A Világítótoronyban felvehető fényképezőgéppel lencsevégre kaphatsz bárkit vagy bármit. Van azonban 56 olyan élőlény, amit ha lefotózol és elküldöd a tudományos társaságnak, akkor kemény összegeket utalnak a folyószámládra. Érdemes tehát felkutatni és megörökíteni az élőlényeket, melyek az alábbi helyeken találhatóak:
1. Adalia octopunctata
A játék legelején, amikor felveszed a kamerát – csak fényképezd le a hordón szunyókáló békés állatot.
2. Homo sapiens
Keresd a Világítótorony közelében Pablot, Kipet, Zazát, vagy Yoát. Bármelyiküket lefényképezheted.
3. Capra sapiens
Szintén a világítótoronyban, illetve annak környékén kaphatod lencsevégre ezt a fajt: Fehn vagy Cumi fogja képviselni őket.
4. Sus sapiens
Készíts fényképet Pey’j főszereplésével.
5. Canis canis
Az emeleten, a kis beugróban alukáló kutyust kell lencsevégre kapnod.
6. Lampyris campestris
Éjjel szaladj ki a világítótorony mellett található kisebbfajta félszigetre, és a fa körül zsongó világítótestű lényeket fényképezd. A későbbiekben a Black Isle sziget bányáiban is megtalálhatod ezt a fajt.
7. Larus albus
A világítótorony tetejéről könnyedén lefotózhatsz egyet az itt köröző sirályok közül.
8. Priodontes campestris
Az armadillóra (nagyobb tatura) hasonlító lény a Világítótorony bejáratánál játszadozik a fűben.
9. Vorax nocturnus
Mielőtt összegyűjtenél 350 kreditet és aktiválnád a világítótorony körülötti pajzsot, kívülről lefotózhatsz párat ezekből a kék színű repkedő lényekből. Ha esetleg lemaradnál róla, a gyárban történő dokkolásod után még lencsevégre kaphatsz belőle egyet.
10. Dipneustes trilineatus
A Hangárban, mielőtt bekapcsolnád a légpárnás hajóhoz szükséges energiát, a vízben úszkáló zöld halak egyikét kell lencsevégre kapnod.
11. Rhinoceros sapiens
A Mammago Garázsban kapd le Issamot (kívül) vagy Babukart a dokkoknál, de ugyanezt a fajt képviseli Hal is (bent a boltban).
12. Teratosaurus imperator
A Mammago Garázsból távozva egy csigolyás vízi szörny támad rád – mielőtt harcba bocsátkoznál vele, ne habozz használni a fényképezőgépedet!
13. Rascax caeruleus
A fenti ütközet után Pey’j megjegyzi, hogy milyen szép, repülő halak fickándoznak a vízben. Kapj le egyet!
14. Musca saprophagia
A Black Isle Mine pályán már megtalálhatod eme apró repülő bogarat, de ha a Világítótorony konyhájában megrezgeted a hordót, egy ugyan ilyen fog előrepülni mögüle!
15. Lycoperdon fugiferus
Black Isle szigetének bányáiban előforduló, lüktető, leginkább gombára emlékeztető hatalmas zöldségek.
16. Anemonia mutabilis
Lila, medúzaszerű, hatalmas kiterjedésű, meghatározhatatlan valami. Előfordulási helye a Black Isle-i bányák mélye. Fotópapírra vele!
17. Crochax velox
Az első ellenfeled a Black Isle-i bányákban. Óriási szitakötőre emlékeztető sárga fenevad.
18. Amoeba polypodia
A Black Isle szigeten lévő második tárnában, miután egy robbantás segítségével leeresztetted a függőhidat Pey’j kollégánknak, nézz az eddig falra szögelt szerkezet mögé! A híd ugyanis eltakart egy kis zsákutcát, amelynek a végében igen szégyenlős amőbák bújtak meg. Fókuszáld be az egyiket, majd miután helyet cserélt a társával, egy hirtelen mozdulattal válts át rá, és örökítsd meg az utókornak.
19. Cyanea urtica
Black Isle második bányaüregében tanyázó, fényes medúzákra emlékeztető lényecskék.
20. Pelagia pachydermis
Hatalmas, teknőslábakra emlékeztető, lebegő ellenfelek. Lelőhelyük a Black Isle-i bányák mélye.
21. Alicia splendens
Black Isle-i bányák falából előtörő hosszúkás, pamacsos végű, lengedező csápszerű szörnyek.
