Jelentem, ismét egy női főszereplővel rendelkező akciójáték van készülőben. A hölgy ezúttal Kitty Hawk névre hallgat, foglalkozására nézve katona. Azért senki ne gondoljon ilyen G.I. Jane kaliberű dologra, mindössze egy alap katonai kiképzésben részesült, azóta helikopter-pilótaként tevékenykedik a hadsereg kötelékében. Egy szép napon barátja, Jeffreys őrnagy társaságában rutinrepülésre indul a Csendes Óceán egy távoli szigete felé, ám helikopterét lelövik, és ő magányos túlélőként a szigeten reked. Választása nemigen lévén első számú feladatává a szimpla túlélés lép elő, míg „secondary objective”-nek a sziget elhagyását tűzi ki magának. Ezt némileg nehezíti, hogy egyetlen fegyvere egy szimpla pisztoly, és a gépét lelőtt ellenség már a közelben ólálkodik.
A fentiekből adódóan a harcmodor elsősorban a lopakodásra épül, a „lőjük–egymást–veszettül” stílus itt nem lesz igazán célravezető (a Duke-féle terminátorokkal ellentétben neki két lövés elég, hogy örökre lefeküdjön). Híresebb kolléganőjétől eltérően ő nem képes Lara-szintű triplaszaltókat ugrani, de igazából az általa képviselt rejtőzködő hadviseléshez ez nem is igazán szükséges. Kitty mozgását a készítők leginkább a Metal Gear-es Snake-éhez hasonlították, ám grafikai szempontból az animáció részletessége természetesen jócskán meghaladja azt. Állítólag sosem láttunk még olyan szép fegyverváltást vagy újratöltést, mint amilyenekkel majd a C.O.N.S.E.A.L.-ben találkozhatunk. Sajnos adult tartalom egyáltalán nem fordul elő a játékban, pedig ott aztán jól jöhetett volna a szép animáció .
Vizsgáljuk meg a történetet is kissé: első feladatunk egy rádió felkutatása lesz – amin jövőbeni megmentőinket hívhatnánk a főhadiszállásról – ám sajnálattal fogjuk konstatálni, hogy főnökeink képtelenek segíteni rajtunk, mivel a sziget légvédelme továbbra is tökéletesen működik, és nem kívánják a mentőcsapatokat is a mi sorsunkra juttatni… egyszóval a megközelítés pillanatnyilag nem lehetséges. Ellenben rögtön adnak feladatot szegény Kitty-nek: keresse meg és hatástalanítsa a sziget fő rakétabázisát. Jó katona lévén főhősnőnk azonnal felkerekedik; útja változatos tájakon keresztül vezet (dzsungel, őserdő, dzsungel , majd végül a támaszpont belseje), mialatt egy meglehetősen baljós történet kezd kibontakozni előtte.
Találkozik ugyanis egy Doctor Spiner nevezetű tudóssal, aki a sziget őrült katonai vezetője, és annak bérencei elől menekült a vadonba. Az említett őrült egyébiránt egyszerűen az Ezredes becenévre hallgat, és sajnálatos módon „civilben” Ő az Egyesült Államok hadseregének helyi bázisának parancsnoka. Ahogy Kitty egyre többet tud meg az Ezredesről és annak terveiről, világossá válik számára, hogy legfontosabb célja nem lehet más, mint megakadályozni az Ezredes kísérleteinek folytatását.
Nos, dióhéjban ennyit a sztoriról, foglalkozzunk inkább az ellenfelekkel. Kitty életét a katonákon és a speciális alakulatokon kívül az Ezredes kísérleteinek eredményeként keletkezett… khmm… egyedek is keserítik. Róluk egyelőre sokat nem tudni (egyetlen screenshoton sem jelentek még meg), de az illusztrációk alapján mindenesetre valami ijesztőre számíthatunk. A mesterséges intelligenciának köszönhetően a katonák képesek csapatként működni, egymástól segítséget kérni, visszavonulni, stb. Látásuk és hallásuk egy bizonyos határon belül remek, így nemegyszer csellel kell továbbjutnunk, hacsak nem akarjuk kockáztatni a felfedezéssel járó riadót (pl. ha pár szerelő állja el utunkat, akkor egy közelben álló gépet elrontva, a vészjelzésekre odasiető technikusok mögött szépen tovább tudunk haladni észrevétlenül).
A C.O.N.S.E.A.L. egy érdekes darabnak ígérkezik, története és technikai jellemzői alapján mindenképpen ígéretes jövő áll előtte. Ám hogy a valóságban mit tud nyújtani, arra 2002 első negyedévéig várnunk kell.