A bosszú édes. Persze nem éppen a legszebb dolog valaki ellen tervet szőni, aki már ártott nekünk, de néhány ember lelkivilágát ez a dolog képes igen gyorsan helyretenni. Lehetünk erkölcs-csőszök, vagy éppen a bosszú nagymesterei, egyet nem szabad elfelejtenünk: a Burnout Revenge nem egy jótékonysági est, vagy egy szigorú szabályokhoz kötött F1-es futam. Itt nem kell tisztán játszani, sőt, minél mocskosabb módszerekkel vágjuk át magunkat a mezőnyön, annál nagyobbra értékelik a teljesítményünket! A bosszú – itt – édes!
Guide
A Burnout széria már az első pillanattól fogva elkapott és magával ragadott. Ott voltak a látványos karambolok, az adrenalindús versenyek, a lenyűgöző pályák, és még sorolhatnám napestig azokat az okokat, amiért belezúgtam a sorozat első részébe.
A siker következtében az új részek megállíthatatlan gőzgépként száguldottak végig a játékos társadalmon. A második rész áll-leejtős Crash módja, vagy a harmadik epizód vadonatúj, szemkápráztató grafikája, mind-mind hozzátettek az amúgy is maximális Burnout élményhez!
Természetesen nem csak új dolgokkal tűzdelték meg a szériát, a régi, őshonos játékmódokat is a végletekig finomították, csiszolgatták.
A criterionos srácok megtalálták a gyönyörű egyensúlyt a megújuló tartalom, valamint a régebbi elemek fejlesztése között, így kaptuk meg a szinte tökéletes negyedik részt, a Burnout Revenge-et!
Mielőtt belevágnánk a nehézsúlyú segédfonal megszövésébe, nem ártana a legfontosabb dolgot most azonnal tisztázni. Ebben az epizódban a teljesítményünket egy új rendszer értékeli, amely teljesen eltér az előző részek szisztémájától.
A Revenge-ben minden versenyen maximum öt csillagot nyerhetünk. Ezek a szépen csillogó, díszes elismerések nem hullnak csak úgy az ölünkbe, keményen meg kell dolgozni értük. Láthatunk egy kis sávot a jobb oldalon, mely fölött az aktuális értékelésünk olvasható (ez lehet OK, Good, Great és Awesome). Minél agresszívebben vezetünk, annál feljebb kúszik a láthatatlan pontszámunk, és annál magasabb ranggal jutalmaznak meg minket. Amennyiben pacifista módon, semmi kárt nem okozva száguldozunk a pályán, nem valószínű, hogy a „Good”-nál magasabb kategóriába kerülünk az adott versenyen. Viszont ha kilökjük ellenfeleinket, hatalmasat ugratunk, csúszunk a kanyarban, piszkáljuk a forgalomban résztvevő civileket, vagy esetleg sokáig turbózunk, akkor bizony egész magasra csaphatnak az értékelőhullámok, fel egészen az Awesome szintig.
Mint, ahogyan kitalálhattátok, az OK, Good, Great és Awesome kategóriák csillagokként manifesztálódnak a leintés után. Az első egyet, a második kettőt, a harmadik hármat, míg a negyedik négyet ér. Igen, de akkor, hogy szerezhetjük meg a versenyenkénti maximális öt csillagot?
Itt jön be az értékelési rendszer következő eleme, az érmek. Természetesen Bronz, Ezüst és Arany medálok lóghatnak a nyakunkban egy sikeresen letudott megmérettetés után, de itt is csavartak egy kicsit a Criterionnál dolgozó jómunkásemberek.
Az Ezüst az arany középút, arról nem érdemes sokat fecsegni: Awesome szinten elismert agresszivitás, plusz második helyezés egyenlő négy darab fényes csillaggal. A Bronz és az Arany kavarja meg kicsikét az állóvizet.
A harmadik helyért járó barnás színű medál nem jelent sok jót. Persze már ekkor is megnyílik a következő verseny, vagy megnyerjük a tétként kínált autót, de az előrehaladásban nem épp a leghatékonyabb jutalom. Tegyük fel, hogy Great szinten elcsípjük a harmadik helyet. Normál esetben kapnánk három csillagot, de a Bronz egy kategóriával mindig visszaminősít minket, így két csillaggal, és egy Good jelzővel hagyjuk hátra a versenypályát.
Fordított eset igaz az Aranyéremre. Csak legyünk elsők, és onnantól akármilyen besorolást is kapnánk a futamon, a fényes medál eggyel megemeli a nekünk szánt szintet, így a csillagok számát is. A képlet: agresszív vezetés, plusz első hely egyenlő Awesome kategória, amit az aranyérem Perfect-té minősít, így meg lesz az öt darab fényesen ragyogó csillag!
Mi is ez a hercehurca a csillagokkal? Miért kell velük törődni, ha már a bronzérem megszerzésekor is megkapjuk a jutalmat és a továbbjutást?
Eme két kérdés megválaszolása során lép fel a Burnout Revenge másik fontos újítása, a szintlépések rendszere. Ezt szinte tökéletesen úgy kell elképzelni, mint egy RPG rendszerét, mindössze a tapasztalati pontokat kell behelyettesítenünk a csillagokkal.
Összesen 10 szinten keresztül lépkedhetünk a Burnout Ranglétráján, ahol minél magasabbra érünk, annál messzebb lesz a következő szint. A legutolsó, Elite és az eggyel alatta lévő Dominator rang között például nagyjából 160 csillagnyi különbség van. Ha azt az irreális feltételezést vesszük alapul, hogy minden versenyt Perfectre teljesítünk, ez akkor is 32 futamnyi differencia, ami azért egyáltalán nem csekély.