22. Spongus gluanteus
A bányák mélyén a második teremben a vékony folyosón jobb kéz felé elindulva és lefutva egy eligazító térképhez jutsz, amely mellett bal kéz felé a földön egy hatalmas zöld massza hever. Ez az!
23. Helix rupestris
A Spongus gluanteus-on túlhaladva egy óriási csigaházból kinéző, színes fejű élőlényt kell keresned.
24. Planaria rupestris
A bányákban barangolva mielőtt kinyitnád az ajtót Pey’j kollégádnak, rúgj bele a villámmal jelölt dobozba az ajtó mögötti szobában, és gyorsan fotózd le a sötétben előlibegő szellemszörnyeket.
25. Astacus erectus
Mr. De Castellac megbízottjával történő diskurzus során jobb kéz felé, a vízesés irányában indulj el, majd miután bemásztál az innen nyíló óriási csővezetékbe, a túloldalon lencsevégre kaphatsz párat a fentebb nevezett élőlényekből.
26. Papilio pilosus
A Black Isle-i bányákban a vízeséstől nyíló csatornában miután megszerezted a csavarkulcsot, Pey’j kinyitja az elzárt területet, és tökéletes rálátásod lesz a szemközt mászó, rózsaszín gilisztára.
27. Nautilus fluoreus
Ahogy visszatérsz a fő bányászterembe a második aknajáratból, a távolban csapatokban úszó fluoreszkáló lábasfejűre kell lecsapnod. Zoommal gyerekjáték lesz.
28. Palinurus rupestris
Ahogy átérsz a második bányarészből a fő tárnába, a földön szétnyomott apró lények után megjelennek a kissé testesebb rokonaik is. A kék, integető, mosolygó lényeket kell lencsevégre kapnod.
29. Pterolimax gigantea
A Black Isle-i bányákban lakozó főellenség. Mielőtt elkezdenél küzdeni vele, ne sajnálj rá egy képkockát.
30. Aquilus sapiens
A Pedestrian Districtben találhatóak a sasfejű egyének – egyet például az újságosstand mögött fényképezhetsz!
31. Walrus sapiens
A Pedestrian District körzetben lófrálnak a rozmárfejű, narancssárga kabátos fazonok. Ming Tzu (a bolttulajdonos) is egy Walrus sapiens!
32. Taurus sapiens
Készíts egy képet Móról az Akuda Bár pultosáról.
33. Carcharodon sapiens
Az Akuda Bár két vendége is ilyen, leginkább cápára emlékeztetnek, Francis is ilyen lény.
34. Felis sapiens
Kapcsolattartód az IRIS hálózattal Meї lesz, akit az Akuda bárból nyíló titkos helyiségben kaphatsz lencsevégre.
35. Koi kumonryu
Ming-Tzu boltjának akváriumában úszkál ez a békés halfaj.
36. Bufo erectus
Vorax barlangjaiban grasszáló, békára emlékeztető zöld szörnyeteg. A Mammago Garázstól nem messze fekvő homokos part után nyíló barlangban találhatóak.
37. Manta cyanea
A Nutripils Factory előtt lebeg szépen, komótosan az égen. Mielőtt belépnél a gyár épületébe kapd lencsevégre.
38. Rattus giganteus
Avagy az óriáspatkány. A gyárban, föld alatti helyeken jó sűrűn találkozhatsz majd vele.
39. Aedes raymanis
A gyár laboratóriumában található tehéntetemből előbukkanó kukacot kell keresni.
40. Cyclopeus palustris
Miután megtaláltad Double H ügynököt, és visszatértél a gyár központi részébe, egy rikítóan fluoreszkáló, egyszemű lény támad rád. Kihagyhatatlan…
41. Sarcophagus domzii
A játék legelső szörnyeivel a gyárban találkozhatsz újra, azzal a különbséggel, hogy most már fényképezőgép is van nálad.
42. Rattus albus
A gyárban találod a ritka fehér patkányt, ott is az X-Ray Verification szobának második termében. Miután átosontál a felső rácson, és a következő teremben a jobb kéz felé vezető csatorna végéig jutottál, fordulj meg, és a két járócső találkozásánál fókuszálj be a lyukba. Ha megdobod diszkosszal a kis patkányt, felugrik, s ekkor lekaphatod az amúgy igen szégyenlős állatot.
