A játék végül is két év késéssel megjelent, és egy halvány Halo-klón lett belőle, sima belső nézetű „rohanok előre és lövök” tucatcím, megfűszerezve az immár kötelező járművezetéssel, és csak az emeli ki a tömegből, hogy jól néz ki és embertelenül nehéz…

I. A sztori
2610. A Föld készletei kimerülőben, megkezdődik a kolonizáció. A nem is oly távoli Besalius csillagrendszerben lakható bolygóra bukkannak a tudósok, ám a berendezkedést nem várt esemény zavarja meg: egy biomechanikus faj, a Breed megtámadja a telepet, szörnyű pusztítást végezve. A Föld azonnal segítséget küld, bár két évbe kerül, míg megérkeznek a bolygóra a United Space Corps egységei, élükön a genetikailag módosított, klónozással szaporított Grunt katonákkal. A csata hosszú és véres; bár a földi erők győznek, hatalmas árat kell fizetniük: mindössze egyetlen anyahajó indulhat a hazavezető útra, az USS Darwin. Ám hamarosan kiderül, a telepesek megtámadása a Breed hadicsele volt, hogy eltávolítsa a Földről a véderők jelentős részét: míg az USC a Besaliusban harcolt, a Breed megszállta bolygónkat, és megkezdte a Föld átformálását saját képére. Ám azzal nem számoltak, hogy egy űrhajó hazatér. A bolygó felszínén küzdő maroknyi túlélő így váratlan segítséget kap, és megkezdődik az emberiség történelmének legnagyobb és legfontosabb háborúja az emberi faj fennmaradásáért…

II. A kezelés
Érdemes végigtolni a két oktatópályát, bár az első az alapirányítást mutatja be, és ezt az itt következőkben részletesen leírom, a második viszont a járművek kezelését, és jó ezt begyakorolni, nekem elég sutának, nehézkesnek tűnt a dolog.

Tehát akkor az irányításról. A legfontosabb a ki- és bekapcsolható HUD, mely egy tájoló, és amelyen az elérendő célterület vörös WP (waypoint) jelöléssel fel van tüntetve, tehát mindig ezt kell követned, így nehezebb eltévedni (bár lehet…). A legjobban a csapattagok közti váltást és a parancsadást kell begyakorolni. Alapban a PAGEUP / PAGEDOWN gombokkal választhatsz embert, amint az ő fejéből nézel ki, ő lesz a főnök, a többiek hozzáfutnak, és a parancsait követik. Lássuk ezeket:
• F1 – Gyűljetek körém! Nyomogasd a gombot folyamatosan, míg minden emberedet összeszedted!
• F2 – Szóródjatok szét! Hasznos, ha nem akarod, hogy egy rakétával a teljes szakaszt leterítsék…
• F3 – Tartsátok a pozíciót! Értelemszerű, és hasznos is akkor, ha pl. össze akarod terelni az embereket egy liftre (mindenkit egyenként a célhoz vezetve), vagy csak azt akarod, hogy ne másszanak el onnan, ahová állítottad őket (pl. mesterlövész).
• F4 – Az előző érvénytelenítése, mindenki ismét csapatba, mozgásra.
• F5 – Lőj, ha támadnak, vagy tűzcsend.
• F6 – Formáció váltása, partoldal tetején pl. tereld embereidet libasorba, különben képesek lepotyogni a mélybe…
• F7 – Ha elfogyott az elsősegélycsomag-készleted, ezzel a gombbal kérhetsz társaidtól. Csak végszükség esetére, ha van lehetőséged, inkább várd meg az öngyógyulást!
• F8 – Lőszer igénylése társaidtól, ha van nekik megfelelő típus, átadnak valamennyit a sajátjukból.

A csapattagok mellett megjelenő piros „bogyók” azt jelzik, hogy az illető elszakadt a teamtől. Ez vagy azért van, mert kiadtál egy F3 parancsot, vagy mert lemaradt, leszakadt a többiektől, ilyenkor a még együttlevő bandával táborozz le, és gyűjtsd be a szerencsétlent (F3, válts át a komára, és vezesd a többiekhez).

A többi a stílusban megszokott, nagy meglepetések nem érhetnek, bár van azért csavar. Minden fegyvernek van másodlagos tűzgombja, a mesterlövésznél ez kapcsolja be a teleszkópot, az egérgörgővel lehet zoomolni. Az újkori módinak megfelelően (lásd: Halo) csak két fegyver lehet nálad, ha egy újat akarsz felvenni, válts a felesleges jószágra, nyomd le a fegyvereldobás gombját, majd „sétálj bele” az új barátba. Fontos! Kissé idegesítő módon nincs automatikus újratöltés, vagyis ha kiürül a fegyvered, a tűz gombra embered puskaaggyal kezdi csépelni az ellent, ezért mindig tárazz be! Különösen fontos ez embercsere előtt, ugyanis ha pl. a mesterlövésszel karabélyoztál egy kicsit, és kiürült fegyverrel váltasz le róla, ő simán átvált a teli fegyverre és ellövöldözi az értékes sniper-muníciót, viszont ha újratöltöd a jószágot, semmi gáz, a lady innentől ezt használja, és kiürülés esetén magától betáraz. Van egyébként egy távcsöved is (BINOCULARS), ha gyalogos feladatod van, ezzel érdemes előre felmérni a terepet, így kevesebb meglepetés ér majd.

