A Legacy of Kain sorozat elég sokmindenkinek ismerősen csenghet, leginkább persze talán a konzolosok közében. Pc-n inkább a Soul Reaver első része volt, ami befutott, ám azt tudni kell, hogy a Blood Omen volt a sorozat első része.

Ez akkor még egy Diablo-szerű játék volt, ami megragadta valahogy az embert. Voltak benne vámpír-képességek, varázslatok, különböző vértek és fegyverek. Azóta megjelent a Soul Reaver két része, amelyben a Blood Omenben szereplő Káin negatív szereplők alkotott. Most pedig évek múltán, immáron új, teljesen 3D-s köntösben újra üdvözölhetjük eme rettegett vámpírt, Káint a Blood Omen második részében. Szerintem grafikailag elviselhető a program, mivel a pályák annyira jól vannak megszerkesztve, hogy az ember nem is vágyik többre. Az egész játékra jellemző, hogy igen borongós, ám nekem kicsit hiányzott az éjszakák és nappalok váltakozása, mint az első részben. A vámpír-képességek száma is igen kevés, varázslatok pedig egyáltalán nincsenek benne. Ennek ellenére szerintem nagyon jó sikerült a Blood Omen 2, számos örömteli órát szerzett a monitorom előtt ülve. Egyetlen igazi hibája a bugok, amelyet valamennyire orvosol a letölthető patch. Aki szereti a misztikus, és gondolkodtatós, de kellő akciórésszel rendelkező programokat, azoknak csak ajánlani tudom.   

Első rész: A nyomornegyed

Az első pálya inkább az irányítás megszokására szolgál, mintsem valódi kihívást jelentene. Csak azt kell tennünk, amit Umah mond nekünk. Induljunk el a utcán, és a bódékról ugorjunk fel a tetőre. Ugorjunk át a rácson, majd a karral nyissuk ki a kaput. Menjünk át a házon, és lent szívjuk ki a rab vérét. Ezután nyissuk ki a karral az ajtót, és szívjuk ki a ládából az energiát. Menjünk oda a zöld energiafalhoz, majd kövessük Umaht. A csatornában megtanít minket hogyan kell védeni illetve támadni, és megragadni az ellenfelet. A csappal eresszük le a vizet, és ugorjunk át. A temetőben használjuk a ködalakot, és hátulról intézzük el az ellenfeleket. Használjuk a kapcsolót a falon, hogy ki tudjuk nyitni a kaput. Lent a folyós végén használjuk a kapcsolót, hogy fent ki tudjuk nyitni az ajtót. A csappal zárjuk el a gőzt. A videó után tovább az átjárón, és másszunk fel a létrán. A bódéról ugorjunk fel a tetőre, át a másikra, onnan pedig a fickóhoz, majd át az ajtóhoz. Húzzuk el a ládát az ajtótól, és menjünk le a lifttel. Nyomjuk le a kart lent, így fent tovább tudunk menni. Nyissuk ki a kaput, és toljuk alá a ládát, majd újra nyomjuk le a kart.

Második rész: A tanya

Jobbra a sarokban használjuk a kart, majd nyissuk ki a kaput. Másszunk fel a létrán, és használjuk a kapcsolót, hogy fent leereszkedjen a híd. Menjünk be a házba, ahol le a lépcsőn, majd fent a kis szobában használjuk a kapcsolót. Lent nyissuk fel a rácsot, nyomjuk le a kart, és ismét felmenve menjünk ki az ajtón. A kapcsolóval hatástalanítsuk az energiafalat, majd később nyissuk ki a kaput. Menjünk be a fogadóba, és a beszélgetés után menjünk fel az emeletre, ahol húzzuk el a polcot a faltól. Menjünk ki a hátsó ajtón és toljuk a ládát a kerítéshez, amiről ugorjunk át rajta. A templomot elérve használjuk a ködalakot a lovagok elintézésére. A másik oldalon a ládánál ugorjunk fel a tetőre, és menjünk le a lifttel. A csappal zárjuk el a gőzt, és induljunk tovább. A kapcsolóval nyissuk ki a kaput, és ködalakban menjünk keresztül, különben a benti fickó bezárja. Nyomjuk le a három kapcsolót, és a csappal eresszük a gőzt a két fickóra, és menjünk be. Irány le a rámpán, és másszunk fel a létrán. Zárjuk el az ajtó előtti gőzt (így a létránál lesz), menjünk be, és a kapcsolóval nyissuk ki a másik ajtót. Ismét a használjuk az előbbi kapcsolót kint, majd gyorsan menjünk vissza az előbb kinyitott ajtón. Másszunk fel a létrán, és zárjuk el teljesen a gőzt. Menjünk le és essünk le a lyukon. Ekkor jön az első főellenség, Faustus. Mivel jóval több az életereje, lehetőleg kerüljük el, hogy eltaláljon. Váltsunk át a Fury nevű képességre, és védjük ki a támadásait. Amikor piros fényes rúgást végez, akkor ugorjunk félre, mert ezt a támadást nem tudjuk kivédeni. Ha feltöltődött a Fury, akkor ilyenkor támadjuk meg. A következő teremben ügyeljünk a gránátokra, amiket dobál. Üldözzük Faustust ahhoz a kazánhoz, amelyiktől a leghosszabb gőz nyúlik ki egészen a terem közepéig. Itt váltsunk ködalakra, és nyomjuk le a kart, hogy a tűz megégesse Faustust. Ezt elég, ha háromszor megtesszük, és jön a csata harmadik része. Faustus fent rohangál a gerendákon, és ahhoz hogy tudjuk hol van, használjuk az autoface-t. Amikor halljuk, hogy leugrik ugorjunk félre a rúgása elől, így elesik. Ekkor támadjuk meg a hármas kombóval. Négyszer-ötször eltalálva végeztünk is vele.     

