Manapság rengeteg program kalauzolja a játékosokat a II. Világháború poklába. Lassan már a legelfelejtettebb csaták is feldolgozásra kerülnek FPS, szimulátor, és stratégiai köntösbe öltöztetve. Szerencsére a Desert Rats VS Afrika Korps nem szimplán egy a sok közül, magasan kiemelkedik egyrészt a történelmi hűség miatt, másrészt, mert a készítők romantikát, humort, és rengeteg kalandot csempésztek az elképesztő grafikával megvalósított játékba.
Mit tegyünk…
A történet az 1941 és 1943 közötti időszakban zajlik, mikor a német erők Rommel vezetésével megjelentek Észak-Afrikában. A történet során a „sima” egységeken kívül a manapság már megszokottnak mondható módon hősöket is irányítanunk kell. Ők a történet főszereplői, így sokkal hangsúlyosabb szerephez jutnak a többi hasonló játék hőseihez képest. A hősök, annak ellenére, hogy esetleg a háború kirobbanása óta ellentétes oldalon állnak, nem feltétlenül egymás ellenségei, és mint írtam, romantika is felüti a fejét Afrika homokdűnéi között. A sztoriról nem is mondanék többet, a játékosokra hagyom a felfedezés izgalmát, inkább csak szeretnék némi segítséget nyújtani, hogy az ismerkedés könnyebben menjen, hamarabb, és felkészültebben vethessétek magatok a kalandokba.
A főmenüben kezdhetünk új játékot, illetve itt tölthetjük be mentett állásainkat. A játék automatikus mentést készít minden sikeres küldetés után; az igazán keményvonalas játékosoknak, illetve azoknak, akik a maximumot akarják kihozni magukból azt javaslom, hogy küldetések közben ne mentsenek egyáltalán, mert a program statisztikáiban a közbülső mentések is megjelennek. Annyit azért elárulhatok, hogy így azért még könnyű fokozaton sem lesz egyszerű végigjátszani a programot. A kezdő stratégák, illetve azok, akik szeretnek sokat menteni, a sima mentés mellett használhatják a gyorsmentést is (F5). A főmenüből indíthatjuk a többjátékos módokat, melyekből háromfélét találunk a programban. A hagyományosnak mondható Deatmatch-ben az nyer, aki megöli az ellenfelét. A Conquer módban zászlók jelölnek stratégiailag fontos helyeket, és ezeket a zászlókat kell összegyűjteni a jól védett főhadiszállásról elindulva. A harmadik mód a Tobruk-To-El-Alamein során az egyik játékos védekező, a másik támadó szerepet tölt be, és mindkét fél három fázisban erősítést is kap a csata során. Az opciók menüponton belül a hangot és a grafikát finomhangolhatjuk, illetve elindíthatjuk az oktató küldetést (tutorial), mely lépésről lépésre vezeti be a játékosokat az Afrika Korps világába. Kezdő stratégáknak mindenképpen ajánlom a tutorial végigjátszását, de akik már több valósidejű stratégiával játszott, ezt nyugodtan kihagyhatják.
Ha az új játék menüpontot választjuk, akkor rögtön több lehetőségünk is akad, a sztori módot (STORY MODE) választva máris a történet kellős közepében találjuk magunkat. A sztori módot választva mind a tengelyhatalmak, mind a szövetségesek oldalán küldetéseket kell teljesítenünk, hogy szép lassan eljussunk a történet végkifejletéig. Választhatjuk a kampány (CAMPAIGN) módot, ahol a számunkra szimpatikusabb oldalt – majd természetesen a másik oldalt – választva kell végigjátszani a küldetéseket. Itt a tengelyhatalmakat választva nyolc küldetés, a szövetségesek oldalán hat küldetés vár ránk. Harmadik lehetőségként kiválaszthatjuk a már végigjátszott küldetéseket, hogy esetleg egy új taktikát választva győzzük le az ellenséget, vagy, hogy sikerüljön megtalálni a végigjátszás során kifelejtett rejtett, vagy másodlagos küldetéseket. Első választásként mindenképpen a sztori módot ajánlom, mert egyrészt így ismerjük meg magát a játék történetét, és mert ebben a módban a történethez kapcsolódó extra küldetéseket is végigjátszhatunk, melyek a kampány módban nem szerepelnek. A hősök naplót vezetnek, melyből a küldetések között még több információhoz jutunk a történettel, és a háború folyásával kapcsolatban, de a napló szintén csak a sztori módban érhető el. A játék kezdetekor három nehézségi fok közül választhatunk, a könnyű fokozat helyett csak a vérbeli stratégáknak ajánlom a nehezebb fokozatokat.
