A Deus Ex első része kétségtelenül minden idők egyik legjobb, legötletesebb játéka volt, egyszerre kaland, akció és RPG. A folytatás sajnos az új konzolos idők jegyében született, ezért az előd összetett RPG-s fejlődési rendszere és úgy egészében az egész játék leegyszerűsödött, az első rész 30-40 órája 10-15-re csökkent. Mindezt fokozza jó pár bug is, ezért szinte kötelező feltolni a legfrissebb foltozást mellé…

BEVEZETÉS, TIPPEK

Amikor elvállaltam a guide megírását, még nem tudtam, hogy életem legnehezebb feladatára vállalkoztam. Részében vagy egészében nyolcszor toltam végig a játékot, a hagyományos végigjátszás 26 oldalt tett ki.  Mivel ezt lehetetlen volt a felére összenyomni, kicsit talán szokatlan struktúrát találtam ki. Az első pályát szakaszokra osztottam, itt a rengeteg küldetés miatt ezek leírását és mindezek végén egy ideális megoldássort közlök. Kairóban egy pontról-pontra leírás szerepel, a küldetések megnevezését természetesen feltüntettem. A többi pályáról, mivel ezek elég lineárisak, hagyományos végigjátszás született.

Mivel arra végképp nem volt helyem, hogy megadjam minden egyes begyűjthető tárgy helyét, ehhez pár tanácsot adok, útravalónak:

– Minden egyes helyiségben alaposan nézzetek körül! Nyissátok ki a szekrényeket, hűtőket, nézzetek be az asztalok, ágyak alá.
– A nagy szemetes konténerekbe másszatok be, dobáljátok ki belőlük a dobozokat.
– A fejlesztők eljátszottak a fizikai motorral, így emeljétek fel a testeket, mert legtöbbször alattuk van a lőszer, dobjátok félre az ágyról a párnákat, pakoljátok át a dobozokat, rúgjátok arrébb a szemeteseket, rugdaljátok félre a falnak támasztott deszkákat, raklapokat (!).
– Másszatok be minden szellőzőbe, nézzétek meg a mellékágakat is.
– Sokszor szekrények tetején, gerendákon vannak holmik, ezért ugráljatok helyben, felfelé nézve.

Szintén a helytakarékosság miatt alkalmaztam pár rövidítést.

• MT: Multitool, ezzel tudsz kinyitni ajtókat, ládákat, kikapcsolni kamerákat, lézersorompókat.
• DC: Data Cube, ezekben információk, térképek vannak.
• HC: HoloComm, képtelefon, illetve e-mail, ha boríték pörög benne, akciózz rajta többször, míg minden üzenetet elolvasol!
• CR: Credit, a játékban szereplő pénz, kell belőle sok…

Az irányok megadásánál egyszerű volt a dolgom, hiszen a képernyő tetején, középen láthatod az iránytűt, így tájoláshoz zárójelben az irányok angol rövidítését adom meg, hiszen ezt olvashatod le a szerkezetről.

Sajnos magáról a sztoriról, a miértekről az alábbiakban egy szó sem esik, hiszen ebbe az első rész történetét is bele kellene vennem, az pedig egy kisnovella terjedelmét igényelné (Philip K. Dick stílusában)…

1. SEATTLE, TARSUS AKADÉMIA

Vedd ki a térképet a ládádból. Menj a 454-es lakosztályba, és beszélj Billie-vel. Utazz le a lifttel, a labor ablakánál dumálj Leila Nassif professzorral. Sétálj a lépcsőhöz, a tetején fordulj balra. Itt találod Klarát, innen balra, egy átjárón kijuthatsz a galériára, Leóval beszélni. Ezután riadót fújnak.

Menj le a lépcsőn, át a termen balra, az öltözőbe. Pakold ki a két elsőt, és az MT-vel a leghátsót, itt pénz van. Vedd elő a pisztolyt, a másodlagos tűzgombbal világíthatsz.

Indulj kifelé az öltözőből (SE). Az őr berombol, és ellenségre figyelmeztet, javasolja a csendes kisurranást. Válaszaid lehetnek:

1. Harcoljunk együtt!
2. Oké, kikúszok
3. Vond el a figyelmét, míg elmenekülök

Elsunnyogni a tornaterem jobb oldalán, az oszlopok mögött tudsz, persze kapcsold ki a lámpát, és guggolj le, így kevesebb zajt csapsz. Ha feljutottál a lépcsőn, menj a laborig, Billie-vel beszélni.

Go to Biomod Lab

Menj fel a liften a lakószintre. Az őr a segítségedet kéri egy újabb terrorista eliminálására. Válaszok:

1. Oké, fedezlek
2. Majd én egyedül kinyírom
3. Nem érdekel a buli
4. Inkább kikúsznék csendben

Menj a 452-es lakásba, pakold ki, a konyha melletti szellőzőn át mássz be a 453-asba, itt is zsákmányolj, majd ki a folyosóra, át a 454-esbe cuccolni, végül a saját kéródba, a 451-esbe. A fürdő falán lyuk, mássz ki, le a létrán és az ugrás nyomva tartásával mássz fel a túloldalon, majd lépj be a laborba. Menj előre a HC-hez. Eljött az idő az első biomodok beültetésére!

Install biomods

Jobbra a szekrényben három tartály, vedd ki őket, és nyisd meg a biomod képernyőt (Home). Egy ingyenes fejlesztést máris kaptál: a „fejedbe épített zseblámpát” (F1). Azt, hogy mit installálsz, döntsd el magad, ehhez lásd a leírás „Biomod” részét. Ha nem tudsz dönteni, én az Eye/Vision Enhancement, Skeletal/Agressive Defense Drone és Leg/Speed Enhancement triót ajánlom.

Ha kész, megkapod a kijárati lift kódját. Nézz körül, majd menj át a következő szektorba, majd ki a jobb oldali ajtón.

Az előteret egy kamera és gépágyú védi. Megoldások:

• Ha a Thermal Masking modot installáltad, bekapcsolod azt, és átsétálsz.
• A kamera alá lépve egy MT felhasználásával deaktiválod azt
• Elosonsz a fal mellett, a kamera holtterében.

Menj fel a lépcsőn és beszélj a két tudóssal. Két terrorista érkezik a lépcső felől, tehát ahonnan jöttél. Ez másodlagos feladat, azaz nem feltétel, van időd ellógni. Ha megölted őket, beszélj a tudóssal, kapsz egy hangtompítót. A labor nyugati (W) sarkában egy kis szekrényben illegális biomodtartály. Kinyithatod MT-vel, vagy odacipelheted a balra lévő EXPLOSIVE-feliratú ládát, és jó messziről belelőve megoldhatod a problémát. Én a Cranial/Neural Interface modot ajánlom, ettől fogva hacker leszel.
 
Most ki kell jutni a laborból a lézerzáron át. A biomodos szekrény mellett állt egy hordó, e mögött szellőzőrács, itt kimászhatsz a lépcsőházba. További megoldások:

• MT használata
• Hackelés (a két laborrész közötti átjáró oldalán találsz egy biztonsági komputert, „Toggle Security Grid”)
• Ha nem használtad el a robbanós ládát, hajítsd bele a lézerbe.

Ki az ajtón, a folyosón egy orvosi robot, amely meggyógyít. A következő laborban két terrorista, plusz egy kamera/ágyú páros. Megoldások:

– Besétálsz, majd kicsalva a folyosóra a két figurát, elintézed őket. Odabent balra, egy kis beugróban újabb komputer, ezzel kikapcsolhatod a kamerát, és tiéd a pálya, fel és balra.
– Ha nem akarsz harcolni, menj vissza a lépcsőházba, itt fel a lépcsőn (a szekrényben 100CR), majd a szellőző rácsát kinyitva és az ott őrködő spiderbotot szétlőve kimászhatsz a labor gerendájára, ezen végigosonva átjuthatsz a galériára, és innen már tiszta az út.

Lépj be a liftbe.

