Jack T. Reynolds százados öccse elgondolkozva sétálgatott Róma külvárosának utcáin. A hold fénye két-három lépésenként, egy ókori vízvezeték boltívén áthatolva kajánul vigyorgott arcára. Az öcsike persze nem láthatott előre a jövőbe, ezért hát még mindig bátyjának üzenetén járt az esze. “Amint itt végeztem, segítségedre lesz szükségem az AB3D Special Edition-ben.” Ekkor egy sötét sarok mögül néhány helyi fiatal lépett elő elszánt arccal, majd körbevették. Egyikük magasra emelte két gombos egerét, majd először halkan, később egyre hangosabban mormolta az assembly utasításokat. -Rts! – mondta végül mennydörögve.
Jack öccsén egy fénynyaláb futott végig, páncélzatba burkolva döbbenettől dermedt áldozatát. Az olasz banda szemmel láthatólag vezető tagja kettőt klikkelt gyorsan egerének bal gombján. Emberünk körül összemosódott a világ, majd hamarosan új dimenziók alkotta térben nyerte vissza öntudatát….
Fields of Vision névre keresztelte magát az olasz banda, akik felelősek hősünk 3D Texture Mapped akció kalandjáért.
Egy korábbi szám híreiben már megpillanthattuk a játék egy felcsigázóan látványos képét, de sokan attól tartottunk, hogy nem fogják tudni megcsinálni ilyen grafika mellett játszhatóra. Pedig sikerült! Csinálták nektek újra egy olyan játékot, mely ahhoz fogható, amit látva valamikor az Amiga mellett döntöttél. Ugyanakkor egy újabb nyomós okot kaptatok egy turbó kártya beszerzésére, amennyiben még nem tettétek már meg. A játékmezőt sok lépésben kicsinyíthetjük a teljes képmérettől, valamint a 2×2 pixeles beállítással is gyorsíthatunk a mozgás sebességén. A fő menüben beállíthatjuk játék ablakunk paramétereit, a billentyűzet kiosztását, a zene jellemzőit, valamint semmi egyebet. Innen csak a gyáva választja a feloldozó -Quit- pontot. A többieknek kötelező a -Start-! A játék sajnos – a kicsit arrébb olvasható Nemac IV-től eltérően – csak AGÁ-s gépeken indul el. Egyetlen képfelbontást támogat, a 320×256-ot. Tökéletesen együttműködik a Workbench-el, tökéletesen megy IGAZI multitask-ban, valamint memóriaigénye sem magas. Ezek után csak egy PC-s gondolhatja “Biztos gagyi!”.
Ennyit a technikai részeletekről, de lássuk milyen a game. Az épület belső és külső részei mind elképesztően jól néznek ki. Egy valódi 3D környezetben kalandozhatsz, változó fényviszonyok közepette. Lépcsőket mászva, lifteket használva vezet az út a szintek kijáratáig. A változatos falak és padlók 25 pályán át vezető labirintust alkotnak. A szintek bejárt részeiről automatikusan térkép készül. A technikusok hiányáról árulkodnak a villódzó fénycsövek és a sötétbe burkolódzó sarkok. A szörnyek szürcsögése, éhes ordítása velőnkig hatol. Csizmánk elfojthatatlan kopogása adja hírül jöttünket. Nincs kegyelem és megadás, míg egy pálya kódot nem szerzünk! Ezt ne feledjétek soha!
Fejünket nem csak jobbra-balra, de fel-le is mozgathatjuk, így jobban szemügyre vehetjük a mélyben illetve a feletünk zajló eseményeket. Mindeközben idegeket borzoló zene tartja magasan adrenalin szintünket. A járás nagyon kényelmesre sikeredett. Olyan vénasszonyos csoszogásféle. Lehet futni is, ilyenkor a fordulás is felgyorsul. A gyors fordulás igazán jó. Végre nem úgy kell hátranézni, mint egy tank csövével. Hirtelen hátra kaphatjuk fejünket és megsorozhatjuk az utánunk kullogókat. Ez mindenképpen a jelenleg létező AB3D klónok legszebbike. Igaz ugyan, hogy az 1×1 pixeles teljes képernyős élvezetéhez valami erőgép kellene.
Természetesen induláskor nem egy kihalt helyen vezet utunk. Majd csak nyomunkban lesz kihalt. Az ellenfelek robotokból és kétes származású lényekből állnak. Nem azok a fajták, akik egy helyben várják meg lemészárolásukat. Gyorsan mozog szinte valamennyi, és módszeresen törekszenek lövedékeinket kerülve közel férkőzni hozzánk anélkül, hogy egymást halomra lőnék. Valamennyi lövedékekkel soroz minket, amit hatékonyan kerülhetünk ki az oldallépésekkel. Lövedékeink magasságban sem követik a célpontokat, ilyenkor a fejünket kell megdöntsük, ami meglehetősen szokatlan újítás. A fegyvert tartó kéz nem látszik és már most leszögezem, a játékban nincs shootgun. Azokat a fegyvereket viszont ami van nem elszórva találjuk meg, hanem a található pénzen kell megvásárolni, erre a célra kijelölt helyeken. A pénzzel óvatosan kell bánni, mert nem könnyü elegendőhez hozzájutni. A pénzen kívül a következő tárgyak találhatóak: – kulcsok, – elsősegély doboz, – pajzs energia, – fegyver energia cellák.
Ez utóbbiak a fegyverek energiáját képviselik. Minden lövés, a lövedék erősségének mértékében fogyasztja energia telepünket. A minket ért találatok hatását egy pajzs csökkenti. A pajzs energia felemésztése után fokozottabban sérülékennyé válunk. Minden felszerelés, még a kulcsok is megvásárolhatóak. Felvenni egy cuccot csak akkor érdemes, ha a teljes egysége ránk fér, ugyanis a maradék elveszhet.
A következő fegyvereket szerezhetjük be, az induló pisztoly mellé: – fireballs – plasma-gun – flame thrower – magnetic gun – death machine
Gondolom nem kell magyarázni, melyik a leghatékonyabb. Minden fegyverhez – kivétel a lángszóró – melegen ajánlott a vásárolható tuningolás. Ilyenkor duplán lőhetünk, széttartó pályán, távolabbra nagyobb területet érintve.
Az arénák (szintek) világokra vannak osztva. Egy új világba belépve kapunk pálya kódot. Egy világ jó hosszú, öt arénából áll, így nem könnyű megszerezni azokat a pályakódot. Összesen 4 teljes világon kell átverekedni magunkat, hogy eldicsekedhessünk mérhetelen hősiességünkkel.
A programban elhelyezett üzenet szerint, mindezt Jay Miner emlékébe ajánlják a szerzők, köszönetet mondva mindazoknak akik valamilyen formában részt vettek az Amiga létrejöttében. Jó dolog találkozni az Amigát körüllengő, a felhasználók által létrehozott Amigás tudattal, amely többé teszi gépünket, egy elektronikai alkatrészekből álló digitális számítástechnikai eszköznél.
Visszatérve a játékhoz, mindekinek ajánlhatom, hogy lélekszakadva küzdje végig a Breathless félelmetesen szép világait, itt ott teljes képernyőre váltva elgyönyörködve, aztán kis képernyő tovább küzdve.