…ha elkezdődnek a kalandok…
Az első küldetés során megismerkedünk az összes főszereplővel, szerephez jut a Erich Von Hartmann, Gregory Sinclair, Marius Bertrand Lafarge, Wilson „Goose” Gosling, és Lys is. Ez a rövidke küldetés bemelegítésként szolgál, illetve segít megismerni a játék kezeléséhez alapvetően szükséges tudnivalókat. Szokás szerint az egér balgombjának kattintásával választhatjuk ki a vezérelni kívánt hőst, vagy egységet. Ha a gombot lenyomva tartjuk, akkor több egységet ki tudunk jelölni egyszerre. Az egér jobb gombjával tudjuk megadni, hogy a kijelölt egységek merre menjenek, illetve kit vagy mit támadjanak meg. A járművekbe, házakba, és egyéb objektumokba szintén az egér jobb gombjával tudjuk embereinket elhelyezni. A nézet természetesen tetszőlegesen változtatható, az INSERT lenyomásával közelíthetjük, a HOME lenyomásával távolíthatjuk a kamerát. Aki görgős egérrel játszik, az ugyanezeket a beállításokat az egérgörgővel is megteheti. A DELETE és END billentyűk lenyomásával forgathatjuk, a PAGE UP – PAGE DOWN billentyűkkel dönthetjük a képet. A játék közben bármikor felgyorsíthatjuk és lelassíthatjuk az időt, méghozzá a numerikus billentyűzeten található + és – gombok segítségével. Az első küldetéshez nagyjából ennyi információ szükséges, ám amint befejezzük a missziót, rengeteg új dolgot kell megtanulnunk.
Minden küldetés előtt ki kell választanunk azokat az egységeket, melyeket fel kívánunk használni. Minden küldetés főszereplője az egyik hős, aki a küldetés vezetője is egyben. A hősökre nagyon vigyáznunk kell a küldetések során, haláluk automatikusan a küldetés elvesztését jelenti. A hősök a legjobb gyalogos egységeknél is sokkal erősebb karakterek, és járműve ültetve nagyobb előnyre teszünk szert, mintha egy sima egységet ültettünk volna be.
A hősökön kívül általában gyalogos egységeket és járműveket választhatunk. Azért írom, hogy általában, mert vannak olyan esetek, amikor a küldetés jellege miatt csak gyalogos egységeket választhatunk. Minden egység bizonyos mennyiségű, úgynevezett „Küldetéspont”-ot (KP) képvisel, egy gyalogos mondjuk 2 pontot, amíg jármű 10 pontot. Egy küldetés során meghatározott mennyiségű küldetéspontot használhatunk el, tehát nem vihetünk magunkkal tetszés szerinti haderőt, csak amennyinek a küldetéspont értéke összesen a megadott értéket nem haladja meg. Nézzük meg részletesen a gyalogos egységeket, és a jármű kategóriákat!
Gyalogosok:
Lövész: (1 KP)
A legáltalánosabb egységünk, semmilyen speciális tulajdonsággal nem rendelkeznek. Mivel kevés küldetéspontot érnek, ezért belőlük tudunk a legtöbbet választani egy-egy misszióhoz. Általános tulajdonságú géppuskával vannak felszerelve.
Gépfegyveres egység: (82 KP)
A gépfegyvernek köszönhetően eléggé hatásosak az ellenfél gyalogos egységei ellen. Ha több egység közel áll egymáshoz, akkor egyszerre többet tud hatástalanítani közülük, a fegyver szórása miatt. Közelharcban szinte legyőzhetetlenek. Ha egy gépfegyverest olyan járműbe ültetünk, amelynek van gépágyúja, akkor még nagyobb hatékonyságot tudunk elérni.
