A 2000-es év egyik leginkább várt programja nem más, mint a Westwood által prezentált Red Alert 2. Várható volt hogy rövid időn belül készíteni fognak hozzá egy remek kis küldetéslemezt, már csak azért is, mert a program igen csak sikeres volt a Command & Conquer rajongók táborában.

A Westwood-os srácokról tudni illek hogy minden egyes játékukhoz mely eme (C&C) sorozat tagja, minél hamarabb összekovácsolnak egy kiegészítést. Ezek a kiegészítések általában egy teljesen új campaignt, ill. új egységeket foglalnak magukba. Ez történt jelen esetben is. 14 új pálya (7 szövetséges, 7 orosz), továbbá 3-3 új egységgel találkozhatunk orosz barátainknál, és a szövetségeseknél. Persze lesznek új épületek és új helyszínek is. De nem akarom elrontani a meglepetés varázsát.  Szokás szerint kiváló, profi munkával állunk szemben. Bár a játék még mindig 2D-s, amely viszont számomra igen csak pozitív tulajdonságnak számít. Furcsa mód, ezt a játékot el se tudnám képzelni 3D-s környezetben. Gondolom azok, akik már a kezdetek óta figyelik a Westwood munkálkodását hasonlóképpen gondolják. A látvány, és a hangzás remek, mint mindig. Pedig oly rég óta koptatják már a C&C világának pilléreit. Mégis a hangulat sosem romlik, sőt részről részre jobb, és magával ragadóbb.

Allied Missions
Mission One: Time Lapse!

A misszió célpontjai:

Egyes számú célpont: Foglalj el legalább egy Power Plant-et, (1) melynek hatására elegendő energiához jutsz ahhoz, hogy a Time Machine (2) újra működő képes legyen.
Kettesszámú célpont: Védelmezd meg a Time Machine-t.
Hármas számú célpont: Semmisítsd meg a Psychic Dominator-t. (3)

A pálya leírása:

Helyszín: San Francisco, California
Kapott egységek: 10 db Guardian G.I., 5 db, G.I., 6 db Attack Dog, 5 db Grizzly Battle Tank, 1 db IFV, 3 db Mirage Tank
Rendelkezésre álló credit: 10000

Objective One:

Feladatunk igen könnyű, először is adjuk el a négy Grande Cannon-t. Továbbá az Ore Purifier-t, és a Spy Satellite-t. Ezzel a megoldással máris rengeteg energiát szabadítottunk fel, és így mindössze elegendő egyetlen egy Power Plant-et elfoglalnunk, ahhoz hogy a Time Machine működésbe lépjen. A térképen egyes számmal megjelölve láthatjuk melyik Power Plant-et érdemes elfoglalni. Védelmét tekintve egyáltalán nem veszélyes ránk nézve. Mindössze fél tucat gyalogos őrzi. Egységeket nem is kell gyártanunk, mivel a játék elején adott egységek tökéletesen megfelelnek a pálya végigjátszásához. A támadáshoz alkalmazzuk a Mirage, és a Grizzly Battle Tank-okat. A csapás gyors és igen csak eredményes. Ezek után hozzuk magunkkal a Power Plant-hez az IFV-t, és a benne utazó Engineer-t pedig küldjük be az épületbe. Ez által a Time Machine működésre kész.

Objective Two:

Miután aktiválódott a Time Machine, vissza repülünk az időben, és ezáltal vissza kapjuk a négy Grand Cannon-t is. Kész szerencse, hisz igen csak nagy szükségünk lesz rájuk, mert folyamatosan támadnak bennünket a Dreadnought-ok. Állandó rakéta támadásik veszélyeztetik a bázisunk épségét. Mindemellett szárazföldi támadásokra is kell számítanunk. Leginkább déli és nyugati irányból. Folyamatosan javítsuk épületeinket, mert a támadások hullámai igen gyorsan követik egymást. Elsőként a Dreadnought-okat intézzük el, majd ekkor már, nagyobb figyelmet tudunk szentelni a szárazföldi csatának. Figyelmünkre és óvatosságunkra addig lesz szükség míg Tanya meg nem érkezik.

Objective Three:

Ez már igen csak könnyű munka lesz. Fogjuk meg Tanya-t és úszunk át a Psychic Dominator-hoz. Út közben egy-két hajó fogja keresztezni utunkat. Őket gyorsan robbantsuk fel. Ha esetleg túlzottan legyengülnénk. Akkor keressünk egy nyugodt helyet, és várjuk meg, amíg feltöltődik az energiánk. Ezek után mászunk ki a parton, és szedjük le a távolból az itt járőröző katonákat és ebeket. Ha ezzel megvolnánk, irány a célpont. Robbantsuk fel a kerítés mellet található hordókat, majd a Psychic Dominator-t. Mission Accomplished!

Mission Two: Hollywood and Vain

A misszió célpontjai:

Egyes számú célpont: Semmisítsd meg a városban található összes Grinder-t. (1-4)
Kettesszámú célpont: Pusztítsd el Yuri összes épületét.

A pálya leírása:

Helyszín: Los Angeles, California
Kapott egységek: 5 db G.I., 5 db Guardian G.I., 1 db Allied Construction Vehicle
Rendelkezésre álló credit: 25000

Objective One:

Nagyon fontos hogy mihamarabb kiépítsük a védelmet a bázisunk körül, Használjuk ki gyalogos egységeink másodlagos tulajdonságát. Így sokkal erősebben tudunk védekezni a felmerülő támadások ellen. Az elsők között legyen a Barracks, a War Factory, a Battle Lab, és az Airforce Command építése. Az utóbbiból lehetőleg kettőt építsünk. Használjuk a kutyusokat is igen aktívan, hiszen ő rájuk hatástalan a Yuri Clone. Légvédelemre nem lesz igazán szükség, sokkal inkább kell tartanunk a szárazföldi támadásoktól. Érdemes maximum 4-5 Prism Tower-t felhasználni védelmünkre, mert ez által szinte áttörhetetlen pajzsot alakíthatunk ki. Most már koncentrálhatunk az első számú célpontra. Összesen 4 Grinder található a városban. Az első melyet érdemes megsemmisíteni, tőlünk nyugatra található a térkép sarkában. (1) Védelme igen gyenge, alkalmazzunk légi támadást. A szárazföldi egységek ellen egy igen csak vegyes társaságot kell alkalmaznunk. Ez a csapat a következő egységekből álljon: Prism, Mirage, Grizzly Tank, és 2-3 db IFV Engineer-el megspékelve. Így a javításra se lesz túl sok gondunk. Miután megsemmisült a Grinder, foglaljuk el a tőle északra található Machine Shop-ot. (5) Még mielőtt a következő célponthoz érnénk érdemes elfoglalni a keleti partokon található LAX-ot. (6) Mivel miután megszereztük eme épületet, máris folyamatos légi támogatást kapunk. (ejtőernyős egységek – paratroopers) A fennmaradó 3 Grinder-t (2, 3, 4) a következő módon semmisítsük meg. Elsőként romboljuk le a védelmüket szárazföldi egységeinkkel, majd ezek után légi támadással pusztítsuk el a célpontot. Légi támadás közben már támadhatjuk a következő Grinder-t.

