Captive – cél a kiszabadulás.
Amikor nem emlékszel rá, ki vagy, hol vagy, és milyen évet is írunk, akkor tudhatod, hogy a vész nincs messze…
Nemsokára rájössz, hogy egy olyan bűntény miatt vagy börtönben, amit el sem követtél. Egyedül a táskában bízhatsz, amibe számítógép van építve – S.O.S. üzeneteket küldesz a külvilágnak. Szerencsédre 4 droidot találsz, akiket TE irányítani tudsz.
A Captive a legelső és tudomásom szerint a mai napig az egyetlen szerep/kalandjáték, ami az űrben, a jövőben játszódik. A külföldi szaklapok a ’90-es év legjobb számítógépes szerepjátékának, szinte minden lap csak szuperlativuszokban beszélt róla. A cikkre az apropót az adta, hogy végre megjelent a PC-s verzió is. A játékról tőmondatokban: tapasztalati pontokat, jobbnál jobb fegyvereket és páncélzatot kell gyűjteni, amint az megszokott. A hagyományos dolgokon kívűl több új ötlettel is feldobták a játékot. Ilyen például az eltolható falak (jobb gombbal irány-nyílra clickelni) vagy ha a robotunkkal konnektorba nyúlunk, áramot is tudunk kilőni a kezünkből. Még egy tipp- a pénzeszacskókat össze lehet adni, hogy ne foglaljon el oly sok helyet. A játékban olyan sok küldetés van, hogy a játékosoknak 40 évnyi játékidőt jósoltak a végigjátszáshoz (de nem csak ez teszi nehézzé a játékot)! Egy pályaszerkesztő programmal csinálták a küldetéseket – amit nemsokára kiegészítőként is kiadnak a PC verzióhoz. Több bolygó és hold tartogat nem kis meglepetéseket számunkra. Miután leszálltunk egy bolygóra, jegyezzük meg az ajtó kódszámát, mert lehet, hogy visszafelé jövet nem lesz elég időnk próbálgatni (pl. első küldetés, a generátorok felrobbantása után menekülésünk közben lávafolyam önti el a bázist…).
A cikk a GURU 93/1 számában jelent meg.