A harc már nem csupán a túlélésről szól, hanem a bankszámlád gyarapodásáról is.

A jelen írásom tárgyát képező játékkal eltöltött óráim alatt erős dezsavü érzés tört rám, mégpedig a TV-showban szereplő katonák kapcsán, akikre fogadásokat lehet kötni, miszerint melyik fogja túlélni a párbajt. Talán ti is emlékeztek a Running Man – Menekülő ember című filmre, amelynek történetében az volt a lényeg, hogy beengedtek egy kimondottan erre a célra kialakított városrészbe néhány „önkéntest” alaposan felfegyverezve, és az ott rájuk váró profi katonákkal kellett megvívniuk élet-halál harcukat, miközben mindezt a TV élőben közvetítette, és minden szereplőre lehetett fogadni, mint a lóversenyen. A Bet on Soldierbe pontosan ezt a témát építette bele a fejlesztő csapat, hogy ne csak egy szimpla FPS-t dobjon a piacra, hiszen manapság abból éppen van elég, és a Doom 3, a Half-Life 2, és a Far Cry után elég nehéz olyat produkálni, ami ezeket űbereli. 
A játéknak tulajdonképpen semmilyen története nincs, de miközben játsszuk, mégis olyan érzésünk van, mintha valami történeti szálat követnénk, mert a cél nem csupán mindenki lelövése, aki nem velünk van, hanem mindig van egy vagy több feladat, amit végre kell hajtani, és az ellenünk felvonuló ellenség ennek az elvégzésében próbál bennünket megakadályozni. Nincs is ebben eddig semmi új, legfeljebb szokatlan, viszont az újdonság adja a játék savát-borsát, mégpedig az úgynevezett „Bet on” rendszer. Ennek a lényege a következő: induláskor kapsz egy alap összeget, ami csupán néhány ezer kreditre rúg. Ebből először is fel kell magad szerelni minden földi jóval, hogy túlélhesd a küldetést. Ehhez rendelkezésedre állnak a különféle védőruhák, melyeket magadra húzhatsz, a sisaktól a csizmáig, plusz a kezedbe vehetsz egy olyan formájú védőpajzsot, mint amilyet manapság a rohamrendőrök használnak. Az ellenség eliminálásához pedig a fegyverarzenálból lehet vásárolni, amelyben több mint negyven különböző disznóláb és egyéb kütyü áll rendelkezésre, a közelharcra alkalmas késtől kezdve a könnyű egykezes pisztolyokon, géppisztolyokon és a komolyabb karabélyokon át a különféle rakétavetőkig és lángszórókig, az elmaradhatatlan kézigránátokkal kiegészítve. Minden pénzed persze nem költheted el vásárlásra, két okból is. Először is, mert minden pályán ki kell választanod azokat, akikkel párbajozni fogsz, ennek az ára minimum 500 pénz fejenként, majd összeválogathatod a csapatot, akik el fognak kísérni a pályán. Egy segítőt alapból kapsz (ingyen), de ha jól akarsz szerepelni, ajánlatos még néhány zsoldost felfogadni, de ők már pénzbe kerülnek. Akik közül válogathatsz, azok elsősorban harcosok, de van közöttük úgynevezett mérnök is, akinek az a ráadás tulajdonsága van, hogy akár harc közben is meg tud javítani bármilyen páncélt. Ha a csapatválogatás után nem marad zsetonod, semmi gáz, mivel menet közben minden lelőtt ellenséges katona után csorog némi összeg a kasszába. Erre szükség is lesz, ugyanis a pályákon nem az FPS-ekben megszokott módon történik a lőszerutánpótlás és a sebesülések gyógyítása, hanem a pálya néhány pontján elhelyezett termináloknál, és mint azt sejthetitek, itt pénzért lehet tápolni és gyógyulni. Na és még egyvalamire kell pénz: a játékállás elmentéséhez, amire szintén csak a megadott pontokon lévő termináloknál van lehetőség. A játékmenet nagyjából, sőt, teljesen megegyezik