Harmadik rész: Az alsó város

A beszélgetés után szerezzünk egy kardot az egyik katonától, és menjünk fel jobbra a lépcsőn. Ugorjunk át szemben a tetőre a képességet használva. Lent kiérve az utcára menjünk balra fel a lépcsőn a rácshoz. Ezután a saroknál lévő ajtón menjünk be a kocsmába, és a csapossal való beszélgetés után térjünk vissza az előbbi rácshoz, ahol most már beengednek. A tér közepén lévő kis épület tetejéről ugorjunk át a kapcsolóhoz jobbra, és használjuk. Nyissuk ki a lenti ajtót, majd húzzuk el a glyph-tartályt a faltól, és cseréljük ki a másikkal a falnál, aminél a sötétruhás fickó állt. Ezután nyomjuk le a benti kart, és nyissuk ki az ajtót. Az utcán keressük meg az újságárust, és a beszélgetés után térjünk vissza az előbbi rácshoz, ahol a jelszót kérték. Másszunk fel a létrán, és ugorjunk át a szemben lévő tetőre. Az erkélyről pedig ugorjunk át a szélmalomhoz, és használjuk a ködalakot a fickók elintézésére. Essünk le, és használjuk a kapcsolót, majd jussunk vissza a tetőre, és ugorjunk át fent a kapuhoz, amit kinyitva menjünk be. Balra le a lépcsőn, és a raktár végében fel a másikon. Használjuk a kart, így lezuhan a láda, és a keletkezett lyukon essünk le. Fel a lépcsőn, és a karral nyissuk ki az ajtót, majd toljuk a ládát egészen a liftig (ameddig tudjuk). A karral vigyük fel a ládát a lift segítségével, majd toljuk el a hidat az útból, és másszunk fel az egyik létrán. Fent toljuk le teljesen a ládát, mire ismét beszakítja a padlót, ahol essünk le. Keresztül a csatornán, és a csappal eresszünk vizet a terembe. Ugorjunk át a sarokban lévő deszkalapra, és másszunk fel a létrán. Az utcán jobbra a kapcsolóval nyissuk ki a rácsot (kövessük a csövet). Ismét keresztül a csatornán, és a hídnál fel a létrán. Ugorjunk fel a tetőre, és toljuk le a ládát. Menjünk le utána, szemben a kapcsolóval nyissuk fel a fémlemezt, és gyorsan toljuk be alá a ládát. A csappal eresszük le a vizet, és gyorsan menjünk át a termen. Nyissuk ki a rácsot, majd tovább egyenesen a másikat. Intézzük el a katonákat, és a rámpánál ugorjunk fel a tetőre. Ugorjunk át a tetőkön, majd lent ha megszólalt a riasztó, akkor minél előbb kapcsoljuk ki, mert addig egyfolytában jönnek a katonák. Át a rácson, majd tovább a sikátorban a térre. Kövessük a vámpírt, majd essünk le, és a sarokban lévő két ládáról ugorjunk át a kapun. Le a lépcsőn, és a kapcsolóval húzzuk be a hidat. Jobbra a ládát toljuk le, majd pedig toljuk a hídnak a helyére. A másik oldalon a csappal eresszünk vizet a terembe, és a másik kapcsolóval engedjünk vissza a hidat. Eresszünk le a vizet a csappal, majd a ládát toljuk a hídon egészen a padlón lévő x-re. A kapcsolóval hatástalanítsuk az energiafalakat, és menjünk be a Blue Lady nevű helyre.  

Negyedik rész: A felső város

A téren jobbra a fickótól szerezzünk buzogányt, vagy ha gondoljuk a katonáktól kardot. Induljunk tovább, és a rácsnál találkozunk Marcusszal. Miután elintéztük a két irányított papot, nyissuk ki a rácsot. A következő teremben miután elintéztük a három papot, a kerékkel forgassuk el középen a fülkét. Menjünk be a fülkébe, és forgassuk vissza. Induljunk tovább, majd másszunk fel a létrán. A ködöt kihasználva intézzük el a katonákat, és menjünk balra be a kapun. Húzzuk a sarokban lévő követ a leszakadt létra alá, és arról ugorjunk fel. Fel a tetőre, majd essünk le a tetőablakon, és nyissuk ki az erkélyajtót. Ugorjunk át az erkélyről a szobába, és menjünk le a lépcsőn. A utcán menjünk be a kis ajtón, és használjuk a glyph-kapcsolót, így már ki tudjuk nyitni a kaput. Balra a csappal zárjuk el a vizet, és jobbra fentről ugorjunk át. Fent zárjuk el a másik vizet, és azon a folyosón induljunk tovább. Kiérve az udvarra balra a csappal eresszük át a másik oldalra a vizet, és kapcsolóval hozzuk működésbe a darut. Most a másik oldalon eresszük át a vizet, és használjuk a darut. Eresszük vissza ismét a vizet, és a leesett követ toljuk az ajtó elé. Fel a lépcsőn, és a kapcsolóval nyissuk ki a kaput. Balra az ajtón menjünk be, toljuk el a ládát, és a kerékkel húzzuk fel a harangot, majd szólaltassuk meg, hogy kinyíljanak a kapuk. A híd túloldalán szálljunk be a liftbe, menjünk fel vele, és fent megfordulva ugorjunk be az ablakon. Le a lépcsőn, majd ki az utcára. A kertben balra az első beugróban másszunk fel a létrán, és húzzuk fel a ketrecet a glyph-tartályról. Lent húzzuk át a glyph-tartályt a másik oldalra, ismét húzzuk fel a ketrecet, és toljuk a tartályt a helyére. Így már ki tudjuk nyitni a kaput. Balra be az ajtón, és kiérve az utcára használjuk a ködöt a katonák elintézésére. Fel a lépcsőn, majd felugorva a létrára másszunk fel rajta. A toronyból ugorjunk át a másik toronyba. Ha sikerült eljutunk a könyvtárba, le kell győznünk a nagydarab lovagot, hogy továbbmehessünk. Várjuk meg, amíg kifullad, és olyankor támadjuk. A temetőbe érve húzzuk el a követ a faltól, és tovább át a résen. Balra bejutva az épületbe toljuk be a falba a három sötétebb követ. Le a lépcsőn a kápolnába, és kövessük Marcust, amíg a végső harcra nem kerül sor. A kápolna mindkét oldalán találunk egy kapcsolót, ami a harangokat hozza működésbe. Mivel Marcus láthatatlan, viszont igen érzékeny a füle, használjuk a harangokat, hogy láthatóvá tegyük. Ilyenkor üssük meg annyiszor, amennyiszer tudjuk, amíg Marcus fel nem menekül az emeletre, és két pap el nem vágja a harangok köteleit. Menjünk fel az emeletre, ahol négy kör alakú pihenőt találunk. Mindegyikben láthatóvá válik Marcus, ilyenkor meg tudjuk ütni. A másik módszer, hogy csaljuk oda a papokat a harangokhoz, és ott ragadjuk meg, majd dobjuk őket a harangnak. Ekkor Marcus ismét láthatóvá válik, így meg tudjuk ütni. Ha vérre van szükségünk, akkor a papok jó szolgálatot tehetnek. Csak ügyeljünk rá, hogy távolról tüzes nyíllal lőnek ránk. Arra is figyeljünk, ha nagyon leállunk harcolni a papokkal, akkor Marcus előszeretettel támad minket láthatatlanul hátba. 