Egy szokványos RPG-ben minden szintlépéskor új képességekkel gazdagodhatunk. Ezt a nótát már elhúzták a SCAR-ban, és nem volt igazán talpalávaló. A Brunout Revenge-ben minden szinten új versenykategória nyílik meg, ezt láthatjuk a menüben 1-10-ig megszámozva. Szerencsére a fejlesztők nem szálltak el a messzi magaslatokba, így nem csak színtiszta első helyezésekkel lehet elérni a legmagasabb rangot. Elég, ha versenyenként ugyanolyan arányban szerzünk öt, négy és három csillagokat. Most már nagyjából képben vagyunk a Revenge újfajta értékelési- és fejlődési rendszerével, átnyergelhetünk az autóroncsokkal tarkított nemzetközi vizekre!
Karambol, Robbanás, Káosz
Talán emlékeztek még, hogy tavaly, a Burnout 3: Takedown kapcsán született egy igen tetszetős kis guide, az összes Crash Junction leírásával. Nos, ezt a hagyományt szeretnénk tovább vinni, ezért először számba vesszük az összes (pontosan: 40 különböző + 10 ismétlés) karambolhelyszínt, és megpróbálom leírni az aranyéremhez vezető legjobb stratégiát. De legelőbb nézzük át az átdolgozott Crash játékmód legfontosabb elemeit.
A Burnout 3: Takedown-ban a Crash Junction-ökön rengeteg színes-szagos dolgot elszórtak a fejlesztők a pályákon úgy, mint a 2x-es, a 4x-es pontszorzót, a Crashbreakert, vagy éppen a pontszámfelezőt. Ezek az aranyosságok teljesen eltűntek a Revenge-ből. Sőt, ami azt illeti a karambolmódot alaposan felújították, így jó néhány játékszabály módosult a tavalyi tömegütközések óta.
Most már nem indulunk ingyen és bérmentve tökéletes turbózással. Minden indulás előtt megjelenik bal oldalon egy függőleges, íves sáv, amelynek az alján és tetején – autótól függően – különböző méretű zöld és vörös részek láthatók. Ahogy megnyomjuk a gombot (Xboxon A, PS2-n X) elindul felfele a tűzoszlop. Ahogy beér a fenti zöld részbe ismét meg kell nyomni az előbbi gombocskát, mire elkezd zuhanni az oszlop. Pontosan akkor, mikor beér a lenti zöld területre, újból gyakoroljunk nyomást a már megszokott területre. Ha mindent jól csináltunk, akkor turbózással kilő a járgány, és kapunk egy Perfect Start feliratot a képernyőre. A lent leírt taktikákhoz elengedhetetlen a tökéletes indulás, tehát a legjobban akkor járunk, ha alaposan begyakoroljuk ezt a mozdulatsort. Nem nehéz, mindazonáltal vannak hibalehetőségek. Amennyiben a piros részt kapjuk telibe, fel is robbanhat a motor, ekkor kénytelenek leszünk újra kezdeni a versenyt. Kiröhög minket a láthatatlan közönség akkor is, ha lefulladunk a startvonalon. Ez csak egyszer fordult elő velem, így fogalmam sincs, hogy mit kell hozzá rosszul csinálni, de talán koncentráljunk a lehető legtökéletesebb versenyzésre.
A fent említett Perfect Start csak az első eleme a tökéletes karamboleredménynek. Ahhoz, hogy a legjobbak legyünk, követnünk kell még pár alapvető szabályt.
Nagyon fontos, hogy mikor bezúdulunk például egy kereszteződésbe, akkor igyekezzünk minél több sávot torlódásra, ütközésre kényszeríteni. Amennyiben keresztbe fordítottunk egy kamiont az egyik oldalon, és éppen a levegőben vagyunk, használjuk az Impact Time jótékony hatását arra, hogy a roncsunkat a szembejövő sávba átkormányozzuk. Így ott is gigantikus erejű pusztítást végezhetünk, miközben a hátunknál már javában horpadnak a kasztnik.
A Crashbreaker rendszer sem kerülhette el a sorsát, így a nagy lendületben azt is átszabták egy kicsit. Az eddig megvan, hogy Perfect Starttal bezúdulunk a kereszteződésbe, lefedjük a lehető legjobb sávot, de a leglátványosabb rész csak most jön. Található a bal alsó sarokban egy sáv. Ez folyamatosan töltődik aszerint, hogy hány autót sodortunk karambolba. Amikor eléri a 100%-ot, akkor jön az üzenet, hogy nyomkodjuk eszeveszetten a Crashbreaker gombját, amíg le nem telik a feltüntetett idő. Vegyük komolyan a gyors nyomogatást, mert ha ezt elmulasztjuk, akkor a 100% visszaesik, és a robbanás erejének csak töredékét kapjuk. Minél gyorsabban ütögetjük a gombot, annál közelebb maradunk a száz százalékhoz, így ha ügyesek, gyorsak vagyunk, akkor az autónk összes erejét rászabadíthatjuk a forgalom többi részvevőjére.
A fent említett nyomkodósdi lehet könnyű, de lehet kifejezetten nehéz feladat is. A történet úgy szól, hogy minden autónak különböző erejű a Crashbreakere, vagyis a robbanásrádiusza, ereje. Míg egy 1-es erejű járgánynak kifejezetten egyszerű elérni a közel 100%-os tűzlabdává változását, addig a 10-es erővel rendelkező Mobil Kajálda esetében örülhetünk, ha véres verítékkel összehozunk egy 80%-os pukkanást. Ne tévesszenek meg a számok: egy 10-es 80%-a jóval nagyobb pusztítást képes végezni, mint egy 1-es 100%-a.