43. Blabera gregaria
A gyár vége felé a Closet nevű pályaszakaszon egy kisebb raktárhelyiségben lehetsz figyelmes a sarokban álldogáló szekrényre, aminek fedelét felcsapva, csupán ételmorzsákat találsz. Helyezz ide egy Starkos-t, majd kapd le az előjövő kis rovarokat.
44. Arachnis viridis
Szintén a gyárban, a Closet után nyíló Nutripils Vat részen kell a padlón rohangáló, leginkább zöld pókokra hasonlító teremtményekre figyelmesnek lenned.
45. Macropodia omnivora
Akkor fényképezheted le ezt a földön csúszó gilisztát, miután az Alpha Sections Underground Quarters pályán bedokkoltál az öbölből és a spéci fegyvereddel lelőtted az őrrobotokat. Elpusztítani rúgással tudod.
46. Megaptera borealis
Miután beruháztál a hajód „ugróműjére”, a világítótoronytól dél felé átszelve a tiltó csíkokat, az új vizeken erre az óriási bálnára lehetsz figyelmes. Mérd be és fotózz, amikor kiveti magát a vízből!
47. Anguilia bifida
A zöld vízisiklóra emlékeztető élőlény a Slaughterhouse Reservoir bejáratának vizeiben evickél.
48. Trilobites saltans
A Slaughterhouse Entrance pályán, mielőtt kikötnél, a zöld szmötyin kúszó élőlényt kell befókuszálnod és lefényképezned.
49. Ignis ignifera
A Slaughterhouse Surveillance terméből emeltethető fel az a gát, amelyen ha Jade rajta áll, akkor a rács túlsó részében átmászhat a Ventilation terembe. Ehhez Double H segítsége kell majd, aki egy gombnyomásra együttműködik velünk. A Ventilation részben egy csoport patkány eliminálása után ereszd le a csapóajtót a tűz felett (diszkosszal célozz a kéz ikonra), majd fotózd le a csövek mögött megbúvó tűzmanót.
50. Timorea saponifera
A Trolley Entrance-ben található a Slaughterhouse-ban. Mikor Double H segítségével kiütteted a továbbjutást jelentő vasrudakat, az őrszemmel védett szobában buborékokra lehetsz figyelmes. A Gyrodisk segítségét igénybe véve pörkölj oda a buborékolás forrásának, mire egy apró állat szalad át a terem túlsó oldalára. Ahhoz hogy lefényképezd, irtó jó reflexekre, és egy kis szerencsére is szükséged lesz.
51. Amoeba saltans
A Slaughterhouse Central Hall részében találod. Egy zöld, 35-ös számmal ellátott konzolt kell keresned, amelynek ha a gombját Double H ügynök nyomva tartatja, lefotózhatod a zöld, repkedő amőbát.
52. Lutra erecta
Két módon is lencsevégre kaphatod a gyorsan mozgó állatot: az első kicsit furmányosabb, hiszen bekapcsolva a világítótorony körülötti védőpajzsot, és felbaktatva a tetejére, kimehetsz az apró tartólapocskák legszélére, és onnan egy gyors befókuszálás után már meg is örökíthetted a látványosságot. A másik lehetőség, hogy miután beszerezted a repülés stabilizátort a Mammago Garage-ban, térj vissza a világítótoronyhoz, és miután végignézted a jelenetet, a leszállóhelytől nem messze a nagy rendetlenség túloldalán megtalálhatod a fényképeznivaló lényecskét.
53. Megaptera purpurea
Miután beépíttetted a Flight Stabilizers-t a gépedbea eredj a Black Isle térségbe, és lépd át a piros határvonalat. Az óriási bálnára emlékeztető emlős a vízből fog előbukkani.
54. Manta magnificens
A Slaughterhouse küldetés előtt, közvetlenül a hármas és négyes versenypálya bejáratánál, egészen délen (Jump Kit szükségeltetik) repked szépen, komótosan az égen. Leginkább egy rájára hasonlít.
55. Aurelia magnificens
A Black Isle sziget vulkáncsúcsában foglal helyet – ezt kizárólag a Beluga megszerzése után tudod meglátogatni. A kis plankton-telep egyébként a dokkolás utáni barlangfalon helyezkedik el.
56. Megaptera anaerobia
Az utolsó élőlényt az űrben tudod majd lencsevégre kapni – ehhez a legdrágább motorra lesz szükséged a Mammago üzletéből. Szóval miután fent vagy az űrben, keress egy jégtömbben úszó cápára hasonlító állatot, majd miután lefejtetted róla a páncélréteget – kapd lencsevégre az utolsó élőlényt.