A  játék  újdonsága,  hogy a megszokott fantasy környezettel ellentétben sci-fi  környezetben  játszódik.  Ebbôl adódóan a karakterek és tulajdonságaik eltérnek  a  megszokottól,  de  érzésem  szerint  mindenki könnyen eligazodhat rajtuk.  A  tulajdonságok  kiválasztásánál  vegyük figyelembe, hogy nagy elôny hogyha  minden  tevékenységhez  ért  valaki  a  csapatba,  hiszen  sok hasznát vehetjük egy jó programozónak, de szükségünk lehet egy jó szerelôre is.       A  játékban  Neot  fogjuk  támogatni a gonosz Ram hordák elleni harcban. Elsô  feladatunk  a  Chicagorg  ľrállomás  megvédése lesz. A Ram behatolók egy rakétát  lônek ki a bázisra, s csapatunkra hárul a nemes feladat, hogy kilôjük az  ellenrakétát.  A  rakéta  vezérlô  panel  az  “Authorized  Personnel Only” feliratú  ajtó mögött található. Amikor megprábálunk belépni az ajtón, vad Ram harcosok  falkája próbál eltéríteni minket szándékunktól, és láthatjuk, hogy a háttérben   egy   technikus   lázasan   dolgozik  a  vezérlôpanelen.  Az  ôrök semlegesítése  után  cserkésszük  be  a  technikust  is,  és így már az összes akadály elhárult. Kilôhetjük az ellenrakétát, így mentve meg a bázist a teljes
pusztulástól.
      Ezt  követôen a Salvation III. ľrállomásra kerülünk, ahol megkapjuk elsô küldetésünket:  használható  dolgokat  kell  felkutatnunk az ľrben. Nem sokkal kutatásunk  megkezdése után egy gazdátlan hajóra bukkanunk. Miután átlépünk az ismeretlen  ľrhajóba,  kiderül,  hogy nem is olyan elhagyatott mint amilyennek látszik,  hiszen  fegyverei  tüzet  nyitnak a mi hajónkra és meg is semmisítik azt.  Elsô  utunk  a  9.  szinten  található  számítógép terembe vezet, ahol a baloldali  masinát  bekapcsolva megismerkedhetünk egy Scot.dos nevľ figurával, aki  a  késôbbiekben még nagy hasznunkra lesz. Scot elmondja, hogy az ECG-k (a hajót  birtokló  lények) elleni harcban nagy segítségünkre lehet az Argon gáz, amire  ellenségeink  kifejezetten  allergiásak. A gázt a légvezetékbe juttatva hidegre tehetjük az ECG-ket. Scot azt is elárulja még, hogy a gázpalackok vagy a lagalsó  vagy  pedig  a  negyedik  szinten  találhatóak.  Keressük  meg  a palackokat,  menjünk  a  harmadik emeletre és töltsük a gázt a veztékbe. A gáz hatására  ellenfeleink  bágyadni  kezdenek,  de  egy  különösen szívós példány közbelép, és elkezdi visszaszivattyúzni az Argon gázt. A túlélésre az marad az egyetlen  esélyünk,  ha  az  elsô  szinten  lévô  vezérlôpanelen korrigáljuk a beavatkozást.  Siessünk  hát  a  panelhez  ahol  a  csapat  programozója  Scot segítségével  hatástalanítja  azt  és  így  kiírtja az  összes ECG-t. Örömünk azonban  nem  lehet  teljes  mert  valaki  (vagy  valami)  beindítja az ľrhajó önmegsemmisítô  berendezését.  Siessünk a tizedik emeletre és az ott található számítógép segítségével megmenthetjük a hajót a teljes megsemmisüléstôl. Ebben a  pillanatban  egy szkafanderbe öltözött, ismeretlen eredetľ lény támad ránk, akinek legyilkolásával az utolsó akadály is elhárul hazatérésünk elôl.
