Ez a Command & Conquer világán játszódó FPS nem véletlenül váltott ki akkoriban kettős érzelmeket. De úgy tűnik, mégis sikerült venniük az akadályt, és remekül vizsgázott a Westwood ezen a téren is. Noha a külföldi lapok egynémelyike lehúzta a gamet, de azt mindenkinek el kell ismerni, hogy a hangulata nagyon ott van a Renegade-nek. Igaz ezt csak azok érezhetik át igazán, akik játszottak annak idején a Command & Conquerrel. Habár azt észreveszi az avatott szem, hogy van még mit a Westwood-nak ebben a stílusban tanulnia. Az ilyen 30 fegyvert egyszerre hordozó szereplőkről, mindig a Doom főszereplőjéről készült kép jut eszembe. Érdekes ez a sok fegyver, csak éppen felesleges. Úgyis minden játékos csak a kedvenceit fogja használni. A járművek használata – még a kicsit furcsa irányítás ellenére is – nagyon jó ötlet, és plusz feelinget ad. Egy-két hosszabb küldetés közben azért eszembe jutott, hogy ugye én most egy katona vagyok (még ha elit is) a Command & Conquerből (a stratégiai játékból), és egyedül legyőzök nemt’om hány tankot, és felrobbantok egy csomó épületet. Jól jött volna annak idején egy ilyen egyszemélyes hadsereg .
Mission 1: A skorpió vadászok
Vegyük fel mögülünk a lőszert, majd kövessük az utat. Csatlakozzunk a csapatunkhoz, és intézzük el a szirteken lévő Nod katonákat. Miután mindenkivel végeztünk, egy mérnök megjavítja a medium tankot, míg egy másik felrobbantja az utat elálló sziklákat. Induljunk el az úton, és lőjük szét a Nod harvestert, valamint a további Nod katonákat. Kövessük tovább az utat, mire megtaláljuk a bázist. Lőjük szét elsőként a tankokat, aztán a légvédelmet, majd a fegyverállásokat. Ezután már csak meg kell várnunk az áldásos ion-sugárt az égből.
Mission 2: Mentés és megtorlás
Vegyük fel a data linket a partról és másszunk fel a létrán. Ne csatlakozunk még a katonákhoz, hanem előbb menjünk el jobbra a nagy épület mögé, vegyük fel a C4-et és robbantsuk fel a teherautót. Vegyük fel a cuccokat, majd kövessük az utat, és intézzük el a maradék Nod katonát. Mielőtt elindulnánk az ösvényen, robbantsuk fel még a két teherautót, és másszunk fel a baloldali épületre a létrán, ahol vegyük fel a mesterlövészpuskát. Most már elindulhatunk az ösvényen, és hagyjuk, hogy a két katona megtisztítsa nekünk az utat. Menjünk be a kis épületbe, ahol találkozva a Gdi parancsnokkal, kapunk tőle egy ion beacon prototípust. Menjünk be a kis bányába és gyorsan vegyük fel a data linket. Folytassuk utunkat, és várjuk meg, amíg lebombázzák a tankokat. Másszunk fel az őrtoronyba, és intézzük el a Nod tisztet. Induljunk tovább, és balra a lövegtornyoknál intézzük el a katonákat és a mérnököt, majd C4-el robbantsuk fel a tornyokat. Ezután kapunk egy medium tankot, amibe beszállva kövessük az utat. A házban elintézve a katonákat, szabadítsuk ki a túszokat. A tankkal menjünk keresztül az alagúton és lőjük szét a lőállásokat, és minden más ellenséget. Ha már nincs senki, szálljunk ki a tankból, és keljünk át a hídon, ahol vegyük fel a belépő kártyát. Jobbra a vízesés mögött menjünk be az alagútba. Tisztítsuk meg a terepet a visceoriodoktól, majd menjünk vissza, és a hídtól balra induljunk tovább. Tisztítsuk meg a templom környékét, és magát a templomot is a Nod katonáktól. A tetőn találunk mesterlövészpuskát. Induljunk tovább az úton, miközben a Nod harvestert elintézhetjük lángszóróval vagy C4-el. Az utolsó őrtoronyba menjünk fel, majd menjünk le a Hand of Nod-hoz, és C4-el robbantsuk fel a légvédelmi ágyút. Menjünk be az épületbe elölről a nagy kapun, egyenesen tovább, majd jobbra vagy balra, menjünk le a rámpán, és keressük meg az irányítópultot, amit robbantsunk fel. Menjünk ki, és kövessük az utat a kommunikációs épületig. Menjünk be, és mielőtt felrobbantanánk az irányítópultot, szedjük le az adatokat a központi számítógépről, ami ugyanabban a teremben van. Menjünk ki, robbantsuk fel a légvédelmi állást, majd nyissuk ki a kaput.