2. SEATTLE, KÖZPONT

Tipp: A jobb oldali padon DC, benne Seattle térképe

Első szakasz

Kezdőlépés: biztosítsd a szabad átjárást az Inclinatorhoz, mellyel lejuthatsz az alsó városrészbe, illetve a WTO repülőtérhez a metróállomáson át. Mindkét helyen huligánok vannak, 150 ill. 250 CR befizetésével átengednek. Ha harcolni akarsz:

• Inclinator: Válaszd a 2. pontot (punk), mire fegyvert rántanak. Vagy nekiállsz lövöldözni, vagy visszarohansz a középső szektorba, és végignézed, ahogy az őrrobotok és a katonák lemészárolják a fegyvereseket. A ládában Bowcaster és Glass Destab. mod, ezt felszerelve a Historical Site kirakatát kilőheted.
• Metró: Utolsó válasz, majd vissza, egy lépcsősort le, találsz egy szellőzőt, ezen, kijutsz a pénztár mögé, lőj le mindenkit. Puskához juthatsz. A lézersorompót kikapcsolhatod a szekrény melletti komputer hackelésével, a szekrényben talált kódkulccsal (softkey), vagy a fülkében lévő kapcsolóval.

Culture Minister

Menj el a WTO reptérre, jobbra hátul „Management Wing”, balra Dana Morgan irodája, beszélj vele.
Feladat: a kultuszminiszter lakásának (Emerald Suite, Penthouse) átkutatása.
Tippek: a VOX klubban, a táncteremhez vezető lépcsőtől balra találsz egy társalgót, odabent a minisztert. Több lehetőség van:

• Férfi főhős: Beszélj a miniszterrel, majd a közelben táncoló Lionellel, végül ismét a miniszterrel és állj a szolgálatába („I want to be…”), ekkor megkapod a lakosztályához vezető lépcsőház kódját.
• Női főhős: Beszélj Lionellel, akitől 300CR-ért megveheted a kulcsot.
• VAGY: Ne beszélj senkivel, be tudsz jutni másképp is…

Menj az Emerald Suite-ba, szemben a lépcső vezet az emeletre. Mellette a liftből létrán feljuthatsz ugyanoda (az áramot MT-vel kapcsolhatod ki), de a takarítótól is megveheted a kódot. A lézert kikapcsolhatod EMP-gránáttal, vagy balra a komputerrel (hack). A biliárdszoba bárpultja mögötti polcon, két üveg bor mögött ott a páncélterem kódja. Az emeleten menj be a kamerával szembeni ajtón, jobbra a szekrényben komputer, szemben a nagy, üres fapanel rejti a szobát. Az asztalon olvasd el a DC-t. Menj vissza a reptérre, Morgan irodájába, a HC-hez.

Mellékküldetések:

• Coffee Wars – Destroy beans: A központban beszélj a Pequod kávézó tulajával. Meg kell semmisítened a QueeQueg kávéház készletet, a bolt Seattle legalján, a Rend templomával szemben áll, bejutni szemben a kukáról a szellőzőn át tudsz, lődd szét a sarokban lévő ládákat, vagy gránátot nekik. Menj vissza a tulajhoz, 200 CR.
• VOX Finances: A WTO Reptéren, a másik irodában a szemüveges ember adja. Be kell jutnod a VOX tulajának irodájába. Tipp: táncparkett, el nyugatnak a biztonsági ajtóig, ugorj fel a korlátra, és fordulj a fal felé (W). Egy kiadós ugrással feljuthatsz az ajtó fölé, itt egy szellőzőrács, mássz be. Fordulj északra (N), egy kis raktárba jutsz. Nyisd ki az ajtót, fuss átlósan balra (NE), az oszlop mellett újabb szellőző, mássz be, kijutsz az irodába. A széfben DC, olvasd el, menj vissza a reptérre, és beszélj a megbízóval. 500 CR.
• Dr. Nassif: Billie adja, be kell jutnod Nassif lakásába. Emerald Suite, 2224. Vagy MT, vagy megveszed a takarítótól a kódot, vagy a fent leírt módon bejutsz a lépcsőházba, első emeleti fordulóban szellőző, előre, egyenesen, le. A hátsó szobában az asztalon lévő DC-t olvasd el.
• Bounty on Lawyer: a VOX tulajától kapod, meg kell ölnöd egy ügyvédet, Emerald Suite, 2226. Menj az ajtóhoz, közöld a jelszót („I’m handling…”), lépj be. Hátul megtalálod az ügyvédet, beszélj vele. Válaszd ki a “I represent your… “, majd a “Mr. Kirkpatrick also requests…” kezdetű válaszokat, ezzel kicsalsz tőle 200CR-t. Ezután újra duma, mellyel közlöd vele, hogy a megölésére béreltek fel. Ő 450 CR-t ajánl, ha kinyírod a VIP-részlegben dekkoló Omárt. (Lásd a köv. feladat). Ha megölöd:
o Lődd le izomból őt és a testőrét.
o Menj ki a lakosztályból, balra lépcső vezet a tetőre, itt hátul a kapcsolódoboznál kiiktathatod az áramot (MT), a tetőüveget szétlőve levadászhatod a két áldozatodat.
Menj vissza, beszélj a VOX tulajával, 300 CR és belépés a VIP-részlegbe.
• Bounty on Omar: A VOX-ban menj a táncparkettre, nyugatra a biztonsági ajtóhoz, a korlátról ugorj ennek tetejére, innen ugorj az erkélyre, lődd le Omárt, és menj vissza az ügyvédhez.
• Mutant Biometrics: A VOX VIP részében lévő Omártól kapod. Le kell jutnod az alagsorba, az ajtó (Basement) a földszinten, nyugatnak (W), egy Secure Area felirat mellett található. Bejutni MT-vel, vagy az irodában (lásd: VOX Finances feladat) található kódkulccsal lehet. A hátsó helyiség közepén egy nagy konténer áll, benne egy Szürke. A doboz oldalán DC, aktiváld, ezzel begyűjtöd a mérési adatokat. Menj vissza az Omárhoz, innentől kezdve 50% engedménnyel vásárolhatsz.
• NG Resonance: Az emeleten találod a popsztár hologrammját. Sokszor beszélj vele, míg megbíz a feladattal: kideríteni, mi folyik a VIP-részlegben. A fenti módszerek bármelyikével juss be oda, amint meglátod az Omárt, mehetsz vissza jelenteni, 300 CR. Tipp: ezt a küldetést hagyd a végére, teljesítése után rögtön hagyd el a Voxot, és ne is menj soha többé vissza, különben elveszted a kedvezményt Omárnál!
 
Egy jó megoldássor: Reptér, beszéd Morgannal és a menedzserrel, VOX Klub, beszéd a miniszterrel és Lionellel, a tulajjal, NG-vel, mássz be a tulaj irodájába, szerezd meg a DC-t és a kódkulcsot. Emerald Suit, miniszteri lakás, a szellőzőből Dr. Nassif lakása, innen a szomszéd lakás (sok holmi, titkos fegyver!), majd az ügyvéd. Vissza a Voxba, ha megölted az ügyvédet, beszélj a tulajjal, menj a VIP-be, dumálj az Omárral, menj az alagsorba, szerezd meg az adatokat, vissza az Omárhoz, vásárolj, végül NG Resonance. Ha nem ölted meg az ügyvédet, öld meg az Omárt, jelents NG-nek, menj vissza az ügyvédhez.

Második szakasz

Most mehetsz az alsó szintre, a második szakaszra, ehhez azonban ismét biztosítani kell az utat.