Liftek gombjait nyomkodni, gépágyúkat elfoglalni és járműbe beszállni egyaránt az akciógombbal tudsz. A járművekhez két apróság: vannak javítócsomagok (ENGINEERPAK), mellyel meg lehet reparálni a jószágot, és a fék behúzásával (BRAKE, a képernyő alján egy felkiáltójel jelzi) le lehet horgonyozni, ha fix pozícióból akarod lőni az ellent. A lövegeknél fontos az üzemmódváltás (alapban: bal CTRL) – légi járműnél az A-G-val földi, az A-A-val légi célpontokat tudsz támadni, „talajszinti” eszköznél ez G-G és G-A, erre figyelj oda!

III. A végigjátszás
A küldetések számozásánál a játék szisztémáját követtem (a mentéseknél is így találod meg őket), hiszen az 1-2. misszió az oktatópálya, a lényeg a 3. pályával kezdődik. A navigálásnál szögletes zárójelben feltüntettem az égtájak angol megfelelőjét, hiszen az iránytűn is így szerepel. A játékot könnyű fokozaton toltam végig (így is vért izzadtam…), ezért magasabb szinten lehetnek apróbb eltérések (lőszer, kötszer, ellenségek száma, stb.).

3. CONTACT
Team: 2 grunt, 1 nehézfegyveres, 1 mesterlövész
Bemelegítésként be kell gyűjtened némi technikai információt. Egy leszállóhajó fedélzetén találod magad, az eligazítás után hamarosan tiéd az irányítás, akcióval foglald el a gépágyút, és lődd szét a három lokátort, mielőtt a hajó megkerüli az épületet. Ha nem sikerül, kemény ellenállással fogsz a földet érés után találkozni. Amint az ajtó kinyílik, ugorj a földre, és hajrá. Nagyjából északra [N] vezet az utad, a gyalogosokat a gruntok elintézik, a mesterlövészeddel operáld ki a gépágyúk személyzetét – jó lesz ha megszokod ezt a felállást, nincs sok lőszere a szentemnek, és jó pár lőállás és őrtorony akad az utadba. Nyomulj előre, amint nehéztüzérségi támadás alá vesznek, keress fedezéket, majd a jóasszonnyal hámozd ki a tüzért.
Az első célpont egy alagút, a bejárata jobbra két nagy szikla között lesz, odabent lőszer és pár halott kolléga, no meg egy falka ellenség. Törj át a túloldalra, és irány balra. Kövesd a sziklaperemet, vigyázz, a lokátorállomásról csőstül jön a rosszarc, és jó pár gépágyút is le kell küzdeni. Ha eléred az épületet, a lábánál lesz egy lift. Menj fel egy embereddel, majd egy másik lifttel még egy szintet. Odabent megtalálod a kapcsolatodat, sajnos rossz bőrben, utolsó szavai: a keresett anyag a toronyban található.

4. THREE TOWERS
Team: 2 Grunt, 1 nehézfegyveres, 1 mesterlövész
Csapatod a lokátor állomás aljában vár, feltankolt munícióval. A cél: bejutni a nagy épületbe, és kinyitni a kaput. Az első kör a mesterlövészé – indulj visszafelé, és N-NW irányban óvatosan told előre magad a sziklaperemre. Le kell szedned szemből [NW] egy gépágyúst, és jobbról [N] még kettőt a kapu két oldaláról. Ezután odalent vár még két Breed és egy löveges, plusz balra, a hídon túl, a hegytetőn, a balszélső torony oldalán [W] még egy ágyús (ez utóbbi nem könnyű, de leszedhető). Most nagyjából tiszta a terep, ereszkedj le a partoldalról, és irány a híd felé. Amint eléred a buggy-t, befut egy baráti hajó – meg kell mentened, hátra arc, az új irány dél [S]. Kb. 100 méternél az út kétfelé ágazik, mindkét irányban szívás, én a jobboldalit ajánlom, azaz végig a vízparton. Nem könnyű, mert lesz pár automata „UFO”, két gépágyú és egy rusnya nagy légpárnás tank. Én hátrahagytam a csapatot [F3], majd a nehézfiúval beszálltam a homokfutóba, és elintéztem a rosszarcokat az Übergunnal és rakétákkal. Ezután összetereltem a bandát, és a mesterlövésszel leszedtem, amit le lehetett (jobbról, a híd bejáratát védő két gépágyúst). Amint elérsz a „kereszteződéshez” (jobbra a híd, balra nyílt terep), befut az erősítés. Én megint a buggy-t választottam, gázolásos és löveges módszerrel letaroltam a bagázs nagy részét, a többieket pedig hagyományos mészárlással terítettem le. Irány tovább dél [S] (megint figyelni kell a leányzóval a tornyokra), aztán fel a szikla oldalába vágott úton északnak [N] (az itt levő ellent egyébként meg lehet ritkítani az előző torony minigun-jával). Mássz fel a leszállóplaccra – sajnos túlélő nincs, van viszont mindenféle földi jó, különösen a rakétavetőt (Genocide Deluxe) ajánlom figyelmedbe, hálás jószág, mesterlövész helyett… Töltekezz fel, majd hátra arc, vissza az említett „kereszteződéshez”, és északra át a hídon. Kapaszkodj, mert nagy túlerő jön, de nem lehet gond a friss felszereléssel. Egy keresztbe állt tankhoz érve közel a cél – mássz át rajta, majd ha odaértél az épülethez, küldj be egy embert (az oldalán találsz létrát), kb. északra megtalálod a kapunyitó kapcsolót (három pár nagy zöld kijelző alatt), akció rajta.

