A Games Convention Developers Conference-en tartott beszédében a Crytek
vezére jövőbeni terveikről, engine-jükről, a konzolok következő
generációjáról, és egyebekről szólt.
Yerli szerint következő engine-jük 2012 magasságában debütál majd, és a fejlesztések fő iránya a képernyőn megjelenő assetek minőségének és mennyiségének növelése lesz – a CryEngine 2-ben látottak kb. 3-5-szöröse. Véleménye szerint ekkortájt debütál majd a konzolok újabb generációja is (PS4 és X720 néven említette őket).
Ennek ellenére sietett megjegyezni, hogy a tavaly a Crysis-szal debütált, kettes számú engine-jük a skálázhatóság észben tartásával készült, gyakorlatilag 2004-ben bevezetett technológiák felhasználásával, és szerinte ez a párosítás remekül helyt fog állni kb. 2011-ig, mikorra megérik az új build bevezetése.
Az új motor munkálatai még nagyon kezdeti fázisban leledzenek, a komolyabb meló jövőre kezdődik meg. Előzetes prezentációkra nem nagyon számíthatunk, mivel a tényleges bemutatóig nem akarnak belőle mutatni semmit.
Beszélt még a költségekről is. A Crysis nagyjából 22 millió dollárba került, és bár profitot termeltek, az asszetek költsége évről-évre 50%-kal emelkedik, ami új utak keresésére kényszeríti a céget. Például a jövőben megpróbálják feltérképezni az outsourcing (kiszervezés) lehetőségeit – amennyiben a kiszervezett munkát elvégző cég megfelelő minőséget hoz, akkor a dolog lehet állandó, csökkentve a kiadásokat.
Ezekután a játékfejlesztésről ejtett szót úgy általában. Szerinte a készítőknek a továbbiakban nagyobb figyelmet kell szentelniük egy játék stílusának kialakítására, és ez alatt nem csak a grafikát, vagy a dizájnt értette, hanem az MI-t, illetve a fizikát is. Szerinte a legnagyobb baj a mai játékokkal pont az, hogy nagyon hasonlítanak egymásra, mely a fentiek hanyagolásából fakad. Hozzátette, hogy a fotorealisztikusság csak egy lehetőség, nem kell feltétlen arra törekedni, inkább hihetővé kell tenni egy játék kinézetét, ám biztos benne, hogy öt éven belül a grafika a Pixar animációk minőségét fogja közelíteni.