A 2001 óta minden év húsvét hétvégéjén megrendezett Breakpoint party a demoscene közösségének bizonyosan legrangosabb eseménye. Jellemzően évről évre itt jelennek meg legemlékezetesebb realtime demók, animációk, grafikák és más audivizuális produkciók.
Idén is rengeteg színvonalas alkotás indult a különféle versenyeken. Többek között itt mutatta be először a lengyel Plastic a Sony megbízásából Playstation 3-ra készített demóját. A grafikai versenyeken is igen magas volt a színvonal. Rengeteg nagyon jó render és kézzel rajzolt mű indult, illetve idén először procedurális grafikai versenyt is rendeztek, ahol egy futtatható 4 kbyte-os programba kellett a készítőknek a grafikájukat megrajzoló algoritmusokat belesűríteni. Mindezekről az eseményekről, és a produkciókról a Scene.hu-n olvashatóak a részletes beszámolók és review-k. íme sorban: Review mindenről, ami mozog – három részben:
I. Console demo/real wild, PC 4K intro, Amiga 64K intro: Link
II. Animációk, Amiga és C64 reatime demo, PC 64k intro: Link
III: PC realtime demo: Link
A Breakpoint grafikáiról: Link
A Breakpoint zenei szempontból: Link
Online közvetítés a party eseményeiről: Link
A magyar scenerek eredményei: Link
Breakpoint képek és videók: Link