5. EAGLES NEST
Team: 1 nehézfegyveres, 1 mesterlövész, 1 mérnök, 1 orvos
El kell juttatnod épségben a mérnököt a toronyhoz. Az út hosszú, de szerencsére kaptál egy orvost is, jelentős kötszerkészlettel. Az első jó lépés, ha felmászol a keleti [E] toronyra a mesterlövésszel, és az északi oldalt (híd, mögötte félköríves mellvéd) megpucolod. Ezután minden embereddel irány át a tankon és a hídon, előre, majd jobbra, kb. délkeletnek [SE]. Legjobb szólóban előretolni a kisasszonyt meg a nehézfiút, a doki és a mérnök maradjanak hátvédnek. Hamarosan eljutsz arra a pontra, ahol az 1. küldetésben a buggy volt, a balkanyaron túl ott a löveg, mögötte pedig a most kinyitott kapu, oldalán az újratelepített lövészekkel. Menj be, aztán jöhet a „dzsungel”, északkeletre [NE], figyelj a tornyokra, lőállásokra, és ha üresek, mássz fel, lesz minden finomság. Az újabb nagy híd már a cél, de ne siess! Gyógyítsd 100%-ra a mérnököt, és adj a kezébe tűzerőt, jó sok lőszerrel. Amint eléred ugyanis a hidat, főnököd bejelentkezik – és a csapat magára hagyja a jóembert. Egyedül kell átrombolnia, majd jobbra fel a liften, és be az adatközpontba, persze lesz némi ellenállás…

6. SIGNAL
Team:1 grunt
Most aztán begyakorlod a járművezetést, ha tetszik, ha nem… Az első feladat egy leszállóhajót lekormányozni a felszínre. 40 másodperced van, hogy az anyahajót elhagyd – menj picit előre, ha megjelenik a kék jel, akcióval szállj be a járműbe, engedd ki a fékeket (!), és told az előrét. Kövesd a jelet kb. nyugatra, ha behatolsz az atmoszférába, vált a kép, és úton vagy a leszállózóna felé. Sajnos némi ellenállás is van, két földi célpont, és egy csapat vadászgép. Én vektorhajtásra kapcsoltam, ez egyfajta vitorlázó móka, amúgy se vagyok egy nagy repszimes. Célszerű előbb a repcsiket levadászni, válts át A-A üzemmódra, és izzítsd be a követőrakétákat (guided rockets), ha a célt övező nagy négyzetben megjelenik a kis rombusz, és a rakéta mellett a „locked” felirat, jó eséllyel célba talál a csomag. Ne feledd: a célokat tudod váltani (NEXT TARGET), mindig válaszd a hozzád közelebbi ellenséget! Ha a repülők lenyomva, és még nem kukorékol a főnök, válts át A-G-re, és vadászd le a két földi célt is. Ha minden baba, lehet leszállni, finoman lebegj a leszállóterület (LZ, a sziklapárkányon) felé, ha megközelíted, a többit lezsírozza a játék.
A kis mozi után lábon találod magad, de sokáig ne örülj – be kell szállnod a tankba, és előre, amerre mutatják. A minigun jó a gyalogosok ellen, a plazmaágyú a távoli célpontokra (őrtornyok, lőállások), a követős rakétát tartalékold, mert szükség lesz rá. Hamarosan beérkezik három vadászgép, szedd le őket (ne felejts üzemmódot (G-A), és időben célpontot váltani!), ezután vissza G-G-be, és tovább. (Bevallom, mivel kevés volt a szerelőkészlet és sok az ellenség, én néha „csaltam”: kimásztam a konzervdobozból, és lekarabélyoztam a talpasokat, aztán vissza. Egyébként se rohanj, picit menj előre, és hagyd, hogy a lövészeid learassák a felbukkanó ellenfél javát!) Nemsokára elérsz egy felrobbant tankhoz. Mészárold le az ellent, majd hátra arc, ne menj tovább, hiszen alá van aknázva a placc. Irány tehát kb. északkelet (NE), a hegytetőn jön újabb három repcsi. Amint meglátod a hidat, további ajándékok: az automata „ufók”, és hamarosan a hídról három légpárnás tank. Őket szintén a követős rakétával vadászd le, G-G üzemmódban – legjobb, ha egy tiszta helyen behúzod a féket, és magadra engeded picit őket. Cél a híd (vigyázz a két oldalán a lövegekre!), ha elérsz a hídfőig, győztél.

