop v2.0 zipet a Battlefield2mods könyvtárba kell kitömöríteni, majd a benne található install.bat-tal telepíteni. Innentől kezdve lehet élvezni a 32 fős pályákat 31 bottal. Jó játékot!
4.
Hacker-támadás
Július végén pár hacker rést talált az EA account szerverén. Elmondásuk szerint ezt levélben közölték is a céggel, ám semmi reakciót nem vettek észre, ezért kihasználva a rést feltörték a szervert, és belenyúltak az accountokba. Igen sok karakternek hozzáférhetővé tették az összes extra fegyvert. Mást nem piszkáltak meg, de közleményükben jelezték, hogy ha a cég nem tesz lépéseket a biztonság helyreállításáért, a jövőben is folytatják figyelmeztető hadjáratukat.
A játékosok hozzáállása erősen megoszlik a tettel kapcsolatban, mindenesetre a többség nem örült, mikor az EA a visszaállításkor annyira lefoglalta a központi szervert, hogy csak 15 perc várakozás után lehetett belépni, és a szerverek olyan kihaltak voltak este 9 tájban, mint még soha.
5.
Advanced Tactical Center
(http://www.foolishentertainment.com/index.asp?p=3&s=1&c=39)
Ez a program nem csak a haladó battlefieldezőknek nyújt nagy segítséget, hanem a kezdőknek is. Minden pálya megtalálható benne részletesen, a bázisok nagyítva. A térképre jegyzetelhetünk, színes nyilakat rajzolhatunk, az egységek ikonjait is felrakhatjuk. Így részletes, minden pontra kiterjedő stratégiai útmutatókat készíthetünk, s ezt akár élőben is csinálhatjuk, ha kapcsolódunk a célszerverhez, parancsnokként elküldhetjük a társaknak, és a pillanatnyi állást is ábrázolhatjuk ennek segítségével. Valószínűleg erre csak az összeszokott klánok fogják használni, de bármikor jól jöhet egy előre elkészített haditerv. Kezelése egyszerű, gyorsan elsajátítható, minden elkészített terv elmenthető.
6.
Szerverek
A szerverek közt két típust kell megkülönböztetni: az általánost, melyen minden működik, lehet játszani, de innen nem küld a játék adatokat az EA központi szerverére, nem gyűlnek a pontjaink. Aki minél előbb rangot szeretne, az ne ezeket válassza. A Ranked szerverekről eljutnak szerzett pontjaink adatai a központi szerverre, ezt ellenőrizhetjük a BFHQ menüben. Csak a magyar szerverekből írok, a rangosak most indultak a cikk írása előtt egy héttel, s folyamatban van továbbiak beállítása. Érdemes itthoni játékokhoz csatlakozni, mert a rádiózást nagy eséllyel így értjük meg, na meg a közösség miatt is.
Magyar ranked szerverek v1.02 (mire a cikk megjelenik, már 4 üzemel)
EA HU Official Ranked I | Battlefield.hu 195.56.172.105:16567
EA HU Official Ranked II | Battlefield.hu 195.56.172.67:16567
Magyar public szerverek v1.02 ( a teljesség igénye nélkül)
<CoR> Arena HUN 80.98.59.19:16567
Gamezone.hu | HUNgary | FrxClan 195.228.254.23:16568
HUN OPC Team | GameArena.HU 62.112.194.88:16567
NMi.Rulez.Org/FrxClan Conquest/Hungary 193.224.41.164:16567
NMi.Rulez.Org/FrxClan Infantry/Hungary 193.224.41.164:16577 (csak gyalogos harc)
HUN tRs Battlefield 2 195.228.155.116:16567
Koth.hu 1.2 195.38.96.76:16567
7.
Hasznos linkek
Van pár nagyon hasznos link azoknak, akik jobban el szeretnének mélyedni a BF gyönyöreiben.
http://bfhelp.atw.hu/bf2server.htm – itt a magyar szerverek listáját találjuk, pár naponta frissítik, szóval érdemes nézegetni
http://www.battlefield.hu/ – kötelező olvasmány minden megszállottnak, a fórum igen látogatott, hírek első kézből
http://www.ejfelkapitany.hu/bf2.htm – Éjfél Kapitány útmutatója parancsnokoknak, alapos munka
http://www.tweakguides.com/BF2_1.html – egy igen átfogó útmutató nemcsak kezdőknek, tippek, trükkök, hogy egyszerűbb legyen az életünk
http://www.vrway.com/vr_bf2/home_fullscreen.html – érdekességként, a pályák részleteinek panorámaképei, körbeforoghatunk, szép munka
http://bfhelp.try.hu/ – teljes körű segítség mindenkinek magyar nyelven, ami innen kimaradt, azt itt megtalálod, szinte a magyar BF2-bibliának is nevezhetnénk
Tippek:
Hogyha lehasalsz, a magasabb járművek áthaladnak fölötted, anélkül, hogy elcsapnának.
Ha fekszel, akkor jobban tudsz célozni, és kisebb célpontot is nyújtasz, magas fűben pedig szinte észrevehetetlen vagy.
Télre várható egy kiegészítő Special Forces néven, 7-8 új pályával, éjszakai harcokkal, és több ellenséges oldallal.
A Battlefield 2 két hét alatt platinalemezes lett, tehát több mint 1 millió darab fogyott belőle.
Már elkezdtek modokat írni a játékra, az egyik csapat egy, a C&C Generals világában játszódó változatot készít.
Vigyázz az utánpótlás-ládákkal! Ha gyalogos vagy és rád esnek, akkor véged.
Ha jobb egérgombbal dobod el a gránátot, akkor az eléd esik. Jól jön, ha a csatornába akarod dobni.