Ötödik rész: A Sarafan erőd

A fülkénél a sarokban használjuk az ablakon keresztül az irányítás képességet (charm), és nyissuk ki a fickóval az ajtót. A folyosón a csappal zárjuk el a gőzt, és arra induljunk tovább. A nagy teremben húzzuk oda a glyph-tartályt a kályha és a hordó közé. Húzzuk meg a kart a gépen, majd pedig használjuk a fenti kapcsolót. A kirobbant ajtónál menjünk tovább, és lent nyissuk ki az ajtót. Balra a teremben használjuk a kapcsolót, majd nyissuk ki az ajtót. A vizes teremben jobbra másszunk fel a létrán, és a csappal zárjuk el a vizet. Innen ugorjunk át a másik csaphoz, és azt is zárjuk el. A harmadiknál használjuk az irányítást a fenti fickót, és vele zárjuk el a vizet. A medencéből másszunk be a csőbe. A börtönben másszunk fel a létrán, és tekerjük el a kereket. Menjünk be az alattunk lévő fülkébe, és nyissuk ki az ajtót. Másszunk vissza fel a létrán, és tekerjük el ismét a kereket. Továbbmenve az ajtón, majd fel a lifttel. A folyosón balra a szobában van az ajtót nyitó kar. A tanácsteremben a fent járkáló fickón használjuk az irányítást, és vele nyomjuk le a folyosón lévő kart, hogy eltűnjön az energiafal. Induljunk arra tovább, és beszéljünk a rács mögötti kék ruhás nővel. Ezután intézzük el a videóban látott kék ruhás fickót, majd térjünk vissza a rácshoz, és a nő kikapcsolja az energiafalat. Menjünk fel a lifttel, és a leszakadt korlátnál ugorjunk át, majd a párkányról szintén. A körfolyosónál lévő kapcsolóval nyissuk le az ajtót. Lent tekerjük el a csapot, majd másszunk vissza fel a létrán, és tovább az ajtón. Ismét menjünk fel a lifttel, és fent használjuk a kart, majd lent gyorsan menjünk tovább a folyosón. A könyvespolcoknál fent használjuk a kart, hogy kinyíljon a titkos ajtó. A rács mögötti fickón használjuk az irányítást, és vele nyissuk ki az ajtót. Balra tovább a folyosón, és nyissuk ki az ajtót. A nagy kaputól balra a kereket tekerjük, és menjünk be a kapun. Bent húzzuk el a jobboldali szobrot a faltól, hogy kinyíljon a titkos ajtó. Tekerjük vissza a kereket, és ezen a titkos ajtón menjünk vissza, és szabadítsuk ki Umaht.  

