Féldémon démonvadásznak lenni nagyon jó dolog. Hogy hogyan lettem én? Miután apám lezárta az átjárót az alvilág és az emberek világa között, elvette az anyámat, innen pedig már mindenki használja a fantáziáját. Saját irodát nyitok, hogy az emberek szakszerű segítséget vehessenek igénybe, abban az esetben, ha némi mozgás történik a két világ között. Furcsa… Még ki sem nyitottam, de egyik reggel egy érdekes ember lépett be az irodámba. Még a mondandója is ott visszhangzott fejünkben, mikor köddé vált a pali, és hűlt helyén egy falka démon andalgott. Ez a nap is jól kezdődik…
Gondolom minden veterán konzolos emlékszik még a 2001-es évre. Ekkor jelent meg a Devil May Cry első része, és bizony ekkor nyúlta le legkedvesebb démonvadászunk a nevemet. Sebaj, ezért hajlandó voltam neki megbocsátani. Hogy miért is dobtam el haragom? Egyszerűen csak azért, mert a Devil May Cry elképesztő módon színesítette a szörnydarálós-kardélrehányós műfajt. Isteni játékmenettel megbolondított, gyönyörű grafikájú, korrekt történettel megspékelt játékot kaptunk a capcomos srácoktól. Ha az előbb összepakolt mini-DMC oltár nem lenne elég, akkor még hozzátenném azt is, hogy a főhős maga volt a megtestesült cool-fogalom. Az átvezetőkben király beszólások hagyták el száját, minden mozdulata egy-egy jól megkoreografált hongkongi akciófilm-jelenettel is felért, szóval ő volt a laza-@sskicker.
Az csak természetes, hogy egy ilyen siker után a Capcom rögtön bitekbe is vetette a második rész koncepcióját, és gőzerővel megindult a fejlesztés. Szintén természetes, hogy egy ilyen volumenű első rész után mindenki azt várta a japán bájtmágusoktól, hogy a folytatással minden tekintetben túlszárnyalják majd az elődöt. Azt kell mondjam sajnos, hogy az aztán végképp természetes, hogy a megjelenés előtt agyonsztárolt második epizód – finoman szólva – nem váltotta be a hozzá fűzött ígéreteket. Rengeteg ilyen esettel találkozhattunk már mind a játék, mind a filmipar határain belül. Szomorú, de ez a „valóság sivataga” (by Morpheus).
Szerencsére a capcomos srácok jó jakuzák módjára nem vágták le kisujjukat a mérsékelt anyagi siker és a komoly kritikai bukta után. Előtört belőlük őseik harciszelleme, és szamurájokhoz méltó önfegyelemmel és szigorral nekiláttak Dante harmadik eljövetelének barkácsolásához. A fejlesztés közben sem dobálóztak nagy dolgokkal a média irányába, nem ám. Csak annyit mondtak, hogy „visszatérünk a gyökerekhez, ez még az első részt is lemossa majd”. Semmi extra, csak forradalmat ígértek. Szeretem ezt a fajta hozzáállást, mert a megjelenéskor általában röhöghetek a PR-osokon egy jót, akik vizet ittak és bort prédikáltak.
Nem vagyok ennyire rosszmájú vagy kárörvendő, mindössze nem szeretem, ha valaki olyat ígért, amit képtelen teljesíteni. Tavaly évvégén közöltünk egy előzetest a Devil May Cry 3-ról, melyet a demóváltozattal eltöltött órák alapján vetettem papírra. Ekkor felgyúlt bennem a remény lángja. Nem is láng volt ez, hanem hatalmas jelzőtűz. Éreztem és láttam, hogy ezt – a második résszel szöges ellentétben – tényleg komolyan gondolják a készítők, és ez bizony tényleg 100%-os erőfeszítés eredménye.
A stílus, mely hiányzott a középső testvérből, most teljes mértékben, megsokszorozott erővel jelen van. Már a bevezető során is olyan érzésünk támad, mintha csak egy nagykaliberű hongkongi akciófilmet néznénk, a jobbik fajtából. A mozdulatok, a beszólások, a kamerakezelés, mind-mind profi az intróban. Szerencsésnek mondhatjuk magunkat, mert az egész játék során érezzük majd végig a fent említett profizmust. Elképesztő módon, mindenhol előbukkan.