Mission 3: Páncélos támadás
Vegyük fel a fegyvereket, és szálljunk be a Humm-Vee-ba. Kövessük az utat, és tisztítsuk meg a torony környékét a Nod katonáktól. Lőjük le a helikoptert, majd lőjük szét a leszállópályát, ha a tank nem tette volna még meg. Menjünk be a toronyba, majd szálljunk vissza a Humm-Vee-ba. Hajtsunk keresztül az alagúton, és a végénél szálljunk ki, majd menjünk be a balra lévő házba. Keljünk át a hídon, és tisztítsuk meg a terepet a Nod katonáktól. Ha végeztünk, menjünk be a két házba, és szálljunk vissza a járműbe (Humm-Vee vagy Nod buggy). Induljunk tovább az úton, és a mamut tankot elérve szálljunk át abba. Intézzünk el mindenkit, és menjünk be a házba. Induljunk tovább az úton, vagy a mamut tankkal, vagy az egyéb járművünkkel. Az alagút végénél szálljunk ki, és jobbra a két torony tetején lévő rakétást lőjük le a mesterlövészpuskával. Ezután a tankot, a teherautókat és a légvédelmi állást lőjük szét vagy a mamut tankkal, vagy a lőállásokkal. Induljunk tovább, és a tornyoknál forduljunk balra. Szálljunk be a tankba, és a nagy ház környékén intézzünk el minden Nod katonát (mögötte is). Ha nincs több, akkor menjünk az ajtóhoz, majd szálljunk be valamelyik tankba (Nod Light Tank vagy Medium Tank). Követve az utat lőjük szét a légvédelmi állást, és induljunk tovább balra. Átkelve a hidakon, álljunk meg, és jobbra a hídon szedjük le a rakétást a mesterlövészpuskával. A tankkal induljunk tovább, lőjük szét balra a légvédelmi ágyút, majd átkelve a hídon a másikat is (közben mindent lőjünk szét). Szálljunk be a medium tankba, és induljunk el a gáton. Az obeliszket a tank segítségével már most hatástalaníthatjuk, hisz míg odaérünk hozzá, csak egyszer tud meglőni, így lemenve a liftekkel felrobbanthatjuk az irányítópultot. Aki nem akar kockáztatni, az balra az első ajtónál menjen be, és le a lifttel. Középen keressük meg az irányítópultot, és robbantsuk fel. Menjünk tovább, le a lifttel, át az alagúton, míg csak fel nem tudunk jutni egy lifttel. Jobbra a létrán másszunk fel a tetőre, várjuk meg a liftet, menjünk le, és robbantsuk fel az irányítópultot. Irány vissza az obeliszkhez, és menjünk be a nagy kapun. Mikor elérjük a fa padlót, menjünk balra. A nagy barlangban lőjük szét a három tiberium gépet, de közben ügyeljünk a középen alászálló helikopterre. Induljunk tovább jobbra, kövessük az alagutat, mire eljutunk a Hand of Nod-hoz. Bent menjünk le a lifttel, majd kétszer fel a másik két lifttel a tetőre. Itt megszerezhetjük a zöld belépő kártyát. A videó után menjünk le, és robbantsuk fel az irányítópultot. Menjünk ki az épületből, és küzdjünk meg Mendoza-val. Miután elmenekült, menjünk az irányítótoronyba, és robbantsuk fel a pultot. A két tiberium siló közé helyezzük el az ion beacont, és menjünk távolabb. Ha felrobbant, szálljunk fel a repülőgépre hátul.
