A  játék  újdonsága,  hogy a megszokott fantasy környezettel ellentétben sci-fi  környezetben  játszódik.  Ebből adódóan a karakterek és tulajdonságaik eltérnek  a  megszokottól,  de  érzésem  szerint  mindenki könnyen eligazodhat rajtuk.  A  tulajdonságok  kiválasztásánál  vegyük figyelembe, hogy nagy előny hogyha  minden  tevékenységhez  ért  valaki  a  csapatba,  hiszen  sok hasznát vehetjük egy jó programozónak, de szükségünk lehet egy jó szerelőre is.      

 
A  játékban  Neot  fogjuk  támogatni a gonosz Ram hordák elleni harcban. Első  feladatunk  a  Chicagorg  űrállomás  megvédése lesz. A Ram behatolók egy rakétát  lőnek ki a bázisra, s csapatunkra hárul a nemes feladat, hogy kilőjük az  ellenrakétát.  A  rakéta  vezérlő  panel  az  “Authorized  Personnel Only” feliratú  ajtó mögött található. Amikor megprábálunk belépni az ajtón, vad Ram harcosok  falkája próbál eltéríteni minket szándékunktól, és láthatjuk, hogy a háttérben   egy   technikus   lázasan   dolgozik  a  vezérlőpanelen.  Az  őrök semlegesítése  után  cserkésszük  be  a  technikust  is,  és így már az összes akadály elhárult. Kilőhetjük az ellenrakétát, így mentve meg a bázist a teljes pusztulástól.

Ezt  követően a Salvation III. űrállomásra kerülünk, ahol megkapjuk első küldetésünket:  használható  dolgokat  kell  felkutatnunk az űrben. Nem sokkal kutatásunk  megkezdése után egy gazdátlan hajóra bukkanunk. Miután átlépünk az ismeretlen  űrhajóba,  kiderül,  hogy nem is olyan elhagyatott mint amilyennek látszik,  hiszen  fegyverei  tüzet  nyitnak a mi hajónkra és meg is semmisítik azt.  Első  utunk  a  9.  szinten  található  számítógép terembe vezet, ahol a baloldali  masinát  bekapcsolva megismerkedhetünk egy Scot.dos nevű figurával, aki  a  későbbiekben még nagy hasznunkra lesz. Scot elmondja, hogy az ECG-k (a hajót  birtokló  lények) elleni harcban nagy segítségünkre lehet az Argon gáz, amire  ellenségeink  kifejezetten  allergiásak. A gázt a légvezetékbe juttatva hidegre tehetjük az ECG-ket. Scot azt is elárulja még, hogy a gázpalackok vagy a   lagalsó  vagy  pedig  a  negyedik  szinten  találhatóak.  Keressük  meg  a palackokat,  menjünk  a  harmadik emeletre és töltsük a gázt a veztékbe. A gáz hatására  ellenfeleink  bágyadni  kezdenek,  de  egy  különösen szívós példány közbelép, és elkezdi visszaszivattyúzni az Argon gázt. A túlélésre az marad az egyetlen  esélyünk,  ha  az  első  szinten  lévő  vezérlőpanelen korrigáljuk a beavatkozást.  Siessünk  hát  a  panelhez  ahol  a  csapat  programozója  Scot segítségével  hatástalanítja  azt  és  így  kiírtja  az  összes ECG-t. Örömünk azonban  nem  lehet  teljes  mert  valaki  (vagy  valami)  beindítja az űrhajó önmegsemmisítő  berendezését.  Siessünk a tizedik emeletre és az ott található számítógép segítségével megmenthetjük a hajót a teljes megsemmisüléstől. Ebben a  pillanatban  egy szkafanderbe öltözött, ismeretlen eredetű lény támad ránk, akinek legyilkolásával az utolsó akadály is elhárul hazatérésünk elől.

