Kiegészítések a Conan cikkhez.
Ha egy üzlet beindul…
Egy apró interjúfoszlány is fokozott érdeklődésre tarthat számot, amennyiben abban olyan információk kerülnek napvilágra, melyet más esetekben hivatalos közleményben tennének közzé a kiadó-, valamint fejlesztőcégek. Esetünkben talán csak a kincstári optimizmus, vagy a túlzott őszinteség vezethetett odáig, hogy a vezető fejlesztő odáig merészkedett egy megjelenés előtt adott interjújában, hogy egyenesen kész tényként közölte: a Conan 2 már fejlesztés alatt áll. Csak remélni tudjuk, hogy nem jutnak a Command & Conquer: Renegade sorsára, amelynek hűvös fogadtatása után, a kiadó Electronic Ats, azonnal leállította a már első résszel párhuzamosan fejleszteni kezdett folytatást. Bejelentés – mint mindig – valószínűleg az első rész fogyási adatinak kiértékelése után várható.
A szlovák kapcsolat:
A Szlovákiában székelő Cauldron 1996-ban alakult, és az akkori parányi csapathoz képest, mára egy 44 tagból álló, két különálló fejlesztőosztagot is foglalkoztató sikervállalkozásnak mondható. Az első játékuk, mely Quadrax névre keresztelődött, zajos sikert aratott hazájukban és Csehországban, de hasonlóképp sikerült a szintén logikai Spellcross is – azzal a különbséggel, hogy ezt több országban is megjelentették. Az igazi áttörést azonban az 1999-es év hozta meg a fejlesztőknek, hiszen a Blue Byte-tal kötött egyesség értelmében, ők készíthették el a Battle Isle sorozat soron következő részét, a The Andosia Wart. Ezután a Cauldron CloakNT néven egy belsőnézetes akciójátékok mozgatására alkalmas fizikai motor fejlesztésébe fogott, melynek első debütálása a tavaly megjelent Chaser című FPS-ben történt meg. Míg az első számú csapat a fentebb említett Chasert polírozgatta, addig a TDK-val kötött megállapodás értelmében 2002 márciusától egy teljes értékű csapatra volt szükségük, hogy belevághassanak a PC-re és konzolokra is egyaránt megjelenő Conan fejlesztésébe. Miután ez megtörtént egyéb nehézségekkel is szembe kellett nézniük, hiszen a cég még azelőtt soha sem fejlesztett több platformra egyszerre – ám amint a programok elkészülnek, az akadályt teljesítettnek kell vennünk. A cég jelen pillanatban nem hozta nyilvánosságra a jövőre vonatkozó terveit, ám bizakodjunk benne, hogy fokozatos minőségjavulás mellett egyre jobb, és játszhatóbb játékokkal találkozhatunk tőlük.
Médiajelenlét:
Mielőtt mélyebben is elmerülnénk Conan, a barbár személyében, és megjelenését behatóbban is taglalnánk, mindenekelőtt egy 1906-ban született fiatalemberről kell szót ejtenünk, aki nélkül ma bizonyosan nem tartana ott a fantasy-világ, ahol. A rendkívül élénk fantáziával rendelkező Robert Ervin Howard beteg édesanyjára való tekintettel 30 évesen lőtte fejbe magát, ám közel 10 éves, rövid pályafutása alatt olyan világok és karakterek fűződtek a nevéhez, mint a Kull, a hódító (Kevin Sorbo főszereplésével 1997-ben készült film belőle), vagy Vörös Szonja (1985, Schwarzeneggerrel) történetének kitalálása, hogy a két filmes részt is megért Conan-sorozatról már ne is beszéljünk. Az 1982-ben, John Milius által dirigált Conan, a barbár című fantasy-akció-kalandfilm még Golden Globe jelölést is hozott a benne debütáló színésznőnek, Sandahl Bergmannak, ám valószínűleg jóval inkább Arnold Schwarzenegger nevével összeforrva maradt meg emlékezetünkben. Az 1970-ben színészkedésbe kezdett osztrák testépítő nevéhez nem kevesebb, mint 35 filmfőszerep kapcsolódik, melyek között olyan sikerek is helyet kaptak, mint a felejthetetlen Terminátor, a Ragadozó, vagy a Menekülő Ember. Az eredetileg képregény, és élményfüzeteknek induló árva barbár történetét egyébiránt 1998-ban, egy amerikai-német koprodukcióban ismét felelevenítette a média, igaz akkor egy 22 részes TV-sorozat képében és Ralf Moeller (Gladiátor, Batman & Robin) főszereplésével. Mindezt, egy ’92-es rajzfilmsorozat előzte meg – és persze megszámlálhatatlan sztorifüzet Robert Horward tollából. Hogy mit hoz a jövő? Azt már jó pár éve tudjuk, hogy a név, és ezáltal a filmfolytatásra jogosító licenc jogai a Warner Brothers-nél vannak. Azt is, hogy amíg kormányzói tisztségét nem öltötte fel, Schwarzenegger is aktívan érdeklődött a jelenleg King Conan: Crown of Iron munkacímen futó folytatás után. Ám Arnold mellett a Mátrix-trilógia után átmenetileg visszavonuló Wachowski-testvérek neve is törlődött a projekt készítőinek listájáról, úgyhogy most úgy néz ki, az első két rész író-rendezője, John Milius veszi át újra a direktori széket. A forgatókönyv, illetve szereplők mibenlétéről még semmi sem szivárgott ki, így nem meglepő, hogy egyelőre 2005-re datálja a megjelenést a filmstúdió. A Cauldron által fejlesztett Conan egyébiránt az első ilyen témájú videojáték a piacon.
Tudtad-e:
Arnold Schwarzenegger stadionra keresztelték az egyik ausztriai futball-létesítményt a sztár szülővárosában, Grazban.
A játékban felcsendülő dallamok már ismerősek lehetnek a Conan, a barbárt szeretőknek, hiszen Basil Poledouris munkái egyenesen a filmvászonról adaptálódtak a programba.
Jan Kantùrek, a Conan könyvek szlovák fordítója vette kézbe a játékprogram történetének megírását, tiszteletben tartva Robert E. Howard eredeti elképzeléseit.
Az első számítógépes Conan játék 1984-ben jelent meg Apple II és Commodore 64 gépekre, amit ’91-ben, az első PC-s változat követett Conan: Hall of Volta, illetve Conan: The Cimmerian néven.
1932-es debütálása után az író, Robert E. Howard 1936-os haláláig, mindösszesen 20 Conan történet született. Ez azonban elegendőnek bizonyult a karakter, és a köré épített világ hírnevének megalapozásához.
Miután édesanyja több hónapja kómás állapotban feküdt egy kórházban, a Conan füzetek írója, Robert E. Howard 30 éves korában két pisztolylövéssel végzett magával. Édesanyja 30 óra múlva távozott el az élők sorából.
Kaliforniai kormányzóvá választása után egyetlen egy filmszerepet sem vállalt – így Schwarzenegger utolsó megjelenése az idén bemutatásra kerülő 80 nap alatt a föld körül című produkcióban lesz.