Ahhoz, hogy a legnagyobb kárt okozzuk – és így a legközelebb kerüljünk az aranyéremhez – nem elég vaktában elpufogtatni a Crashbreakert. Azon kell lennünk, hogy egyetlen robbanással minél több autót a levegőbe repítsünk. Ez képes váratlan módon megemelni az okozott kár mértékét, így akár reménytelen helyzetből is éremközeli szituációba kerülhetünk. Persze nem mindig alakul úgy, hogy körülöttünk van 20-30 járgány, melyeket tűzlabdává varázsolhatnánk. Ekkor még mindig van értelme robbantgatni, csak ne a forgalmat, hanem a közelben parkoló autókat vegyük célba. Nem kell lekicsinylően tekinteni a kevesebb kárértékre, lehet, hogy pont ezen múlik majd az aranyérem sorsa!
Most már elég ismeretanyaggal rendelkezünk a karambolok szilánkos világáról is, úgyhogy kezdhetjük a rombolást!
A Crash Junction-öket szintek szerint veszem lajstromba, nagyjából ugyanebben a sorrendben fogunk velük találkozni a játék végigjátszása során is.
Harmless (1. Szint)
01. Motor City: Dock Fight
Induljunk egy Perfect Starttal, egyenesen az előttünk található úton. A sebességünknek köszönhetően pont el tudjuk találni a nagyobb kamion vezetőfülkéjét, méghozzá elég szép erővel. Várjuk ki az időnket. Maradjunk nyugton, amíg a többi autó belénk sodródik, várjuk meg, míg feltöltődik a Crashbreaker. Ahogy elérjünk a 100%-ot robbantsuk fel a körénk csoportosult autókupacot, majd próbáljunk meg átrepülni a közeli korláton, melyet mutatott a program. Ha minden jól megy, egy rakás parkoló autó tetején landolunk, plusz pontokért!
02. Motor City: Deconstruction Site
Perfect Starttal lőjünk ki, mint az ágyúgolyó, haladjunk arra, amerre mutatta a Crash Cam, és vegyünk lendületet az előttünk található rámpán! Nem kell nagyot repülni, elég az is, ha a hozzánk legközelebb eső sávban eltaláljuk oldalról az egyik autót. Ez nagy valószínűséggel két sávban is totális káoszt okoz, ami nekünk csak jót jelent. Ha marad még elég lendületünk, akkor próbáljunk meg levergődni arra a területre, amit mutatott a kamera, és ha mázlink van, pont akkorra töltődik fel a Crashbreakerünk, mikor lehuppanunk a lent parkoló járművek közé!
03. Motor City: Cars Attacks
Ez egy igazán könnyű aranyérem lesz, még csak meg sem kell erőltetni magunkat. Perfect Start most is az időzítés kulcsfontosságú eleme, ezzel fejthetjük ki a legnagyobb fájdalmat a legpontosabb helyen. Hátulról lökjük meg a sávunkban botorkáló két autót, majd trafáljuk telibe az előttük lévő kamiont. Ha ügyesek voltunk, akkor vagy a két furgon, vagy a teherautó rakománya leszóródott a szembejövő sávba, és már csak néznünk kell a show-t. Két Crashbreaker lazán összejöhet, készüljünk fel a nyomkodásra.
04. Angel Valley: Hollywood Spills
A gombokat jól időközönként megnyomva produkáljuk a már-már kötelező Tökéletes Elindulást, majd ügyesen célozva lökjük meg a két szemben lévő autót úgy, hogy azok lehetőleg a kamionoknak ütközzenek. Ezt követően hajtsunk a jobb oldali emelkedőre, amelynek a végén teljes sebességgel kapjuk telibe az ugratót. Úgy essünk neki a levegőnek, hogy lehetőleg az előttünk lévő fa, és a hirdetőtábla közé kalibráljuk a repülő roncsunkat. Zuhanjunk a szélső sávban közlekedő autók egyikére, majd igyekezzünk bevonni a forgalom többi területét is a mi kis játékunkba. A Crashbreakert használjuk arra, hogy minél nagyobb területen szétterítsük a roncsokat, így a Target Cart is biztos elkapjuk.
05. Lone Peak: Off The Beaten Truck
Itt most tényleg elengedhetetlen a Perfect Start. Muszáj gyorsan indulnunk. Lökjük ki azonnal a sávunkban poroszkáló kisautót, majd teljes sebességgel és bátorsággal vegyük célba a hatalmas rámpát. A gyönyörű ugratás közben irányítsuk úgy az autót, hogy a parkoló járgányok közepébe trafáljunk földet éréskor. Ez kisodorja őket a főútra, és hatalmas tömegkarambol keletkezik. Használjuk a Crashbreakert a közeli buszok felrobbantására, vagy a gócpont fellazítására.
Unsafe (2. Szint)
06. Eternal City: Road To Ruins
Ajánlatos, de nem létfontosságú Perfect Starttal indítani ezt a Crash Junctiont. Amennyiben jó sebességgel fogunk neki, úgy ha kilökjük az előttünk lődörgő autót, akkor az nagy valószínűséggel a kereszteződésben egy kisebb gubancot okoz majd, melyet a saját verdánkkal jócskán felnagyíthatunk. Szép dolog, hogy itt a Crashbreaker jó sok civilt képes felrobbantani, tekintélyes mennyiségű pluszpontért.