A játékmenet tehát a végletekig átgondolt, komoly dizájnelvek követése alapján csiszolódott mostani, szinte hibátlan formájára. Nem csak hogy idézi, de még túl is szárnyalja az első rész adrenalintöltettel megbolondított, sebes küzdelmeit. Ezt tényleg minden Playstation2 tulajnak látnia kell. Hardkór DMC rajongóknak a könnybe lábadt szemeket előre garantálom.
Semmit sem érne az eszméletlen kombó-hegy, a stílusos mozdulatsorozat, vagy a Dante-humor, ha mindezt egy szegényesebb köntösben tálalnák nekünk. Már a demoverzió alapján is megírtam, hogy hihetetlen, hogy ilyen látványt kicsikartak a lassan öregedő Playstation 2 hardveréből. A teljes verzió végigjátszása után ez a csodálkozás csak tovább nőtt. Elképesztő helyszínek, elképesztő minőségben jelennek meg a TV képernyőjén. Kezdve a pocsolyás, romos utcákkal, folytatva a gigantikus torony belsejével, egészen a démonvilág nirvánájáig, mindegyik környezet szemet gyönyörködtető.
Ha már dicsértem a grafikát, nem suhanhatok el szó nélkül Dante mozgásanimációja felett sem. Talán ez az az egy dolog, ami mindhárom részben szinte egyformán kiemelkedő volt. Az ismert mozdulatok tárházát kibővíti a vadonatúj kombók sorozata, és a választható küzdőstílusok sokszínűsége.
Egy dolgot még feltétlenül ki kell emelnem, ez pedig a hangulatot hatványozó pörgős zene. A küzdelmek alatt végig szól a dübörgős muzsika, és egyszerűen hatalmas zúzda hangulatot ad a henteléseknek. TV-re, vagy hangfalszettre kellő mennyiségű hangerőt pakolunk, és máris visz magával a gépszíj! Bravó Capcom, ez nagyon jól sikerült!
Guide to the Netherworld
A cikk értékelő része után csapjunk is a komolyabb lecsóba. A Devil May Cry 3 nemcsak azoknak nyújt szórakozást, akik végigjátszották az előző két részt, hanem azok is ugyanúgy élvezhetik, akik csak most kapcsolódnak be az eseményekbe.
Alapjáraton Normal nehézségi szinten indul a móka, amely a profi DMC-seknek laza sétagalopp, a totál kezdőknek viszont közepesen nagy kihívás lesz. Pontosan ezért építettek be egy nagyon aranyos opciót: amennyiben túl sokszor hagyjuk ott a fogunkat a pályán, úgy felajánlja a program a játék újrakezdését Easy módban. Itt egyrészt kevesebbet sebeznek az ellenfelek, másrészt a legbonyolultabb kombókat is megcsinálhatjuk egyszerűbb kombinációk segítségével. Ez a „félautomata” mód kifejezetten értékes lehet a zöldfülűeknek, amíg rá nem éreznek a démonvadászat furcsa ízére.
Akik idáig is komolyabban foglalkoztak a Devil May Cry témával, azok örömére irreálisan nehéz módok is beépültek a programba. Mikor végigtoljuk a Normal nehézségi szintet, akkor megnyílik a Hard fokozat. Ez már jóval nagyobb kihívást rejt. Vicces, de ha végigvisszük Hardon a játékot, akkor elérhetővé válik a Dante Must Die mód. Amennyiben az előbbi szintet neveztem ultimate-nehézségűnek, akkor erre már szavakat sem találok. Eszeveszett csaták, végeláthatatlan ellenfél-rohamok, és sűrű elhalálozások jellemzik ezt a kategóriát. Aki még mindig túl könnyűnek találja a Devil May Cry 3-at, az felkötheti az alsóneműjét, mert a Dante Must Die fokozat sikeres teljesítése után megnyílik a Heaven Or Hell nehézségi szint. Erről teljességgel lehetetlen épeszű mondatokat faragni. Leírhatatlanul kemény. Tényleg, szavakat sem találok a mód nyújtotta kihívásokra. Mindazonáltal jó ötlet volt a fejlesztők részéről ez a skálázhatóság, szívem szerint a Ninja Gaiden fejlesztői orrát beledörgölném a DMC3-ba. Ott egyből a Heaven Or Hell mód nehézségével kezdődött és fejeződött be a játék, és ettől élvezhetetlenül durva volt. Itt szerencsére nem fordul elő ilyen, mindenki kényelmesen rátalálhat a neki megfelelő nehézségre.