Felderítő: (2 KP)
A felderítő egységek rendelkeznek a legnagyobb látótávolsággal, és az ellenfél őket veszi észre a legnehezebben. Általános fegyverzettel vannak ellátva, tehát nem érdemes egy lerohanásnál őket használni. Inkább derítsük fel velük a terepet, aztán küldjünk előre pár páncélost. Ha egy felderítőt valamelyik járműbe ültetünk, a látótávolságunk még jobban megnövekszik.
Utász: (2 KP)
Az utászok nagyon gyenge fegyverzettel vannak ellátva, de mégis az egyik legértékesebb egységeink, ugyanis egyedül ők képesek az aknákat hatástalanítani. A felderítőkhöz hasonlóan könnyen sebezhetők, ezért csapatmozgásoknál érdemes előre küldeni őket, de amikor csetepatéra kerül sor, akkor óvjuk őket, mint a hímes tojásokat.
Gránátos: (2 KP)
Gránátlövővel felszerelt katonák, páncélozott járművek ellen a leghatékonyabb egységünk. Járműbe ültetve a fegyverzet hatékonysága megnövekszik.
Szanitéc: (2 KP)
Harcban a leggyengébb katonáink, de mégis a legfontosabb egységünk, ugyanis képesek a többiek sebesüléseit ellátni. Az utászhoz hasonlóan a legértékesebb katonáink, meg kell védenünk őket bármi áron. A legjobb, ha egyet szinte hozzáragasztunk a hősünkhöz. Így a legerősebb karakter védi a szanitécet, míg a hősünk szinte sebezhetetlenné válik. Ha az embereink többségét járműben helyezzük el, figyeljünk, hogy a maradék gyalogosok között legyen szanitéc.
Lángszórós: (5 KP)
A lángszórós minden és mindenki ellen az egyik leghatékonyabb egység. Lángszórója nem kíméli sem a növényzetet, sem az épületeket, az ellenfél katonái elő lángoszlopként esnek el ügyködésük nyomán. A járművek páncélzatát felhevítik, ezzel nagy károkat okoznak. Ha egy lángszórós meghal, a hátán lévő gáztartály felrobban, ezzel a környezetében szép pusztítást visz végbe. A hatótávolsága elég alacsony, ezért csak közelharcban érdemes felhasználni őket. Az ellenséges lángszórós támadása hatástalan ellenük.
Mesterlövész: (3 KP)
A gyalogos egységek legnagyobb ellenfele, hiszen ő rendelkezik a legnagyobb látótávolsággal mind közül. A nyitott, vagy kevésbé páncélozott járművek személyzetét is könnyen hatástalanítja. Így nagy segítségünkre lehet, ha járműveket akarunk szerezni.
A gyalogosok mellett rengeteg járművet felhasználhatunk a küldetések során, ezeket a járművek a játékban csoportokra osztva találjuk meg.
Tankok:
A legfontosabb járművek a játékban, kulcsfontosságúak lehetnek egy-egy küldetés során. Nem könnyű megsemmisíteni őket, de a különböző fajtájú tankok különböző páncélzattal rendelkeznek, ezért van, amelyiknek inkább az első fele, van, amelyiknek a hátsó fele, és van olyan, amelyiknek az oldala sérül könnyebben. Ha éppen meg kell állítani egyet, akkor célozhatunk a lánctalpra, vagy akár a tank tornyára is. Nem jelent gondot, ha éppen egy kisebb épület, növényzet, vagy akár egy hadseregnyi gyalogos áll utunkba, a tankkal könnyen legázolhatjuk akármelyiket. A nagyobb tankok másodlagos fegyverrel is fel vannak szerelve, ezáltal igazi halálosztóként használhatjuk őket. A tornyokkal az ellenséges járműveket, a másodlagos fegyverekkel – többnyire gépágyúkkal – az ellenséges gyalogosak tudjuk ártalmatlanítani. A tankok tornyát a CTRL lenyomásával tudjuk elforgatni, a bal egérgombbal kell megadni a forgás irányát.