07. Eternal City: Circle of Strife
Itt is nagyon fontos, hogy Perfect Starttal induljunk el! Lőjünk ki, mint a puskagolyó, maradjunk a saját sávunkban, lökjük ki az elénk merészkedő civileket. Az út végén húzódjunk át bal-középre, a rámpáról rugaszkodjunk el, és a szélhez igazodva úgy kormányozzuk az autót a levegőben, hogy a középső két oszlop között repüljünk el. Földetéréskor kapjuk telibe a busz oldalát, sodorjuk ki a körforgalomba, és már kész is a tömegkáosz. Maradjunk a kupac közepén, mikor beérik a Crashbreaker.
08. White Mountain: Swiss Roll
Induljunk el tökéletes starttal, és csak száguldjunk, száguldjunk előre, kikerülve az összes kamiont, és egyebet. Amikor elérünk abba az útelágazásba, melyet a Crash Cam mutatott, akkor lépjünk akcióba! Trafáljuk telibe a rakományt szállító teherautót, mire a sok cucc szétszóródik, és kreál nekünk egy szép kis úttorlaszt, amelybe aztán minden autó belerohan. A zsúfolt helyszín tökéletes alkalmat kínál a Crashbreaker felhasználására!
09. White Mountain: Dangerous Swerves
Szélsebes indulásra van szükség ahhoz, hogy a tökéletes időzítés istenadta előnyeit kiélvezhessük. Az úton lévő ugratót a lehető legnagyobb sebességgel kell megközelítenünk, majd repülés közben úgy kell irányítani a furgonunkat, hogy a szélső-jobb oldali sávokban közlekedő kamionok tetején/oldalába fúródva landoljunk. Ez remélhetőleg robbanáshoz vezet, onnantól kezdve Impact Time-ban irányíthatjuk a járgányt, hogy minél több autót bevonjunk piszkos kis játékunkba.
10. Central Route: Crispy Fried Truck
Perfect Starttal induljunk el villámgyorsan, ugrassunk át a szemközti tetőre, innen az ugrató segítségével lőjük ki magunkat a felhős ég irányába. A dombra éppen felkaptató villamost frontálisan kapjuk telibe, mire az besodródik az útkereszteződésbe. Ez még önmagában nem blokkolja le az összes sávot, de a neki ütköző autók már javítanak a helyzetünkön! A Crashbreaker segítségével gyönyörű dolgokat művelhetünk ebben a túlzsúfolt kereszteződésben.
Reckless (3. Szint)
11. Central Route: Prawn Smackers
Az időzítések miatt itt is fontos, hogy tökéletesen induljunk el. Miután ezt megtettük, lökjük a buszba előttünk tébláboló civilt, majd váltsunk sávot balra, és az itt található kisautót is kényszerítsük ütközésre. Térjünk át jobbra, és zúzzuk le a szép nagy kamiont, hadd blokkolja le a sávokat! Akkor vagyunk ügyesek, ha a forgalom mindkét irányát sikerül valamilyen szinten bevonnunk a karambolba. A Crashbreakert használhatjuk arra is, hogy lezúgjunk vele a balra található lentebb lévő útszakaszra!
12. Central Route: Tram-a-tised
Perfect Starttal vágjunk neki ennek a rázós futamnak. Ahogy elindulunk, izzítsuk be a legjobb reflexünket, mert ezen az útkereszteződésen úgy kell átjutnunk, hogy egy karcolás se essen rajtunk. Ezt követően a balra látható autót lökjük bele a kamionba, térjünk vissza a jobb oldali sávba, majd vegyük célba az ugrató rámpát. A levegőből válasszuk ki a legzsírosabb célpontot (ami az egyik kamion legyen, mondjuk a zöld autó előtt), és trafáljuk telibe. Ismét igyekezzünk blokkolni a legtöbb sávot, majd robbantsunk, ha eljön az ideje!
13. Central Route: Street Car Set On Fire
Szélsebesen lőjünk ki a startpozícióból, majd lökjük meg az előttünk araszoló civilt úgy, hogy beleszálljon a többi kocsi közé. Amíg ő recseg-ropog, mi az ugratón ugorjunk, ezután földet-érést követően a következő járgányt szolidan taszajtsuk bele a következő kereszteződésbe, végül ugrassunk újra. Irányítsuk bele a Mobil Kajáldánkat a buszba, és figyeljük, hogy alakul ki káosz a harmadik helyszínen is.
14. Eastern Bay: Intersection Dissection
Tökéletes indulás szükséges a terv kivitelezéséhez, mivel nagy sebességre van szükségünk. Induljunk el a balra található emelkedő felé, majd a felfele vezető úton lökjük ki mindhárom furgont. Mire ezt megtettük, valószínűleg már repülünk is a hiányos korlátok helyén. Célozzuk meg a kamionokat a bal oldalon, ezután irányítsuk a járgányunkat Impact Time-ban a szembejövő sávba, a három busz felé. Amennyiben nem sikerül elsőre ez a manőver, úgy megmenthetjük a napot, ha a Crashbreakerrel repülünk csak át a szembe közlekedő forgalomba.
15. Eastern Bay: Smashed In Translation
Tökéletes elindulást követően térjünk át a jobb oldali sávba. Ahogy sűrűsödik a forgalom, azonnal lökjük meg az előttünk lévő civilt, majd húzódjunk át a bal oldalra, ahol rögtön megtolhatjuk a furgont úgy, hogy a kamionnak ütközzön. Ezt követően ugrassunk le jobbra, ütközzünk frontálisan egy tetszőleges autóval, és várjuk a mennyei Crashbreakert. Ha mázlink van, kétszer is robbanthatunk.