7. LIBERATION
Team: 1 Grunt
Undorító feladat. Alig 12 perced van, hogy áthámozd magad egy hadseregen, a sziget túlfelére. Azonnal ugorj be a tankba, és kövér gázzal előre. Egy pillanatra se állj meg, a gyalogosokat a tüzérek elintézik, a tornyokat, lőállásokat messziről nyomd le rakétával és plazmával. A lényeg: egy halom SAM (légvédelmi üteg) elpusztítása – persze ezek téged is megtalálnak. Amint a hídra érsz, balra [E] lesz egy a parton, G-G mód, guided rocket, menj tovább. Jön egy vadászgép, majd a hídon és balra a parton 1-1 légpárnás tank, ezekkel ne sokat cicózz, utóbbit követős, előbbieket sima rakétával vagy plazmával nyomd le. Ahogy a kereszttraverzes részhez érsz, jobbra kikaparhatsz két újabb SAM-et a parton. Told előre a vasat a következő hídig (ne feledd lekapni időben a tornyokat). A híd bal oldali lábazata mellett lehorgonyozva két újabb löveget szedhetsz le, egyet a nyugati [W] sziklaperemen, a másikat délnyugatra [SW], a sziklafalról, a nagy gömb alól. A hídon átérve gyorsan jobbra, és előre, ne állj meg! Újabb lövegek balra, a sziklába ágyazva várhatók, egy a kanyar után, kettő egymás alatt, a második gömb alatt, plusz ha igaz, lesz egy szemben is. A lényeg, hogy a célponthoz kb. 2 perc tartalékkal érj oda – és persze figyelj a tankra, de csak akkor gyógyítsd, ha nagyon alacsony az „életereje”.
Amint tiszta a terep, egy leszállóhajó fedélzetén találod magad, egy „body suit”-ba gyömöszölve – lépegető, lövöldöző páncélzat, láttunk már ilyet. Rohanj ki a felszínre, és előre, lőj mindenkire, aki mozog, ez a küldetés könnyebbik fele. Ha a Breed elhullott, megkapod az infót az ellenállók vezérétől, aki a hajó fedélzetére masírozik.
A harmadik etap egy vadászpilóta szerepében elkísérni a leszállóhajót a Darwinra. Itt sincs sok varia: kapcsolj A-A üzemmódra, és elő a követőrakétákat, a hajót a WP jelzi, lesz vagy egy tucat támadógép, le kell szedned őket – nem egyszerű, hiszen téged is támadni fognak, ne feledd a célpontválasztó gombot! Egyre vigyázz: az idióta rendszer a leszállóhajót is befogja (kék színnel jelölve), és megengedi, hogy lelődd azt. Gratulálok…
Ha a gépek jó része eltűnt, a következőt kell hallanod és látnod: „This is Fat Man. We’re preparing for orbital fligth.” Ezután a hajó eltűnik a radarról. Ne ijedj meg, ez jó jel: az objektum biztonságban elhagyta az atmoszférát. Kövesd őt, azaz told fel a gépedet, olyan 750 méteres magasságba érve (kijelző jobbra lent, ALT felirattal) megnyerted a csatát.

8. PAVEWAY
Team: 1 mesterlövész
Az első feladat eljutni az iránypontig anélkül, hogy felfedeznének – ami gyakorlatilag annyit tesz, hogy az L220 segítségével tisztes távolból vadássz le minden ellenséget, lesznek a lőállásokban és a baloldali rondellaszerű objektum tetején is, ide kell egyébként behatolnod. Ennek közelében találsz némi utánpótlást, ezután elő az M4-et, és amint elhangzik az ukáz („Route-marker 1 reached…”), séta be, óvatosan. A pályatervezők alapelve a szimmetria volt, úgyhogy ha a baloldalon fent van egy automata löveg, jobbra is találsz egyet. Az első teremben szemben a kis elkerített részben sok finom holmi, ezután irány nyugat [W]. Vadászgatva kövesd a folyosót, míg beérsz egy magas terembe. Szedj le mindenkit, akit lehet a galériákról, majd séta középre, ott a lift, irány felfelé. Én egyébként az első emeleten kiugrottam a rámpára, és inkább gyalog másztam fel, lassabb, de biztonságosabb.
Amikor majdnem felérsz, megszólal az alarm, ez ellen semmit nem tehetsz. Odafent a kijárat délre [S] van (a riasztót a kint lévő, az ajtóval szembeni oszlopon található ovális kapcsolóval lőheted ki). Kilépve jobbra, azaz nyugatra kell indulnod, vigyázz az „ufókra”, az őrtorony személyzetét jó előre vadászd le az L220-szal. A magas torony aljában találsz egy nyomógombot, tenyerelj rá, a híd leereszkedik, a második feladat is teljesítve.
Visszafelé indulj, azaz keletnek [E]. Nagyon figyelj! Amint elérsz a hegyi ösvény aljába, fentről elindul két breed stringer. Ezek repülő őrök, elpusztíthatatlanok, viszont halálosak. Szerencsére automaták, azaz lőnek mindenre, ami mozog, de a kijelölt útvonalat nem hagyják el, így más dolgod nincs, mint az oldalsó sziklák fedezékében megvárni, míg elmennek, és rohanni tovább felfelé. A bástyaszerű épületbe berohanva jó fedezéket találsz, innen lemészárolhatod az őrcsapatot, majd rohanj be a másik magas toronyba, és nyomd meg a gombot, mellyel kikapcsolod a lokátort.

9. SPYGLASS
Team: 3 nehézfegyveres, 1 mérnök
Újabb időzített feladat, kilenc perced van, hogy behatolj a breed-bázisba, és a mérnökkel megpiszkálj három adatportot. Két út is kínálkozik, én a főbejáratot nem ajánlom, kegyetlen. Inkább fordulj délkeletnek (SE). Látsz egy hídfőállást. A rakétásoddal küldj be egy csomagot az épületbe, majd nyomulj ezerrel előre, legyűrve az ellenállást. Odabent találsz egy létrát, mássz fel a tetőre, fent két oszlop oldalában egy-egy gomb, nyomd meg mindkettőt, ez kitolja a hidat. Vezesd át a csapatot (érdemes a rakétással elöl menni, és amint kinyílik az ajtó, kilőni az automata löveget). Pucold meg a termet, ekkor főnököd bejelentkezik, és mérnököd egyedül marad ismét. Keletre [E] találsz egy kerek ajtót, akcióval kinyithatod, szemben rögtön az első adatport, ipiapacs a gombon, majd boríts le valamelyik oldalbejáraton, és menj le egy szintet, itt is találsz egy gombos oszlopot, majd lejjebb még egyet (kövesd a tájolódon az iránypontokat – a hátsó folyosórészen egyébként vár rád némi lő- és kötszer). Amint a harmadik gomb is megsimogatva, a feladat teljesítve.