Mission 4: A terv megtörés
Menjünk fel a partról az ágyúhoz, közben likvidáljunk minden Nod katonát, és robbantsuk fel az ágyút (kicsit partraszállás feeling). Ezután vegyük fel a partra ledobott csomagot, és induljunk meg az ösvényen. A tiberiumgőzön minél hamarabb rohanjunk át, és a roncsból vegyük fel az adat-diszket. Továbbmenve a parton robbantsuk fel a két légvédelmi állást és a két ágyút (ezeket nem muszáj), majd vegyük fel a ledobott ellátmányt. Ezután két úton mehetünk tovább, az egyik ha kilőjük a palánkot a bányánál, és ott megyünk fel. Míg a másik tovább a parton. Ajánlatos ezt választani, kevésbé ártalmas az egészségre. Ha a parton megyünk, rakétával intézzük el az ágyút, majd menjünk be a vízesés mögé a cuccokért. Elsőként a nagy ágyút robbantsuk fel, és csak aztán a két légvédelmi ágyút (fordított esetben nem könyvelik el bonusz missionnek a végén). A folyó melletti úton menjünk tovább, majd a lifttel fel. A kommunikációs épület központi számítógépének terméhez zöld belépőkártya kell, így menjünk a finomítóba. Lent az egyik tisztnél megtaláljuk a kártyát (ha nincs nála, akkor másik tisztnél kell keresni ). Menjünk a kommunikációs központba, és hackeljük meg a számítógépet. Az itteni tisztnél megtaláljuk a sárga belépőkártyát, így már fel is robbanthatjuk a központot, a finomítót, és az erőművet is (sok plusz munka, pfű). Ezután rakétavetővel lőjük le Sakura helikopterét. Miután lezuhant, távozzunk a bázisról az északi kapun, és menjünk a dokkhoz.
Mission 5: Potyautas
Menjünk le a rámpán, és be az ajtón. Szabotáljuk a torpedókat, és menjünk tovább. A gépházba érve menjünk le egy szintet, és lőjük szét a négy irányítópultot. Menjünk fel a terem végében lévő lifttel, majd tovább a balra lévő ajtón, és fel a hajó fedélzetére. Itt a konyhában a tisztnél megtaláljuk a zöld belépőkártyát. Menjünk le a lépcsőn, és szabadítsuk ki a rabokat. Menjünk fel a „zöld” ajtóhoz, majd egészen fel a hídig, ahol az első tisztet intézzük el. Nála megtaláljuk a sárga belépőkártyát. Menjünk vissza a tengeralattjáróhoz, ahol ezt a küldetést kezdtük. Menjünk tovább a „sárga” ajtón, a nagy teremben le, és az északi ajtón tovább. Szabotáljuk a két torpedótartót. Menjünk fel a lépcsőkön a konyhán keresztül a fedélzetre, és lőjük le a helikoptert. Be az ajtón, és addig menjünk felfelé, amíg meg nem találjuk a kapitányt. Miután végeztünk vele, vegyük fel a vörös belépőkártyát, majd menjünk vissza a fedélzetre. Keressük meg a vörös ajtót, és menjünk vissza a tengeralattjáróhoz, ahol találkozzunk a rabokkal.