      A bázison alapos vizsgálatnak vetik alá a hajót és számítógépben utalást találnak  egy  titkos Ram bázisra, amely az Astreoida övezetben található. Egy másik  bejegyzés  pedig Ram csapatok létét jelzi a Vénusz alföldjén. Következô dolgunk  az  Astreoida  övezetben, a Ceres mellett található bázis felderítése lesz.
      A  bázison sok hasznos tárgyat találhatunk, ezeket szedjük össze. Ezután menjünk  el a lifthez és ereszkedjünk le egy szintet. Miután a lift megérkezik velünk  egy  robbanást hallunk és a lift használhatatlanná válik. A szobákban, keresgélve  egy  papírt  találunk,  amelyen  egy  lézerfegyverrôl olvashatunk. Menjünk  a  központi  számítógépterembe,  ahol  a gép átprogramozásával minden információt  megszerezhetünk  a lézerrôl. Mielôtt visszaindúlnánk a hajónkhoz, szabadítsuk  ki  a bázison rekedt gyereket. Most már elmehetünk a kettes számú lifthez,  ahol  kötél  segítségével  feljuthatunk  a  bázis felsô szintjére. A gyereket  vigyük  el  a  rájuk  várakozó  mentôkabinhoz, majd menjünk a kettes dokkba, ahol az ľrhajónk vár ránk. 

      Nem sokkal azután, hogy elhagyjuk a bázist, kalózok támadnak meg minket. Adjuk  meg  magunkat (a harc egyet jelent az öngyilkossággal) és hamarosan egy cellában  találjuk  magunkat.  Miután  magunkhoz  térünk,  egy  ôr  a  kalózok fönökéhez,  Talon-hoz  vezet  minket.  Felajánlja,  hogy puszta kézzel megküzd csapatunk bármelyik tagjával. Ne fogadjuk el az ajánlatát (túlságosan erôs) és
hamarosan visszakerülünk a cellánkba.
      Próbáljuk meg kinyitni a cella ajtaját. Hamarosan megérkezik Buck Rogers és  kiszabadít  bennünket.  Buck szerint egyetlen esélyünk a menekülésre az ha megszüntetjük a hajó energiaellátását. Az energiaellátást a hajó elsô szintjén tudjuk  kikapcsolni, de az a szintet egyenlôre még túl sokan ôrzik. Elôször is látogassuk  meg Talon kabinját, amely a 12. szinten található. Buck kikeresi a hajó  adatait  a  kabinban lévô számítógépbôl. Rogers kapitány szerint, egy, a hajókonyhában  elkövetett robbanás hatására, megsemmisülne a komunikációs és a biztonsági rendszer. Ennek hatására talán kevesebb ôr maradna az elsô szinten. Talon  kabinja  mellett  található  a fegyverraktár, amit feltörve sok hasznos felszereléshez  juthatunk.  Helyezzük  hát  el a robbanóanyagot a 10. emeleten lévô  konyhában,  majd a robbanás után menjünk az elsô emeletre. Itt öljük meg az  ôröket, majd törjük össze a számítógépeket. Ezt követôen nincs más dolgunk mint   felmenni  a  II.  szintre  és  visszatérni  a  saját  hajónkba.  Miután
visszatértünk  a  Salvation  III. ľrállomásra megkapjuk a következô küldetést. Küldetésünk a Marson található Ram bázis meglátogatása lesz.
      Ha leszálltunk a Marson, látogassuk meg az ôslakosok faluját (a térképen egy  ellipszis  jelzi,  benne egy ponttal). Utközben üzenetet kapunk Scot.dos- tól. Scot szerint Ram csapatok indultak a falu teljes megsemmisítésére. Miután beértünk  a  faluba,  a sivataglakók fônöke, Tuskon elé kerülünk. Megpróbáljuk figyelmeztetni  a  veszélyre,  de nem hiszi el, hogy a falunak támadástól kéne tartania. Ettôl függetlenľl hamarosan találkozhatunk az ellenséggel. Menjünk a térképen  a  csillaggal  jelölt  pontig  és  csatlakozzunk  az  ott lévô marsi csapatokhoz. Hamarosan Ram csapatok érkeznek. A csata után egy katona nyakában találhatunk  egy  zöld  kártyát,  ezt  vegyük magunkhoz. Ezután járjuk végig a falut,  és  segítsünk  a  falu  lakóinak  a  menekülésben.  A  lemészárolt Ram csapatoknál  találhatunk  még  egy  piros kártyát és egy nyakláncot is. Amikor mindennel végeztünk, hagyjuk el a falut egy föld alatti folyosón.