Objective Two:

Mostanra már egységeink elérték a veterán szintet és ez által igen csak könnyű helyzetbe kerültünk. Nem úgy, mint Yuri. Elsőként a bázisa körül található Gattling Cannon-okat kell megsemmisíteni. Az erre legalkalmasabb egységünk a Prism Tank. De ne hagyjuk magukra őket, legyen ott mellettük néhány Mirage, és Grizzly is. A védelem felmorzsolása után nyomuljunk egyre beljebb és beljebb Yuri bázisába. Ebben a helyzetben már nem tud felül kerekedni rajtunk majd el adja épületeit és már csak a belőlük kirohanó egységekkel kell végeznünk! Mission Accomplished!

Mission Three: Power Play

A misszió célpontjai:

Egyes számú célpont: Meg kell semmisíteni a Nuclear Silo-t. (1)
Kettesszámú célpont: Szabadítsd fel a MassiveSoft Campus-t. (2)

A pálya leírása:

Helyszín: Seattle, Washington
Kapott egységek: 5 db G.I., 5 db Guardian G.I., 5 db Grizzly Battle Tank, 2 db IFV, 1 db Mirage Tank
Rendelkezésre álló credit: 10000

Objective One:

 Teendőnk igen egyszerű. Mivel nekünk áll előbb rendelkezésünkre a speciális fegyver, vagyis a Lighning Storm, gyors csapást mérünk a Nuclear Silo mögött található 3 db Power Plant-re. (3) Ettől még nem áll le a visszaszámlálás, de a következő csapásra már nem adunk lehetőséget Yuri-nak. Mielőtt becsapódna a rakéta adjuk el a két Power Plant-et, és a War Factory-t. Így is egy kisebb összeghez juthatunk. Foglaljuk el G.I. egységeinkkel a Space Needle-t, majd az egyik Engineer-el foglaljuk el a tőlünk nyugatra található Machine Shop-ot. (4) Mostantól kissé felgyorsulnak az események. Szükségünk lesz még két Engineer-re, és néhány Sniper-re. Az Engineer-eket alkalmazzuk az IFV-ben. Így a javítás garantált. Foglaljuk el a keleti parton található Power Plant-et. (5) Ez nem lesz túl nehéz, főleg ha viszünk magunkkal néhány Sniper-t akik leszedik a Yuri Clone-okat. Gyorsan végezzünk a többi ellenséggel és foglaljuk el az épületet. Most már nem kell tartanunk a nukleáris támadástól. De azért ne bízzuk el magunkat túlzottan, hisz a szárazföldi támadások ettől még nem fognak csökkeni, és a Silo-t meg kell semmisíteni. Egységeinkkel a keleti parton haladva jussunk el a Silo-ig. Az itt található egységekkel gyorsan végezhetünk, hiszen, már ha minden igaz veterán szinten vannak egy páran a sajátjaink közül. A védelmi tornyok az energia hiány miatt nem működnek. Ezzel is megkönnyítve a munkánkat. Vegyük tűz alá a célpontot, és ha végeztünk, jöhet a következő célpont.

Objective Two:

 Ezt a célpontot könnyű lesz visszafoglalni. Mindössze egy kisebb csapat védi. Veterán egységeinkkel rohanjuk le őket. Persze csak okosan. A Yuri Clone-ok mindenütt ott vannak. Miután elintéztük az itt őrködő egységeket máris üdv rivalgást hallhatunk, és ez nem jelent mást mint: Mission Accomplished!

Mission Four: Tomb Raided

A misszió célpontjai:

Egyes számú célpont: A Nagy Piramis mellett található Bio Reaktorokat kell megsemmisíteni, és ki kell menteni Einstein-t. (1)
Kettesszámú célpont: Yuri bázisának porig rombolása. (2)

A pálya leírása:

Helyszín: Egypt
Kapott egységek: 4 db Tank Destroyer, 2 db G.I., 2 db Attack Dog, 2 db Engineer, 1 db Tanya, 1 db Nighthawk Transport
Rendelkezésre álló credit: 8000

Objective One:

 Építsük ki a bázisunkat, és a megfelelő védelmet. Alkalmazzunk Prism Tower-t. Fejlesszük a bázisunkat addig, hogy alkalmazni tudjuk a speciális fegyvert. (Lightning Storm) Az első számú feladat igen csak könnyű. Tanya-t fogva ússzunk át a túl oldalra a nagy piramishoz. (1) A fel mellett találunk agy hordót. Ezt felrobbantva bejuthatunk a bázisra. Iktassuk ki a Bio Reaktorokat, ezáltal a védelemnek annyi. Máris megpillanthatjuk Einstein-t, akiért már jön is a helikopter, hogy biztonságosabb helyre szállítsa.

Objective Two:

Yuri bázisának (2) eltiprásának legegyszerűbb módja, nem más mint a következő sorrendben elpusztítani az épületeit. Elsőként a Construction Yard-ot intézzük el. Használjuk a spéci fegyverünket, és némi légi csapással fűszerezzük meg, mert a Lightning Storm egy magában kevésnek fog bizonyulni. Ha megsemmisült akkor már nem tud új épületeket létrehozni! Most már jöhetnek védelmi tornyok, illetve a Bio Reaktorok. Használjuk a Robot Tankokat, mert őket nem tudja Yuri irányítása alá venni. Szokás szerint alkalmazzuk az IFV-t Engineer-el. Ha már nincs több Bio Reaktor akkor már nyugodtan alkalmazhatunk más egységeket is. Most már nincs mitől tartanunk. Mission Accomplished!

