Sokat kellett várni – hogy miért, azt nem tudom -, hogy egy szoftvercég végre elkészítse PC-re az egykor oly sok hardveren sikeres DESERT STRIKE-ot. A program elsőként SNES-re és MEGADRIVE-ra készült el és mivel az eladások igazolták, hogy a program jó, elkészült az AMIGA verzió is (tavaly tavasszal). És most itt van végre PC-re is a GREMLIN jóvoltából.
Az alaptörténetről sokat nem írok, hiszen ezerszer le lett már írva (GURU 93/6). Csak dióhéjban: valahol egy közelkeleti meg nem nevezhető államban egy őrült diktátor – névszerint Kilbaba önjelölt “tábornok” – világuralomra tör. Feladatunk megváltoztatni álláspontját eme elképzeléséről. Nincs vesztegetni való időnk, a diktátor csapatai harcrakészek, veszélyben a világbéke(?).
A programban fő és mellékküldetések vannak, ezeket sorban illik megoldani, ellenkező esetben problémákba ütközhetünk (pl. pont akkor fogy el a lőszerünk, amikor nagyon kéne). Ezek a küldetések igen sokrétűek, az egyszerű “menj oda és lőd szanaszét”-től a túszmentésig. A küldetések egyre nehezebben teljesíthetőek, de szerencsére a passwordos pályaugrás be van építve a stuffba. (Erről sajnos nem tudtam megbizonyosodni, mert a cikk születése pillanatában csak demo verzió állt rendelkezésemre, ezt pedig nem szerette a szerkesztőség játéktesztelésre kijelölt gépe. Ugyanis mindig kifagyott. Állítólag másnak otthon ment gond nélkül, tehát a gép a hibás.
Azonkívül gyanítom, hogy ez a demo változat – mivelhogy csak 1 db 1.44 MB-os lemez – nem tartalmaz túl sok küldetést.
Háromféle fegyver áll rendelkezésünkre, amikkel bizony csínján kell bánni, mert ha elfogy a lőszer, akkor mehetünk keresgélni. Szerencsére lőszert és üzemanyagot (az is fogy!) találhatunk a pályán, így fogyó készleteinket feltölthetjük. Néha épületekben vannak elrejtve, ekkor ezeket szét kell lőni. A bekapott találatok arányában természetesen a gépet védő “pajzs” is csökken (power), ezt hasonlóképpen tudjuk regenerálni. Ha mázlink van, akkor állítólag még extra életeket is találhatunk. A program a pályán található különféle objektumokról és tereptárgyakról is ad információt (pl. épületek, járművek, emberek).
A térképet megvizsgálva külön csoportosítva láthatjuk a megsemmisítendő célpontokat, SAM állásokat, bázisokat, ellenséges harcjárműveket, vegyi és nukleáris üzemeket, valamint a muníció és üzemanyag-lelőhelyeket (az adott küldetéstől függően). Felderítőink jól dolgoztak, ami a térképen van, az a valóságban is ott található (jól működik a kémműhold). Ez elég nagy segítség, de szerintem egy kicsit elveszi a játék hangulatát az előre felderített terep. Persze így is elég nehéz minden küldetést teljesíteni.
Sok dolog hiányzik a demoból, például a játék elején nem tudunk co-pilotot választani, hanem egyből berak a program a carrierhez. (A végleges változatban gyanítom nem így lesz, bár úgy sincs túl sok jelentősége.)
A grafika tűrhető, de szerintem egy kicsit színesebb is lehetne (a PC jobbat is tudna). A scroll sebessége jónak mondható, nem rángat mozgás közben (DX2/50-en azért csúnya lenne!), simán követi a helikopter mozgását. A hanghatások elfogadhatóak, viszont a digi hangok minősége elég vérszegény. A bevezető animáció egy kicsit bugyuta, bár ez minden változatnál ugyanaz.
Az Amigás verzió mellett egy kicsit csalódásíze van a dolognak, valahogy az jobban tetszett. De azért annak, aki még nem látott más gépre írt változatot, biztosan tetszeni fog a program. (A Gremlin szeptemberre tervezi a Jungle Strike PC-s verzióját, remélem jobbra fog sikerülni).