      A  szabadban  találkozunk  Tuskonnal  és  a falu megmaradt lakosságával. Tuskon elmagyarázza, hogy merre található a titkos Ram bázis és azt javasolja, hogy várjuk meg ôt a bázistól nem messze található kék sziklánál. A kék szikla a  falu  romjaitól  északra  található  egy  hegy  közelében.  Tuskon az egész társaságra  Ram  katonai ruhákat ad, majd csatlakozik a csapathoz. A bázison a zárva  lévô ajtókat a különbözô színľ kártyák segítségével nyithatjuk, a fehér és  a  kék  kártyákat  a bázison találhatjuk meg. A lift mellett található egy használaton  kívüli  akna,  lehetôleg  ezen  keresztľl  közlekedjünk  (az alsó szinten  lévô  aknaajtó zárva van, ezt robbantsuk be), különben egy biztonsági ajtá  elôtt meg kell válnunk minden felszerelésünktôl. Szedjük össze a bázison
található  kártyákat  és másszunk fel a harmadik emeletre. A bázison található számítógépekbôl  sok hasznos információt szerenhetünk (ha rendelkezünk a gyári kézikönyvvel).  Menjünk  fel  a  negyedik emeletre, ahol egy technikus elkezdi mozgatni  alattunk a padlót. Menjünk a szoba sarkában található kis lifthez és válasszuk ki azt a karakterünket aki egyedül megütközik a technikusokkal. Ezek lemészárolása  után  a  lift lezuhan velünk a mélybe, ahol már igen erôs harci robotok  várnak  ránk.  Miután  felrobbantottuk  a  robotokat,  siessünk  ki a szabadba. Itt egy nagy robbanást hallunk, majd a bázis a földdel lesz egyenlô. Ha mindezzel kész vagyunk, menjünk az ľrhajónkhoz és hagyjuk el a marsot.
      Következô állomásunk a Vénusz lesz (természetesen elôszôr menjünk haza). Mindenekelôtt  látogassuk  meg  a  vénuszlakók  faluját,  amely  északnyugaton található   (a  térképen  6-7  kis  karika  jelzi).  Igyekezzünk  barátságosan viselkedni  a  vénuszlakókkal.  Hamarosan Leander, egy vénuszi csapat vezetôje csatlakozik  hozzánk,  hogy  segítsen  minket  a  Ram elleni harcban. A faluba érkezve  szerezzük  m3eg  a,  kulccsomót és hozzuk ki a kis vénuszi gyereket a rejtekhelyérôl.  A  falu  végében menekülô vénusziakkal találkozhatunk akiknek szükségük  van  arra  az  orvosi  felszerelésre,  amely a falu másik végén van elrejtve. Szerezzük meg az orvosi táskát és vigyük el a menkülôknek. 

      Hagyjuk  ott  a  falut  és  keressük meg a délen található Ram bázist (a térképen kis, függôleges vonalak).
