2023, a Föld végzetesen túlnépesedett. Az éhínség, a járványok és a környezet nagymértékű pusztulása mind-mind egy közelgő totális katasztrófa előhírnökei. A Harmadik Világháború küszöbén az SS Amazont azért indították útnak a Földről, hogy egy potenciális második otthont keressen a naprendszerben. A hajó nem jutott túl a Szaturnuszon. Valami nagyon nagy, nagyon idegen és valószínűleg nagyon ellenséges lény áldozatává vált… A Földről egy különleges elit alakulatot küldtek az Amazon után, mivel ez volt az egyetlen lehetséges mód arra, hogy bármi is kiderülhessen az expedíció sorsáról. Az emberiség jövője ennek a kommandónak a kezében van, a cél bármi áron elpusztítani az idegent…
Az Argonaut szoftverház igencsak kitett magáért, amikor megalkotta a “Creature Shock”-ot. Sokan ugyan kételkedtek benne, hogy a játékkal kapcsolatban tett ígéreteiket be tudják-e majd tartani, de a rendelkezésünkre álló demo alapján úgy tűnik, ebben a programban senki sem fog csalódni. A képek magukért beszélnek, és higgyétek el, menet közben is ilyen szép a játék. A fejlesztők eredetileg Doom-szerű mozgást terveztek, végül azonban mégis inkább az egyszerűbb megoldás mellett döntöttek (pl.: EOB), de persze ez nem állóképek egymás után való betöltögetését jelenti. Szerencsére ez nem változtat sokat az élvezhetőségen, és habár a hanghatások még igen kezdetlegesek voltak a tesztelt verzióban, mégis fantasztikus volt az összhatás. A szörnyek végre tényleg elég rondák, nyálkásak és undorítóak, egyszóval igazi belevaló “monsterek” benyomását keltik. Az egyes helyszínek közötti átvezető képsorok mellett helyenként menet közben is láthatunk néhány remek animációt, az érdekesség ebben mindössze annyi, hogy ezek mindig csak akkor jönnek elő, ha a kellő pillanatban megfelelően reagálunk az adott szituációra. Alapvetően az egész egy jó lövöldözős játék, így sokan a jellege miatt leginkább a már jól ismert “Mad Dog McRee”-hez hasonlítják. Ezzel én semmiképpen sem tudok egyetérteni, egyrészt azért, mert grafikailag a Mad Dog sehol sincs a Creature Shock-hoz képest (mivel az előbbi egy elég rondán bedigitalizált valami, míg az utóbbi egy képzeletbeli renderelt világban játszódik), másrészt pedig azért, mivel míg a Mad Dog-ban ész nélkül lövöldözzük a banditákat, addig itt egy kicsit az agyunkat is kell majd használnunk. Persze azért ne gondoljatok nagyon bonyolult rejtvényekre, de lesznek meglepetések és nehézségek bőven.
Első látásra úgy tűnt, hogy a megfelelő sebesség eléréséhez bizony duplasebességű CD-ROM-ra lesz szükségünk, de mint később kiderült, elég a normálsebességű is. Hogy pontosan milyen hardware-konfiguráció a legmegfelelőbb, arról sajnos jelen pillanatban nincs információnk, de gyanítom, hogy a 486-os processzor alapkövetelmény lesz. (Nem mintha ugyanezt a programot nem lehetne megcsinálni 386-oson, de a mai világban már úgy elszaladt a ló a programfejlesztőkkel, hogy bizony igen nehéz velük lépést tartani.) 4Mb RAM biztosan kelleni fog a játék futtatásához, de az sem kizárt, hogy ez is kevés lesz. Egyszóval megint egy úgynevezett “high end” gépre lesz szükségünk, hogy játszani tudjunk a “Creature Shock”-kal. Csak CD-ROM verzió lesz belőle, a megjelenés novemberre várható. Reméljük maga a játék is olyan jó lesz, mint a demo volt.