Offensive (4. Szint)
16. Angel Valley: Drain Damage
Készüljünk fel, mert ez egy eszméletlenül nehéz kihívás. Mindenekelőtt létszükséglet, hogy a lehető leggyorsabban induljunk el. Miután ez megtörtént, menjünk fel a jobb oldali felhajtón, ennek a tetején találjuk el a kisautót, amelynek hatására felröppenünk a fellegek közé. Már az elrugaszkodás pillanatában kezdjünk el balra kormányozni, mert a célpont a két busz, és mellettük a kisteherautó. Végső soron akkor járunk a legjobban, ha mind a hármat el tudjuk kapni egyszerre. Ahogy megkapjuk a Crashbreakert, egyből kezdhetünk törődni a szembejövő sávval is, de a legfontosabb a két busz és a teherautó.
17. Lone Peak: Round The Bend
Induljunk el szépen, a Perfect Start előny, de nem kritérium ebben az esetben. Térjünk át a szembejövő sávba, húzzunk el a busz, és a többi jármű mellett. A Crash Cam-ben láttunk egy teherautót, ahogy a parkolónál kanyarodik, na ezt kell megcéloznunk olyan szögben (a mi autónk bal első része találkozzon az ő jobb első felével), hogy a parkoló felé pattanjunk le róla. Ez őt olyan szögben lendíti ki, hogy lefoglalja mindkét sávot, mi pedig a parkolóban dorbézolhatunk. Várjuk meg a Crashbreakert, és röpítsük levegőbe az összes várakozó kocsit.
18. Lone Peak: Forest Bump
Perfect Start segítségével induljunk el hatalmas elánnal, maradjunk a saját sávunkban egyelőre. Lökjük ki az előttünk lévő két civilt, térjünk át bal oldalra, pöcköljük meg a következő ártatlant is, majd zúgjunk le a forgalom kellős közepébe. Mindegy, melyik sávba, mert a szembejövőkkel csak akkor kell foglalkoznunk, ha már összegyűlt egy Crashbreakernyi kárösszeg.
19. Lone Peak: Mount Crushmore
Ez egy olyan feladat lesz, melyet jó sokszor végigpróbálunk majd, mire tökéletesen sikerülni fog. Még a perfektnél is perfektebb indulás szükséges! Ahogy elrajtolunk, a jobb oldalon lévő mindkét autót meg kell löknünk, hogy megtisztítsák nekünk a forgalmat a szemben lévő sztrádán. Ezt követően balra kell kormányoznunk, hogy jó szögben kapjuk el az ott található ugratót. Ugorjunk a szembejövő sáv felé, ahol láthatóan egy hatalmas kamion közeledik. Ez a célpontunk. Kapjuk telibe szemből, mire az elfoglalja mindkét sávot, mi pedig próbáljuk meg a járgányunkat a közeli parkoló felé terelgetni, hogy a Crashbreaker jótékony hatását ott is kifejthessük!
20. Eternal City: Circle Of Strife 2
Ez teljesen ugyanaz, mint a 07-es számú Crash Junction. Ugyanazt kell tennünk a győzelem érdekében, mint akkor.
Fearless (5. Szint)
21. Sunshine Keys: Smash My Ride
Perfect Start segítségével induljunk meg, látszólag megállíthatatlanul. A jobbra, távolban látható verdát lökjük ki, ezután az ugrató segítségével trafáljuk telibe az egyik (vagy mindkét) kamiont, dőljünk hátra, várjuk meg a Crashbreakert, majd ha aktuális, robbanjunk át a szembejövő sávba, és ott is próbáljunk meg hasonló mértékű pusztítást végezni!
22. Motor City: Jump On The Jam
Itt sincs más választásunk, minthogy Perfect Starttal induljunk. Elég nagy távolságot kell leküzdenünk, és ezt csakis maximális sebességgel tehetjük meg. Induljunk el, majd a bal oldali ugratót igénybe véve repüljünk át a felüljáróra. Nagyon fúj a szél, úgyhogy folyamatosan „ellenkormányozni” kell neki, különben elfúj minket Chicagóba. A felüljárón célozzuk meg a hozzánk legközelebb eső autót, majd Impact Time-ban vergődjünk át a másik oldalra, ahol a szélen parkoló verdák közül sodorjunk le párat a hídról úgy, hogy a lent található mindkét sávot teljesen leblokkolják. Innen már csak hátra kell dőlni, és nézni a pusztítást. Valamint nyomkodni a gombot, ha aktuálissá válik a Crashbreaker.
23. Lone Peak: Doughnut Disturb
Egy tökéletes indulással égessünk gumit, majd az illattól megrészegülve hajtsunk át a bal oldalon található laza drótkerítésen, a földút irányába. Nyomjuk a gázt, mint süket a csengőt, majd az ugratót használva célozzuk meg a fánk közepét. Ezen keresztül repüljünk ki a forgalomtól nyüzsgő sztrádára, majd rongyoljunk bele vagy a legközelebbi teherautóba, vagy a középen parkoló járművek egyikébe. Optimális esetben a forgalom mindkét irányát teljesen leblokkoljuk, és diadalittasan várjuk a Crashbreaker aktuálissá válását.
24. Eternal City: Rome Wrecker
Gumicsikorgatós Perfect Starttal iramodjunk neki, lökjük ki valamelyik itt található autót, majd folytassuk az autózást azon az úton, ami nincs teljesen leblokkolva. Közvetlenül a buszok előtt a korlát hiányos bal oldalon, erre surranjunk be, és használjuk ugratóként ezt a hirtelen ötletet, majd végül próbáljuk meg eltalálni valamelyik jobb oldali autót. Ezt követően Impact Time-ban úgy lődörögjünk, hogy minél több sávot eltorlaszoljunk. Egy csipetnyi Crashbreaker, és minden szuper.