Inclinator: Clean Up Spill

Menj be az üzembe, beszélj a főnökasszonnyal. Szemben találod az ajtót, odabent őrrobot. A cél: belépni az ajtón, majd be rögtön jobbra az irodába. A robot kijátszása:

• Futás. Várd meg, míg a robot hátul tartózkodik, és nyomás (ha van Speed Enh. modod, kapcsold be)
• EMP gránát vagy ilyen moddal szerelt fegyver, közelharci energiatámadás
• Thermo Masking mod

Mássz be a „Facility Director” feliratú helyiség szellőzőjébe, fel, hátra arc és tovább, kijutsz az üzem fölé. Most többféle megoldás van:

• Ha megkaptad a főnöknőtől a tisztítórendszer kódját, vagy tudsz hackelni, az első „elágazónál” menj balra, a fal mellé, itt végigosonva kijutsz egy galériára. Jobbra, középen komputer, itt aktiválhatod az elszívást.
• Ha nem, az elágazásnál menj jobbra a falig és előre. Juss el az utolsó szellőzőig, mássz le, bejutsz a javítórobot kamrájába (ez helyreállítja az energiádat!). Engedd ki és várd meg, míg eltűnik a zöld köd.
• A legrosszabb verzió, ha az eggyel korábbi szellőzőn mész be, itt egy munkáshoz jutsz, akitől megkapod az említett robot helyiségébe vezető ajtó kódját, ám ekkor át kell rohannod a mérgező gázon, hogy kinyisd azt, ez kis életveszteséggel jár (hacsak nem installáltál Hazard Drone modot).

Menj vissza a főnöknőhöz és beszélj vele, 100CR. (A kijárat nyugatra van, menj fel a lépcsőn, ki balra az előtérbe).

Vissza az üzembe, menj középre és fordulj jobbra, délnek (S), előre koppanóig.  A kódbillentyűzetet aktiválva leliftezhetsz az üzem alsó szintjére. Irány a vörös EXIT-feliratú ajtó, Seattle legmélye.

Report To Church

Indulj délnek a kis átjárón át, fel a lépcsőn, délkeletre (SE) a nagy faajtó, aktiváld a zárat, majd jobbra, lépj be a templomba. Menj fel a pódiumra, és társalogj el Őszentségével. Balra át, fel a lépcsőn, dumálj Linnel. A fegyveres támadást egy szakadár csoport követte el, az áruló Lamar kapitány az Inclinatorban dekkol. Vigyázat! Innentől kezdve az Inclanator „hadiövezet”, fegyveresekkel tele!

Tipp: Az alagsorban egy orvosi robot és sok cucc!

Hire Pilot

Pilótát kell bérelned. A játékban kettő is választható: Sid Black, aki pénzért fog fuvarozni, viszont közelebb rak ki a célodhoz, és Ava Johnson, aki ingyen, de sokszor többet kell mászkálnod. Most mindkét pilóta feladatsorát leírom, de ha Ava mellett döntesz, előbb teljesítsd a többi küldetést (lásd: egy jó megoldássor)!

Sid Black: A Greasel Pit előterében találod. A gépét adósság fejében lefoglalta egy maffiafőnök, Sak. Menj a Heron’s Loft bérház udvarába, beszélj az őrrel. Ha a templomtól mész, egyből ide jutsz, ha a kocsmától, menj a liftaknába, mássz fel az elsőre, és végig a folyosón. Két megoldás van: a könnyű és a véres.
Könnyű: Menj vissza a lifthez, mássz fel a másodikra, ki a folyosóra, jobbra, majd balra be az irodába, Sakhoz. Ha a beszélgetés végén az első pontot választod, könnyebb leszel 250CR-rel, de simán kisétálhatsz. Menj vissza Sidhez, beszélj vele.
Véres: Lődd le az őrt. Nyisd ki a rácsos kutricát északra, balra komputer, kikapcsolhatod a folyosó és Sak irodájának kameráját, ha ráböksz a „Landing Pad Turret: Hostile” pontra, átállítod a tetőtéri ágyút a Te oldaladra, a következő ponttal bekapcsolhatod, sőt, át is veheted a kontrollt, és lőheted az ellenséget (Hacking mod, 3. szint!). Menj vissza a lifthez, mássz fel a másodikra. A létráról mestervadászd le az őrt, hajíts valami gránátot (villanó, füst) az irodába, és lődd le a főnöknőt és testőrét. Keletre (E) találod a tetőtéri kijáratot, a folyosóról a távcsövessel leszedheted a két őrt, ha még élnek. Tovább keletre, lépj be a „Hanger Entrance” feliratú ajtón.
Ez már keményebb dió. Leírom, ahogy nekem bejött. Amint megérkezel guggolás, balra, majd jobbra, fel a létrán, itt balra koppanóig, hátra arc, mesterlövész fegyver (hangtompítós) elő, és célozd be a lámpát. Hamarosan felbukkan egy őr, lődd le. Guggolva kerüld meg az épületet (fegyverraktár), a túloldalán, ahová megérkezel, egy komputerrel kikapcsolhatod a belső gépágyúkat. Innen szedd le a szemközti platformon sétáló katonákat. Menj le a feljárón, egészen a falnál, a gép háta mögött kerülj a túloldalra, figyelve a kamerára, és mássz fel a létrán, közvetlenül szemben a másik komputer, ezzel kikapcsolhatod a kamerát és átállíthatod az ágyút. Idefentről vadászd le az udvari komákat – ha Lin bejelentkezik, elfogytak az emberek. Menj vissza, beszélj Siddel.

Ava Johnson: Menj át a bárpult mellett az áttört falon, jobbra az első szobában egy HC-n jelentkezik be a lány, a WTO reptéren tartják fogva. Menj el oda, jobbra lift, menj fel. Most gyorsnak kell lenned: nyisd ki az ajtót, és rohanj átlósan jobbra (N-NW), tehát a középen álló hosszú épület jobb oldalához, ess be az első ajtón, és csukd is be magad mögött. Nyisd ki a szemben lévő ajtót, ott az irányítótorony ajtaja, az a következő cél, vigyázz az őrökre. 
A toronyban délre találsz egy szellőzőt, mássz be és ess le, menj ki a kis raktárba. A komputerrel kikapcsolhatod a déli biztonsági rendszert (alsó pont), az e mögött álló hordót felrúgva megtalálod a raktárak kódkulcsát. Menj ki az ajtón – biztonsági robotra figyelj! -, irány jobbra, északnak, be a középső épületbe, és át egyenesen. Jobbra láthatsz egy ajtót, felette kamerát. Rohanj be ide, itt a másik komputer, kikapcsolhatod az északi rendszert, és persze a kamerát is. Vissza kell menned a toronyba – ha eddig sima az ügy, ugord át a következő bekezdést!

Ha nem tudsz hackelni, lépj ki az ajtón, fordulj kétszer balra, keletnek (E), és előre, míg elérsz egy aknához. Mássz le, előre a következő létráig, és óvatosan jobbra (őr!). Balra egy nagy gép, a zöld sorompó közelében, e mellett egy DC-n megtalálod a komputerek belépési kódját. Menj vissza a terminálokhoz, kapcsold ki a rendszert, és mehetünk tovább.

Menj vissza az irányítótoronyba, és a hátsó sarokban aktiváld az irányítópultot. Pár őr bukkant fel a helikopter körül, vigyázz velük, gondoskodj róluk, majd irány a gép, és akció rajta. Válaszd az 1. pontot, repülhetsz.

Order Traitor

Ezt Lintől kapod, bizonyítékot kell szerezned Lamar árulásáról és likvidálnod őt. Elsőnek egy gyors vagy erős fegyver kell a kézbe (SMG, puska), ezzel irány az üzem. Menj fel a felső szintre. Lépj elő, nézz fel. Ott beszélget az áruló, Lin bejelentkezik.
 
Hátra arc, balra ki a folyosóra, fel a lépcsőn, cél az iroda, ahonnan a tisztításkor bemásztál a szellőzőbe. Lépj az ajtónyílásba, így kihallgathatod a beszélgetést, ha vége, menj be, beszélgess a kapitánnyal. Ennek végeztével azonnal tűzharc. Ha vége, olvasd el az asztalon lévő DC-t, majd menj a templomba, Lin emeleti irodájába.