10. LOCKDOWN
Team: 1 Grunt
A következő két küldetés célja: kiszabadítani a földi ellenállás vezérét, Carlát, akit egy börtönkomplexumba szállítanak éppen. Az első feladat elpusztítani egy hidat. Válts A-G üzemmódra és követőrakétára, menet közben szedd ki a két SAM-et balról, majd sima rakétákkal lőj vagy ötöt a hídba. Ha megjelenik a „Well done…” üzenet, az első etap kész.
A második felvonásban a még üzemelő SAM-eket kell szétlőni (összesen hatot), a WP az iránytűn feléjük mutat, nem egyszerű feladat. Ha ez is megvan, háromszor három vadászkötelék érkezik, őket kell lenyomni. Itt ismét szólok: a kékkel befogott objektum a saját embered, őt ne bántsd, csak a pirosakat. Mivel semmi nem jelzi, merre vannak, repülj körbe-körbe, fel-le, míg rájuk bukkansz. Roppant frusztráló. (Ha elfogy a rakéta, egy feltöltő egységtől egyszer kapsz utánpótlást.)
Ezután egy Breed leszállóerő indul a börtön felé, sózz oda. Ha ez is kész, lehet visszamenni a Darwinra, persze ez se sétagalopp. Először a segédhajódat kell utolérned (most kövesd a kékkel befogott komát), amint őt eléred, követned kell szorosan, ha lemaradsz, illetve elveszted a nyomát, vége a küldetésnek. Ha megjelenik a „Follow the flight path markers…” felirat, figyelj! A kolléga lehorgonyoz (ne menj neki…), jobbra tőle varázslatos módon megjelenik a levegőben egy nagy fehér karika, ezt kell átugranod, mint cirkuszban az uszkárkutya. Ezután egymás után jelennek meg a gyűrűk, nagyjából libasorban, de folyamatosan felfelé vezetve. Ezervalahány méternél, amikor már semmit nem látsz (fehér felhőben fehér kör…), remélhetőleg véget ér a küldetés.

11. BREAKOUT
Team: 1-5 grunt, 1 nehézfegyveres
Az első etap ismét vadászpilótázás. A feladat: szétlőni egy kisebb tankcsapatot, mely a börtön felé tart. Amint tiéd a kormány, válts A-G + követőrakéta kombóra, és boríts le balra, keletnek [E], a híd felé. Nagyon fürgén és ügyesen nyomd le a tankokat – és persze gyorsan, hiszen alig 3 perced van minderre. Hamarosan érkezik két vadászgép, de ezekkel ne foglalkozz, koncentrálj a légpárnásokra, amint végük, eltűnik a stopper, tiéd a légtér. A-A, szedd le a repcsiket, összesen öt lesz. Amint mind elhullott, az első felvonásnak vége.
A következő feladat egy APC két tüzérének szerepkörében biztonságban eljuttatni a járművet a börtönhöz. A szokásos gombokkal válthatsz a két lövész között, ügyesen nyomkodd a gombot, mindig arra az oldalra váltva, ahol ez ellenség van, és persze figyelj a gép és az emberek állapotára. Ha befordult a járgány a komplexumba, lőj szét mindent, ami mozog az erőfegyverrel, hogy besegíts a következő szakaszba, majd ugorj ki.
Amint kiszállsz, máris a hat fős brigád egyik tagjává válsz. Első lépésben pucold meg a termet, a nehéztüzérrel szedd le a plafonra szerelt automata lövegeket. Ha csendes minden, óvatosan menj a középen lévő leszállóhajóhoz. Odabent van a kiszabadítandó Carla, de ne rohanj be! A rámpa két oldalán és a farrészben egy szakasz Breed áll lesben, szedd le őket innen a földről, illetve a rámpára ugorva, felhátrálva. Ha mind elpusztult, mehetsz a csajhoz, aki ekkor csatlakozik a szakaszhoz.
Az új feladat eljuttatni őnagyságát épségben a leszállóhajóhoz. Északra [N] van a kijárat, persze befut az erősítés, csak ügyesen! Amint a hajóhoz érsz, rohanj be.
Ismét tüzérkedhetsz, ezúttal a hajóról. A lényeg megint a váltáson van – sorozd meg a beérkező repülőt, majd „ugorj át” a túloldali tüzérhez, és szórd tovább a madárkát. Nem számoltam, mennyi ellenség van, egy-két tucatnál nincs több… Ha mind elpusztult, győztél.