Hatodik rész: Az ipari negyed

Balra a karral és a csappal irányítsuk az energiát a kapcsolóba. Nyissuk ki a rácsot, menjünk vissza, és tekerjük el ismét a csapot. Induljunk el fel a lépcsőn, és nyissuk ki a rácsot, ahol a tolvaj nő van, majd a kapcsolóval eresszük le a létrát. A videó után intézzük el az őrt, és induljunk tovább. Az ajtó mellett ugorjunk le, és nyomjuk le a kart. A létrán másszunk fel a géphez, és arról ugorjunk át a ládákhoz. Innen ugorjunk át a másik ládahalomra, ahonnan a ládákat használva jussunk vissza a hídra. Nyissuk ki az ajtót, és váltsunk ködalakra. Bent használjuk a kart, mire a folyosó végén kinyílik az ajtó. Le a lifttel, ugorjunk le, és hozzuk működésbe a kazánokat a négy kapcsolóval. Másszunk vissza, és használjuk a kapcsolót. Lent kövessük a láda útját a futószalagon. Miután a két katona felrobbantotta az épület falát, fent a kapcsolóval hozzuk működésbe a felvonót, és az ajtónál szálljuk bele. A végállomásnál fel a létrákon, és nyissuk ki az ajtót. Hozzuk le a liftet, szálljuk bele, és menjünk fel vele. Használjuk a ködalakot az őrök ellen, majd a folyosó végén le a lifttel. A végén ugorjunk át a sziklafalhoz, és menjünk be az ajtón. A futószalagnál a karral húzzuk fel a fémlemezt, és menjünk át. Az üstöknél használjuk a ködalakot, majd nyissuk ki a sarokban a ködalakot. A kerek ablakon keresztül irányítsuk a fickót, és vele nyomjuk le a kapcsolót az ablaknál lévő bombán. Induljunk tovább a járaton, és az elágazásnál balra. A kis kerek ablakon keresztül ismét irányítsuk az egyik munkást, és nyissuk ki vele az ajtót. Tovább az ajtón, nyomjuk le kart, és a nagy kerek ablaknál ismét irányítsuk a munkást, majd használjuk vele a kapcsolót. Menjünk át a futószalagon és a következő ablaknál ismét használjuk az irányítást. Ha elintéztük a két fickót a ködnél, és ablakból irányítsuk a nőt, majd robbantsuk fel vele a bombát. Menjünk fel a lifttel, és a nagy teremből fel a lépcsőn, nyomjuk le a kart, hogy kinyíljon az ajtó. Az ablaknál ismét vegyük át az irányítást, majd tovább a szalagon. A következő ablaknál ismét használjuk, majd menjünk vissza, és a másik szalagon tovább. Használjuk a zöldes kapcsolót, és kövessük a sínt, amíg meg nem találjuk a liftet. Tekerjük el a kereket, majd fel a lépcsőn. Az egyik ütközőt toljuk rá a sínre, míg a másikat húzzuk le róla. A kapcsolóval indítsuk el a kis mozdonyt, majd a szakadéknál ugorjunk át. A nagy terembe érve álljuk a középen lévő körre. Ekkor meg kell küzdenünk Sebastiannal. A csata első részében kézitusában lesz részünk. Próbáljuk meg a körön maradni, nehogy a gőz eltaláljon minket. Használjuk ismét a Fury-t, és védjük ki a támadásokat. Amikor pirosan támad, gyorsan ugorjunk félre, mert nem lehet kivédeni. Ekkor üssük meg, ha fel van töltődve a Fury. Ha sikerült életerejének egynegyedét leütni, akkor elkezd körbe-körbe futni. Gyorsan szálljunk le középről, és a terem szélén maradjunk a két gőzcsóva között. Amikor eláll a gőz, próbáljunk meg úgy helyezkedni, hogy a középen lévő áram közénk, és Sebastian közé essen, így pont beleugrik. A csata harmadik részében ugorjunk fel Sebastian mellé. Keressük meg az ablakot, ahol a szolgát látjuk. Vegyük át felette az irányítást, és használjuk a jobboldali kapcsolót. Ekkor ragadjuk meg Sebastian, és dobjuk a gőzbe. Ezt addig tegyük, amíg meg nem hal.   

Hetedik rész: A kanyon

Induljunk el és a videó után a vízesés mellett menjünk fel a dombon. A rácsot elérve forduljunk balra a járatban. A malomnál menjünk oda az ablakhoz, és irányítsuk a fickót fel az emeletre, ahol használjuk a csapot. Menjünk oda a kinyitott rácshoz, és toljuk be a ládát a rács alá. Vissza az ablakhoz, és ismét irányítsuk a fickót a csaphoz. Az egyik felfelé menő csillére ugorjunk fel, és fent ugorjunk le róla a folyosóra. Induljunk tovább a rácsnál, és a víznél a sziklákon ugráljunk át. A vízesésnél ugorjunk át balra az állványzatra. Fel a lépcsőm, és be az ajtón, majd pedig le a lépcsőn, ahol a kapcsolóval nyissuk ki a kaput. Menjünk ki az ajtón, majd be tovább a kapun. Ha elintéztük az őröket a ködnél, menjünk be az ajtón. Fel a lépcsőn, nyomjuk le a kart, majd menjünk vissza a csaphoz, és a másikat is, ezzel kinyitjuk a kaput. A leszakadt hídnál ugorjunk át a képességet használva. Kövessük a kocsit, és balra a sziklafalra ugorjunk fel. A szakadéknál ugorjunk át a ködös részhez, és menjünk le a bányába, ahol a lyuknál essünk le. A raktárban menjünk el a ládák között, és szálljunk be a liftbe. Jobbra a rács mögötti fickón használjuk az irányítást, és nyomjuk le vele a kart. Menjünk át a másik rácshoz, és az itteni fickót irányítva nyissuk ki az ajtót, majd tekerjük el a kereket. Fel a létrán, és siessünk át az ajtón (ha bezáródik, a létra melletti kapcsolóval nyissuk ki újra). Továbbmenve meg kell küzdenünk az első bogárszerű lénnyel. Kövessük az utat a kapuig, majd tovább az úton. A második az égő épületben menjünk fel a lépcsőn az ajtóig. Le a lépcsőn, és ki a kapun, tekerjük el a kereket a síneknél. Jobboldalt az épületben vegyük át az irányítást a fickó felett, és használjuk a kapcsolót. Az épület tetejéről ugorjunk át a szélkerékhez, és tekerjük el a kereket. Balra a három kapcsolót használjuk balról-jobbra sorrendben, majd végül újra a középsőt. Ekkor kapcsoljuk be a glyph-energiát, és tekerjük el a kereket, hogy kinyíljon a kapu. A másik oldalon tekerjük el a két kereket. A lényeg, hogy az előbb a futószalagra tett szikladarab egybe maradjon. A másik három kapcsolót használva a daruval helyezzük a sziklát a kocsira. Így az felrobban, és tovább tudunk menni a kirobbant kapunál. Ugorjunk át a vízen, és balra másszunk fel a sziklaperemre. Innen ugorjunk át a vízeséshez szembe. Nyissuk ki a kerékkel a rácsot, majd jobbra az épületben menjünk fel teljesen. Ugorjunk át szembe a nyílásba, és menjünk le. A rácsnál a fickót irányítva használjuk a kapcsolót, amivel elindul a glyph-energia. Menjünk fel, és a kerékkel irányítsuk tovább. Ha nem jó időben váltjuk át, akkor kezdhetjük elölről. Viszont ha sikerült, akkor ugorjunk vissza az épületbe, és itt is irányítsuk tovább lefelé az energiát a kerekekkel. Végül ha eljutott az energiafalhoz, akkor a kapcsolóval ki tudjuk kapcsolni. A malmot elérve már csak be kell mennünk. A telekinézis képességet használjuk a kapu fölött jelen, majd menjünk be az épületbe.     