Mellékküldetések:

• Coffee Wars – Hack Zoning Database: a Heron’s Loft 21-es lakásában (első emelet, a kanyar után) kapod a QueeQueg menedzserétől. Menj a WTO reptér Civic Manager-irodájába, ha az ember nincs odabent, jobbra a fali komputert hackeld meg (ha nincs ilyen modod, a belépési kód a faliszéfben), és válaszd az „Accept QueeQueg’s zoning application” pontot. Menj vissza a tulajhoz, 300CR.
• Greasel Trainer: A Greasel Pit alsó szintjén, az arénában találod Eddie-t. Azt kéri, hogy öld meg a világbajnokság esélyesét, Gob-Zillát, a lényt a Heron’s Loft első emeletén találod. Menj a kocsmától keletre lévő ajtón, be a lifthez. Mássz be alá, a szellőzőn kijuthatsz a szobához, pont a kis sárkány fejére látsz. Nyisd fel a rácsot, és hangtompítóval gyorsan végezd ki az állatot. (Ha nem mész be az épületbe, a tűzlétrán felmászhatsz az erkélyre, innen is lelőheted a lényt!). Menj vissza Eddie-hez, beszélj vele, 100CR.

Plusz lehetőség: Az arénában kétszer is nyerhetsz sok pénzt. Amikor belépsz, rögtön neked ugrik a bukméker, először utasítsd el (3. válasz), beszélj Eddie-vel sokszor (megkapod a feladatot), majd menj a bukihoz, ments, és fogadj maximális téttel (500 CR) Green Dragonra. Sárkányod fentről érkezik, ha nyer, beszélj a bukival, 950CR-t kapsz, ha nem, töltsd vissza az állást, és ismételd, míg bejön a dolog. 
Másodszor Gob-Zilla megölése után fogadhatsz. Megint hárítsd el az első ajánlatot, söpörd be a jutalmad Eddie-től, majd – mentés után – fogadj maximális téttel Snake-Eye-ra. Ismét fentről jön a favoritod, ha nyer, 1800CR-t vághatsz zsebre.

Egy jó megoldássor: Templom, alagsor az orvosi robot miatt. A QueeQueg készletének megsemmisítése. Greasel Pit, beszélj a két pilótával, menj le az arénába, beszélj Eddie-vel, játszd meg Green Dragont. Heron’s Loft, 21-es lakásban mellékküldetés elfogadása, Sak és emberei megölése vagy lefizetése, Gob-Zilla eliminálása. Greasel Pit, beszélj Siddel, lent Eddie-vel, fogadás Snake Eye-ra. Inclinator, Lamar és emberei megölése. Központ, Pequod kávézóban jutalom zsebre vágása, WTO reptéren komputer megbuherálása. Heron’s Loft, 21-esben jutalom. Ha Sid mellett döntesz, a 2. emeleten, a tetőn vár, ha nem, ismét WTO Terminál, és Ava küldetéssora.

3. SEATTLE, MAKO FEGYVERGYÁR

Ha Sid volt a pilótád, ugorj az “A TETŐN” bekezdésre!
Ha Ava volt, kússz be a hátul (NW), pár ládával eltorlaszolt szellőzőbe. Balra, jobbra (NE) találsz egy másik szellőzőt, itt kikúszva bejutsz a gondnokhoz, aki pénzért kínálja a főbejárat kódját. Megoldások:

• Ha megvetted a kódot, menj ki az udvarra, balra találod a főbejáratot, lépj be, de számíts komoly ellenállásra!
• Az én javaslatom: Ne vásárolj. Menj ki az udvarra, át szembe a „Cargo Bay 02”-vel jelölt folyosóra (fent, középen, ne menj le az árokba!). Hátul, pár lépcsőn lemenve ATM, ha tudod, hack. NE MENJ BE AZ AJTÓN, inkább vissza a zöld lézersorompóhoz, kapcsold ki (MT), menj fel a létrán, majd pár ajtón át a tetőre – Sid itt tett volna ki.

A TETŐN: Menj délnek (S), ereszkedj le a kis kiálló esővédő tetőre. Fordulj jobbra, egy kamerát és parabolaantennát látsz, ha a kamera elfordul, fuss végig a peremen, be jobbra, egy szellőzőn át bejutsz az épületbe, a legjobb helyre!

Assassinate Scientist VAGY Upload Spec

Cél a fegyverkísérleti üzem (Weapon Research Facility). Ha a szellőzőn át jöttél, egy lehetséges menet, illetve a többieknek tippek:

• A DC az asztalon a Biolab belépési kódját tartalmazza.
• Ha az őr elhaladt jobbra és befordult a sarkon, siess balra a fal mellett, a kanyar után gyorsan jobbra, le a lépcsőn, a Service Tunnels feliratú ajtón át lejuthatsz az alagsorba.
• Itt a polcon (DC) megtalálod a fegyverkísérleti üzem belépési kódját.
• Találsz egy rácsot, itt bejuthatsz a szervizaknába, ezen átjuthatsz a sorompó és az őr mögé.
• Mássz ki, irány északkelet (NE), egy kis helyiség, fel a létrán, egy raktárba.
• Menj jobbra, egyenesen az őrrobot nyomában, ezt egy kis beugróban a komputeren kikapcsolhatod (hack).
• Tovább a folyosón, egyenesen, jobbra, a beugróban komputer, a két kamerát iktathatod ki.
• Óvatosan előre, vigyázz a tudósra (riadóztat) és az őrre a fülkében.
• Tovább egyenesen, itt a kísérleti üzem bejárata, nyisd ki a kódzárral, előre, fel a létrán.

Döntened kell! A laborban egy őr, robot és a főtudós. Nincs alternatíva – vagy a fegyvert vágod zsebre, és ezzel a WTO-nak teszel szolgálatot, vagy kivégzed a fehér köpenyest, és a Rend boldog lesz, ám ekkor a fegyvert csak jóval később, Kairóban szerezheted meg.

1. WTO: lépj be, beszélj a tudóssal, válaszd az 1. pontot. Jobbra át, lépj a fegyver elé, amint kinyílt a fedél, nyomd meg a gombot, és vedd ki a MagRailt. Távozz. (Én ezt javaslom!)
2. Rend: öld meg a tudóst, az őrt és iktasd ki a robotot.

Search Biolab

Cél a biolab, az első emeleten a tudós kifaggatása, és a belső iroda átkutatása. Javaslatok:

• Ki a folyosóra, előre koppanóig és jobbra, be a biomod labor liftjébe (kód megszerzését lásd fent).
• Menj jobbra, a komputerrel kiengedhetsz egy Szürkét, aki elintézi az őröket. (Ha nem vagy hacker, a kód szemben, a legutolsó asztalon lévő DC-ben!)
• A galérián, az őrfülkében a polcon megtalálod a projectvezető ajtajának kódját
• Jobbra, előre, lépj be.
• Ments! Az igazgató a fal túloldalán, a sarokban áll, de szemben egy őr és egy automata löveg. Feladat: izomból lerohanni a szakállast, és kérdőre vonni. Ha az őr vagy a löveg észrevesz és támad, a szakállas nem fog beszélni!
• Juss fel balra, a felső irodába, és aktiváld a HC-t.

Leave for Cairo

A kedvenc pilótád a tetőn vár.

• Ha van Speed Enh. modod, könnyű a dolog: juss vissza a kiindulópontra, azaz a kis tárgyalóba, állj az asztalra, akció a szellőzőn. Odakint a kamerát kijátszva végig a peremen, és a modot (F6) bekapcsolva „repülj” a tetőre.
• Ha nincs, vagy az alagsoron át (lifttel szemben le, majd balra) menj ki az ATM-hez (két MT kell), vagy a főbejáraton sétálj ki, ekkor viszont készülj fel rá, hogy friss őrök vannak az udvarban – itt balra, a fal mellett osonj be a folyosóra, és fel balra a létrán.

A tetőn akció a járművön, 1. pont.