12. SNOWBIRD DOWN
Team: 1-3 Grunt
A feladat: eljutni egy lezuhant leszállóhajóhoz. Az első etapban ismét tüzérkedhetsz, ezúttal három emberke van, kettő oldalt, egy a tetőn lévő lőállásban. Ő a legjobb a beérkező vadászok ellen, persze megint jókor kell átváltani a megfelelő lövészre, de a nyitott ajtóban ücsörgők elég védtelenek. Ha a gépeknek annyi, egy konvojt kell leszedni, itt csak az oldalsó emberekre számíthatsz, próbáld meg minél gyorsabban szétlőni a járműveket.
A következő szakasz ismét egy APC-s móka, két lövésszel, a többi már ismerős lesz. Ha a verda bemondja az unalmast, ki kell ugornod és talpon továbbmenni a WP felé, ami maga a leszállóhajó. Sétálj be, hamar kiderül, hogy ez egy csapda, menekülnöd kell – a küldetést a főnök lefújja, azaz itt a vége, ha embered meghal (márpedig meg fog), az a jó…

13. PHOENIX
Team: 1 Grunt
Egy Grunt bőrében térsz magadhoz a börtön aljában, egy Parker nevű hadnagynak hála. A cél: szökés. Végig a jóember után kell loholnod – először egy terembe, ahol lőszert vehetsz magadhoz, majd vissza és előre, ahol csatlakozik a bandához még egy koma. Rájuk nem kell figyelned, Parker golyóálló, a saját se… bőrödet féltsd, nyugodtan bízd a többiekre a gyilkolás nagy részét. Amint beértek egy hatalmas terembe, önálló feladatot kapsz: ki kell nyitnod az ajtót. Indulj balra, majd át a rámpán középre, ez egy lift, menj fel, és futás előre, balra, a falnál Breed Hunterek őrzésében ott a kapcsoló, aktiváld, majd vissza a liften az alsó szintre, Parkerhez, és ki az ajtón.

14. STORM CHEASER
Team: 1 Grunt
Folytatódik a télak. Az első felvonásban megint csak hagyd Parkerre a Breedek nagy részét, balra találsz lőszert, szükség lesz rá! Balra (kb. nyugatra) kell menned, hamarosan elérsz egy kapuhoz két buggyval, ettől kicsit visszafele lesz egy oszlop, rajta kapcsoló, nyomd meg, majd tovább előre a második kapuhoz, e mellett ugyanígy nyomógomb. Még egy gomb van, a középen álló kerek objektum peremén, a „hordókról” felugrálhatsz, vagy kerülve egyet felsétálhatsz a rámpán. Ha ezt is megnyomtad, rohanj vissza ezerrel a járgányokhoz, amint Parker elfoglalja a sajátját, egy pittyenés után te is beülhetsz a másikba, és nyomás utána, a második kapun át a szabadba.
Innentől tartsd a lépést a hadnaggyal, inkább kerüld ki a lövéseket, semmint állóharcba bocsátkozz, a buggy elég fürge jószág ahhoz, hogy megúszd a balhét, a keményebb ellenfeleket (tankok) G-G-ben követőrakétával szelektáld. Hamarosan leparkoltok, ismét gyalogos móka következik, menj Parker után. A cél egy nagy épület, melyhez rámpa vezet, ha a koma elakad a betonfalba (el szokott), rohanj körbe-körbe, vagy menj be a terembe, előbb-utóbb bajtársad felbukkan a pálya más pontján… Az objektum üres, úgyhogy egy másikat kell keresni, folytatódik a „fedezd a sejhajom” móka, embered néha megáll, és bevárja az ellenséget, ez, mint kihívás. Amint Parker bekapcsolja a jeladót, megnyergelheted a járgányodat, ismét tundraverseny következik, szokásos dolgokkal – kerüld a lövéseket és maradj a főnök nyomában. Lesz egy kis mozi, némi nyomulás, majd amint eléritek az erdőt, újabb séta jön, szállj ki, és futás, persze előbb szedd össze a lő- és kötszert. A bázishoz érve győzelem. (Megjegyzés: ha a csata hevében előrerohansz, és lehagyod Parkert, a tűzcsendben menj vissza mögé, hogy a szkript továbbfusson!)
 
15. DUST OFF
Team: 1 Grunt
Az újabb cél a hadnagy öreg hajójának kiszabadítása. Az eligazítás után picit vissza kell futni, elintézni a hátvédsort, jó alkalom, hogy energiafegyvert szerezz, ha szereted. Ezután vissza és előre, a magad ura leszel, Parker hátramarad fedezni.
Meg kell kerülnöd az épületet, a bal oldalát válaszd. Lesz némi gyalogos ellenállás, viszont hamarosan elérsz egy döglött buggyhoz, lőszer és egy mesterlövészpuska vár, ezzel a tornyok őreit kiszedheted, a jármű gépágyújával pedig a lőállás tüzérét és a maradékot. Délnyugatra [SW] látsz egy rámpát két SAM között, itt kell lemenned, de vigyázz, mert két „lépegető” őrködik, őket az R-340 gránátjával (másodlagos tűz) a legkönnyebb eliminálni – a jobboldali torony tövében találsz elsősegélyt, ha igaz. Sétálj le a kapuhoz, és nyisd ki a gombbal.
Próbálj meg minél több ellenséget leszedni innen kintről. Két kört kell menni. Először hátul középen, a Breed járgány mögötti lifttel fel a tetőre, cél középen a pásztorbot-forma jelet ábrázoló kapcsoló aktiválása, ez állítja le az egyik SAM-et. Vissza le, és most a bejárat melletti rámpán sétálj át a másik épület középső gyűrűjére, innen a fal melletti egyik lifttel a felsőre, ennek külső peremén újabb SAM-lesütő. Most jön a trükk: A középső oszlop oldalán két kapcsolót találsz, melyek a radart állítják le, ám 15 másodperc múlva a szerkezet magától visszakapcsol. A megoldás: amint döglött állapotba kerül (és fut a stopper alul), lődd szét a kapcsolót! Játszd ezt el mindkettővel, és a rendszernek annyi – ezt mozi és befutó Breed erősítés nyugtázza. Liftezz-rámpázz vissza az első épületbe, és óvatosan ereszkedj le a most kinyílt kapun az alsó fertályra, itt dekkol Parker ezeréves sólyma. Pucold ki az ellent, a fal mentén megtalálod a liftet, odafent még két SAM-kapcsoló vár, automata lövegekkel védve. Ha az összes kapcsolót megnyomtad, az elhárítás lefüstöl, a feladat teljesítve. Liftezz le ismét az alsó szintre, és a hajó előtt lévő nagykaput nyisd ki.
Még egy kis izgalom van hátra, néhány Breed-vadász leszedése a teknő géppuskájával, ez már nem lehet gond.

