Dark Messiah of Might & Magic legfőbb újdonsága, hogy először használ majd belső nézetű (FPS) perspektívát a Might & Magic világában. A játékot a Valve-tól licencelt Source engine támogatja, ami fantasy játékban – állítólag – eddig még soha nem látott részletes karakter-animációt, fejlett AI-t, valódihoz közelítő környezetfizikát és shader-modellezést biztosít, hogy mindehhez milyen történet társul, az kiderül, ha elolvassátok bemutatónkat.

A Ubisoft a 2005. augusztusában megrendezett németországi Games Convension-ra időzítette 2006. nyarán tervezett megjelenésű új üdvöskéjének a Might & Magic világában játszódó, stílusteremtő FPS/RPG játékának a bejelentését, mely alkalmazás a kiadótól keresztségben a Dark Messiah of Might & Magic nevet kapta. A kiadó szerint új játékukban „újgenerációs” akciótípus születik, melyhez a már ismert és bejáratott „brand” fantasy környezet fest méltó, sötét és izgalmas környezetet.

Source
Az öt betűből álló szó a Half-Life 2. megjelenése óta vált az akciójátékok piacán etalonná. Talán sokan emlékeztek még Gabe Newelnek a Valve frontemberének kijelentésére, miszerint a Source (sikeres) jövője nem a minél több HL2 kiegészítő és modifikáció megjelenésén múlik, hanem azon, hogy a több mint 5 éven át fejlesztett és csiszolt engine-t hány játékkészítő cég fogja licencelni a jövőben, és a grafikai motorra építve a következő két évben hány népszerű játék fog kiadásra kerülni. Az Arkane programozói szerint a Source talán legfontosabb ismérvei (azon kívül, hogy igazán büntetően néz ki), hogy a motor mindent ötvöz, amire egy fejlesztőnek szüksége lehet; minden eddiginél valóságközelibb fizikai megvalósítást enged, realisztikus renderelést tud, fejlett multiplayer architektúrával rendelkezik, valamint rendkívül rugalmas eszköz a legkülönbözőbb, elsőre talán megvalósíthatatlannak vélt tervezői ötletek megjelenítéséhez.

Orkok, trollok, goblinok és sárkányok
A Might & Magic a Dark Messiah epizódban a játékosokat Ashanba kalauzolja el, a sötét, elfeledett világba, amelyet fenyegető és átkozott történet kísért: egy titkos prófécia a Sátán közeli eljöveteléről. Ashant a M&M jól ismert lényei népesítik be: emberek, orkok, goblinok, zombik, törpék, hatalmas sárkányok és számos más lény, akiknek mérete csak gonoszságukkal vetekszik.
E „hamísítatlan” környezetben kell a fiatal hőst, Sareth-et irányítanunk, aki ifjú kora ellenére már elsajátította a varázslás és a közelharc alapvető fortélyait. Sareth egyértelmű, és világos célja a kezdetektől az, hogy megakadályozza a jóslat beteljesedését. A Dark Messiah hagyományos fantasy, karakterünket a kiteljesedő és meglepő fordulatokban bővelkedő végigjátszás alatt kedvünkre fejleszthetjük a bátor harcos vagy a nagy tudású varázsló szerepében, vagy választhatjuk a sokak által kedvelt arany középutat is. A küzdelmek során Sareth folyamatosan új praktikák és felszerelések birtokába jut, például varázslóként képes lesz az ellenségeket (és a környezet adott részét) is jégbe fagyasztani, vagy egyetlen kardszúrással halálos csapást mérni az ellenfelek többségére. Az Arkane Studios programozói a DMM&M kapcsán különösen büszkék arra, hogy a Source és a Havoc legfrissebb rendszereinek hála, a játékban az irányított karaktert egy olyan, sajátos belső nézetből láthatjuk majd, melyet eddig (technikai akadályok miatt) még egyetlen FPS-játék sem alkalmazott. Az újdonság lényege, hogy Sareth-nek nem csak a fegyvert tartó alkarja látszik a Dark Messiah-ban, hanem felkarja, lába és sok esetben a mellkasa is, mindez oly módon megvalósítva, hogy a végtagok nem hatnak zavaróan. Sőt, a karakter így megvalósított animációja sok esetben hasznos és elengedhetetlen feltételnek fog bizonyulni. A felhasználók a speciális nézetnek hála sokkal pontosabban tudják majd a távolságokat megbecsülni, minek jelentősége a többnyire kardokkal vívott közelharcok többségében életbevágó lesz.

Varázslat
Lopakodni a sötétben harcra készen, várva a kínálkozó alkalmat az akcióra, vagy elpusztítani az ellenséget szemtől-szemben heves küzdelemben kardokkal, íjakkal és tőrökkel, vagy megidézni a varázslatos erőket: ez az igazi DMM&M játékérzés, egy olyan izgalmas akcióorientált kalandozás, ahol a harc kimenetele fogja eldönteni a játékos sorsát. A Dark Messiah lehet az első olyan akciójáték, mely túlzások és túlkapások nélkül tudja ötvözni az RPG játékok ötletességét és kombinatív játékmenetét az FPS játékokra jellemző pergő, soha nem csöndesedő dinamizmussal és látványos képvilággal. Úgy legyen, áldásunk rá, és ezúttal, kedves fejlesztők, tessék minden ígéretet kézpénzre váltani!