Nyolcadik rész: Az örök börtön

Induljunk el, és a szakadéknál ugorjunk át. A kapu fölötti jelen használjuk a telekinézist. Menjünk fel a lépcsőn, és onnan ugorjunk át a trónra, arról pedig jobbra. A leszakadt lépcsőnél ugorjunk át a másik oldalra. Fel a létrán, és itt ugorjunk a középen lévő ajtóhoz. Ezután itt essünk le a lyukon. Baloldalt a teremben használjuk a kapcsolót az oszlopon. Essünk le ismét a lyukon, majd a videó után ugorjunk ki a veremből. Ugorjunk át a leszakadt hidaknál és használjuk a kapu fölötti jelen a telekinézist, míg el nem érjük az ép hidat. Lent a gépen használjuk a kapcsolót, és induljunk tovább az előtűnő ajtón. Használjuk a telekinézist a leszakadt lépcsőnél lévő jelen, és menjünk fel a lépcsőn. Középen a fülkében nyomjuk le a kart, és ugorjunk fel a felemelkedett kődarabokon a képességet használva, amíg fel nem jutunk a kapuig. Másszunk fel a ládákon, és onnan ugorjunk át a platformra. Nyomjuk le a kart az oszlopon, és a leereszkedő ládán ugorjunk fel, míg fel nem jutunk a harmadik szintre. Itt a középső rács mögötti fickón használjuk az irányítást, és nyissuk ki vele a rácsot. A nagy teremben használjuk a telekinézist a jelen, és a középső cellában lévő létrán másszunk fel, majd baloldalt a második cellát kinyitva ismét fel. Vegyük át az irányítást a kinti őrült felett, és nyissuk ki vele a rácsot. Menjünk át a másik oldalra, és jobbra a rács mögöttinél tegyük ugyanezt, majd másszunk fel. Használjuk középen a kapcsolót, és a feljött ládákról ugorjunk tovább. Fel a lépcsőn, és a rács mögötti őrülttel nyissuk ki a rácsot. Itt két kaszással, a börtön őreivel kell megküzdenünk, mielőtt továbbmehetnénk. A kapunál használjuk a telekinézist a felette lévő jelen. A folyót elérve ismét tegyük ugyanezt a túlparton található jelen, majd keljünk át, és nyomjuk le a kart a jel mögött, és ismét használjuk a telekinézist ugyanazon a jelen. Továbbmenve találkozunk a kissé, illetve nagyon őrült Magnusszal, akit itt nem tudunk megölni, ezért fussunk el előle. A rácsnál ugorjunk le, majd intézzük el a kaszást, hogy továbbmehessünk. Átjutva a kovácsműhelyen és kínzótermen lemászva a létrán használjuk a fickón az irányítást, és használjuk vele az oszlopnál lévő kapcsolót. Másszunk vissza a létrán, és induljunk jobbra tovább. Mielőtt Magnus átérne a hídon, használjuk a telekinézist a jelen. Induljunk tovább, míg el nem érjük a gépet középen. Ugorjunk át oda, forduljunk meg, és használjuk a telekinézist a jelen. Menjünk vissza a hídon, és húzzuk meg a kart, ugorjunk vissza, és menjünk el jobbra. Megfordulva a folyosón találunk egy jelet, amin használjuk a telekinézist. Menjünk vissza a hidat forgató kapcsolóhoz, és használjuk kétszer, majd visszaugorva balra induljunk tovább. Itt nyomjuk le a kart, majd a videó után használjuk a kapcsolót. Miután elintéztük a két kaszást, induljunk tovább. A lecsukódó rácsnál úgy tudunk továbbmenni, miután újra kinyílt, hogy figyeljünk a padlón lévő mélyedésre, és abba ne lépjünk bele. Magnusszal ne törődjünk, hanem fussunk tovább. A folyosónál használjuk a kapcsolót, és fussunk át a hídon, majd ott is használjuk a kapcsolót. A nagy teremben egy kis labirintusjáték vár ránk. A feladat egyszerű, mindig arra menjünk, amerről nincs rács. Amikor néhányszor csapdába esünk, csak keressünk egy olyan jelet, amin használhatjuk a telekinézist. Ha sikerült átjutnunk, jön a Magnusszal való harc. Szerencsére ezúttal nem lesz test-test elleni küzdelem. A harc első részében telekinézissel lökjük le Magnust középről a vízbe, majd gyorsan húzódjunk fedezékbe az egyik szobor mögé. Mielőtt pont használná a képességét, amikor sárgás fényt látunk, gyorsan fussunk ki a szobor mögül. Ilyenkor újra lökjük bele a vízbe, majd ismét bújjunk el. Négyszer belökve a vízbe, Magnus átmegy egy másik terembe. Itt találunk négy szobrot, kezükben kaszával, amelyeknek a hegye kifelé áll. Magnusnak van egy dühös támadása, amikor vörös fényben úszva nekünk rohan. Álljunk az egyik kasza hegye elé, és várjuk meg amíg elkezd rohanni, majd a kellő pillanatban ugorjunk félre. Így a szobornak rohan, és a szobor talapzatában található jelen használjuk a telekinézist. Tegyünk ugyanígy mind a négy szobornál. Ha megvan, akkor a középen álló nagy szobor újra felépül. Ekkor álljunk a szobor által tartott bot elé, és az előző módszert alkalmazva ugorjunk félre Magnus elől. Akkor jó, ha a pálca eltört. Ezután vagy használjuk a telekinézist a végtelen jelen (nem mindig működik), vagy pedig ismét rohantassuk neki párszor Magnust a jelnek. Ha rádőlt a szobor, akkor vége a csatának.   