a többi FPS cuccban megszokottakkal, egész addig, amíg a végére nem érsz egy pályaszakasznak. Itt következik ugyanis a párbaj. Ha elérted ezt a pontot, bejelentkezik a show-műsor vezetője, bemutatja az ellenfeleket, felszólítja a közönséget, hogy tegyék meg a tétjeiket, majd elkezdődik a visszaszámlálás. Alig egy perc áll rendelkezésre annak eldöntésére, hogy ki a jobb, és eközben a kijelzőn folyamatosan csökken a győztes által elvihető pénzösszeg. Ha nyertél, viszed a bankot, ha vesztettél, buktad a pályát, de gondolom ez természetes. A küldetéseknek mindössze négy különböző helyszíne van, ami nem négy pályát jelent, hanem egymástól gyökeresen eltérő környezetet. Európa például a régi nagy háborúk emlékeit őrzi, tele olyan városokkal, ahol az ellenség kifüstölése pokoli feladat. Alaszka hómezőin szabadabb a játéktér, de az ellenség is nagyobb tömegekben támad, viszont köszönhetően a nagy nyílt tereknek, a mesterlövészek igazán elemükben lehetnek. Kubában a hatalmas erődítmények, és a földalatti alagútrendszerekből akár a hátad mögött is felbukkanó katonák fognak boldogítani. Nevadában pedig sehol nem fogod magad biztonságban érezni, mert a Nagy Kanyon sziklás vidékén minden kaktusz mögül ellenség leshet rád, ráadásul megjelennek a helikopterek is, melyek a legváratlanabb pillanatokban fogják rád zúdítani gyilkos golyózáporukat. Az AI elég jól hangolt, és ezt főleg azon venni észre, hogy az ellenséges csapatok, ha csak lehet, fedezékből tüzelnek, és akár vissza is vonulnak, ha nagyon szorongatod őket. A zsoldosaid sem teljesen ostobák, bár néha nem árt hátra parancsolni őket, mert hajlamosak egyedül felvenni a harcot akár egy tucat katonával is, és ha belefeledkeztek a lövöldözésbe, te hiába vonulsz vissza, gyakran ott maradnak a tűzvonalban.  
Nagyjából ennyi a játékmenet, amelyben semmi eget rengető újdonság nincs, de mégis kicsit más, kicsit újszerű. Ugyanez már nem mondható el sem a kinézetére, sem az irányításra, mivel itt semmi újat nem vonultattak fel.
 
Néhány szót még a multiplayerről, hiszen ez a lehetőség sem hiányozhat belőle. Nos ez a rész teljesen más (legalábbis a játékmenet), mint az egyjátékos módban. Leginkább úgy jellemezhető, hogy a Counter Strike és az Unreal Tournament keveréke. Minden esetben két csapat játszik egymás ellen, és csapatonként legfeljebb 16-an lehettek egyszerre a játéktéren. A játékosok hat osztályból választhatják ki, hogy minek a bőrébe bújnak. Sorrendben a gyalogos, a mesterlövész, a zsoldoskatona, a pusztító, a mérnök és a gránátvetős. Minden osztálynak más jellemző tulajdonságai vannak, de ez a nevükből egyértelműen kiderül, így erre most nem is térek ki. A harc lényege itt abban áll, hogy minden pályán elhelyeztek néhány terminált, melyeket egyrészt el kell érni a csapatoknak, másrészt fel kell törni (meghekkelni) majd ezen kell megtenni a téteket a csata kimenetelére. Ezután mindkét csapatból egy-egy kiválasztott belép egy elszeparált zónába, ahol megvívják a párbajukat. Aki győz, az viszi a bankot a csapat részére, amiből mindenki tápolhat. Amíg a párbaj tart, addig a csapatok többi tagja kívülről nézheti az eseményeket, vagy tovább harcolhat egymással. Természetesen lőszert itt is pénzért lehet venni, és ha nincs pénz, akkor nincs lőszer, és ha nincs lőszer, nincs mivel lőni, és ha nincs mivel lőni, nincs bevétel a lelőtt ellenség után, szóval totál bukta. 