4. KAIRÓ, EGYIPTOM

I. Medina:

1. Menj a QueeQueg kávéspulthoz, beszélj a tulajjal. (Coffee War)
2. A pult oldalán álló embertől kapsz térképet.
3. Report Billie: Menj el a templomba, előre, be az újabb nagyajtón a szentélybe, középen megtalálod Billie-t, beszélj vele, ő továbbküld az Omárhoz.
4. Az alagsorban, a betegszobában beszélj Mrs. Ameerrel. (Mina Ameer)
5. Ki a templomból, sokszor balra, fel a lépcsőn, beszélj Leóval. (Templar Raid)
6. Jobbra, beszélj az Omárral. (Cure for Plague; Power Armor Spec)
7. Vissza a templom felé, tovább, balra, Medina Apartments. Az udvaron fordulj jobbra, beszélj az arabbal a rács mögött. (Harvest Biomods)
8. Fel az első emeletre, balra, be a Nassif feliratú ajtón, beszélj Maskirivel. (Dr. Nassif; Missing Students)
9. Menj fel a felső szintre, a lépcső tetején jobbra, a hordók mögötti szellőzőn át lakásba. Olvasd el a szobában és az erkélyen a DC-ket.
10. Vissza Dél-Medinába.

II. Nassif Greenhouse

Előre, balra, Arcology / Greenhouse irányába, belefutsz pár huligánba.

• 1. válasz: Átengednek, 150CR.
• 2. válasz: Azonnal lőni kezdenek, ugorj be jobbra a szellőzőbe, kimászhatsz föléjük, vadászni, vagy megvárni, míg az őrök rendet raknak.

Utazz az üvegházakhoz. Szemben kamera – ha hacker vagy, fuss be a ládák mögé, ott a komputer, kapcsold ki. Megoldások:

• Be jobbra a raktárba. Fel a létrán és lépcsőn a „Hydroponics Contol System” ajtóhoz. A lézersorompót az előző szobában lévő komputerrel, vagy egy MT-vel kikapcsolhatod. Be a szemben lévő szobába, balra az ágyon DC, benne a központi vezérlő kódja. Ki, balra, kapcsold ki a kamerát (MT), és a gép feletti ágyút is. Hatolj be a számítógépbe, és állítsd le a termelést (legalsó pont).
• Szintén be a raktárba. Két MT-vel vagy az egyik robbanós ládával nyisd ki a „Hydroponics Air Filtration” ajtót, egy gránát vagy a másik láda segítségével pusztítsd el a gépet.
• Ha van lángszóród, menj be az udvarról a „Hydroponics” feliratú ajtón. Kapcsold ki a sorompót MT-vel, vagy kerüld meg az alagsoron át, iktasd ki a két őrrobotot, és égesd fel az összes cserjét. (Az itt felvehető új, titkos Bowcaster is jó erre a célra, lásd a speciális fegyvereknél!)

Bármelyiket is választottad, siess el onnan. Amint eléred a Dél-Medinába vezető kaput, és eddig a WTO parancsait követted, Lin osztagot küld a likvidálásodra. A team ott vár rád, ahol a huligánok voltak.

III. Arcology, 107-108

1. Indulj vissza, balra Arcology feliratú kapu, lépj be. Beszélj az őrrel, ha nincs belépőd, vesztegesd meg, fel a liften. A folyosón balra térkép. Menj fel a rámpán a 107-es szintre.
2. Tovább felfelé, a Tarsushoz, balra egy szemetes mögött találsz egy elszívót. Végigmászva kihallgathatod a templomosok sorozóinak beszélgetését. (Templar Raid)
3. Vissza le, balra. Beszélj a Pequod tulajával. (Coffee Wars)
4. A sarokban beszélj NG-vel. (NG Resonance)
5. Menj fel a Tarsus Akadémiára.

IV. Tarsus Akadémia

1. Beszélj a recepcióssal, vedd fel a térképet a párkányról.
2. Balra, majd jobbra, egyenesen tovább, bejutsz a recepcióra, a hátsó falon komputer, ha az őr nem néz oda, lépj be és aktiváld az egyetlen pontot. Ha nem vagy hacker, a belépési kódot az igazgatói irodába belépve jobbra, a „Detention Station” asztal mellett, a földön heverő DC-ben találod. (Mina Ameer)
3. Vissza (SE) a Nanotech laborhoz. Beszélj az őrrel, menj be, öld meg a két greaselt, és beszélj újra az őrrel (100CR)
4. A laborban jobbra hátul nyitott szellőző, mássz le. A pincében megtalálod Eeva Nassifot. (Missing Students)
5. Mássz fel az asztalra, innen a rácsra. A szellőzőben menj végig koppanóig, majd jobbra, be a helyiségbe. Az asztalon egy HC és egy DC, a széf alatt egy kódkulcs (Interrogate Nassif).
6. Menj vissza, majd fel a 108-asra, jobbra, Corporate Suit, fel a liften.

V. Corporate Suit

1. Beszélj Klarával, majd be az előtérbe.
2. Cél: a déli ajtó, át a másikon, túl jobbra, a sorompót és ágyút az oszlop mögötti komputerrel kapcsolhatod ki.
3. A folyosón balra, a 2. szobában a biztonsági főnök. Beszélj vele. Ha elválltad az I/7-es küldetést (Harvest Biomod), őt kell megölnöd, DE!
a. Ha az 1.-t válaszold, életben hagyod. Ezzel később hozzájuthatsz egy fontos belépési kódhoz. (Ezt javaslom!)
b. Ha a 2. pontot választod, le kell lőnöd, ezután visszamenve az arabhoz 300CR-t kapsz majd.
4. Vissza a folyosóra és tovább előre. Balra a lézerzár és egyenesen az út ugyanoda vezet, a cél az alsó teremben a „Laboratory Suite” feliratú ajtó.
a. Lopakodósok lefelé menjenek, a kutricák között lehet cselezni vagy Cloak.
b. Fegyveresek balra induljanak, az erkélyről lehet vadászni.
5. A laborban jobbra indulj, a sarkon túl tovább, balra (N) ugorj le az alsó szintre. Bal, jobb, az üveg mögött Leila. Ismét döntened kell!
a. WTO: beszélj a dokival, aki javasolja, hogy keresd meg Tierben Tracer Tongot.
b. Rend: elő a legerősebb fegyvereddel. Lődd le először a doktornőt, majd gyorsan Klarát is.
6. Menj vissza a 108-asra, kétszer jobbra, irány az Arcology Air.

VI. Arcology Air

1. Hátul NG menedzsere, ha beszéltél a két kávés tulajjal (I/1, III/3) szólítsd le, és válaszd azt, amire szükséged van (ezután vissza kell menni az adott üzlet tulajdonosához a jutalomért)
a. Pequod: Ára 500CR, jutalom egy biomod
b. QueeQueg: 300 CR, cserébe választhatsz egy fegyvermodot. A kínálat: Ammo Scavenger, Fragm. Round, Glass Destab.
2. Menj le a 110-es szintre. Hátul a pultnál két nő, beszélj a barnával. Ő egy adóellenőr, segítséget kér, 200CR-ért (Tax Audit).
3. Beszélj a pultos szőkével, megadja a 24-es hangár belépési kódját.
4. Indulj nyugatra, a hangárok felé. Menj a 24-eshez, lépj be.
5. 1. cél: jobbra a létrán fel egy kis vezérlőbe, olvasd el a HC-t. Ez az infó jó NG-nek (NG Resonance) és a Rendnek (Cure for Plague).
6. 2. cél: alsó szint, hátul a gép melletti ládában DC, ebben a páncélzat infója. Ez jó az Omárnak (Power Armor Spec) és az ellenőrnek (Tax Audit).
7. Menj be lent jobbra a hátsó raktárba. Mérgező! Gyorsan pakold ki a széfet, olvasd el a DC-t. Megvan az infó a gyógymódról (Cure for Plague).
8. Menj ki a hangárból. Balra pár láda mögött szellőző, kijutsz a létrához, fent megtalálod az Arcology főnökét. Beszélj vele. Az első válasszal 750CR-et ad a hallgatásodért. Vedd el a pénzt, és ha akarod, lődd le.
9. A 110-esen beszélj az adóellenőrrel (Tax Audit). 1. válasz, 200CR.
10. Menj le a 108-asra, beszélj az SSC őrállomás parancsnokával, 1. válasz, 300CR.
11. Menj a 107-esen NG-hez. Beszélj vele egyszer (NG Resonance), 300CR, majd még egyszer, az 1. válasszal beköpöd a menedzserét, 200CR.
12. Ha az 1.-es pontban a Pequod volt a favoritod, beszélj a tulajjal, és megkapod a jutalmad.
13. Menj le a rámpán, ki az ajtón, jobbra a „Nanoformer Programming” felé.