A Devil May Cry 3-hoz nem lenne túl sok értelme végigjátszást írni. Ezt nem azért mondom, mert semmibe veszem a sztorit vagy a pályákat. Egyszerűen az az oka, hogy a játék kifejezetten lineáris. Ez a legtöbb stuffnál hatalmas probléma lenne, ám ebben az esetben hajlamos vagyok elsiklani felette, mert ez kifejezetten előnyére vált a végleges terméknek. Nem kell túl sokat agyalni a továbbjutáson, elég a totális pusztításra koncentrálni, valamint a villámreflexeink készenlétben tartására.
Fegyvertár
Ahhoz, hogy maximális hatékonysággal tudjuk irtani a DMC3 démonjait, el kell sajátítanunk a fegyverek megfelelő használatát. Közelharci és lőfegyverek is megtalálhatók a repertoárunkban. Mindenki azzal küzd, ami a legjobban tetszik neki, de a legnagyobb sebzést csak úgy okozhatjuk az ellenségnek, ha a két fegyverfajtát felváltva használjuk. Az alábbiakban megosztom veletek a Devil May Cry 3-ban fellelhető összes fegyver összes kombóját. Bizony nem elegendő nyomogatni egyfajta gombot, hanem aktívan memorizálni, és használni is kell a mozgáskombinációkat. Vegyük sorjában, fegyverenként:
Rebellion
Dante hűséges kardja, amely egészen a hetedik küldetés befejezéséig nem fedi fel a benne rejlő erőt. Viszont azután megkapjuk a Devil Trigger módot, és lesz nemulass a monsztereknek.
Stinger
Ezt a képességet 1000 Red Orbért vásárolhatjuk meg a küldetések előtti Customize képernyőn. Egy rendkívül gyors támadásról van szó, amely szabályosan felnyársalja az utunkba kerülő ellenséget. Ahhoz, hogy előcsalogassuk, tartsuk az R1 gombot (célra tartás), toljuk az ellenség irányába a bal analóg kart, majd nyomjuk meg a Háromszöget.
Stinger Level 2
Az előző támadásnak a továbbfejlesztett változata, elsajátításához már 10000 Red Orbot kell leperkálnunk. Sokkal nagyobb a sebzése, viszont ugyanazzal a kombinációval kell előcsalogatni, mint a normál változatát.
Drive
Szintén 10000 Red Orbba kerül ez a képesség, de ez tényleg megér minden fillért. Fel kell tölteni az erejét a mozdulatnak, majd hirtelen kiengedni a felgyülemlett energiát az ellenség irányába. Egy villámgyors lökéshullám képében manifesztálódik a bennünk rejlő, ámde kiszabadult erő. Előcsalásához rövid ideig tartsuk nyomva a háromszög gombot, majd az ellenség felé nézve engedjük el.
Air Hike
Ez bizony nem egy olcsó mulatság, kereken 20000 Red Orbot kell otthagynunk a képesség-boltban. A grandiózus árért cserébe viszont játszi könnyedséggel fogunk kétszer olyan magasra ugrani, mint normál esetben. Néhány szupertitkos rejtett zug felfedezéséhez elengedhetetlen az Air Hike elsajátítása. Az óriási szökkenés az X gomb kétszeri megnyomásával hívható elő.
Cerberus
Ez a drágaság három egymásba kapcsolt rúd összességét képezi. A második főellenségtől szerezzük meg, és a jég elementális erejét hordozza magában.
Windmill
Még a nevében is benne van, hogy ez a mozdulat leginkább egy szélmalom lapátjának a mozgására hasonlít. Laza 7500 Red Orbot kell fizetni érte. Olcsó, és kiválóan funkcionál (emellett még jól is néz ki, mikor használja Dante). Tartsunk célra az R1-gyel, majd az ellenséggel ellentétes irányba húzzuk a bal analóg kart, végül nyomjuk meg a Háromszöget.
Revolver Level 2
A Revolver a fegyver „alapképessége”, amikor is jól meglóbáljuk, és rásózunk vele az ellenség kobakjára. Igen ám, de ezt kemény 15000 Red Orbért cserébe tovább lehet fejleszteni. A lóbálás megnövelt sebességének köszönhetően a sebzés is jóval komolyabb lesz, mint első szinten. Tartsuk az R1-et, majd toljuk a bal analóg kart az ellenség felé, végül nyomjuk meg a Háromszög gombot a mozdulatsor előhívásához.