Röviden összefoglalva, az ötlet nem rossz, a kivitelezés tűrhető és a legfőbb erénye, hogy remekül szórakozhatnak azok is, akiknek nem futja állandóan a legerősebbre fejlesztgetni a gépüket, ráadásul remek LAN-partikat lehet vele nyomni akár a suliban is, ismerve az ott fellelhető gépeket. 
Néhány jó tanács:
-Nehézfegyverzet nélkül ne vágj neki a pályáknak, mert csak az igazán hatásos a párbajban
-Vigyél magaddal mérnököt, mert az amellett, hogy veled harcol, megjavítja a páncélod.
-A fejlövés tutira bejön mindenütt, és sokkal kevesebb lőszer fogy.
-Ha pajzsot viszel magaddal, csak egykezes fegyvered lehet, de szerintem inkább egy jó rakétavető, mint a pajzs, mert fedezéket bárhol találsz.
-Figyelj a kasszádra, mert ha nagyon kiköltekezel induláskor, nem lesz pénzed lőszert venni és meggyógyítani magad a pályán.
-A pajzs mögé bújt katonáknak kilóg a fejtetejük. Vedd célba azt, és az eredmény nem marad el.
Fegyverek:
Kézifegyver Roto-Blade Forgó pengéivel közelharcban igazán veszélyes fegyver.
Egykezes fegyverek Hand Gun Olyan, mint egy pisztoly, az egyes lövéseivel rendkívül pontosan lehet célba találni vele. Különösen ajánlott a pajzs mögé bújt ellenség ellen. Sűrűn kell újratölteni.
Sub Machine Gun Nagy kapacitású tára hosszú sorozatokra teszi alkalmassá, de rövid sorozatokkal pontosan lehet vele lőni nagy távolságra is, de csak kis sérülést okoz.
Pump Gun Nagyerejű, csak egyes lövésre alkalmas fegyver. Ha talál, hatásos, de nagy a szórása, így csak közelről igazán hatásos az ellenség páncéljának lebontására.
Puskák Assault Rifle A legáltalánosabban használt fegyver, amely tulajdonképpen egy gépkarabély nagy tárral és közepesen hatékony lőszerrel. 
Commando Rifle Erősebb és hatékonyabb, mint az előbbi gépkarabély, de ennek megfelelően drágább is.
Sniper Rifle Egyszerűen mesterlövészpuska. Kizárólag távolról használható, mert kicsi a tár, sűrűn kell újratölteni, viszont a pontossága felülmúlhatatlan.
Nehéz fegyverek Automatic Missile Launcher Kicsi a tárkapacitása, de a minirakéták, amelyeket kilő, hatalmasat pusztítanak. Főleg nehézpáncélos katonák és járművek ellen tanácsos elhasználni a lövedékeit.
Heavy Machine Gun Forgócsöves géppuska. Tárkapacitása nagy, de ontja magából a lőszert. Lassan pörög fel, de ha beindult, lebont bármit, ami az útjába kerül.
War Machine Gun A Pump Gun erősebb változata. Csak egy-egy lőszert tud kilőni, de az olyan erejű, mint egy ágyúgolyó. Igazán közelről hatásos a nagy szórása és pontatlansága miatt.
Gas Launcher Nagyon hasonlít a lángszóróra, de ezzel ki lehet lőni sav-, gyújtó- és hallucinogén gázokat, viszont legfeljebb 15 méterre.
Gránátok Frag Egyszerű repeszgránát, amely a közelében lévő ellenséget garantáltan padlóra küldi.
Cluster Olyan, mint a Frag, de ebben három gránát robban egymás után kis időzítéssel
Hallucinogenic Aki belélegzi a robbanásakor felszabaduló gázt, egy darabig harcképtelenül kóvályog.
Incendiary Egyszerűen gyújtógránát. Ahol felrobban, minden meggyullad a közelében, még az ellenség páncélja is.
Acid Hasonló, mint a gyújtógránát, de itt sav fröcsköl szét, amely bemarja magát minden kis zugba, hiába a legerősebb páncél.
Lure Hang és fénygránát egyben. A robbanása közelében a katonák vakon és süketen botorkálnak egy darabig.