Mission Five: Clones Down Under

A misszió célpontjai:

Egyes számú célpont: Megkeresni és elpusztítania Yuri’s Cloning Vats-ot. (1)
Kettesszámú célpont: Megölni az összes ellenséges egységet.

A pálya leírása:

Helyszín: Sydney, Australia
Kapott egységek: 6 db Guardian G.I., 3 db G.I., 2 db Grizzly Battle Tank, 6 db Destroyer, 2 db Dolphin
Rendelkezésre álló credit: 10000

Objective One & Two:

Ez a küldetés nem mondható éppenséggel könnyűnek. Épp ezért nem is választottam külön a célpontokat, hisz ahogy majd haladunk előre, folyamatosan teljesítjük mind kettőt.  Amire mindenképen szükségünk lesz az nem más, mint a türelmünk. Építsük ki a védelmet. Alkalmazzuk a már jól bevált Prism Tower-t. Védjük vele körbe a bázisunkat, közben húzzunk fel egy War Factory-t. A védelembe iktassunk be néhány Pill Box-ot. Ha ezzel megvagyunk akkor már nincs okunk aggodalomra. Vízi egységeinkkel tisztítsuk meg a környéket az ellenséges tengeralattjáróktól. Nem szükséges új Destroyer-eket építeni. Épp elegendő eme feladat végrehajtására az adott mennyiség. Eközben gyártsunk 15-20 G. I.-t. Foglaljunk el két épületet. Majd ha tiszta a terület akkor haladjunk 2 épülettel előrébb. Majd így tovább. Ha szükséges romboljunk le minden épületet, így legalább átláthatóbb lesz a pálya felszíne. Figyeljünk oda az előre haladásnál, mert nagyon sok ellenséges gyalogos van elrejtőzve a környező épületekbe. Miközben mi újabb és újabb területeket foglalunk el addigra már egy nagyobb pénzösszeg került a zsebünkbe. Ebből a pénzből építsünk 3-4 db Aircraft Carrier-t. Az ő segítségükkel, teljesen megtudjuk tisztítani a partvidéket. A fennmaradó összegből pedig kezdjünk szárazföldi egységeket gyártani, a már jól ismert felállásban. (Grizzly, Mirage, Prism, IFV) Mostantól lesz igazán szükségünk a türelmünkre. Nagyon lassan tudunk csak haladni, és nem szabad kapkodni. Menet közben segítséget kapunk északról. Egy csapat Black Eagle segíti munkánkat. S mostantól gyártani is tudjuk őket, persze csak ezen a pályán. Amit tudni kell róluk hogy igen erősek. Érdemes 6-8 darabot készíteni belőlük. Ha elértük a bázist akkor északi irányból törjünk be. Amint lehet semmisítsük meg a Bio Reaktorokat. Ezzel a módszerrel megbénítjuk a védelmét, és igencsak könnyű prédává válik számunkra  a bázis. Pusztítsunk el mindent, és mindenkit! Mission Accomplished!

Mission Six: Trick or Treaty

A misszió célpontjai:

Egyes számú célpont: Védd meg a Parlamentet a támadásoktól. (1)
Kettesszámú célpont: Yuri bázisának a lerombolása. (2)

A pálya leírása:

Helyszín: London, England
Kapott egységek: 10 db G.I., 2 db Guardian, 2 db Engineer, 3 db Grizzly Battle Tank, 1 db Allied Construction Vehicle
Rendelkezésre álló credit: 25000

Objective One:

G.I. egységeinkkel foglaljuk el a Big Ben-t, és a mellette álló épületet. 20 percünk van bázisunk és annak védelme kiépítésére. Ez az idő pont elegendő arra, hogy körbe védjük a bázisunkat néhány Prism Tower-el, Pill Box-al, és Patriot Missile-el. Eközben bázisunk alappillérjei is már készen állnak hogy ontsák magukból az egységeket. (Barracks, War Factory, Robot Center) A kezdeti támadásokat könnyen lekezelhetjük, viszont mikor megjelenik a csattéren a Master Mind, jobb ha felkészülünk a legrosszabbra. Tudni kell róla hogy képes átvenni az irányítást az egységeink felett, akárcsak a Yuri Clone. Viszont ez a gépezet nem csak egy jármű fölött képes „uralkodni” hanem tömérdek mennyiségűn. Emiatt az egyetlen egység mellyel érdemes ellene felvenni a harcot nem más mint a Robot Tank. Gyorsan intézzük el őket, még mielőtt nagyobb bajt kevernek jelenlétükkel. Közben építsünk egy Naval Yard-ot, és készítsünk néhány Aircraft Carrier-t, és Destroyer-t Rájuk majd később lesz szükség. Továbbá fogjunk két Engineer-t és fogaljuk el az éjszakon található Machine Shop-ot, (3) és Hospital-t. (4) Mostanra már abba maradtak a heves támadások. Legalábbis a szárazföldön. Új egységeket kapunk nyugatról. Gyorsan pakoljunk ki, majd készüljünk fel egy vízi összecsapásra. Ha a tengeralattjárókat elpateroltuk az útból máris neki állhatunk a következő célpontnak.

Objective Two:

Feladatunk igencsak szokásosnak mondható. El kell pusztítani a bázist. Csapatunk felállása legyen a következő: Prism, Robot Tank, és persze néhány Repair IFV. Ha anyagilag nem bírnánk esetleg a megterhelést, akkor az észak-nyugati sarokba telepítsünk egy kisebb bázist, és a probléma megoldva. Először a Yuri Naval Yard kerüljön a képbe. Az ő megsemmisítéséhez használjuk fel az Aircraft Carrier-t. Most már csak a szárazföldön van dolgunk. Lassan haladjunk előre, ha szükséges vonuljunk vissza néha, javítás céljából. Ne felejtsük el, öljük meg mindet! Mission Accomplished!

Mission Seven: Brain Dead

A misszió célpontjai:

Egyes számú célpont: Építs egy Soviet Radar Dish-t.
Kettesszámú célpont: Semmisítsd meg a Psychic Dominator-t. (1)
Hármas számú célpont: Öld meg az összes ellenséges egységet.