Mission 6: Halálos találkozó
A második beugrónál menjünk balra, majd forduljunk jobbra, intézzük el a tankot, és a sarokban robbantsuk fel a szeméthalmot, mivel mögötte találjuk Hotwire-t. Vegyük fel a cuccokat, és az úton a barikádhoz érve használjuk a rakétavetőt a lángszórós tank ellen. A város terére érve meg kell védenünk azt az ejtőernyős Nod katonáktól. Ha végeztünk, menjünk a középen lévő bunkerba, ahol Gunner-el találkozunk. Menjünk be az épületbe, fel a lépcsőn. Egy hosszú út után találunk balra egy házat, ahol találkozunk egy fickóval, akit kövessünk, és védjünk meg. Ő elvisz minket az ellenállók egy kisebb bázisára, ahol ismét kövessük a másik fickót. Kiérve a házból a fal tetején újra találkozunk Mendozával. A helikopter mellől vegyük fel cuccokat, majd továbbindulva forduljunk meg, mivel szemből és a hátunk mögül is megtámadnak. Ha elintéztük őket, akkor induljunk tovább, és balra a házba menjünk fel. A távcsövessel lőjük le az obeliszknél lévő mérnökökre (ügyeljünk lent a rakétavetősökre, és a helikopterre), akik egymás után próbálnak elmenekülni. Ha végeztünk, kint szálljunk be tankba, és egy kicsit előrébb jobbra a házba menjünk be. Beszéljünk a fickóval, akitől kapunk egy fegyvert, majd rövid időn belül a fetrengő mutáns átalakul visceoriddá. Végezzünk vele és a néhány Nod katonával. Szálljunk vissza a tankba, és induljunk tovább. Ha elértük a kis tere a kunyhóval, ügyeljünk a tetőn lévő orvlövészre. Továbbindulva lőjünk szét mindent, ami mozog, majd elérve a nagy házat, menjünk fel az emeletre. Itt találkozunk Deadeye-al, akit kövessük. A sarkon szálljunk be a lángszórós tankba, és induljunk tovább, miközben mindent fújjunk le a tüzes áldással. A sérült Buggy-nál jobbra fent az ablakban ismét találkozunk Mendozával. Induljunk tovább a tankkal (ha még van), és elérve a katedrálist, először induljunk tovább a bal oldalánál egyenesen. Balra az egyik ház emeletén megtaláljuk Babushka-t, akit szabadítsunk ki a Nod katonák karmai közül. Irány vissza a katedrálisba, és az emeleten beszéljünk Patch-el. Ezután nincs más dolgunk, mint kimenni, és lelőni minden Fekete Kezes katonát.
Mission 7: A Fekete Kéz szorítása
Elérve a bázist menjünk be a jobb sarokban lévő ajtón, és forduljunk jobbra. Menjünk be az ajtón, majd le a lépcsőn, és robbantsuk fel az irányítópultot. Vissza át a labirintuson, és be a kúriába. Menjünk fel a lépcsőn, és forduljunk jobbra, ahol menjünk be az ajtón. A könyvtárban középen lőjük meg a könyveket, míg ki nem nyílik a titkos fegyverraktár. Menjünk ki, majd jobbra kétszer, egyenesen, és fel a lépcsőn a számítógépterembe. Hackeljük meg a számítógépet, majd pedig vegyük fel a vörös belépőkártyát. Menjünk le a pincébe (egy szinttel lejjebb, ugyanazon a helyen van a lejárat, mint itt a lépcső), és a második cellában beszéljünk a rabbal. Induljunk tovább, míg meg nem találjuk az elrabolt kutatókat. A videó után Sydney-t el kell kísérnünk a helikopter-leszállópályához, ami igen egyszerű, mivel másfelé minden út le van „zárva”. Kiérve szerencsére utoljára, meg kell küzdenünk Mendozával. Rögtön ugorjunk félre a rúgása elől, majd használjuk a lézerpuskát, ha van még hozzá lőszerünk. Ha Mendoza odarohan Sydney-hez, mi is menjünk oda, hogy befejezzük a küldetést.