16. HOME DELIVERY
Team: 1 pilóta
Ismét a Darwinon, totális támadás indul a Breed ellen. Repkedés van. Feladat: a légtérben heverésző aknák eliminálása. Ezek ilyen pálmafaszerű bigyók, jó messziről kell szétlőni őket, mert a robbanás a hajódnak is árthat. Közben persze párezer ellenséges vadász is beköszön, sőt kamikáze módon beléd repülnek, hogy örülj. Kövesd a WP-vonalat, amint az utolsó pálma is elhullatta levelét, az első etapnak vége.
A második felvonás már a földfelszín közelében ér. A cél: 10 perc alatt lenyomni két Breed szállítóhajót, ami egy nagy disznó pókforma szerkezet, állatmód páncélozva, kell bele fél tucat rakéta, nem egyszerű eset. Koncentrálj a dögökre, közben persze a körben repkedő kéttucatnyi vadász is kóstolgat, de a fő cél minden lehetséges eszközzel a két szállítóhajó legyen. Ha végük, jöhetnek a vadászgépek, amint ezek is elfogynak, örülhetsz.

17. SAFEGUARD
Team: 1-3 Grunt
Első felvonás: egy leszállóhajó tüzéreként biztosítani a biztonságos landolást. Ismét három embered van, kettő oldalt, egy felül. Bevallom, én itt is „csaltam”, azaz csak a toronylövésszel ügyködtem, ezzel a tornyokat, SAM-eket le tudtam szedni, az oldalsó embereimet pikk-pakk levadászta az ellen, és véget ért a küldetés. Odafent átbekkeltem ezt az etapot.
A második menet kegyetlen: egy tankot vezetsz, a cél egy nagy rakás (kb. 6-8, bocs, nem számoltam) üzemanyagtartály (nagy, kerek, lapos objektum) és tucatnyi Breed-tank levadászása. A két rakéta és a plazmaágyú lesz segítségedre, én a rakétáknak szavaztam bizalmat, abból is a simának, gyorsabb a móka. Nem egyszerű eset, ráadásul dombokat is kell mászni, és fentről vadászgépek jönnek, a terep pedig tele van őrtornyokkal. Rengeteg mentés-visszatöltéssel, és hatalmas szerencsével győzhetsz.