VII. Nanoformer Bay

1. Ha életben hagytad a biztonsági főnököt (V./3.), megkapod a nyitókódot. Ha nem, egy MT-vel nyisd ki az ajtót (őrök nem örülnek…). Menj be, balra ott a komputer, ennek a kódját találtad meg a széfben (VI/7.), aktiváld, és engedd ki a robotokat. (Cure Plaque)
2. Menj vissza Dél-Medinába.

VIII. Medina.

1. Ha a VI./1. pontban a QueeQueg volt a megkenés tárgya, beszélj a tulajjal, és válaszd ki a jutalmad.
2. Irány Észak-Medina, beszélj Leóval. (Templar Raid). Pénzt még nem kapsz.
3. Menj le a templom alagsorába, beszélj Ameer asszonnyal (Mina Ameer). 5CR.
4. Menj vissza Leóhoz, kapsz 400 CR-t.
5. Medina Apartments. Ha megölted a biztonsági főnököt (Harvest Biomod, V./3.), menj jobbra az arabhoz, és kasszírozz (300CR). (Ha nem, a templom feletti kis tér bal felső sarkában, raklapok mögött szellőző, innen bejuthatsz az arabhoz és kirabolhatod!)
6. Menj fel Maskini Nassifhoz, beszélj vele (300CR).

Itt végeztünk. Ha Siddel akarsz repülni pénzért, menj a 23-as hangárba. Ha Ava a pilótád, a dél-medinai Helipad tetején vár rád a gép.

5. TRIER, NÉMETORSZÁG

Tipp: a főtér egyik padján DC, benne Trier térképe.

Trier, központ:

1. Menj el a Quee Queg kávézóba, beszélj a tulajjal. (Coffee Wars)
2. Ugyanitt hátul beszélj David Kurczec-cel, megadja az Omár rejtekhelyének kódját a taverna emeletén.
3. Menj el a „Nine Worlds” tavernába, fel az emeletre az Omárhoz, ha megveszed az illegális biomodot, küldetést kapsz: keresd meg azt a romoknál. (Black Market Biomod). Titkos fegyver a szemétkupacban!
4. Az alsó szinten, hátul hallgasd ki két polgár beszélgetését. Lopott fegyverek vannak egy boltban: a kocsmából kilépve előre, majd jobbra, lézerrel védett kirakat. Hangtompítós, üvegtörős fegyverrel benyomhatod, kirabolhatod.
5. A bárból a nyugati ajtón ki a folyosóra, be jobbra az első ajtón. Beszélj Tracer Tonggal. Feladat: megkeresni Donnát és a Rend főpapnőjét.
6. Menj el a térre, az SSC-őrsre. Beszélj Vera Maxwell-lel, majd kövesd, szemben, a folyosó végén az „Evidence Room” lezárt részében egy DC, olvasd el (Coffee Wars).
7. Ki a folyosóra, fel a lépcsőn, jobbra be az „Observation Room”-ba, a beszélgetés végén Dumier áthív a másik szobába. Menj ki, jobbra be az „Visitation”-feliratú ajtón, beszélj az emberrel. Megkapod a belépési kódot a romokhoz.
8. Menj vissza a kávézóba, beszélj a tulajjal (Coffee Wars, 200 CR).
9. Most el kell menni a romokhoz. Két út:
a. Kilépve a kávézóból jobbra, az ATM előtt csatornarács, rázós pálya három greasellel.
b. Az SSC székházzal szemben, kb. északra, két őr között a bejáraton át, a kódot a 7. pontban kaptad meg.

Black Gate Ruins:

10. Cél a romok teteje. Menj fel vagy a keleti (E), vagy az északnyugati (NW) lépcsőkön. A kerengőben keresd meg a Keep Out feliratú ajtót (E-SE), majd itt balra, fel egy szintet, végül még egy ajtó, nyugatra (W), idebent egy ládában megtalálod a keresett illegális biomodot, mellékküldetés teljesítve, ezzel más dolgod nincs.
11. Menj vissza egy szintet, a Keep Out-feliratú ajtóhoz, oldalt két láda mögött kódbillentyű, aktiváld (ennek kódját kaptad Tongtól, 5. pont), bejutsz a laborba.
12. Juss be szembe a kis irodába, mássz be a szellőzőbe. Kijutsz egy kis raktárba, innen egy másik szellőzőn át kibukkansz két őr közelében. Jobbra menj, körbe, ne térj le sehová, hamarosan (NE) eljutsz Tong irodájába, egy DC-ben megleled a vezérlő és a labor ajtajának kódját
13. Ki a folyosóra, balra (W), koppanóig, keresd a “Containment” feliratot. Odabent megtalálod a két nőt. Menj vissza a központba.

Trier, központ:

14. Menj az SSC épületébe, a „Visitation”-szobába, beszélj Dumierrel. Megkapod a Templomosok főhadiszállásának térképét. 
15. Irány a taverna, béreld fel a neked szimpatikus pilótát. Sid Black a bárban van, 750CR a viteldíj. Ava Tong szobájában van, ingyen visz el. A géphez mássz fel a kocsmától balra lévő létrán, akció, 1. pont.

6. RAUCHSTADT, NÉMETORSZÁG

Cél: bejutni a templomba. Indulj előre, (NW), fordulj jobbra az első átjárónál. Itt egy kisrác, aki 200CR fejében bejelöli a térképeden a katonák helyét. Mássz fel a kukára, innen át a korláton, tovább, majd balra, hátul ládákból rakott „lépcső”, mássz fel. Ugorj le a konténerre, vagy simán Speed Enh. moddal, jobbra hátul ott a bejárat.

Get Module

Menj balra (W), az épület oldalán mássz be a betört ablakon. Fel a lépcsőn a karzatra, az egyik ládán ott a Sámán irodájának kódkulcsa. Menj le, át az ajtón. Szemben (NW) egy HC, mellette egy DC-ben a komputer belépési kódja. Fordulj jobbra, egyenesen (NE) előre, ott a Sámán irodája, bent balra a komputer, töltsd le az adatokat („Download…), menj vissza a kiindulópontra.

7. TRIER, NÉMETORSZÁG

Menj el a Tavernába és beszélj Tonggal (mellékküldetés). Menj vissza a Black Gate romokhoz, menj fel az emeletre, a lifttel a laborba.

Restore Power

Folyamatosan jobbra tartva menj folyosó keleti (E) végébe. Ha nem vagy hacker, ugorj be közben Tong irodájába egy belépési kódért. Hátul a lépcső mellett egy létra („Maintenance”), mássz fel. Kapcsold ki az áramot (MT), vagy mássz be balra a szellőzőbe, előre koppanóig és le. Hátul, balra az ép generátor mögött találsz egy elektromos kapcsolót („Auxilary Generator Power”), akciózz rajta.

Load Module

Mássz le a létrán, fel jobbra a lépcsőn, “Gate Controll”. Odabent a déli falon a komputer – „Begin State Sequencing”.

Step into Gate

Menj le a lépcsőn, fordulj jobbra, és középtájon be jobbra a reaktor felé. Lépj be a zöld fénybe.

8. Antarctica

I. Sarkvidék

1. Beszélj a Szürkék vezetőjével. Hátul egy polcon térkép. Indulj keletre (E) az átjárón át.
2. Célod bejutni a szemközti barakkba (a jéghegy túloldalán). Ugorj le a lábazat árkába, balra egy létrán felmehetsz a tetőre, és a szellőzőn be a helyiségbe. Beszélj Billie-vel. A HC mellett kódkulcs.
3. Odakint, a barakk túloldalán egy ketrecben Szürke, szabadítsd ki, és küld őrködni, vagy haza, mindegy.
4. Irány tovább észak (N), a „SITE X”-táblával jelölt átjáró. Menj végig lefelé, majd be a templomba.