25. Eternal City: Smackeroni
Tökéletes indulással lőjünk ki a kezdőpozícióból, szélsebesen száguldjunk a rámpák felé, ugorjuk át a keresztbe haladó buszforgalmat, majd földet érés után kezdjük el piszkálni a jobb oldali sávban lévő kis- és nagyautókat, egészen a második kereszteződésig, ahol frontálisan találkozzunk egy szép járgánnyal. Blokkoljuk le az egész elágazást, majd vessük be a Crashbreakert, ahogy alkalmunk adódik reá.
Dangerous (6. Szint)
26. Central Route: Won-Ton Destruction
Csakúgy, mint néhány Crash Junction-nél, itt is elengedhetetlen a Perfect Start, ahhoz, hogy jól működjön az alábbi taktika. Indulás után rögtön célozzuk meg az ugrató bal oldalát, és már a levegőben is kormányozzunk balra, a szél miatt, valamint, hogy nehogy eltaláljuk a jelzőlámpákat. Földet éréskor találjuk telibe a teherautót, amely még éppen, hogy nem ért be az útelágazásba. A Crashbreaker bekövetkezte után irányítsuk le magunkat a lejtőn, hogy lent még több autót a roncstelepre juttassunk.
27. Central Route: Shaolin Tumble
Tökéletes startot követően térjünk át balra, és lökjük meg a teherautó mögötti kiskocsi jobb-hátsó féklámpáját, majd kanyar jobbra, és az ugratón lendületet véve röppenjünk jobb oldali irányba. Célozzuk meg a kamionokat, amelyek a forgalom előtt poroszkálnak. Legjobb, ha pont közéjük zuhanunk be, de végső soron mindegy, a lényeg, hogy egy szép nagy autókupac keletkezzen mögöttük. Ahogy elkaptuk őket, balra zúgjunk le az alsó sávokba, és ott is próbáljunk meg hasonló kaliberű káoszt okozni.
28. Central Route: Street Car Set On Fire 2
Feladatunk tökéletesen megegyezik a 11-es Crash Junction-nél leírtakkal. A pálya ugyanaz, és a szabályok sem változtak.
29. Central Route: Noodles Of Fun
Perfect Starttal iramodjunk meg komoly elhatározottsággal, hajtsunk le erről a helyről, ugorjunk át a következő placcra, az ugratóval. Ezt használjuk – értelemszerűen – ugratásra, de a következő rámpa előtt már kezdjünk el tervezgetni. A jobb oldaláról rugaszkodjunk el, és zuhanjunk az elágazás felé. Kapjuk telibe az egyik jobb oldalón tötyörgő zöld autót, blokkoljuk a sávokat, rázódjunk keresztül az akadályon, robbanjunk, figyeljünk, és örüljünk.
30. Eastern Bay: Crashaoke
A rajtra nyomjuk rá a tökéletes indulás gyönyörű bélyegét, térjünk balra, a kék lámpák által övezett lejáró felé. A jobb oldalon lökhető autó robog, tehát pöcköljük meg kicsit. Ha minden jobb oldali sávban lévő autót kilökünk, és közvetlenül mögöttük maradunk, akkor a zsúfolt kereszteződésen egy karcolás nélkül is átjuthatunk. Tekintve, hogy ez a fő feladat, próbáljuk ezt meg minden erővel. Az emelkedőn küzdjük fel magunkat, majd ennek a tetején okozzunk egy hatalmas, eddig még nem látott karambolfiesztát. Akár kétszer is elérhetjük a Crashbreakert, úgyhogy legyünk résen!
Insane (7. Szint)
31. Motor City: Double Crossed
Ez egy igazán egyszerű küldetés, ahogyan ráérzünk az ízére, rögtön meglesz az aranyérem! Produkáljunk egy Perfect Startot a rajtprocedúrában, célozzuk meg a jobbra látható ugratót, majd röppenjünk fel a szemközti felüljáróra. Teljesen mindegy, hogy hogyan csináljuk, a lényeg annyi, hogy leblokkoljuk a kereszteződést. Ahogy ez sikerül, a kárérték az egekbe szökik, az aranyérem, pedig a zsebünkbe!
32. Motor City: Mighty Docks
Szélsebes, gumifüstölős módon induljunk el, terelgessük az autót a rámpa felé, és ahogy megkaptuk a felszállási engedélyt, emelkedjünk a magasba. Tartsunk balra, próbáljuk meg eltalálni a hatalmas kamion hátsó részét, majd erről lepattanva irányítsuk át a roncsot a jobb oldalra. Ily módon mindkét irány blokkolva lesz, így kialakulhat a hatalmas tömegkarambol. Crashbreaker segítségével vergődjünk tovább az elágazás felé, hogy még jobban kártékonnyá válhassunk.
33. Motor City: Return Of The Semi
Tökéletes starttal rugaszkodjunk el a céltól, üssük ki a jobb sávban található első kocsit, majd gyorsan térjünk át a bal oldalra. Robogjunk fel az emelkedőn, majd a tetején lévő ugratót igénybe véve szálljunk fel. Nagyon erős szelek fújnak, tehát folyamatosan balra kell kormányoznunk a technikát. Mikor megérkezünk a parkolóház tetejére, ugyanezzel a trükkel ugrassunk még egyet. A felüljárón kapjunk oldalba néhány autót, ezt követően tereljük saját roncsunkat a sorompók felé, szakítsuk át őket, és zuhanjunk le az alsó forgalomba. Mire leérünk, már talán lesz egy jó kis Crashbreaker a tarsolyunkban, és pukkanhatunk!
34. Lone Peak: Off The Beaten Truck 2
Csakúgy, mint az előző második részeknél, most is ugyanaz a feladatunk, mint az előző „Off The Beaten Truck” című feladatnál. (A 05-ös Crash Junction-ről van szó.)