A pálya leírása:

Helyszín: Antarctica
Kapott egységek: 5 db Engineer
Rendelkezésre álló credit: 20000

Objective One:

Nem tagadom ez volt az a pálya mellyel akár még napokig is eljátszottam volna. Nagyon összetett, és nem éppen könnyű. Kezdetek kezdetén kapunk 5 Engineer-t akiket a következő helyekre kell küldenünk. Tesla Reactor, Construction Yard, Communications Center, és a maradék kettőt pedig a Tech Oil Derrick, (2) és a Machine Shop (3) elfoglalására kérjük fel. Az egyik északon, míg a másik keleten található. Építsük fel a bázisunkat, és a hozzá tartozó védelmet. A játék során folyamatos légi, illetve szárazföldi támadásokra kell számítanunk. Az első számú célunk, a Radar felépítése.

Objective Two:

Menet közben támogatást kapunk keletről. Én itt nem építettem bázist mert állandóan lerohantak és csak a baj volt vele. Így inkább a szovjet bázisnál építettem fel a szövetségesek épületeit, egészen addig, amíg el nem készült a Weather Storm. Így máris két spéci fegyver volt a kezemben (Nuclear Missiles, Weather Storm). Ezek mellett érdemes kifejleszteni a Chronosphere-t. Hisz segítségével át teleportálhatod az egységeidet a túlpartra. Ha készen állnak a speciális fegyverek akkor egyszerre vessük be őket a Psychic Dominator ellen. A pusztítás garantált. Most már csak az egységeitől kell megszabadulni.

Objective Three:

Chronosphere-t alkalmazva jutassunk el egy kisebb csapatot az ellenség szigetére. Most már kezdődhet a vadászat. Alkalmazhatunk légi egységeket is. Annál gyorsabbak és hatékonyabbak leszünk. Kitartás parancsnok, már nincs messze a győzelem. Mission Accomplished!

Röviden ennyi volt a szövetségesek új küldetés csomagja. Persze a történetnek itt még nincs vége. Nézzük hát, hogy mi történik a másik oldalon.

Soviet Missions
Mission One: Time Shift!
A misszió célpontjai:

Egyes számú célpont: Semmisítsd meg az Allied Navy-t és a Grand Cannon-okat. (1)
Kettesszámú célpont: Pusztítsd el a Pill Box-okat a Time Machine körül, és foglald el. (2)
Hármas számú célpont: Foglalj el 4 Power Plant-et. (3)
Négyes számú célpont: Vedd át az irányítást a Szovjet bázis fölött és pusztítsd el a Psychic Dominator-t. (4)

A pálya leírása:

Helyszín: San Francisco, California
Kapott egységek: 2 db Giant Squid, 3 db Typhoon Attack Sub, 3 db Sea Scorpion, 1 db Dreadnought
Rendelkezésre álló credit: 25000

Objective One:

Elsőként fogjuk a két Squid-et és uszítsuk rá őket a Destroyer-ekre. A Sub-okkal pedig lőjük szét a maradékot. A Dreadnought-ot alkalmazva lőjük szét a két Grand Cannon-t. Ez nem lesz egy túl nehéz feladat, mivel két rakéta által fel is robbannak. Ha végeztünk a feladattal, máris rátérhetünk a soron következő célpontra.

Objective Two:

Nem sokkal később miután tejesítettük a kért feladatot, a partra érkezik néhány Transport. A kapott egységekkel kell majd megsemmisíteni a Time Machine körül elhelyezkedő négy darab Pill Box-ot. Ez nem lesz túl nehéz. Induljunk el Boris-al, és szedjük le az utcákon ólálkodó szövetségeseket. Majd közelítsük meg az objektumot. Jelöljük ki az első Pill Box-ot, és máris érkezik a légi támadás, néhány MÍG formájában. Ezek után jelöljük ki a következőt és így tovább, egészen addig amíg oda nem férünk az idő géphez.

Objective Three:

Most már csak életre kell kelteni a szerkezetet. Némi energiát kell szereznünk. Közel egy tucat Engineer-t kapunk. Vigyázat, Yuri is támad, és pont ezért előbb tisztítsuk meg a területet az embereitől. Ha ezzel megvolnánk, máris indulhatnak a mérnökök, hogy elfoglaljanak 4 db Power Plant-et. S a szerkezet működő képes.

Objective Four:

Az első utazás igen csak félre sikerült, hisz az őskorba kerültünk. Ne is hagyjuk el az idő gépet. Kb. 10-15 T-Rex közeledik felénk egyesével. Védekezzünk egészen addig amíg rendbe nem rakják a szerkezetet. Ha sikerült máris repülhetünk a megfelelő időpontba. Gyorsan közelítsük meg a Szovjet bázist, és foglaljuk el. Gyártsunk 10-15 Conscript-et. Ők tökéletesen megfelelnek védekezési szempontból. Fogjuk meg Boris-t, és egy Transport-al szállítsuk át a szigetre. Szedjük le az őrjáratot, majd semmisítsük meg a cél objektumot.

Mission Two: Deja Vu
A misszió célpontjai:

Egyes számú célpont: Pusztítsd el mind három Germán támaszpontot. (1)
Kettesszámú célpont: Semmisítsd meg Einstein laboratóriumát, illetve a Chronosphere-t. (2)

A pálya leírása:

Helyszín: Black Forests, Germany
Kapott egységek: 6 db Flak Truck, 6 db V3 Launcher, 12 db Rhino Heavy Tank
Rendelkezésre álló credit: 10000
Objective One:

A pálya ismerős lehet azok számára akik végigjátszották a Red Alert 2-őt a szövetségesek oldalán, ugyanis a 10. pálya igencsak hasonlított erre. Teendőnket tekintve gyors iramban bombázzuk le a támaszpontokat a V3 Launcher segítségével. Ha a hordókra célzunk, akkor nagy valószínűséggel egy lövésből el tudjuk pusztítani a támaszpontot. Persze ha nem sikerül ne búsuljunk. Másodszorra már semmi esélyük a túlélésre.