II. Templom (Repair JC-Helios Core)

1. Középen áll a nagy lila Helios Processing Module (HPM), akciózz rajta.
2. Denton hong kongi emlékében vagy. (A könyvszekrény tetején Dragon Tooth kard). Fel a lépcsőn, újabb HPM, aktiváld. Át a kis irodán, HPM, akció. Át a tárgyalón és fürdőn.
3. Most vegyél a kezedbe vagy egy scramble-, vagy egy EPM-gránátot! HPM, nyomd.
4. Párbaj Billie-vel. Két lehetőség: életben hagyod, vagy megölöd. (Mindkét esetben harcolni fogtok, de ha az első pontot választod, a halál közelében eldobja a fegyvert és megadja magát. Ha a Templomosokkal akarod befejezni a játékot, érdemes életben hagyni.) Amint vége a dumának, vágd a gránátot a két spiderbot közé, majd erős fegyver elő, és támaszd meg. Ha vége, menj át a termen, az utolsó HPM beindítására.
5. Előre, beszélj sokat JC-vel, majd aktiváld az északi (N) HPM-et.

III. Sarkvidék

1. Indulj visszafelé, a bázishoz. A Sámán randit kér – csapda, rengeteg rakétás elit Templomos!
2. Juss be a barakkba, és a HC-n dumálj a fickóval.
3. Irány a nyugati (W – Versalife Research Facility) átjáró.

IV. A kutatóközpont

1. Lehetséges első lépés: ártalmatlanítsd az őrt és a robotot, ugorj fel a jobb oldali ládára, onnan a mellette lévő magasabbra, majd szembe, az antenna mellé. Be balra a szobába, hátul a komputer, mellyel kikapcsolhatod, átállíthatod a rakétás ágyút.
2. Cél az „A” jelű épület. Mindkét oldalán bejárat. Az öltözőszekrényen térkép. Az emeletről bejuthatsz a lezárt szobákba.
3. Lépj ki a hátsó (N) ajtón. Indulj balra. Szemben lesz a Helipad, egy ellenség van itt, de bejuthatsz simán az ajtón – vagy menj az épület jobb oldalára, itt kiérve a hátsó placcra fordulj meg (S), és mássz fel a hídra, a tetején egy ugrással fent vagy, majd ugorj le a túloldalon (a sziklafalnál), és a lépcső alatti szellőzőn mássz be. Komputer, kikapcsolhatod, átállíthatod a lépcső előtti löveget.
4. Most fel a lépcsőn, át a hídon. Menj le, majd tovább le a lépcsőn (Power Generator), lépj be az ajtón.

V. A generátorszint

1. Ha hacker vagy: jobbra egy kis iroda, bent egy komputer, mellyel kikapcsolhatsz két kamerát, és átállíthatsz-kezelhetsz egy löveget (megéri!).
2. Menj ki, előre, be a szemben lévő folyosón, juss át az ajtón.
3. Előre, balra egy szobában orvosi robot.
4. Tovább előre, eljutsz egy elágazóig.
5. Szemben a generátorszoba bejárata, de előbb fordulj jobbra, itt egy ketrecbe zárt Templomos, akit kiszabadíthatsz (mellékküldetés). Nyisd ki az ajtót (MT a kódzáron), és beszélj vele. Mindegy, mit válaszolsz neki, neked ugrik, le kell lőni.
6. Ha elindulsz tovább előre, találsz egy szellőzőt, itt bejuthatsz a generátorhoz, kikerülve az ágyút, vagy menj vissza, ahonnét jöttünk, és nyiss be az ajtón.
7. Odabent menj a hátsó, jobb oldali géphez, akciózz az oldalán lévő kapcsolódobozon.
8. Menj vissza a bázisra, aktiváld a tányérantenna melletti irányítópultot.
9. Menj fel a Helipadra, a „B” épület tetejére, akció a gépen, 1. pont

9. KAIRÓ, EGYIPTOM

I. Medina

1. Menj a QueeQueg kávézóhoz, beszélj a tulajjal. Közöld vele, hogy a két cégnek egy a tulaja (a hosszú válasz), megkapod a Pequod széfjének kódját (Coffee Wars).
2. Indulj balra, a mecset felé, egy Illuminati kommandóssal kell beszélned. Az első feleletet válaszd, a másodikra tüzet nyit! Irány Észak-Medina, le a lépcsőn.
3. Menj le a mecsethez, itt találod Leót. Ha az első válaszra böksz, 500CR-t adsz neki, hogy elrepüljön New Yorkba, ez a játék egy másik befejezéséhez vezet!
4. Medina bérház, beszélj Nassiffal. Menj a felső szintre, be jobbra a szellőzőbe. Öld meg a szobában levőket, menj vissza Nassifhoz (200 CR)
5. Irány a mecset, menj le az alagsorba, beszélj az emberekkel.
6. Menj fel, öld meg a robotot a szentélyben. (EMP, MagRail, közelharcban Dragon Tooth kard, Strength Enh. és Electrostatic Discharge mod).
7. Menj le az alagsorba, Beszélj Ameer asszonnyal, átadja az Arcology SSC őrhelyének kódját. A szentély hátsó traktusából menj fel az Archology 107-108-as szintjére.

II. Arcology, 107-108.

1. Mellékküldetést kapsz: Save Klara.
2. Menj le a 107-esre, pakold ki a Pequeg széfjét (Coffee Wars).
3. Beszélj NG-vel (NG Resonance: Trapped?)
4. Save Klara: Sétálj le a rámpán, ki a folyosóra, jobbra (Nanoformer Bay). Gyorsnak kell lenni: egy őr dekkol kint, egy bent, plusz Dana, aki ha sokat maszatolsz, kivégzi a foglyot. Terítsd le a kinti őrt, a benti kinyitja az ajtót, szedd le őt is, majd fektesd el Danát. Beszélj Klarával.
5. Menj fel a 108-as szintre, hátra az őrállomásra, a kapott kóddal (I./7.) kipakolhatod a szekrényt.
6. Menj fel a liften az Arcology Air-szintre.

III. Arcology Air

1. A sámán csatlakozásra szólít, innentől kezdve a Templomosok nem bántanak!
2. Menj a 23-as hangárba, beszélj Leilával.
3. Nyugatra raktár, menj be, beszélj a hús-vér NG-vel. II./3. mellékküldetés teljesítve.
4. A már ismert úton, a 24-es előtti szellőzőn át menj fel a 23-as feletti helyiségbe, szedj össze mindent. Az irányítópult is itt van. Tipp: a szellőző elől dobd ki a folyosóra, amely a váróterembe vezet, a robbanós ládát, ezzel a menekülési útvonalad biztosítod!
5. Menj vissza a 24-es hangár ajtajához

IV. 24-es hangár

A játék fordulópontjához értél, ments egy nagyot, innentől kezdve több megoldást is kipróbálhatsz!

Menj be a 24-es hangárba. Dr. Todd a véredet kéri. A választól függően alakul tovább a játék.

1. Take my blood: Vért adsz – a Templomosok mellé álltál. Semmi más teendőd nincs, mint felmenni a 23-as fölé, és aktiválni az irányítópultot.
2. Go to hell: A templomosok azonnal megtámadnak. (Tipp: Hátra arc, ugorj be a szellőzőbe!) A célod bejutni a 24-es hangárba, a terem közepén aktiválni a Paul szarkofágja előtti komputert. Itt ismét két lehetőséged van:
a. Terminate Life Support: Megölöd Pault, ezzel az Illuminati oldalára állsz. Menj fel a 23-as fölé, aktiváld az irányítópultot.
b. Revive Paul Denton: Életre kelted őt, ezzel a Dentonok és az ApostleCorp oldalán állsz. Mássz fel a 23-as fölé, és aktiváld az irányítót.

10. LIBERTY ISLAND, NEW YORK

Négy utat követhetsz, négyféle befejezéshez. Lássunk egy kis itinert.