35. Lone Peak: Drive-Thru Destruction
Tökéletes elindulással hagyjuk el a startzónát, száguldjunk sebesen a leomlott fahíd irányába. Ennek segítségével röppenjünk fel a magasba. Szemben láthatunk egy buszt és egy autót. Ha a kocsit eltaláljuk, az kipördül a forgalomba, mi pedig visszakerülünk a levegőbe, és átrepülhetünk a másik sávba. Ily módon mindkét irányt teljesen leblokkolhatjuk. A Crashbreakert először használjuk a középső zónában parkoló járművek felrobbantására, másodszor pedig az aranyérem megünneplésére!
Maniac (8. Szint)
36. Motor City: Van Fire Strikes Back
Perfect Starttal lóduljunk előre, maradjunk a saját sávunkban, és lökjünk meg annyi kisautót, amennyit csak fizikailag lehetséges. Mikor észrevesszük a felüljáró leszakadt részét, kapcsoljunk rá, majd taszajtsuk le a kis taxit a mélybe. Igyekezzünk követni őt, célozzuk meg azokat a sávokat, amelyeket az előbb letessékelt autó nem blokkol éppen. A végét már csak meg kell fűszerezni picit a Crashbreakerrel, így mindenki jól jár. Na jó, a biztosító társaságok talán mégsem.
37. Angel Valley: Silly-Cone Valley
Ez egy igazán jól sikerült Crash Junction, sőt, talán a legjobb! Valamelyik szép autónkkal tökéletes indulást produkálva célozzuk meg a középen található ugratót, majd röppenjünk a fellegekbe. A felüljárón találjuk el akármelyik hozzánk közel eső kocsit úgy, hogy robbanás legyen a következménye. Ettől kapunk még egy kis szárnyalási lehetőséget, így tovább zúghatunk, át a felüljáró másik oldalán, vissza le a sztrádára. Az autópálya jobb oldalára érkezzünk le, ugyanis onnan jön a forgalmi nagyágyú. Ahogy bedugítottuk ezt az oldalt, használjuk a Crashbreakert, hogy átszálljunk a szembejövő sávba. Totális pusztítás és aranyérem!
38. Eternal City: Eternal Flames
Ismét jó nagy sebességre lesz szükségünk az optimális teljesítményhez, éppen ezért az állandóan szajkózott Perfect Start itt teljesen elengedhetetlen. Az elrajtolást követően csapjunk el annyi autót, amennyit csak tudunk. Ahogy ezzel megvagyunk, tereljünk a járgányt a nagy ugrató irányába, hogy szép íves röppályával belezúghassunk a szemközti keresztforgalomba. Akármelyik civilt is találjuk el, megkezdődik a „kicsi a rakás” nevű játék, amelyet a végén egy Crashbreaker segítségével feloszlathatunk.
39. White Mountain: Cry For Alp
Ügyesen, a megszokott módon indítsuk el a karambolfiesztát. Koccantsunk meg minden utunkba kerülő autót, kivéve persze a tehergépkocsit. Térjünk át a szembejövő sávba, frontálisan rongyoljunk bele a jobbszélső járműbe, majd Impact Time-ban kényszerítsük le autónkat az alsó sávba. Itt is okozzunk kisebb káoszt, végül tereljük le magunkat a földútra, hogy ott is törjenek a fényszórók. Crashbreakert természetesen használjuk, ahogy elérhetővé válik.
40. White Mountain: Mountain The Kerb
Tökkkéletes starttal iramodjunk neki a feladatnak, pöccintsük meg valamelyik előttünk tébláboló kisautót, majd mágikus szerencsével, és jó reflexekkel jussunk át a kereszteződésen anélkül, hogy ripityára törnénk drága autónkat. Ha átjutottunk, lökjük meg a kiskocsit (ne a kamiont), vegyük be a kanyart, lökjük meg a jobb oldali járgányokat, végül szaltózzunk le az alsó útra úgy, hogy lehetőleg mindkét irányba tartó forgalmat erősen blokkoljuk.
Assassin (9. Szint)
41. Motor City: Jump On The Jam 2
Ez a 22-es Crash Junction második reinkarnációja, a teendők megegyeznek az ott leírtakkal!
42. Angel Valley: Crash De La Vista
Tökéletes elrugaszkodást követően koccoljunk le minden kisebb járművet a tőlünk balra található sávban. Az ugratón vegyünk lendületet, majd az alsóbb utakon haladó kamiont megcélozva kezdjünk zuhanásba. Ahogy teherautót érünk, várakozzunk türelmesen, és ahogy megkapjuk a Crashbreakert, robbanjunk át a szembejövő sávba, hogy minél több autót a roncstelepre küldhessünk!
43. Lone Peak: Drive-Thru Destruction 2
Ismét egy ismétlés következik. Mivel ez a karambol elsőre sem volt nagyon kemény próbatétel, így nem hiszem, hogy másodszorra komolyabb gondunk akadna vele. A 35-ös pontban leírtakat alkalmazzuk újra.
44. Central Route: Doble Wrecker
Szuper elindulást követően száguldjunk végig az utcán, úgy, hogy a két busz közé préseljük be magunkat. A domb alján kapjunk telibe egy zöld autót, törjük át az akadályt, és küzdjük át magunkat az utca másik felére. Itt igyekezzünk minél több sávban blokkolni a forgalmat. Használjuk a Crashbreakert ahogy alkalmunk adódik, robbantsunk fel minél több civil járművet!