Felderítő járművek:
Nagyon gyorsak és a használatukkal nagy látótávolságra tehetünk szert. A gyorsaságuk miatt sokkal nehezebb őket eltalálni, mint a nehéz, erősen páncélozott járműveket. Ha gyorsan be kell járni egy területet ellenséges egységek után kutatva, akkor csakis ilyen járművek használjunk. Ebbe a csoportba tartoznak többek között a motorok.
Szállítójárművek:
A legsebezhetőbb járművek, nagyon gyorsan mozognak, de elég gyenge a páncélzatuk. Két fő feladatra használhatóak: szállíthatnak katonákat és vontathatnak különböző ágyúkat. Oda kell figyelni a védelmükre, ugyanis ha felrobbantják vagy szétlövik őket, akkor a katonák, vagy a vontatott ágyúk is megsemmisülnek. Ebbe a csoportba tartoznak a különböző teherautók, de ide tartozik a szervizkocsi is. Ugyanis mindkét oldalnak van egy-egy olyan teherautója, amelynek egyetlen célja van csupán, a harcok közben találatot kapott járművek sérüléseinek kijavítása. Ha egy tanknak kilövik az ágyúját, vagy a lánctalpát, azzal is könnyen elbánik. Harc közben érdemes a csata hevétől távol tartani, ugyanis könnyen megsérülnek, és ha felrobbannak, jelentős károkat okoznak az összes körülötte tartózkodó egységben.
Tankelhárítók:
Az AT-fegyvereket az erősen páncélozott járművek megsemmisítésére fejlesztették ki. Vannak köztük mozgatható és egy helyben használható típusok. A mozgatható egységeket gyalogosok is vontathatják, de nem érdemes, annyira lassan tudják csak mozgatni, hogy csak a csata végére érnének oda vele a srácok. Tehát mindenképpen egy szállítójárművet használjunk a mozgatásukra.
Tüzérség:
Hasonlóak a tankelhárítókhoz, pusztító tűzerővel rendelkeznek. Ha felrobbannak, a repeszek iszonyatos pusztítást végeznek a környéken. Ugyanúgy ahogy az AT-kat, ezeket is szállítójárművel mozgassuk.
Egyéb egységek:
Ebbe a csoportba tartozik az összes légi jármű, illetve légelhárító fegyver. A mozgatható típusú légelhárító fegyvereket a tankelhárítókhoz hasonlóan a járművekkel kell a rendeltetési helyükre szállítani. Ezekkel a fegyverekkel földi célpontokra is lőhetünk. Egyébként a fő célpontjaik a repülőgépek. Kétféle repülőgépet használhatunk: felderítő gépeket és bombázókat. Kérhetünk légi támogatást, de csak óvatosan, olyan területre kérjük, ahol csak az ellenfél egységei tartózkodnak, különben a mi sorainkban is hatalmas pusztítást végeznek.
Természetesen a játék kezdetén nem érhető el az összes gyalogos egység és jármű, szép lassan érdemeljük ki az egyre hatékonyabb egységeket, eszközöket. A készítők a szokásos fejlődést megfejelték egy nagyon kellemes újítással. A játék során presztízs pontokat (PP) is gyűjthetünk. Ehhez a főmissziókon kívül a titkos-, és mellékküldetéseket is végre kell hajtanunk. A küldetés teljesítése után automatikusan megkapjuk azt a speciális járművet, amelyhez sikerült összegyűjteni a szükséges presztízspontot.
…és csatába szólít a haza?