Objective Two:

A lényeg viszont csak most következik. Két választásunk van. Az egyik hogy építünk egy bázist és megfelelő mennyiségű egységgel lerohanjuk az ellent. De be kell hogy valljam, ez igencsak időigényes. Koncentráljunk kizárólag a célpontra, és alkalmazzuk a másik variációt, ami nem más mint a nyugati oldalon végigrohanva minden egységünkkel megközelítjük a labort. Menet közben találkozni fogunk néhány Mirage Tankkal. Iktassuk ki őket, még mielőtt szem elől tévesztjük őket. Ha elértük a labort, elsőként a légvédelmét intézzük el, majd bombázzuk le a labort és a Chronosphere-t. Ha végeztünk már hátra is dőlhetünk. Mission Accomplished!

Mission Three: Brain Wash
A misszió célpontjai:

Egyes számú célpont: Robbantsd fel a északon található Psychic Beacon-t. (1)
Kettesszámú célpont: Semmisítsd meg a Psychic Dominator-t. (2)
Hármas számú célpont: Öld meg Yuri teljes seregét.

A pálya leírása:

Helyszín: London, England
Kapott egységek: 2 db Flak Truck, 3db Rhino Heavy Tank, 6 db Conscript, 1 db Amphibious Transport, 2 db Engineer, 1 db Boris, 1 db Terror Drone
Rendelkezésre álló credit: 2500
Objective One:

Még mielőtt nekiesnénk lőjük szét a Globe színház omladozó falait, és itt találunk 1500 creditet. Most már elkezdhetjük. Kisebb támadásokra számítani lehet majd, de ezeket könnyen kivédhetjük. A nyugati oldalon találunk egy Grinder-t, mondhatni teljesen védtelenül. 3 Rhino épp megfelel az elpusztításához. Ha ezzel megvolnánk máris indulhatunk Boris barátunkkal a híd túloldalára. Jelöljük meg a MIG-ek számára a Psychic Beacon-t. Előfordulhat hogy elsőre nem sikerül, de legyünk türelmesek. Néhány próbálkozás után megsemmisül. Vagy jelöljünk meg néhány légvédelmi tornyot célpontnak, és máris biztosabb a hatás. Ha sikerrel jártunk megkapjuk a szövetségesek bázisát, Tanya-val együtt!

Objective Two:

Ezen a pályán leginkább a gyalogos egységek kapnak szerepet. Legfőképp Tanya, és Boris. Menjünk velük a vízbe és az észak-nyugati sarokban lévő kikötőnél, hatoljunk be Yuri bázisára. Mivel Boris nem tud úszni, használjuk a Transport-ot. Itt igen gyenge a védelem, és mi, pont ezt használjuk ki. Szedjük le az itt őrjáratozó katonákat, majd robbantsuk fel a Bio reaktorokat. Ha mindent jól teszünk, akkor megbénítjuk a védelmi pajzsát. Most már jöhetnek a páncélosok is.  Tanya-val robbantsuk fel a Dominator körüli védelmet majd magát a célpontot is.

Objective Three:

Feladatunk nem más, mint vadászni a pályán kóborló ellenséges egységekre. Boris, és Tanya segítségével gyorsan elintézhetjük a megmaradt túlélőket. Mission Accomplished!

Mission Four: Romanov on the Run
A misszió célpontjai:

Egyes számú célpont: Keresd meg Romanovot és vidd biztos helyre. (1)
Kettesszámú célpont: Tisztítsd meg a repteret az ellenséges egységektől. (2)
Hármas számú célpont: Vidd Romanovot a reptérre, mikor már biztonságos eme terület. (2)

A pálya leírása:

Helyszín: Morocco
Kapott egységek: 4 db Rhino Heavy Tank, 8 db Conscript
Rendelkezésre álló credit: 12000
Objective One:

Ennél a küldetésnél egy igen nagy csapatra lesz szükségünk. Építsük ki a bázisunkat úgy hogy igen nagy figyelmet szenteljünk a védelemnek. Alkalmazzunk Tesla Coil-t, egy kis Tesla Trooper-rel megspékelve. Ezzel a módszerrel megerősíthetjük a védelmünket.  Készítsünk 8-10 V3 Launcher-t, továbbá Apoc. és Tesla Tankot. Ha megvagyunk, indulhat a támadás. Romanov egy nyugaton elhelyezkedő épületben található. Körülötte elég sok gyalogos egység őrködik, nehogy a közelébe tudjunk férkőzni. Ekkor jön a képbe a Tesla Tank. A gyalogságot, és az ellenséges épületeket egy pillanat alatt megsemmisíti. Ha pedig megtámadna bennünket egy-két páncélos, akkor az Apocalypse könnyedén átküldi őket az örök vadászmezőkre. Miután elintéztünk mindenkit, keressük meg Romanovot, és kísérjük el a bázisunkra. Itt biztonságban lesz.

Objective Two:

Ez a feladat már keményebb lesz. Alkalmazzunk Demolation Truck-ot. Yuri nem tudja az uralma alá hajtani ezeket a járműveket. Támogassuk őket a híd végéig páncélos egységeinkkel, majd közelítsük meg a külső védelmi vonalat. A pusztítás magért beszél, de hogy még fokozzuk a dolgot vessük be a V3 Launcher-t is. Ezzel a módszerrel a földbe tiporjuk az ellent. A fennmaradó épületeket, és egységeket páncélosaink könnyedén elintézik.

Objective Three:

Ha a terep tiszta már akkor hozhatjuk is Romanovot. Miután megérkezett a reptérre egy helikopter száll le és szállítja el Romanovot. Mission Accomplished!

Mission Five: Escape Velocity
A misszió célpontjai:

Egyes számú célpont: Köss ki a parton és építsd fel a bázisod. (1)
Kettesszámú célpont: Keresd meg, és pusztítsd el a Yuri’s Submarine Pen-t. (2)
Hármas számú célpont: Likvidáld az ellenséges egységeket.