A bázison alapos vizsgálatnak vetik alá a hajót és számítógépben utalást találnak  egy  titkos Ram bázisra, amely az Astreoida övezetben található. Egy másik  bejegyzés  pedig Ram csapatok létét jelzi a Vénusz alföldjén. Következő dolgunk  az  Astreoida  övezetben, a Ceres mellett található bázis felderítése lesz.

A  bázison sok hasznos tárgyat találhatunk, ezeket szedjük össze. Ezután menjünk  el a lifthez és ereszkedjünk le egy szintet. Miután a lift megérkezik velünk  egy  robbanást hallunk és a lift használhatatlanná válik. A szobákban, keresgélve  egy  papírt  találunk,  amelyen  egy  lézerfegyverről olvashatunk. Menjünk  a  központi  számítógépterembe,  ahol  a gép átprogramozásával minden információt  megszerezhetünk  a lézerről. Mielőtt visszaindúlnánk a hajónkhoz, szabadítsuk  ki  a bázison rekedt gyereket. Most már elmehetünk a kettes számú

lifthez,  ahol  kötél  segítségével  feljuthatunk  a  bázis felső szintjére. A gyereket  vigyük  el  a  rájuk  várakozó  mentőkabinhoz, majd menjünk a kettes dokkba, ahol az űrhajónk vár ránk. Nem sokkal azután, hogy elhagyjuk a bázist, kalózok támadnak meg minket. Adjuk  meg  magunkat (a harc egyet jelent az öngyilkossággal) és hamarosan egy cellában  találjuk  magunkat.  Miután  magunkhoz  térünk,  egy  őr  a  kalózok fönökéhez,  Talon-hoz  vezet  minket.  Felajánlja,  hogy puszta kézzel megküzd csapatunk bármelyik tagjával. Ne fogadjuk el az ajánlatát (túlságosan erős) és hamarosan visszakerülünk a cellánkba.

Próbáljuk meg kinyitni a cella ajtaját. Hamarosan megérkezik Buck Rogers és  kiszabadít  bennünket.  Buck szerint egyetlen esélyünk a menekülésre az ha megszüntetjük a hajó energiaellátását. Az energiaellátást a hajó első szintjén tudjuk  kikapcsolni, de az a szintet egyenlőre még túl sokan őrzik. Először is látogassuk  meg Talon kabinját, amely a 12. szinten található. Buck kikeresi a hajó  adatait  a  kabinban lévő számítógépből. Rogers kapitány szerint, egy, a hajókonyhában  elkövetett robbanás hatására, megsemmisülne a komunikációs és a biztonsági rendszer. Ennek hatására talán kevesebb őr maradna az első szinten.

Talon  kabinja  mellett  található  a fegyverraktár, amit feltörve sok hasznos felszereléshez  juthatunk.  Helyezzük  hát  el a robbanóanyagot a 10. emeleten lévő  konyhában,  majd a robbanás után menjünk az első emeletre. Itt öljük meg az  őröket, majd törjük össze a számítógépeket. Ezt követően nincs más dolgunk mint   felmenni  a  II.  szintre  és  visszatérni  a  saját  hajónkba.  Miután visszatértünk  a  Salvation  III. űrállomásra megkapjuk a következő küldetést. Küldetésünk a Marson található Ram bázis meglátogatása lesz.

Ha leszálltunk a Marson, látogassuk meg az őslakosok faluját (a térképen egy  ellipszis  jelzi,  benne egy ponttal). Utközben üzenetet kapunk Scot.dos- tól. Scot szerint Ram csapatok indultak a falu teljes megsemmisítésére. Miután beértünk  a  faluba,  a sivataglakók főnöke, Tuskon elé kerülünk. Megpróbáljuk figyelmeztetni  a  veszélyre,  de nem hiszi el, hogy a falunak támadástól kéne tartania. Ettől függetlenűl hamarosan találkozhatunk az ellenséggel. Menjünk a térképen  a  csillaggal  jelölt  pontig  és  csatlakozzunk  az  ott lévő marsi csapatokhoz. Hamarosan Ram csapatok érkeznek. A csata után egy katona nyakában találhatunk  egy  zöld  kártyát,  ezt  vegyük magunkhoz. Ezután járjuk végig a falut,  és  segítsünk  a  falu  lakóinak  a  menekülésben.  A  lemészárolt Ram csapatoknál  találhatunk  még  egy  piros kártyát és egy nyakláncot is. Amikor mindennel végeztünk, hagyjuk el a falut egy föld alatti folyosón.