45. Eastern Bay: Smashimi
Perfekt Starttal induljunk el, kövessük balra, a Crash Cam által mutatott irányt. Koccoljuk le az első autót, ezután húzódjunk jobbra, végül szálljunk alá. Rongyoljunk bele a kamionba, majd Impact Timbe-ban zúgjunk át a szembejövő sávok egyikébe, hogy azok is elduguljanak. Dőljünk hátra, és élvezzük a rombolás szépségét!
Dominator (10. Szint)
46. Angel Valley: Silly Cone Valley 2
A tizedik csoportban lévő összes Crash Junction régebbiek ismétlései. Ez például a 37-esé. Tegyük azt, amit ott tanácsoltam.
47. Lone Peak: Doughnut Disturb 2
Á, az az emlékezetes fánkos küldetés! Lapozzunk vissza a 23-as fejezethez, és cselekedjünk a szerint.
48. Lone Peak: Mount Crushmore 2
A 19. részben leírtak alapján kell ismét működnünk ezen a Crash Junction-ön.
49. White Mountain: Cry For Alp 2
Ez nem is volt olyan régen, egészen pontosan a 39. küldetésként tudtuk le először.
50. Central Route: Noodles Of Fun 2
Nem szaporítom a szót, a 29. részben minden lényeges részletét átbeszéltük ennek a küldetésnek!
Sok sikert, és jó szórakozást kívánok a csodálatos Burnout Revenge-hez!
Változatos bosszú
Semmi sem maradt a régi, még a legpuritánabb sima versenybe is vittek egy kis fűszert a criterionos srácok. A Crash mód, és az értékelési rendszer változtatásait már kitárgyaltuk, azonban a többi játékmód sem maradt érintetlenül.
Újdonság, hogy most már mindenféle futam alatt engedélyezve van az úgynevezett „Traffic Checking”. Ez annyit takar, hogy hátulról meglökhetjük az összes autót (kivéve a kamionokat és buszokat), így ez hozzáadódik a vezetési agressziónk elismeréséhez, valamint az ellenfeleinket váratlan Takedownokban részesíthetjük.
Ezt addig fejlesztették a fejlesztők, mígnem egy külön játékmóddá is kinőtte magát. Ez lett a Traffic Attack. Itt az a feladatunk, hogy minél több kárt okozzunk az utak civil populációjában. Időlimites küldetésekről van szó, ahol értékes másodperceket kapunk jutalmul a látványos akciókért. Az elején még könnyű a módozat, de a végére bedurvul.
Megreformálták a Road Rage-et is: rácuppantottak egy időkorlátot. Fél percről indulunk, és bizonyos mennyiségű Takedown után kapunk plusz másodperceket. Ez így megy addig, míg el nem érjük az aranyérmet, akkor ugyanis már nincs több ajándék idő: addig mehetünk, amíg be nem adja a kocsi a kulcsot, vagy amíg kitartanak a másodpercek. Elmúlt az az idő, mikor 64 Takedownt csináltunk, a lehetőségek limitáltabbak.
A sima verseny és az Eleminator módok nem sokban változtak, mindössze új Takedown módok, a bosszú lehetősége, és egyéb apró nyalánkságok tarkítják őket.
Az egyik legaranyosabb újdonság, hogy most már mindegyik játékmódnak van Crashbreaker variánsa. Ez annyit tesz, hogy például Road Rage-ben ütközünk, akkor robbanhatunk egyet. Ezt akkor célszerű, ha közelünkbe kerül egy-két ellenség, így magunkkal rántjuk – Takedown formájában – őt is. Egyszer sikerült az egész mezőnyt felrobbantanom; na, az volt ám a vakszerencse…
Jobbra vagy balra?
Nem csak a játékmódokat variálták meg a harmadik részhez képest a fejlesztők, hanem a pályatervezés is sokkal átgondoltabbá, érettebbé vált az elmúlt év során.
Az összes pálya telis-tele van alternatív útvonalakkal, és bizony értékes másodperceket nyerhetünk vagy veszthetünk azzal, hogy melyik kanyart választjuk a haladási irányunkként. Néhány csak sima rövidítésként szolgál, ám akad egy csomó ugratóként funkcionáló másodlagos útvonal is. Egy szép ugrás egyrészt növeli a vezetési agresszivitásunkat, másrészt pedig elcsíphetünk egy-két extrém-látványos Vertical Takedownt (jó magasról az ellenfél fejére pottyanunk). Rendkívül sok alternatív útvonallal lettek gazdagítva a pályák, jó időbe telhet, míg felfedezzük az összest!
Spéci autók
A Burnout Revenge-ben jó néhány autót simán is megnyerhetünk a versenyek teljesítésével, azonban az igazi nehéztüzérség csak bizonyos különleges feladatok elvégzése után válik elérhetővé. A játékban megnézhetjük, hogy egyes Challenge Sheetek kipipálásának milyen feltételei vannak. Lássuk a listát a nívósabb járgányokról.
Spéci autó Elérésének módja
Black Elite Racer Érjük el az Elite rangot
Criterion GT Racer Teljesítsük a Central Route Challenge Sheetet
Custom Classic Teljesítsük a Sunshine Keys Challenge Sheetet
EA GT Racer Teljesítsük a White Mountain Challenge-Sheetet
Etnies Racer Teljesítsük a Motor City Challenge Sheetet
Euro Classic LM Teljesítsük az Eternal City Challenge Sheetet
Hot Rod Teljesítsük a Lone Peak Challenge Sheetet
Logitech World Racer Teljesítsük a 10. szinten az Ultimate Revenge GP-t
Low Rider Teljesítsük az Angel Valley Challenge Sheetet
Nixon Special Teljesítsük az Eastren Bay Challenge Sheetet
Revenge Racer 100%-os végigjátszás