Mission 8: Az elnyomás obeliszkje
Emlékszünk a 6. pályára? Most ugyanaz, csak visszafelé. Kísérjük el Hotwire-t a nagy házhoz, amiben Deadeye volt. A légvédelmi ágyúkat ne lőjük szét a teherautókon, mert azokra még szükség lesz, mivel Hotwire átállítja a mi oldalunkra. Miután mindenki felszállt a helikopterre, induljunk tovább az úton. Elérve a városteret robbantsuk fel a két radarállomást, miközben ügyeljünk a rakétásokra és orvlövészekre. Induljunk tovább, és ott, ahol kiszabadítottuk Hotwire-t a 6. pályán, balra a kis kunyhóba nézzünk be. Kövessük tovább az utat a lezuhant helikopterig, és balra szálljunk be a tankba. Induljunk tovább, és ne izguljunk, ha kilövik a tankot, úgyis kapunk másikat. Annál a térnél, amit egy csomó tank véd, lőjük szét a földön heverő napalm készletet. Ezután eljutunk a parkba, ahol elsőként lőjük szét az obeliszket, majd a lopakodó tankot (láthatatlan, amíg nem lő, vagy nem találják el). Ezután már csak szét kell lőnünk a két föld-levegő rakétaindító járművet.
Mission 9: A gonosz fejlődése
Lőjük le a tiszteket, és vegyük fel a gutlingot. Menjünk ki, és fent az emeleten a panellel nyissuk ki a cellákat. Induljunk tovább, jobbra, majd balra a szobában a fickótól megszerezhetjük a sárga belépőkártyát. Szereljük fel magunkat a fegyverekkel, és az ebédlőből balra menjünk ki. Balra a sarok mögött találunk egy Nod Buggy-t, amibe szálljunk be, és kövessük az utat. Keressük meg a leszállópályát, és robbantsuk fel. Ezután kutassuk át a négy épületet, hogy további fegyvereket szerezzünk, és rabokat szabadítsunk ki, majd távozzunk a főkapun. Szálljunk be a tankba, és kövessük az utat, menjünk keresztül a kék alagúton (figyeljünk jobbról a lopakodó tankra), míg el nem jutunk a gyárba. Menjünk le a nagy lifttel, és balra az ajtón menjünk be. Robbantsuk fel az irányítópultot, menjünk ki, jobbra pedig le a lifttel. Kövessük a folyosót, míg balra a sarokban meg nem találjuk a tankot, amibe szálljunk be. Menjünk tovább, amíg meg nem találjuk a folyosó végén a liftet. Menjünk le, majd a barlangba érve balra a lifttel ismét le. Állandóan jobbra tartsunk, míg el nem érjük a vörös skorpiófarkat. Kane hologramjától jobbra és balra lévő termekben robbantsuk fel az irányítópultokat. Menjünk le a lifttel, ahol egy rövid videó után a kissé megváltozott Raveshaw-al kell megküzdenünk. Állandóan hátrálva tüzeljünk rá a lézerpuskával, és amikor felugrik a függőfolyosóra a távcsöves puskával lőjük fejbe (vagy hatásos az erősebb lézerfegyver is). Tiberiumpuskával soha ne lőjünk rá, mert az csak gyógyítja.
Mission 10: Minden agy, nem izom
Menjünk fel a lifttel, és balra a teremben keressük meg a ruhát a profnak. Fent pedig vegyük fel a zöld belépőkártyát. Menjünk át a másik terembe, ahol balra pedig a sárga belépőkártyát találjuk meg. Most már tovább tudunk jutni középen. Kövessük a folyosókat, és ügyeljünk a falon lévő automata ágyúkra. Igen gyakran mentsünk, mert heves ellenállásra kell számítanunk. Körülbelül ugyanazon az útvonalon kell visszafelé mennünk, amerre jöttünk, mindig csak a lifteket keressük, amivel felmehetünk. A mutánsok ellen ne használjuk a tiberiumpuskát, mert gyógyítja őket. Ha felértünk a felszínre, kísérjük a helikopterhez a professzort. Mielőtt mi is csatlakoznánk, nézzünk szét egy kicsit és likvidáljuk a Nod tiszteket.