A pálya leírása:

Helyszín: Pacific Ocean
Kapott egységek: 3 db Giant Squid, 5 db Sea Scorpion, 4 db Typhoon Attack Sub, 3 db Dreadnought, 12 db Conscript, 3 db Flak Truck, 2 db Rhino Heavy Tank, 1 db Soviet Construction Vehicle
Rendelkezésre álló credit: 15000
Objective One:

A feladat nem túl nehéz, válasszuk ki a dél-keleti partot magunknak. Küldjük előre a tengeralattjárókat, mert némi ellenállással fogunk errefelé találkozni. Közel fél tucat ellenséges vízi ördög cirkál eme vizekben. Érdemes tehát óvatosnak lenni. Miután partra szálltunk, kezdjünk el építkezni, és foglaljuk el az Oil Derrick-et. A védelmünk leginkább Tesla Coil-ból és Battle Bunker-ekből álljon majd. Most pedig kezdjünk el mihamarabb egy nagyobb vízi csapatot előállítani. Leginkább tengeralattjárókból.

Objective Two:

Ami most következik, azt nem tesszük zsebre. Minimum 15-20 db tengeralattjáróra lesz szükségünk ahhoz, hogy bejussunk a megjelölt célpontig. Igazán csak a célpont közelében válik veszélyessé a feladat, mert igen sokan várnak majd itt ránk. Közel 10 Sub vár majd ránk, és igen jól taktikáznak. Nem árt ha felkészülünk arra az eshetőségre is hogy nem tudjuk elpusztítani az épületet az első hullámban, már ezért is érdemes folyamatos utánpótlást készíteni. Légi támadásról ne is álmodjunk. Olyan erős védelme van Yuri bázisának, hogy a célpont közelébe se érnénk el.

Objective Three:

Éppen hogy csak neki esnék felmorzsolni szárazföldi egységeimmel a bázist, egy rakétát látok kiemelkedni egy számomra ismeretlen épület gyomrából. Amint látom egy keveset várnom kell, hogy kielégítsem agresszív hajlamaimat. Mission Accomplished!

Mission Six: To the Moon
A misszió célpontjai:

Egyes számú célpont: Keress egy olyan helyet, ahol kitudod építeni a bázisodat.
Kettesszámú célpont: Keresd meg és pusztítsd el a Yuri’s Lunar Command Center-t. (1)
Hármas számú célpont: Semmisítsd meg a bázisok fennmaradó részét. (2)

A pálya leírása:

Helyszín: The Moon
Kapott egységek: 5 db Cosmonaut, 3 db Rhino Heavy Tank, 1 db Soviet Construction Vehicle
Rendelkezésre álló credit: 85000

Objective One:

Első ránézésre könnyűnek tűnik a feladat, pedig messze nem az. A felszín nem éppen egyenletes, ezért kissé nehéz megfelelő helyet találni a bázisunk számára. Amint megtaláltuk a megfelelő helyet, mely voltaképp nincs is oly messze a kiindulási ponttól, készítsük el a védelmet. Most kizárólag nem épületekre gondolok, hanem egységekre. Továbbá felhívnám a figyelmet arra, hogy ezen a pályán nincs pénzszerzési lehetőség. Tehát kénytelenek vagyunk abból gazdálkodni, amit kaptunk.

Objective Two & Three:

Először is hozzunk létre egy nagyobb hadsereget. Kb. 50 db Cosmonaut, és 30 db Tesla Tank megteszi. Ne rohanjuk le egyből az északi bázist, hanem először a keletit, majd a nyugatit intézzük el. Nem fog túl nagy gondot jelenteni, védelmi szempontból sem, mivel ilyen téren eléggé silányan állnak, szerencsénkre. És mindemellett miután elintéztük őket, pénz jutalomban részesülünk. A keletinél 5000, a nyugatinál 2000 creditet kapunk. Most már jöhet az északi bázis. Kövessük a következő stratégiát. A nyugati oldalnál hatoljunk be, mert itt ritkábban helyezkednek el a védelmi ágyuk. Ha bejutottunk gyorsan taroljuk le a Bio Reaktorokat. Ha leállt a védelem, mi még ne álljuk le. Romboljuk le a Construction Yard-ot. Mert így nem tudja pótolni az elvesztett épületeket. Most már ráérősen, kedvünkre végezhetjük ki az ellent. Mission Accomplished!

Mission Seven: Head Games
A misszió célpontjai:

Egyes számú célpont: Semmisítsd meg a Yuri’s Fortress-t. (1)

A pálya leírása:

Helyszín: Transylvania
Kapott egységek: 2 db Rhino Battle Tank, 2 db Flak Truck, 2 db Flak Trooper, 2 db Attack Dog, 4 db Conscript, 2 db Tesla Tank, 2 db Tesla Trooper
Rendelkezésre álló credit: 10000

Objective One:

Elérkezett az utolsó küldetés. Yuri a szövetségesek és szovjet barátaink bázisát uralma alatt tartja. Feladatunk első sorban az ő felszabadításuk, mert különben szinte lehetetlenné válik a célpont megsemmisítése. Bázisunkat nagyon gyorsan kell kiépítenünk, de még ennél is gyorsabban kell megfelelő védelmet biztosítani. Először Battle Bunker-t használjunk, majd ha anyagilag már megtehetjük építsünk Tesla Coli-t, és segítsünk rá egy-két Tesla Trooper-rel. A támadások folyamatosak lesznek, és némelyik eléggé agresszív. Folyamatosan figyeljük épületeink állapotát, és ne sajnáljuk a pénzt a javításukra. Ha megtörik a védelem annak súlyos következményei lehetnek. Fejlesszük bázisunkat arra a szintre, hogy alkalmazni tudjunk nukleáris támadást. Innen már nincs túl nehéz dolgunk. Robbantsuk fel a két Psychic Beacon-t, (2-3) amelyek fogva tartják barátaink tudatát. Amint felszabadítottuk őket, máris átvehetjük felettük az irányítást. Most már nincs sok vissza a győzelemhez. A Fortress-t viszont nukleáris támadással nem tudjuk megsemmisíteni. Építsünk 8-10 Kirov Airship-et, és bombázzuk le a célpontot. Néhányan biztosan odavesznek majd, mert igen lassan tudunk csak előrehaladni. De a siker garantált. Persze lehetőleg ne szemből, hanem keleti vagy nyugati irányból támadjunk. A választás tetszésszerű Így kisebb veszteségekkel térhetünk vissza a csatamezőről. Mission Accomplished!

Ennyit a küldetésekről. Remélem már ezzel is segíthettem számotokra. Most pedig következzék az új épületek és egységek bemutatása.