Amint elkezdjük az első komolyabb küldetésünket, érdemes jobban szemügyre venni az egységek vezérléséhez szükséges felületet. Az itt található ikonok segítségével adhatunk ki különféle parancsokat, de természetesen nem kell mindig ezekre az ikonokra kattintani, a parancsokat gyorsbillentyűkkel is el lehet érni. A parancsokon kívül két nagyon fontos kapcsolót is találunk itt. Az egyikkel a kijelölt egységek mozgását, a másikkal a tüzelést tudjuk szabályozni. A mozgásnál beállíthatjuk, hogy a kijelölt egység tartsa a pozícióját, szabadon, vagy a többiekhez közel mozogjon. A tüzelésnél beállíthatjuk, hogy a parancsunkat követően lőjenek, viszonozzák automatikusan az ellenfelek támadását, vagy, hogy ne lőjenek egyáltalán. Nagyon fontos kapcsolók ezek, a készítők egyik legjobb újítása, de ugyanakkor plusz feladatot is ró a játékosra. Nagyon fontos, hogy az egységek viselkedése megfelelően legyen beállítva. A viselkedések beállításához hasonlóan nagyon fontos a parancsok ismerete, nézzük meg részletesen, hogy milyen utasításokat tudunk kiadni egységeinknek.
Állj (Stop):
Alapvetően akkor kell használnunk, ha az egységeink mozgásban vannak, és mindenképpen meg kell őket állítani. Néha nem elég, ha egy másik helyre irányítjuk a csapatunkat, mert olyan helyzetbe kerülünk, hogy mindenképpen meg kell állítsuk az egységeket. Ha nem adjuk ki az állj parancsot, akkor az egységek addig mozognak, amíg az előző paranccsal meghatározott helyre nem érnek. Az állj parancs megszakít minden egyéb kiadott parancsot.
Mozgás (Move):
Ez a leggyakrabban használt parancs a játék során, ezt aktiváljuk minden alkalommal, amikor a jobb egérgombbal odakattintunk, ahova az egységeinket akarjuk irányítani.
Támadás (Attack):
Ezt a parancsot is sokszor használjuk, de legtöbbször szintén az egérgomb aktiválja. Néha mégis az ikonnal, vagy a hozzá tartozó gyorsbillentyűvel kell aktiválnunk, például ha olyan épületet kell lerombolnunk, melyben nem tartózkodik ellenség.
Speciális támadás (Special attack):
Az ikonra kattintva (vagy a gyorsbillentyű használatával) újabb ikonok jelennek meg, melyekkel speciális támadásokat indíthatunk. Nézzük meg őket!
– Erőteljesebb támadás (Force attack):
Akkor használjuk, ha gyorsan mozgó egységet akarunk semlegesíteni, vagy ha olyan épületeket akarunk lerombolni, melyek az egységeink útjában állnak.
– Lánctalpra irányuló támadás (Attack caterpillar):
A tankok igen kemény ellenfelek, az erős páncélzatuk miatt eléggé nehéz kivonni őket a forgalomból. Mégis van a sebezhető pontjuk, ugyanis a lánctalpukat megrongálva nem tudnak tovább mozogni. Sajnos ilyenkor még mindig tudnak tüzelni, de a lánctalptámadással máris egy lépéssel közelebb kerülünk a megsemmisítésükhöz.
– Toronyra irányuló támadás (Attack gun):
A tankoknak még egy gyenge pontjuk van, és az nem más, mint a torony. Ezzel a speciális támadással el tudjuk némítani a tankok ágyúit. Ettől természetesen még tudnak mozogni, de a a lánctalptámadással kombinálva maradandó és teljes károsodást tudunk okozni. Ha – nagyon okosan – arra az elhatározásra jutunk, hogy megszerezzük magunknak a tankot, akkor csak a tornyot, majd a tankból elmenekülő személyzetet némítsuk el, és utána a szerviz kocsival javítsuk ki a sérüléseket, és foglaljuk el a tankot.
– Légi / földi támadás (Air / Ground attack):
Ahogy már említettem, a légelhárító valamint a tankelhárító egységekkel földi- és légi támadást is tudunk intézni. Ezek az egységek egyszerre csak az egyik támadást tudják alkalmazni, és ezzel a paranccsal tudunk váltani, ha éppen a másikféle támadásra lenne szükségünk. Azt viszont tudni kell, hogy az átváltás némi időt vesz igénybe, és ez alatt az idő alatt az egységünk nem tud semmilyen támadást véghez vinni.