18. NEMESIS
Team: 1 Grunt (Snake)
Parker áruló volt, a Breed lerohanja az anyahajót. Bármily hihetetlen, egyetlen emberen múlik a Föld sorsa, és ez egy Snake nevű Grunt. Először egy pilótaülésbe szíjazva köszön be, ismét két Breed szállítóhajót kell kicsontozni, nagyon kegyetlen menet, jön úgy 20-30 kamikáze vadász, plusz kerülgethetsz sziklákat, borzalmas. Igazából a rakéta itt a nyerő, az irányított csak közelről és tiszta helyzetben, hiszen amúgy lehetetlen kiválogatni a befogórendszerrel a rengeteg ellenségből a célpontokat. Ha mindkét gép megsemmisült (amikor már pörög, otthagyhatod), az első etapnak vége.
A következő a Darwin fedélzetén vár, Carla és csapata a Breed megszállókkal küzd. Sok variáció itt nincs, kb. tízes csoportokban érkezik az ellen, le kell nyomni mind, előbb-utóbb elfogynak. Mindig tarts a tieiddel, ha csendes a terep, csatlakozz hozzájuk, jöhet a harmadik menet.
Carla elrohan bekapcsolni a védelmet, te pedig ott maradsz a hídon. Előre nem mehetsz, mert egy „erőtér” visszavág, hátra sem, mert elszakadsz a többiektől (fél perced lesz, hogy „hazatalálj”), annyi a dolgod, hogy szemből és oldalról mazsolázd ki az újabb ötven ellenséget. Kis idő múlva Carla a segítségedet kéri. Most kapaszkodj!
Hátra arc, déli irányba [S] kell menned, majd a híd végén balra, és a zöld nyilat követve jobbra, majd fel a rámpán. Iszonyat túlerő fogad, szerencsére a fordulókban lesz lő- és kötszer – de ne állj le feleslegesen hadakozni! Az idő elég lesz, sajátos módon a stopper a következő iránypontig hátralévő limitet mutatja, ha ezt eléred, újraindul. Ha felérsz a felső szintre vigyázz: ne előre rohanj, a lift felé, hanem megfordulva a Planetárium irányába! A célhoz közeledve balra életerőtartályokat látsz, ekkor célnál vagy. Szedd össze ezeket és lődd le itt az erkélyen az ellenséget, majd vagy innen, vagy leugorva az „arénába” lentről nyírd ki az összes Breedet, akik körbeveszik a kisasszonyt. Nagyon húzós a feladat, de a java még hátravan…
A rámpán találsz lőszert, kövesd a lányt ki a folyosóra, és vissza a lifthez. Ismét csak ne állj le vitatkozni senkivel, tapadj az amazon hátsójára. A lifthez érve kapaszkodj – jobbról kinyílik az ajtó, és egy kisebb hadsereg esik nektek. Vigyázz, ne a lányt lődd szét, és minél több tüzet vonzz magadra, nálad van kötszer, Carla viszont porcelán. Ha minden ellenség elfeküdt, és a lift felért, fuss be a lány mellé. Most nézz rá: ha a fejét lehajtva, térdeire támaszkodva áll, reménytelen a szitu, inkább tölts vissza egy mentést! Amint felértek ugyanis, egy újabb adag Breed kóstol belétek, ismét rohanj a lány után, de ne maradj le, és ne is hagyd le, mert meghal. Hamarosan elértek egy pontra, ahol Carla beáll egy egyszemélyes liftbe, ezzel szemben találsz egy másikat némi lőszerrel, utazz fel ezen. Itt lesz a játék vége.
Lépj előre a liftből annyira, hogy a stopper leálljon, de ne tovább! Ha Carla a nagy felvonón az említett módon, lehajtott fejjel szenvedett, itt el fog vérezni, és vége a dalnak. Ha fitten áll még most is, jó esélyed van a győzelemre. Két oldalt egy-egy Breed tábornok áll. Helyezkedj úgy, hogy az egyik főnöktől takarva legyél, a másikat kihajolva megcsíphesd a skulókkal. Egy ilyen rusnyaságba kb. 500 hagyományos lőszer kell, a plazmát nem próbáltam. Amint az egyik dög elesett, finoman fordulj át a másik oldalra, és ismételj. Nagy türelem és kitartás kell a dologhoz, csak vigyázz, el ne találjanak!
Ha mindkét tábornok elpusztult, lehet örömtáncot járni a CD-n. A királylány a tiéd lesz, a Föld megmenekül, de a készítők egy rusnya szörnnyel és a „folytatása következik” felirattal rémisztenek. Jaj nekünk…

A BREED EGYSÉGEI
Soldier
Sima fémszürke koma, egyszerű páncélzattal és fegyverzettel, igazi ágyútöltelék.
Warrior
Kékeszöld, erősebb és okosabb ellenség, jobb arzenállal, legtöbbször őrpozícióban.
Hunter
Könnyen felismerhető vörös, erős páncélzatáról. Ügyes, gyors ellenfél, jó fegyverzettel, tipikus gyilkológép.
General
Csak a szóló mód végén találkozol velük, bazi nagy, fekete dögök, abszolút halálosak. Multiban nem választhatók.
Scutter
Apró, bogárszerű védődroidok, zöld-kék-barna kiskosztümben, nagy tömegben támadnak.

AZ USC EGYSÉGEI
Light Grunt
A sima mezei, általános közkatona, talpon vagy járműben egyaránt használható. Könnyűpáncélzattal, R-340 támadókarabéllyal ellátott gyors, ügyes egység.
Heavy Gunner
A nehézfegyveres kollégát módosított, erős páncélzat és nagy kaliberű, hatékony tűzerejű fegyverzet jellemzi (alapkészsége az ATROCITY Z650 műszer), ezek miatt viszont lassúbb társainál.
Sniper
A mesterlövész egy hölgy, mozgását szuperkönnyű (ezért sajnos kissé gyenge) páncélzat segíti, a SUREKILL L220 segítségével halálos biztonsággal vadássza le a legtávolabbi célpontot is, közelharcban általában karabélyt használ.
Engineer
A mérnök mozgásában, páncélzatában és fegyverzetében (BUTCHER 44K + karabély) közepes egységnek felel meg, az ő szerepe a járművek megreparálása hatékony javítókészletével, és terminálok meghekkelése.
Medic
Az orvos fő feladata a sebek ellátása, ha már az öngyógyító rendszer nem elég. Mozgási sebessége átlagos, páncélzata viszont a leggyengébb, ezért érdemes egy nehézfegyveres védelme alá helyezni. Fegyverzete is általános (SNUFF BUDDY M4 + karabély).
Carla és Gunny őrmester
A játék két fő karaktere, csak multiban választhatóak.

TUDTAD-E?

Érdemes felmászni minden toronyba, sok hasznos holmit találhatsz ott!

A nyílt terepeken elszórva találhatsz utánpótlás-gömböket, így megéri bejárni a környéket.

Kötszert nemcsak kérni (F7), de átadni is lehet, alapban a „-” gombbal.

Alapban a „V” gombbal külső nézetre válthatsz, ez néha hasznos lehet.

TAB-bal lekérheted a részfeladatokat, és itt azt is láthatod, melyiket teljesítetted már.

Görgő híján a teleszkóppal zoomolni a jobb gomb nyomva tartásával és az egér fel-le tologatásával tudsz.