Következzenek az új szovjet egységek:

Siege Chooper:
Ára: 1400 credit
Kirov mellett egy új légi egységet köszönthetünk az ő személyében. Funkcióját tekintve két feladatra alkalmas. Az első a felderítés, és gyalogos egységek likvidálására. Míg a másik az épületek lerombolása. Ez akkor lehetséges, ha alkalmazzuk másodlagos tulajdonságát a helikopternek. Ekkor átalakul egy hatalmas ágyúvá. Gyengéje nem más mint a páncélzata. Lehetőleg nagyobb csoportban alkalmazzuk.

Boris:
Ára: 1000 credit
A szovjetek nemzeti hősét alakítja. A gyalogosokat tömegesen képes íratni, továbbá az épületeket MIG-ek segítségével rombolja le. Sajnálatos módon nem tud a vízben úszni.

Spy Plane:
Ára: teljesen ingyenes
A radar megépítésének következtében lesz alkalmunk alkalmazni. Nagy területek felderítésére alkalmas, csak kár hogy gyenge páncélzattal rendelkezik.

Új szovjet épületek:

Battle Bunker:
Ára: 500 credit
Tökéletes védelmi eszköz. Igen gyakran alkalmaztam a védelem felépítése közben. Minden szárazföldi egység ellen tökéletesen lehet használni. Legyen tank vagy gyalogos, egyre megy. Légi egységek ellen viszont alkalmatlan.

Industrial Plant:
Ára: 2000 credit
Miután megépítettük a felgyorsul a gépi egységek gyártása, illetve 25%-al olcsóbban készíthetjük őket.

A szovjetekkel végeztünk, lássuk, a szövetségesek mit tudnak felmutatni.

Guardian G.I.
Ára: 400 credit
Ez az egység végre frankó védelmet nyújt a tankok ellen. Alkalmazzuk őket egy Battle Fortress-ben, és máris kész a tökéletes gyilkoló gép. Továbbá használhatjuk őket légvédelmi célokra is. Ne feledjük, ennek az egységnek is van másodlagos funkciója.

Robot Tank
Ára: 600 credit
Alkalmazása némi tanulást kíván, mert kis tűzerővel, és kis páncélzattal rendelkezik. Mégis remek kis egység, hisz Yuri nem tudja átvenni fölötte az uralmat, és vízen is áttud hatolni.

Battle Fortress
Ára: 2000 credit
Kellemes kis darab. Rengeteg kombinációt tudunk alkalmazni vele. Pakoljunk bel 5 gyalogos egységet, és máris elpusztíthatatlan egységgé válik. Persze nem egy magában. Ha arra kerülne a sor hogy kezünkbe vesszük, akkor lehetőleg 4-5 db-ot használjunk egyszerre. A legnagyobb erénye viszont most következik. Nem csak a gyalogság eltiprására alkalmazható, hanem a páncélos egységeket is képes „elgázolni”. Rettenete pusztítást tudunk velük végrehajtani.

Robot Control Center
Ára: 600 credit
A szövetségesek mindössze egy új épülettel gyarapodtak. Felépítése után tudjuk gyártani a Robot Tank-ot. Vigyázzunk rá mert ha megsemmisül akkor azonnal leállnak robot egységeink.

Most pedig következzék az ellenségünk bemutatása. Azaz, Yuri egységei és épületei.

Initate
Ára: 200 credit
Ő nem más, mint a már jól megszokott gyalogos egység. Igen erős, főleg nagyobb csapatokban érdemes alkalmazni.

Brute
Ára: 500 credit
Már a látvány is magért beszél. Ez a lény annyira brutális hogy szinte semmisem tudja megállítani. Persze ő rá is vonatkozik az a jó tanács hogy csak nagyobb csaptokban érdemes felhasználni. Gyengéje a sebességében rejlik.

Yuri Clone
Ára: 800 credit
Kegyetlen ellensége a szovjeteknek, és a szövetségeseknek. Képes át venni az irányítást az ellenség egységei fölött. Egyszerre csak egyen.

Virus
Ára: 700 credit
Egyenértékű a Sniper-rel. Viszont mérgezett lövedékével kizárólag gyalogos egységek ellen érdemes használni. Alkalmazása után az ellenség felrobban, és mérgező gázfelhőt ereszt ki magából, mely egyaránt káros épületekre és a gyalogságra.

Yuri Prime
Ára: 1500 credit
Na ő nem holmi másolat. Ő az igazi Yuri. Kegyetlen egy személyiség. Képes épületeket elfoglalni, és vízen járni.

Slave Miner
Ára: 1500 credit
Az Ore mezők mentén átalakul, és kiengedi rabszolgáit, melyek serényen kezdik gyűjtögetni a nyersanyagot. Megsemmisítése után a rabszolgák az ellenség oldalára állnak át.

Amphibious Transport
Ára: 900 credit
Kizárólag csapat szállításra alkalmas, másra nem. Vízen is alkalmazható.

Boomer
Ára: 2000 credit
Yuri egyetlen vízi egysége. Gondolom ezen sokan elmosolyodnak, pedig nem kéne. Könyörtelen fegyver. Egyaránt alkalmazható vízi és szárazföldi célpontok likvidálására.

MCV
Ára: 3000 credit
Ezt az egységet már mindenki ismeri. Mobil Construstion Yard.

Gatling Tank
Ára: 600 credit
Gépágyúi leginkább gyalogosok ellen hatásos. Páncélzata igencsak gyengécske. Viszont erénye nem más, mit hogy folyamatos célpontnál egyre gyorsabban kezd el tüzelni. Ilyen esetben már hatásos fegyvernek mondható, szinte minden ellen.

Lasher Light Tank
Ára: 750 credit
Egyetlen erénye a gyorsasága, viszont könnyen levadászható. Ha őket alkalmazzuk akkor érdemes 6-8 fős csapatokat alkalmazni.

Magnetron
Ára: 1000 credit
Eléggé érdekes egység. Segítségével az ellenség egységeit a levegőbe emelhetjük, és magunkhoz vonszolhatjuk. Egymagában nem érdemes használni. Minden képen használjunk mellette néhány ütőképes egységet.

Master Mind
Ára: 1750 credit
Iszonyatos egység. Egyszerre 3 egység fölött képes egészséges körülmények között átvenni az irányítást. Ha ezt a számot túllépjük, akkor a szerkezet megsemmisül.