Kilencedik rész: A szerkezet

Induljunk el a kinyitott folyosón. Az idegen lényen próbáljuk ki az új képességünket, az Immolationt, majd nyomjuk le a kart, és menjünk tovább. A szélesebb folyosón ügyeljünk a robotkarokra szélen. Balra a következő teremben ugorjunk át szemben a platformra, másszunk be az ablakon és használjuk a kapcsolót jobbra. Menjünk be a terembe, és fent használjuk a telekinézist a jelen, majd menjünk fel a lifttel. Ugorjunk át a platformra a másik teremben, és használjuk a glyph-kapcsolót. Menjünk vissza a folyosóra és nyissuk ki az ajtót. A folyosó végén balra az ablakból használjuk a telekinézist a két jelen, majd menjünk vissza az előző járatba jobbra. Használjuk az irányítást a fickón, és vele nyomjuk le a glyph-kapcsolót. Nyissuk ki az ajtót, és induljunk tovább. Intézzük el a bogarat, majd kövessük az idegent a járatba. Menjünk le a rámpán, és kapcsoljuk be a glyph-energiát. Vissza fel az üvegfülkéhez, és a fickót irányítva használjuk kapcsolót. A felemelkedő tartályokról ugorjunk át a függőfolyosóra. A medencét a folyosó végén ugorjuk át, forduljunk meg, és használjuk a telekinézist a vízben lévő jelen. Lent a medencében ezután nyomjuk le a kart, majd fent nyissuk ki az ajtót. A függőfolyosónál az  idegen egy energiafallal zárja el az utat, ezért essünk le, és használjuk elsőként a lenti kapcsolót. Másszunk fel, és használjuk a másik kapcsolót, így szabaddá válik az út. Az üvegfalnál használjuk az irányítást a fickón, és eresszük le vele a fülkét, a folyosó végén található kapcsolóval. Ugorjunk rá a fülke tetejére, és menjünk be. Az üvegfolyosónál jobbra használjuk a telekinézist a jelen. A lenti fickót irányítsuk át a hídon, helyezzük vissza a ládákat, az előző helyükre, majd újra irányítva a fickót használjuk a kapcsolót. A folyosón intézzük el a bogarat, majd az idegeneket. Balra ugorjunk át a nagy teremben a glyph-kapcsolóhoz. Lent ugorjunk át a vízen a fülkéhez, és eresszük le a vizet a kapcsolóval. Húzzuk el lent az akadályt az ajtó elől. A bogár fülkéje melletti nyíláson menjünk be, és az itteni kapcsolóval hatástalanítsuk az energiafalakat. Menjünk vissza, és ugorjunk át a glyph-kapcsolóhoz, és induljunk tovább a járatban. A kaptárhoz hasonlító részen átjutva a nagy teremben essünk le. Amikor csapdába kerülünk a folyosón, vegyük át az irányítást a kinti fickó felett, és tüntessük el vele az energiafalat a kapcsolóval. A fülkében használjuk a kapcsolót, és essünk le a lyukon. Leérve használjuk a kapcsolót, hogy lehívjuk a liftet. Menjünk fel vele, és kapcsoljuk ki az energiafalat a jellel, hogy használjuk rajta a telekinézist. Hívjuk le a következő liftet, és menjünk fel vele. Ezt addig tegyük, amíg teljesen fel nem jutunk, ahol használjuk a kapcsolót, hogy megjelenjen a híd.

Tizedik rész: A rakpart

Vegyük át az irányítást a rács mögötti nőn, és nyissuk ki vele a kaput. Az udvaron a rácsnál kell a jelszó, menjünk jobbra a kikötőbe. Menjünk be a cégérrel jelzett épületbe, és használjuk a glíph-kapcsolót, majd a kerékkel irányítsuk fel az energiát. Ugorjunk át a szabaddá vált mólóra. Mivel a beszélgetésből megtudtuk a jelszót, így menjünk vissza az udvarra a rácshoz. A mólónál a ládáknál lévő beugróban használjuk a telekinézist a jelen. Miután elment a hajó, ugorjunk át. Másszunk fel a létrán, és bemenve az ajtón, toljuk rá a ládát az ajtó előtti repedésre, ahol ekkor beszakad a padló. Essünk le a lyukon, és toljuk a ládát a padlón lévő x-re, mire kinyílik az ajtó. Átjutva a mólón menjünk be a raktárba, és tekerjük el a gép melletti kereket, majd a másikkal nyissuk ki a rácsot, és használjuk a kapcsolót. Ezután menjünk be a lenyílt hídon. A raktárban a fenti három kapcsolóval irányítsuk ki a ládát, a baloldali balra, a középső egyenesen, és jobboldali jobbra mozgatja. Kövessük a kiszabadított lényt, és Umah halála után a rácsnál a munkást irányítva használjuk először a jobb, majd a bal kapcsolót. Nyissuk ki a rácsot, és induljunk tovább. Átmenve az épületen a vízpartra érve ahol nincs korlát, ugorjunk át a túloldalra. A következő vízpartnál szintén ugorjunk át, majd kicsivel arrébb ismét vissza erre az oldalra, majd szintén arrébb újra vissza a másik oldalra. Menjünk be az épületbe, és az emeleten másszunk le a létrán. Másszunk fel kint a platformra, és ugorjunk át az épülethez. Balra ugorjunk fel, és szálljunk be a liftbe. A rácsos fülkénél vegyük át az irányítást a fickó felett, és használjuk a középső kapcsolót, hogy leereszkedjen a láda. A szörny kitörése után ismét a fickót irányítva eresszük le a ládát a kapcsolóval, szálljunk bele, majd a fickót irányítva húzzuk fel. 