      A  romok  között  található létrán bejuthatunk a Ram bázisra. Itt vegyük fel a kulcsot, az azt örzô katonát pedig öljük meg (ha elengedjük, riasztja az ôrséget).  A  kulcs  segítségével kinyithatjuk a fojosó végén lévô ajtót. Most vegyük  fel  a  detonátor  kártyát  és  azt  a  vezérlô  doboznál  aktivizálva megsemmisíthetjük  a  Ramok itt tárolt gépeit. A folyosó másik végén található járaton átjuthatunk a bázis egy másik, négyszinten épületébe. Elôször keressük meg  a  harmadik  szinten található robotokat, azután látogassuk meg Landont a negyedik szinten. Kiderül, hogy ô az apja annak a kisgyereknek, akit a faluban találtunk  (nem  árt,  ha  élve  adjuk  át).  Landon  említést tesz egy titkos kijáratról,  aminek  a  kulcsa  az elsô emeleten van elrejtve. Keressük meg és vigyük vissza Landonhoz. Ö azt kéri, hogy keressük meg a titkos ajtót, amely a negyedik  szinten  van.  Ha  megtaláltuk  ismét  menjünk  vissza hozzá. Ezután szabadítsuk  ki a rabokat és vigyük ôket Landonhoz. Landon a többiekkel együtt elhagyja  a  bázist  a  titkos  ajtón  keresztľl.  Itt  az  ideje,  hogy mi is visszatérjünk  ľrhajónkba  és  elhagyjuk  a Vénuszt. A kijárat a dzsungelba az elsô szinten található. A felszállás után egy üzenetet kapunk Scot.dos-tól. Az üzenet  szerint  egy  Neo  ügynök akar találkozni velünk a Tycho ľrállomáson a Chez Luna étteremben. Nos, az ügynök valóban megérkezik és egy szivességet kér tôlünk.  Egy  Ram  harci  robotot  kell  semlegesítenünk.  Miután szétlôttük a robotot,  térjünk  vissza  a  Salvation  III.  bázisra,  ahol megkapjuk utolsó küldetésünket.
      Végsô  küldetésünk  a  Merkuron található Mariposa 3 bázis meglátogatása lesz.   Az  itt  lévô  fegyvert  kell  megsemmisítenünk.  Menjünk  a  térképen csillaggal jelölt helyre és lépjünk be az ajtót. Egy nagy karneválba kerülünk. A fogatagból úgy tudunk kikerülni, ha balra fordulunk. Menjünk a kijárathoz és hagyjuk  el  a bázisnak ezt a részét. Ezután szedjük össze a bázison található háromféle   pénzdarabot,   amellyel   bejuthatunk   a  negyedik  szinten  lévô Napkirályhoz.  A  Napkirály  (aki az angol és francia nyelvet keverve beszéli) azt  mondja  nekünk,  ha megszerezzük számára a lézert, csapatokat ad mellénk. Fogadjuk  el  az ajánlatát (bár a mi célunk a lézer megsemmisítése) és menjünk fel  a  Mariposa  legtetejére.  Pont  akkor  érünk  fel, amikor bekapcsolják a lézert,   és  Scot.dos  szerint  az  egyetlen  esélyünk,  hogy  ha  a  fegyver irányítóközpontban    áramkimaradást   okozunk.   Miután   megszakítottuk   az áramszolgáltatást, keressük meg a lézert. Öljük meg az ôröket és kapcsoljuk be az önmegsemmisítô berendezést. Ekkor meg kell küzdenünk a Napkirály katonáival is,  hiszen  megszegtük  a Napkirállyal kötött egyezségünket. Ezután menjünk a pod  control  center-be.  Itt már vár ránk Scot.dos, és kinyitja a bázis egyik mentôkabinját.  Keressük  meg  a  kabint  és  hagyjuk  el  a  bázist.  A bázis felrobban,  a  küldetést  teljesítettük. Minden fontosabb szereplô gratulál, a játék véget ér.

    Végül néhány tanács:
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    –  a játékban nagy szerepe van a különbözô fegyvereknek,  hiszen van olyan ellenfél  akit  csak  egyféle  fegyverrel  lehet  megölni.  Az  általam hasznosnak  talált  fegyverek:  laser  pistol,  bolt,  gun, needle gun, rocket pistol, explosive grenade, stun grenade és a plasma thrower.

    –  nagyon  vigyázzunk  az  orvosunkra,  hiszen  ha  ô meghal, nem lesz aki gyógyítsa a csapatot.

    –  és a legfontosabb: rendkívül sűrűn mentsük ki a játékállást!