A speciális támadások nagyon hasznosnak bizonyulhatnak, ezért a hozzájuk tartozó gyorsbillentyűket érdemes minél hamarabb megtanulni. Nézzük a további alapvető parancsokat.
Fordulás (Turn):
Amint az egységek felvették a pozíciójukat, el tudjuk fordítani őket a fordulás parancs segítségével. Ez sok esetben hasznos lehet, főleg a gyalogos egységeknél, hogy jó irányba nézzenek, és a lánctalpas egységeknél, hogy azt az oldalt támadják az ellenfeleink, ahol erősebb páncélzat van.
Speciális képességek (Special abilities):
Néhány egység különleges képességekkel bír, ezeket tudjuk ezzel a paranccsal előhozni. A megnyíló menüből az alábbi képességeket tudjuk kiválasztani.
– Gyógyítás (Heal):
A szanitéc az egyetlen egységünk, mely képes a többi gyalogos egység sebesüléseit gyógyítani. Ha a szanitécet kiválasztjuk, és rákattintunk jobb gombbal egy sebesült egységre, akkor az egészségügyi egységünk már rohan is, és megkezdi a gyógyítást. Be tudjuk állítani azt is, hogy a szanitéc automatikusan ellássa a sérülteket, ehhez csak annyit kell tenni, hogy a szanitécnek szabad mozgást kell engedélyezni a mozgásokat beállító kapcsolónál.
– Javítás (Repair):
Ahogy csak a szanitéc tud gyógyítani, ugyancsak egy speciális egységünk – a szervizkocsi – tudja a sérült járműveket megjavítani. A tornyok és lánctalpak javítása egyébként több időt vesz igénybe, mint egy teherautó sérüléseinek kijavítása. A szanitéchez hasonlóan mi is vezérelhetjük őket, de ha szabad mozgást engedélyezünk, akkor automatikusan javítják a megsérült járműveket.
– Vontatás (Tow):
Néhány járművel gépágyúkat, és légi-földi elhárítókat tudunk vontatni. A vontatás parancs kiadása után jobb egérgombbal kattintsunk a vontatni kívánt egységre.
– Aknák hatástalanítása (Disarming mines):
Bármelyik gyalogos egység képes az aknákat észlelni, de egyedül az utászok tudják ezeket hatástalanítani. Ezek az aknák direkt a járművek ellen lettek telepítve, csak akkor robbannak, ha egy járművel az aknára hajtunk. Ha valaki aknát észlelt, akkor válasszuk ki az utászt, és a jobb egérgombbal kattintsunk az aknára.
A speciális képességek a speciális támadásokhoz hasonlóan nagyon fontosak, gyorsan memorizáljuk az aktiválásukhoz szükséges gyorsbillentyűket.
Beásás / Kiásás: (Dig In / Dig Out)
A tankok, gépágyúk, és a különböző elhárító egységek esetében használhatjuk ezt a parancsot. Akkor érdemes használni, ha egy bázist ostromlunk, vagy egy meghatározott helyet kell megvédjünk. Ugyanis, ha ezt a parancsot kiadjuk, akkor az egység elejénél és oldalánál homokzsákok jelennek meg. Így az egység extra védelemhez jut a különféle támadások ellen, de nem tudnak megmozdulni. (Kivéve persze a tankok ágyúit.) Ha a parancsot kiadjuk, akkor a homokzsákok eltűnnek, és újra mozgatni tudjuk az egységeket.
Követés (Follow):
Ezt a parancsot kiadva az aktuális egység követni kezdi a kijelölt egységünket. Tehát csak baráti egység követését tudjuk parancsba adni. Nagyon hasznos parancs, így csak egy egységet kell irányítanunk, a többi egység automatikusan követi azt.
Futás / Kúszás (Run / Crawl):
A gyalogosaink futni és kúszni tudnak. Ha a mozgásukat kúszásra állítjuk, akkor máris sokkal védettebb pozícióba kerülnek, az ellenfél nehezebben tudja megsebezni őket. Ezt a parancsot csak akkor érdemes kiadni, ha már közel vagyunk az ellenfélhez, a gyalogosaink ugyanis kúszás közben nagyon lassan mozognak.