• Szemben veled a déli dokk, ezen át eljutsz az Illuminati táborába. Itt van Dumier, Nicole, és a kommandósok.
• Középen, a Szabadság-szobor aljában találod a Dentonokat, Szürkékkel, automata lövegekkel, és itt van a Helios masina.
• Nyugatnak (W) tartva (a kiindulóponttól előre, majd jobbra) eljutsz az UNATCO romjaihoz. A legalsó szinten ládákban sok hasznos dolog! Az épület mögött egy kis bunkerben vár Leo, ha adtál neki pénzt Kairóban (9./I./3.).
• Keletre fordulva, a szobor két oldalán egy-egy kapu, itt átjutsz a túloldalra. A kettő között félúton, északra van a kikötő, hátul a raktárban Tracer Tong. 
• A keleti oldalon találod a „K”-bunkert, benne a Sámánt, szuperkatonákat, és ha adtál vért, Paul Dentont is.

Attól függően, hogy kivel vagy, a többiek persze rád vadásznak, tehát légy nagyon óvatos, mindenkiből jut mindenhová, a robotokra fegyvert fogva megtudhatod, barátok vagy ellenségek (célkereszt zöld vagy piros). Ha nem a Templomosokkal vagy, és életben hagytad Billie-t, ő az UNATCO romjainál vár rád, ha velük vagy, segíteni fog. A saját bázisodon (déli dokk, szobor, bunker) sok lőszer és más hasznos dolog vár rád, érdemes először ide elmenni és felszerelkezni. A szobor előtti kis épületben is van ez-az.

A közös és első feladat, eljutni az UNATCO épületének legaljára, kövesd az „Aquinas Control Room” jelzést (amint beléptél az épületbe, ments egyet, titkos pálya lehetősége, lásd külön!), és itt aktiválni egy komputert (Aquinas Hub), majd az adatokat feltölteni a megfelelő helyre. Itt még variálhatsz, megváltoztatva a végkifejletet. Lássuk a végjátékokat.

Illuminati: A hubnál válaszd az 1. pontot. Menj vissza a szoborhoz, Tong és a három robot itt van, nyomd le őket, a Szürkéket, és a két Dentont. Ha adtál vért, el kell menned a „K”-bunkerbe Paul-t kinyírni. Robbantsd fel a gépet, öld meg JC-t még egyszer, igazából, és nézd a boldog, Központi Jövőt.

Templars: A hubnál a 2. pontot válaszd. Öld meg a Dentonokat (lehet, hogy el kell menned a bunkerba), de ne pusztítsd el a széket, hanem aktiváld. Éljen az Új Középkor…

ApostleCorps / Dentonok: A megérkezés után menj a kikötőbe, Tong feladatot ad (Repair Bots) – három konténer hátoldalán összesen hat MT segítségével ki kell szabadítanod három robotot. Ezután kérheted a segítségüket:

1. Osszák az Illuminati embereit a déli dokkban
2. Vegyék fel a harcot keletre a templomosokkal
3. Járőrözzenek a szobor körül

Az utolsót ne válaszd, mert Tong szétlövi a fejed. Kutasd ki a raktárt hátul, majd mehetsz az UNATCO aljába, és válaszd a 3. pontot. Menj a szobor aljába, aktiváld a széket, és nézd végig az emberiség egységes, szép (?) jövőjét.

Leo / Omár: Ez a negyedik lehetőség. Ha adtál pénzt Leónak (9./I./3.), megtalálod hátul az UNATCO romjai mögött egy bunkerban, és megbíz egy renegát feladattal: legyél a magad ura – öld meg az összes főnököt. Tehát ki kell nyírnod a Sámánt, Dumiert és Nicole-t, a két Dentont, majd elpusztítani a gépet, és még egyszer megölni JC-t. Élvezd a Cyborgok Korszakának képeit.

Megjegyzés: Ha nem akarod Leo útját követni, a fickó besegíthet a többi feladatba. Megkérheted ugyanis, hogy segítsen az Illuminati embereit kinyírni, vagy a Dentonokat. Elég jó harcos, sok lőszert spórolhatsz…

Nos, ennyi volt a Deus Ex 2. Remélem, sikerült kiigazodnia mindenkinek – én a végére már eléggé megkeveredtem…
]{redenc

LŐFEGYVEREK
A játék világában uniformizált lőszerek vannak, azaz csak egyfajta muníciót fogsz találni, minden fegyver (még a másodlagos tüzelések gránátjai is!) ezekből nyeri ki a maga adagját, eltérő nagyságban.

Pistol
Egy 9 mm-es pisztoly, az alapkészség a játék korai szakaszában. Kis sebzés és alacsony lőszerfogyasztás jellemzi, gyenge ellenségek (pl. civilek) és greaselek ellen jó.
Másodlagos tüzelési mód: „Zseblámpa”, de vigyázz, mert a fényt észrevehetik ellenségeid!
Ideális módosítások: Silencer, Glass Destab. Ezeket rögtön az elején beszerzed, és nem is érdemes várni a felszerelésükkel.

Boltcaster
Nem halálos, mérgező hatású nyilakat lő az áldozatba. Ideális a lopakodóknak, akik nem akarnak vért ontani, de pl. ki kell iktatniuk egy őrt. Remek társ a Health Leech Drone mellé, az a biomod ugyanis ájult emberekből nagyobb mennyiségű életerő-regenerálást biztosít, mint halottakból.
Másodlagos tüzelési mód: teleszkóp, ami különösen sokoldalúvá teszi, és így még a pisztoly alternatívája is lehet.
Ideális módosítások: Refire Rate, mivel alapban magas az újratöltési idő, és erősebb ellenfélbe 2-3 lövedék is kell minél gyorsabban, hogy lepadlózzon. Mellé természetesen Silencer dukál.

SMG
Automata géppisztoly, nagy lősebességgel, de sajnos ugyancsak nagy lőszerfelhasználással.
Másodlagos tüzelési mód: Villanógránát, amely elvakítja ellenségeidet, akiket így könnyebb levadászni.
Ideális módosítások: Ammo Scavenger a kevesebb lőszerfogyasztáshoz. Mellé mehet egy EMP Converter robotok, kamerák, ágyúk gyors kiiktatására.

Shotgun
Remek közelharci fegyver, szórása miatt egyszerre több ellenséget is sebez. Hátránya a viszonylag lassú újralövési idő, a közepesnél nagyobb lőszerfelhasználás és a rövid lőtáv, ezért mellé mindenképp kell egy nagy lőtávolságú készség, ideálisan a Sniper Rifle.
Másodlagos tüzelési mód: Füstgránát, akár gyors eltűnésre, akár megzavarásra.
Ideális módosítások: Refire Rate, Fragmentary Round vagy Inc. Range

Sniper Rifle
A klasszikus nagy lőtávú mesterlövészfegyver, egyetlen hátránya a magas újratöltési idő, de ezen lehet segíteni…
Másodlagos tüzelési mód: Természetesen a teleszkóp, sajnos fix nagyítással.
Ideális módosítások: Kötelező a Refire Rate! Mellé vagy a Silencer illik, ha csendben akarsz nyomulni, vagy az Ammo Scavenger, ha sokat használod.

Flamethrower
Lángszóró, közelharci fegyver. Nagy lőszer-felhasználású, sebzése alacsony, de hosszan tartó (égés).
Másodlagos tüzelési mód: Kis napalmböffentés.
Ideális módosítások: Ammo Scavenger, Increased Damage
 
Rocket Launcher
Rakétavető, a játék késői szakaszában jutsz hozzá. Nagy sebzés, nagy lőszerfelhasználás, nagy zaj…
Másodlagos tüzelési mód: A rakétát belső nézetből irányíthatod, (nem kevés!) rutinnal akár sarkon befordítva, akadályon át is célba vezetheted!
Ideális módosítások: Ammo Scavenger, Refire Rate

MagRail
Remek energiafegyver, elsődleges tüzelési módjának még a Templomosok szuperpáncélja sem áll ellent!
Másodlagos tüzelési mód: Harcosoknak és lopakodóknak EMP, amely kiiktatja a kamerákat, ágyúkat és robotokat – még a falon keresztül is,