A  szabadban  találkozunk  Tuskonnal  és  a falu megmaradt lakosságával. Tuskon elmagyarázza, hogy merre található a titkos Ram bázis és azt javasolja, hogy várjuk meg őt a bázistól nem messze található kék sziklánál. A kék szikla a  falu  romjaitól  északra  található  egy  hegy  közelében.  Tuskon az egész társaságra  Ram  katonai ruhákat ad, majd csatlakozik a csapathoz. A bázison a zárva  lévő ajtókat a különböző színű kártyák segítségével nyithatjuk, a fehér és  a  kék  kártyákat  a bázison találhatjuk meg. A lift mellett található egy használaton  kívüli  akna,  lehetőleg  ezen  keresztűl  közlekedjünk  (az alsó szinten  lévő  aknaajtó zárva van, ezt robbantsuk be), különben egy biztonsági ajtá  előtt meg kell válnunk minden felszerelésünktől. Szedjük össze a bázison található  kártyákat  és másszunk fel a harmadik emeletre. A bázison található számítógépekből  sok hasznos információt szerenhetünk (ha rendelkezünk a gyári kézikönyvvel).  Menjünk  fel  a  negyedik emeletre, ahol egy technikus elkezdi mozgatni  alattunk a padlót. Menjünk a szoba sarkában található kis lifthez és válasszuk ki azt a karakterünket aki egyedül megütközik a technikusokkal. Ezek lemészárolása  után  a  lift lezuhan velünk a mélybe, ahol már igen erős harci robotok  várnak  ránk.  Miután  felrobbantottuk  a  robotokat,  siessünk  ki a szabadba. Itt egy nagy robbanást hallunk, majd a bázis a földdel lesz egyenlő. Ha mindezzel kész vagyunk, menjünk az űrhajónkhoz és hagyjuk el a marsot.

Következő állomásunk a Vénusz lesz (természetesen előszőr menjünk haza). Mindenekelőtt  látogassuk  meg  a  vénuszlakók  faluját,  amely  északnyugaton található   (a  térképen  6-7  kis  karika  jelzi).  Igyekezzünk  barátságosan viselkedni  a  vénuszlakókkal.  Hamarosan Leander, egy vénuszi csapat vezetője csatlakozik  hozzánk,  hogy  segítsen  minket  a  Ram elleni harcban. A faluba érkezve  szerezzük  m3eg  a,  kulccsomót és hozzuk ki a kis vénuszi gyereket a rejtekhelyéről.  A  falu  végében menekülő vénusziakkal találkozhatunk akiknek szükségük  van  arra  az  orvosi  felszerelésre,  amely a falu másik végén van elrejtve. Szerezzük meg az orvosi táskát és vigyük el a menkülőknek.

 

Hagyjuk  ott  a  falut  és  keressük meg a délen található Ram bázist (a térképen kis, függőleges vonalak).

A  romok  között  található létrán bejuthatunk a Ram bázisra. Itt vegyük fel a kulcsot, az azt örző katonát pedig öljük meg (ha elengedjük, riasztja az őrséget).  A  kulcs  segítségével kinyithatjuk a fojosó végén lévő ajtót. Most vegyük  fel  a  detonátor  kártyát  és  azt  a  vezérlő  doboznál  aktivizálva megsemmisíthetjük  a  Ramok itt tárolt gépeit. A folyosó másik végén található járaton átjuthatunk a bázis egy másik, négyszinten épületébe. Először keressük meg  a  harmadik  szinten található robotokat, azután látogassuk meg Landont a