Chaos Drone
Ára: 800 credit
Ez az egység nem jó másra, csak és kizárólag hogy fejetlenséget okozzanak az ellen soriban. Hatására az ellenség megzavarodik, és össze vissza kezd lövöldözni. Persze leginkább saját egységeinket.

Floating Disc
Ára: 1750 credit
Pajzsát tekintve nem tartozik a túl erős egységek közé. De sokoldalúsága kárpótol bennünket. Képes légi egységeket célba venni, továbbá pénzt lopni az ellenség refinery-jéből. És ez még nem minden. Alkalmas az áram kikapcsolására is.

Jöhetnek az épületek.

Gattlin Cannon
Ára: 1000 credit
Kis hatótávolsága ellenér jó kis védelmi ágyú. Alkalmas légi és szárazföldi egységek ellen.

Yuri’s Barracks
Ára: 500 credit
A gyalogság képzésére használható épület.

Cloning Vats
Ára: 2500 credit
Egységeink klonozására alkalmas. Egyszerre csak egy építhető belőle.

Citadel Walls
Ára: 100 credit
Gondolom, ezt nem kell bemutatni. Röviden, védelmi falakat húzhatunk vele bázisunk köré.

Tank Bunker
Ára: 300 credit
Tankjainkat tudjuk vele levédeni. Ha ezzel megvolnánk máris tökéletes védelmet hoztunk létre. Csak kemény munka árán lehet megsemmisíteni.

Yuri’s War Factory
Ára: 2000 credit
Gépi egységek gyártására fogjuk használni.

Yuri’s Sub Pen
Ára: 1000 credit
A Boomer és Transport készítésére alkalmas. Rendkívüli pajzzsal rendelkezik.

Yuri’ Battle Lab
Ára: 2000
Ha a komolyabb fejlesztési technikákat szeretnénk elérni, akkor erre az épületre lesz szükségünk.

Psychic Dominator
Ára: 5000 credit
Tipikus spéci fegyver. Egyaránt pusztít, és veszi át az irányítást a robbanás közelében elhelyezkedő egységek fölött.

Genetic Mutator
Ára: 2500 credit
Íme, a következő spéci cucc. Gyalogos egységek ellen kiváló. A célpontok Brute-tá alakulnak.

Psychic Tower
Ára: 1500 credit
Ez a torony remek kis védelmet ad bázisunk számára. A közelébe merészkedő egységeket átállítja. Egyszerre maximum hármat.

Psychic Radar
Ára: 1000 credit
Feladta teljesen megegyezik a többi radaréval.

Grinder
Ára: 600 credit
Emberinket képes bepréselni, és ezúton némi jövedelemhez juthatunk. Elég érdekes. Városi pályákon igencsak hasznos.

Bio Reactor
Ára: 600 credit
A bázis energiájának ellátásában vállalnak szerepet. Néhány emberrel megtudjuk növelni teljesítményüket.

A végére pedig mi is kerülhetne, nem más, mint néhány jó tanács a játékhoz.

1. Az elsők között említeném a gyalogságot. Sose alkalmazzuk őket egyszemélyes kommandó szerepében. Minden esetben nagyobb csapatokat használjunk. Ez alatt minimum 5-10 főt értek. Továbbá felhívnám a figyelmeteket a másodlagos funkcióra. Igazán ekkor válnak hatásossá.
2. Minden pályánál, legyen az campaign, vagy skirmish, teljesen mindegy. Nagy figyelmet kell szentelnünk a védelemre. Erre ne sajnáljuk a pénzt, mert súlyos következményei lehetnek annak, ha esetleg zsugoriak vagyunk magunkkal szemben. Sokszor ezen múlik egy-egy küldetés végkimenetele.
3. A következő jó tanács igen rövid lesz. Mentsünk minél gyakrabban. Elég kellemetlen tud lenni, ha egy rosszul sikerült támadás, vagy védekezés miatt elölről kell kezdenünk a küldetést.
4. Folyamatos figyelmet követelnek épületeink. Amint megsérülnek, azonnal javítassuk meg őket, mert előfordulhat, hogy megfeledkezünk róluk, és a következmény ebben az esetben is igen kellemtelen tud lenni. Gondoljunk bele, ha építeni szeretnénk néhány egységet, és menet közben felrobban a sérült épület. Hát, rossz belegondolni.
5. A bázis kiépítése közben gyártsunk néhány harvestert, mert ez által nagyobb mennyiséget szüretelnek a srácok, és nekünk is több pénzünk lesz.
6. Nagyon figyeljünk arra, hogy kizárólag ne egyetlen egy típusú egységet alkalmazzunk. Nem éri meg csak egyre specializálódni, mert minden egységnek meg vannak az előnyei és hátrányai, de egyik sem hatásos mindenre.
7. Egyszerre ne használjunk túl nagy csapatokat, mert annak csak egy nagy zűrzavar lesz a vége. Képtelenség hatásosan használni őket ilyenkor. Főleg szűk helyeken.
8. A felderítésnek is igen nagy szerepe van. Érdemes a bázisunk körül egy nagyobb területet átfésülni, mert így legalább nem érnek váratlanul az ellenség támadásai.
9. Mindig legyen a tarsolyunkban utánpótlás. Sose küldjük minden egységünket a „frontra”. Mártsak védelmi szempontból sem.
10. A következő két épületre nagyon vigyázzunk. Energia „tornyok”, illetve a Construction Yard-ra. Ezek elvesztése sokszor olyan helyzetet tud előteremteni, hogy szinte biztosan elveszítjük a csatát.
11. Az utolsó jó tanács. Borisra és Tanyara nagyon vigyázzunk. Speciális tulajdonságaik miatt igen fontos szerephez juthatnak egy-egy missziónál. Ha nagyon megsérülnének, inkább vonuljunk vissza, és várjuk meg, míg felgyógyulnak.

Hát ennyire futotta. De azért remélem elegendő segítséget nyújthattam. Továbbá felhívnám a figyelmét minden játékosnak, hogy a végigjátszások nem azt jelentik, hogy kizárólag ezen úton-módon lehet megnyerni a csatákat. Próbálkozzatok bátran, hisz nincs is annál jobb érzés, mikor találunk egy újabb megoldást. Sok sikert! 

Deatres