A Crytek főnöke, Cevat Yerli magyarázta el, hogy miért tartott ennyi ideig, hogy konzolokra is bejelentsék a Crysis-t. Hallgassuk hát epekedve szavait.
„Hozzávetőlegesen 2-3 évnyi kutatás, és előzetes „terepszemle” van a Crysis 2 előtt. Illetve a konzolokra való fejlesztés elkezdése előtt. Technikai áttörést kellett elérnünk, hogy elkezdhessünk nekifutni annak a lécnek, amit az első rész nagyon magasra tett.”
A CryEngine 3 készen van, itt jár közöttünk (egyesek között mindenképpen), és a Crytek érthetően büszke rá. Céljuk nem más, mint az első rész által felállított minősége szintet meglépni úgy, hogy konzolokon se csorbuljon a játékélmény, és a grafika is lehengerlő maradjon.
„Ahhoz, hogy sikeresnek érezzük magunkat, a legjobb játékot kell elkészítenünk PS3-mon, Xbox 360-on, és PC-n is. Azért említem külön a masinákat, mert a különböző gépekre készülő Crysis-ok nem „vetélytársai” egymásnak. Megpróbáljuk kihozni a maximumot a gépekből, lehetőleg úgy, hogy ne kelljen a játék rovására menő kompromisszumokat kötnünk. Az achievement rendszer, és trófeák is némileg különbözni fognak, de persze nem szignifikánsan.”