Mission 11: Holnap technológiája ma
Szedjük össze a cuccokat, majd induljunk el. Rakétával intézzük el a légvédelmi ágyút, majd pedig menjünk be a Hand of Nod-ba. Robbantsuk fel az irányítópultot, míg az egyik tisztnél megtaláljuk a sárga belépőkártyát. Menjünk ki, és a falnál a nagy kapun menjünk a romok közé, és bent robbantsuk fel a finomítóban az irányítópultot. Lassabb, de egyszerűbb megoldás, hogy a mamut tankkal szétlőjük a finomítót. Kint az egyik Fekete Kéztől megszerezhetjük a zöld belépőkártyát. Jobbra a menjünk ki a falak közül, és nyissuk ki a kaput. Vagy a mamut tankkal, vagy a rakétás járművel lőjük szét az obeliszket, a légvédelmi ágyút, majd a kapu mellett a másik légvédelmi ágyút. Nyissuk ki a kaput, és balra menjünk be, ahol láthatunk egy lezuhant ufót (mire Havoc azt mondja: Na, ez szerencsére nem egy Nod járgány! ). Menjünk egyenesen, és jobbra nyissuk ki a kaput, majd a következőt is. Ha megvan még a mamut tankunk, akkor gyorsan rohanjunk át a másik kapuhoz, és kinyitva azt, használjuk a tankot az épületek likvidálásához (erőmű, leszállópálya, kommunikációs központ, légvédelmi ágyú). Ha nincs, marad a kézi módszer. Menjünk tovább, és intézzük el a maradék épületeket is. Távcsövessel érdemes előtte leszedni a rakétásokat az épületek körül. Lőjük szét vagy robbantsuk fel a következőket: két légvédelmi ágyú, irányítótorony, leszállópálya, két tiberium siló, és a gyártó épületet. A vörös belépőkártyát mindig máshol találhatjuk meg egy Fekete Kezes fickónál: leszállópálya, kommunikációs központ, gyártó épület. Ha megvan, nézzünk szét a lezuhant ufóban. Ezután nincs más dolgunk, mint visszamenni a Nod templomhoz (ügyeljünk a két lopakodó tankra), és szabotálni azt.
Mission 12: Szent földre lépés
Na, akkor kezdjünk el futni! Keressük meg a rámpát lefelé, és fussunk le, majd az egyik ajtón menjünk be. Minden pihenésre alkalmas helyen mentsük. Tartsunk lefelé, míg a műtárgyas terembe nem érünk. Fentről távcsövessel szedjük le a templarokat. Lent az északi ajtón menjünk be, és vegyük fel a zöld belépőkártyát. Menjünk tovább a „zöld” ajtó valamelyikén. Le a lifttel, és tovább az ajtókon. Balra menjünk le, és a szemben lévő teremben vegyük fel a sárga belépőkártyát, miután megöltük a visceroidokat. Menjünk fel, és be a „sárga” ajtó valamelyikén. Töltsük fel magunkat, és menjünk be a terembe. Kétoldalt a két üvegtetejű asztalnál lévő kapcsolóval meg lehet akadályozni, hogy több templar szabaduljon ki, csak odajutni nehéz . Válasszuk az egyszerűbb módot, és szépen nyírjunk ki mindenkit. Menjünk le valamelyik középen lévő lifttel, és essünk le. Fussunk kétszer balra, majd kövessük az alagutat, és ismét balra. Nem érdemes a mutánsokkal leállni harcolni, mert egyfolytában jönnek. A rámpákon menjünk fel a legfelső szintre, ahol Petrovaval kell megküzdenünk. Jó szolgálatot tehet az automata volt fegyver, vagy az erősebbik lézerfegyver (ha van lőszerünk). Miután legyőztünk mindenkit, vegyük fel a vörös belépőkártyát. Sydney-vel távozzunk az egyik ajtón, menjünk le egy szintet, és be a „vörös” ajtón. A liftekkel először egyedül menjünk fel, és tisztítsuk meg a terepet, majd noszogassuk meg Sydney-t, hogy kövessen. Vigyük fel a legfelső szintre (illetve kísérjük fel), és már vége is a játéknak.