Beszállás / Kiszállás (Mount / Unmount)
A gyalogosaink be tudnak szállni a járművekbe, és be tudnak menni különféle épületekbe is. Ezzel a paranccsal helyezhetjük el őket, és ha a parancsot újra kiadjuk, akkor kiszállnak-kilépnek onnan. A járművek használatához mindenképpen biztosítanunk kell személyzetet, és ahogy már írtam, ha több – megfelelő – egységet helyezünk el, akkor a látótávolságunk, tűzerőnk növekedik.
Ne habozzunk egy percig sem…
…mert a készítők hihetetlen munkájának hála, felejthetetlen élményben lesz része annak, aki a Desert Rats VS Afrika Korps világába csöppen. A hangulatot csak fokozza a dinamikusan változó muzsika, és a rengeteg újítás elképesztően sokrétűvé teszi a programot. A felsorolt tippek, trükkök segítségével szerintem mindenki el tud indulni, de biztos vagyok benne, hogy a történet megismerésén kívül még így is számtalan ínyencséget fedezhettek majd fel a játék során.
Hősök:
Erich Von Hartmann
Az Afrika Korps német főszereplője, Lothar Von Hartmann, harci pilóta fia. Apja nyomdokait követi, aki magas kitüntetéseket kapott, miután gépe találat miatt lezuhant 1917-ben, és egymaga 29 emberrel végzett. Erich alapvetően elismert sportember, George ellenfele volt az 1936-os olimpián. 1940-ben küldték Afrikába.
Gregory Muir Sinclair
Az Afrika Korps angol főszereplője, Lord Brett Sinclair, hadi mérnök fia. Lord Sinclair volt az angol tank fejlesztések egyik vezetője, 1917-ben szintén részt vett a háborúban. Gregory elismert sportemberként eljutott az 1936-os olimpiára, és az óta folyamatosan versenyben áll Erich Von Hartmann-nal.
Marius Bertrand Lafarge
Az idegen légió kapitánya, egy erődből együtt szökött meg Wilson Gosling-gal és Gregory Sinclair-rel. A francia felszabadítási fronthoz szeretne csatlakozni. Igazi partizán lelkületű, de hatalmas szívű ember.
Wilson ’Goose’ Gosling
Wilson amerikai katona, hatalmas termetű, izmos fickó. Azért ment Angliába, hogy tankvezetést oktasson, majd Franciaországban – ahol újságírónak adta ki magát – elkapták. Leginkább hatalmas erejéről, kitartásáról híres, azt mondják, hogy simán elvisz egy döglött tevét Afrika egyik végéből a másikba, ha éppen arra van szükség.
Lys
Tuniszi színésznő, leginkább a hollywood-i sztárok észak-afrikai megfelelője. Az összes nagyobb nemzetközi hírszerző ügynökség fizetési listáján szerepel a neve, rendkívüli pilóta, és született szívtipró.
Tippek-trükkök:
– Először légi egységekkel derítsük fel a terepet, utána a páncélosokkal kezdjünk el rendet teremteni, és a végén küldjük a gyalogos egységeket, hogy ők arassák le a babérokat.
– Ha lehet, akkor ne semmisítsük meg az ellenfél járműveit, jó taktikával könnyen megszerezhetjük őket. Nincs is jobb, ha a végére megduplázódik a tankjaink száma.
– Ha az ellenfél légi egysége észlel minket, számítsunk rá, hogy hamarosan barátságtalan látogatóink érkeznek.
– Ne sajnáljuk az időt a gyógyításra és javításra, két csetepaté közben használjuk ki az időt, hogy minél tovább életben tarthassuk egységeinket.
– Bátran használjuk a beásás / kiásás parancsot, a megjelenő homokzsákok meglehetősen nagy védelmet nyújtatnak egységeinknek.
– Nem feltétlenül kell elfogadni a gép által automatikusan összeállított csapatot, ha már kiismertük az egységeket, és fel tudjuk mérni, hogy a küldetés sikeréhez ki tud a legjobban hozzájárulni, akkor nyugodtan változtassunk az egységek összetételén.