Tizenegyedik rész: A Hylden város   

Balra menjünk fel a rámpán, és essünk le a lyukba. Az ablaknál használjuk a telekinézist a ládán lévő jelen, mire a szörny kitöri a kaput. Menjünk vissza, és be a kitört kapun, majd szálljunk be a liftbe. A vízhez érve a videó után gyorsan menjünk balra, és ugorjunk át a földnyelvre, majd pedig menjünk fel a rámpán. Menjünk be az ajtón, balra tovább az ajtón, és le a rámpán. Használjuk a baloldali kapcsolót, hogy kirobbanjon a fal, és a lyukon induljunk tovább. Menjünk a vízparton, és a szikláról ugorjunk fel a folyosóhoz. Be az ajtón, és a romoknál lent a glyph-tartályt toljuk az elferdült lencsével szembe. Menjünk be fent az ajtón, és az ablakon keresztül irányítsuk a fickót, hogy használja középen a kapcsolót, amivel kiengedjük a szörnyet. Menjünk oda a másik ablakhoz, és kapcsoljuk ki a sugarat, majd várjuk meg, amíg odajön a szörny, ekkor kapcsoljuk vissza. A kirobbant ablakon menjünk be, és a jobboldali fülkében használjuk a kapcsolót, így felrobban a glyph-tartály, ha jó helyen van. Menjünk át a kirobbant lyukon, és használjuk az irányítást a szemben lévő fickón, majd nyomjuk le vele a kart. A lenti ládát toljuk a kiszakadt korláthoz, majd ugorjunk vissza, és eresszük vissza a vizet a fickóval. Először ugorjunk át a ládára, majd be a korlátnál. Nyomjuk le a kart, és lent szálljunk fel a „liftre” (a felemelkedő lapokra). Essünk le a lyukon a folyosó végén, és menjünk tovább a rámpán. A csappal zárjuk el a vizet, és lent toljuk az első ládát a falhoz közelebb, majd a másik ládát toljuk vele szembe. A harmadik ládát pedig toljuk a csőhöz. A csappal eresszük vissza a vizet, és a három ládán ugorjunk át az ajtóhoz. Az ablakon keresztül irányítsuk a fickót, és nyissuk ki vele az ajtót. Toljuk be a vízbe a ládát, majd újra eresszük le a vizet. Menjünk fel az ablakkal szemközti rámpán, és toljuk le az itteni ládát is. Ezt toljuk be a kőtörmelékek közé, míg a másikat a csőhöz közel. Eresszük vissza a vizet, és ezt a két ládát használva, ugorjunk át az ajtóhoz. A zöld sugárnál ugorjunk rá a fel-le mozgó lapra, és menjünk fel vele. Balra a lyukon essünk le, és kihasználva a ködöt induljunk tovább. A zöld lénél ugorjunk át a túloldalra, és a lifttel menjünk fel. Másszunk fel a ládákon, és amikor nem száll zöld füst a kéményekből, ugráljunk keresztül mind a hármon úgy, hogy pontosan a közepére ugorjunk. A vizes teremben jobbra tudunk felugrani a kapcsolóhoz, amivel kikapcsolhatjuk a vízfalat. Abban a teremben is használjuk a kapcsolót, és az asztalról ugorjunk fel. A következő teremben a láda felé vegyük az irányt. A jobboldali kapcsolóval szabadítsuk ki a rabokat, és amíg a szörny velük van elfoglalva, a baloldalival nyissuk ki az ajtót, majd arra menjünk tovább. Miután a kör alakú teremben feljött a robot, használjuk a telekinézist a négy jelen. Ekkor a gép felrobban, minket pedig elteleportálnak. Induljunk el a kaputól jobbra, és a víznél ugorjunk át a partra, majd menjünk be a lyukon. Balra a fülkében az ablakon keresztül irányítsuk a fickót, és használjuk a kapcsolót. Lent toljuk oda a ládát a kapcsoló alá, és a fickóval eresszük vissza a vizet. A ládára ugorva használjuk a kapcsolót, és a bejárattól jobbra ugorjunk fel, a víznél pedig át a másik platformra. Az itteni kapcsolóval nyissuk ki a kaput, és menjünk fel a „lifttel”. Nyissuk ki a következő kaput, és menjünk át a hídon. Ezután jön a végső csata a Sarafan Lorddal. A csata kezdetekor a Lord három energialövedéket lő ránk, majd elkezd töltődni a következő három lövéshez. Fussunk el a lövedékek elől, váltsunk át a telekinézisre, és amikor töltődik, használjuk rajta. Menjünk kicsit közelebb hozzá, és az ugrásra váltva vigyük a jelet a Lordra, amíg piros nem lesz. Ha sikerült lelöknünk, akkor jók voltunk. Ám ha mi esünk le, akkor azonnal meghalunk. A lényeg, hogy minél gyorsabbak legyünk, mert nem sok időnk van a töltődés alatt. Miután visszajött a Lord, váltsunk át az Immolation képességre, és védjük ki a támadásait, csak a piros támadás elől ugorjunk félre. Ha feltöltődött az Immolation, használjuk rajta, ha négyszer sikerül, akkor jön a csata utolsó része. Váltsunk át a Berserkre, és védjük ki a kombó első öt támadását, majd ugorjunk félre a hatodik elől. Ha feltöltődött a Berserk, akkor ilyenkor támadjuk meg. Elég neki két-három ilyen támadást bevinni, és már le is győztük. Nosgoth végre ismét a miénk!