negyedik szinten. Kiderül, hogy ő az apja annak a kisgyereknek, akit a faluban találtunk  (nem  árt,  ha  élve  adjuk  át).  Landon  említést tesz egy titkos kijáratról,  aminek  a  kulcsa  az első emeleten van elrejtve. Keressük meg és vigyük vissza Landonhoz. Ö azt kéri, hogy keressük meg a titkos ajtót, amely a negyedik  szinten  van.  Ha  megtaláltuk  ismét  menjünk  vissza hozzá. Ezután szabadítsuk  ki a rabokat és vigyük őket Landonhoz. Landon a többiekkel együtt elhagyja  a  bázist  a  titkos  ajtón  keresztűl.  Itt  az  ideje,  hogy mi is visszatérjünk  űrhajónkba  és  elhagyjuk  a Vénuszt. A kijárat a dzsungelba az első szinten található. A felszállás után egy üzenetet kapunk Scot.dos-tól. Az üzenet  szerint  egy  Neo  ügynök akar találkozni velünk a Tycho űrállomáson a Chez Luna étteremben. Nos, az ügynök valóban megérkezik és egy szivességet kér tőlünk.  Egy  Ram  harci  robotot  kell  semlegesítenünk.  Miután szétlőttük a robotot,  térjünk  vissza  a  Salvation  III.  bázisra,  ahol megkapjuk utolsó küldetésünket.

 Végső  küldetésünk  a  Merkuron található Mariposa 3 bázis meglátogatása lesz.   Az  itt  lévő  fegyvert  kell  megsemmisítenünk.  Menjünk  a  térképen csillaggal jelölt helyre és lépjünk be az ajtót. Egy nagy karneválba kerülünk. A fogatagból úgy tudunk kikerülni, ha balra fordulunk. Menjünk a kijárathoz és hagyjuk  el  a bázisnak ezt a részét. Ezután szedjük össze a bázison található háromféle   pénzdarabot,   amellyel   bejuthatunk   a  negyedik  szinten  lévő Napkirályhoz.  A  Napkirály  (aki az angol és francia nyelvet keverve beszéli) azt  mondja  nekünk,  ha megszerezzük számára a lézert, csapatokat ad mellénk. Fogadjuk  el  az ajánlatát (bár a mi célunk a lézer megsemmisítése) és menjünk fel  a  Mariposa  legtetejére.  Pont  akkor  érünk  fel, amikor bekapcsolják a lézert,   és  Scot.dos  szerint  az  egyetlen  esélyünk,  hogy  ha  a  fegyver irányítóközpontban    áramkimaradást   okozunk.   Miután   megszakítottuk   az áramszolgáltatást, keressük meg a lézert. Öljük meg az őröket és kapcsoljuk be az önmegsemmisítő berendezést. Ekkor meg kell küzdenünk a Napkirály katonáival is,  hiszen  megszegtük  a Napkirállyal kötött egyezségünket. Ezután menjünk a pod  control  center-be.  Itt már vár ránk Scot.dos, és kinyitja a bázis egyik mentőkabinját.  Keressük  meg  a  kabint  és  hagyjuk  el  a  bázist.  A bázis felrobban,  a  küldetést  teljesítettük. Minden fontosabb szereplő gratulál, a játék véget ér.

     Végül néhány tanács:

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

     –  a játékban nagy szerepe van a különböző fegyvereknek,  hiszen van olyan ellenfél  akit  csak  egyféle  fegyverrel  lehet  megölni.  Az  általam hasznosnak  talált  fegyverek:  laser  pistol,  bolt,  gun, needle gun, rocket pistol, explosive grenade, stun grenade és a plasma thrower.

     –  nagyon  vigyázzunk  az  orvosunkra,  hiszen  ha  ő meghal, nem lesz aki gyógyítsa a csapatot.

     –  és a legfontosabb: rendkívül sűrűn mentsük ki a játékállást!