A szereplők
Káin

Az első Blood Omen-ben történtek óta Káin egy vámpírokból álló sereg parancsnoka vált, akik Nosgoth uralmáért harcolnak. Egyre növekvő erejének válaszaként egy másik „társaság” jelent meg ezen a világon: a Sarafan-ok (az egyike azoknak, akik megölték Janos Audront, régen azelőtt, mielőtt Káinra pislantott volna Mortanius szeme), egy harcos emberekből álló csoport, kiket egy misztikus és hatalmas személy vezetett, akit csak úgy ismernek Sarafan Lord. Elszánták magukat, hogy eltörlik a föld színéről Káin vámpírseregét. A Sarafan-ok és Káin serege éveken át harcolt egymással, míg végül a Sarafan-ok győzelmével fejeződött be. A Sarafan Lord megküzdött Káinnal, és legyőzte őt, így ledobta őt egy szikláról előreláthatólag a halálba, s magához vette a Soul Reavert. Addig, amíg az Umah nevű vámpír ápolta őt sebeiből, közel kétszáz év telt el. Káin kényszerű pihenése alatt a Sarafan-ok majdnem egész Nosgoth uralmát átvették. Az egyetlen dolog, ami a vámpíroknak megmaradt a Cabal, egy ellenálló csoport, mely valahol Meridian városban gyűjtötte össze megmaradt erőit. Káint igen erőszakosan vették rá, hogy csatlakozzon hozzájuk, mivel nem volt más választása, így belőle vált az ők tökéletes fegyverük. Mivel a legtöbb Sarafan úgy tudta, hogy ő meghalt, ezért pontosan nem tudják hogy kicsoda, így lehetősége van, hogy észrevétlenül körbeszimatolhasson. A küldetése, hogy visszanyerve az erejét elpusztítsa a Sarafan Lordot, egy küldetés, melyet boldogan vállalt el, mivel már előbb ki akart vele állni, mintsem a Cabal megkérte volna rá.

Umah

Egy gyönyörű vámpír, aki elvitte magával Káint a veresége után, és aki azóta őrködött felette. Umah a felelős Káin „oktatásáért”, és hogy visszaállítsa az ő korábbi dicsőségét (mint ahogy a játék első pályáin tapasztalhatjuk).
Ez a nagyratörő vámpír egy vámpírellenállás tagja, és Káint ennek a társaságnak a vezetőjéhez vitte, Voradorhoz, mihelyst felébredt. Umah tehát a Cabal nevű szervezet egyik hadnagya. Míg eleinte barátja és védelmezője Káinnak, a végén egy félreértés miatt és Káin önfejűsége miatt ez elmúlik, míg végül Káin végez vele. 

Vorador

Igen, ez a tudálékos öreg bolond visszatért valahogy, mivel a Blood Omen története szerint Voradort lefejezte Moebius, körülbelül 250 évvel azelőtt, hogy a mostani rész kezdődik. Egyébként Vorador a Cabal nevű vámpír ellenállás vezetője, valamint régi „barátja” Káinnak. Káin nem teljesen hisz neki, és vonakodva fogadja el a segítségét. A játék folyamán Vorador instrukciókkal látja el Káint, ehhez a Suttogás nevű képességet használja, amivel a vámpírok gondolati úton tudnak beszélgetni egymással. Vorador az egyik legősibb és legerősebb vámpír Nosgoth földjén. 

Janos Audron
                              
Egy másik vámpír tért vissza a sírból. Janos is visszatért a játékba annak ellenére, hogy Raziel kettéhasította a szívét még évszázadokkal ezelőtt. Viszont sokkal nagyobb szerepet kapott a játékban, mint Vorador. Janos Audron a valaha élt legősibb vámpír, és a nosgoth-i Oszlopok 10. őrzője. Ezúttal igen csúfosan végezte, hisz egy démoni testbe zárva kellett életerejével működésben tartania egy gépet. Káin eleinte meg sem ismeri a furcsa külsejű lényt, ám később a Sarafan Lorddal vívott csatában igen fontos szerephez jut. 

A Sarafan Lord

A misztikus Sarafan Lord volt az, aki legyőzte Káint. A csata során a Lord birtokában volt egy olyan mágikus tárgynak, amely megzavarta Káin fegyverének, a Soul Reavrnek az erejét. 
Mivel a Soul Reaver erejét nem tudta használni, Káin védtelen volt a Lorddal szemben, így legyőzte őt. A Lord volt az, aki életre keltette a régi rendet, amit Sarafannak hívtak, de a valódi célja az ködös maradt mindenki számára, kivéve persze magát, és még néhányakat.
Mióta legyőzte Káint, néhány vámpírt a Sarafan sereg magas posztú hadnagyi rangjára helyezett. Ezek a vámpírok azért csatlakoztak a Sarafanokhoz, hogy megússzák a halált. Nem tudták elképzelni, hogy a vámpír ellenállás túl sokáig kibírná. Mindazonáltal a túlélés nem mentség a hűtlenségre Káin szemében, ezért mindenáron kapcsolatba akar kerülni ezekkel a vámpírokkal. Ám a Lord igen furcsa karakter. A Sarafanok egy emberekből álló rend, amely azért jött létre, hogy elpusztítsa a vámpírokat, viszont egyetlen ember sem élhet annyi ideig, ameddig a Lord…

Marcus

Egyike az áruló vámpíroknak, akik a Sarafanoknak dolgoznak, csak hogy megmeneküljenek a biztos haláltól. A Sarafan Lord tisztté léptette elő, aki a katonákat irányítja. Nemcsak parancsokkal, hanem gondolati irányítással is. Képes rávenni embereket dolgokra egy egyszerű gondolati paranccsal, ám amikor Káinnál próbálkozott, rá kellett döbennie, hogy képességeinek határai vannak. Káin ezért, és a vámpírok elleni árulásáért lesz könyörtelen vele.

Magnus

Magnus egyike azoknak a tábornokoknak, akik Káint szolgálták, mikor még Raziel is közéjük tartozott. Ekkor Káin uralta még Nosgoth földjét, ám miután a Sarafan Lord legyőzte őt, Magnust elfogták, és az Örök Börtön nevű helyre vitték. Itt az állandó kínzásoktól teljesen elvesztette az eszét, annyira, hogy még volt mestere, Káin ellen is fordult. A hátára szerelt szerkezettel képes egyfajta tüzes támadásra. Káin miután felismeri régi „szolgáját”, sajnálattal bár, de megszabadítja őt a fájdalamaktól.