Agni & Rudra
Az egyik legjobb fegyver az egész játékban, annyi szent. Ez a bájcseverésző kardpáros nagyon jól használható, kellően gyors és a sebzése is megfelelő.
Whirlwind
Mindössze 7500 Red Orbot kell érte kicsengetnünk, és már meg is tanultuk a támadást. Nagyon hasonlít a Diablo 2 Barbárjának hasonló nevű skilljéhez, mivel ez is a pengék villámgyors rotációjára épít. Tűz és szél, Agni & Rudra ereje zúdul a démonra, akit megtámadtunk. Tartsunk célra az R1-gyel, majd az ellenséggel ellentétes irányba húzzuk a bal analóg kart, majd nyomjuk meg a Háromszöget.
Jet-Stream Level 2
Tessék, csak tessék, mindössze 10000 Red Orbért cserébe megtanulhatják a Jet-Stream második szintjét. Kihagyhatatlan ajánlat! Mindenkinek szüksége van erre a jóságra, mert már az alapváltozat is elég jó, no de nem érhet fel a fejlesztett stuffal! Egyszerre akár több ellenséget is megtámadhatunk a Level 2-vel! Tartsunk célra, az R1-gyel, majd a démon felé toljuk a bal analóg kart, végül tartsuk nyomva rövid ideig a Háromszöget!
Jet Stream Level 3
Bizony, a fenti képességnek van Harmadik szintje is! Igaz, hogy ezért már 15000 Red Orbot kell cserébe adnunk, de sokkal jobban megéri a pénzét, mint az előd. Hasonló, mint a többi Jet-Stream támadás, azonban a tréningezésnek köszönhetően ennek segítségével számos támadósorozatot köthetünk össze egyetlen mozdulattá. Nem csoda, ha kevés ellenség bírja ki ezt a lesújtó támadássorozatot! Tartsunk célra az R1-gyel, majd a démon felé toljuk a bal analóg kart, végül tartsuk nyomva rövid ideig a Háromszöget!
Air Hike
Bizony, itt is meg lehet szerezni az Air Hike képességet. Csak az egyik helyen lehet megvenni, és onnantól már a miénk a mozdulat! 20000 Red Orb első végigjátszás során elég sok érte.
Nevan
Hú, ez aztán a nagyon komoly és durva fegyver! Segítségével Dante a denevérek urává válik. Az éjszaka teremtményei engedelmeskednek neki, így parancsára akármilyen ellenséget szétcincálnak!
Reverb Shock
Ezért a támadásért kereken 7500 Red Orbot kell leszurkolnunk. Egy igen erős elektromos kisülést küld az ellenség irányába, így felvillanyozhatjuk a leglaposabb helyzeteket is. Amellett, hogy olcsó, és hatékony, még nagyon jól is néz ki! Tartsunk célra az R1-gyel, majd toljuk az ellenség irányába a bal analóg kart, és nyomjuk meg a Háromszöget.
Bat Rift Level 2
Az első szintjét ennek a támadásnak már alapjáraton is birtokoljuk, ám a 10000 Red Orbba kerülő fejlesztés sokkal nagyobbat szól! Először a levegőbe taszítja az ellenséget, majd ráküld egy sereg véres szemű denevérpalántát, akik az enemy után repülnek, és cincálják, amíg el nem tűnnek! Tartsunk célra az R1-gyel, majd toljuk az ellenség irányába a bal analóg kart, és nyomjuk meg a Háromszöget.
Air Raid
Kemény 20000 Red Orb az ára ennek a mozdulatsornak, majd ki-ki eldönti, mennyire van szüksége rá. Csak akkor használhatjuk ezt a képességet, mikor már átváltoztunk démoni alakba. A lényege annyi, hogy szárnyaink kitárulnak tőle, és egy rövid időre képesek leszünk röpködni. Szökkenjünk fel a levegőbe, tartsuk az R1 gombot, majd nyomjuk meg az X-et.
Volume Up
Ezzel a képességgel drasztikusan meggyorsíthatjuk a fegyverünk denevértermelő képességét. Nincs külön gomb az igénybe vételére, mivel ez egy állandóan aktív skill. Hasznosságához mérten az ára sem csekély, mivel 20000 Red Orbot kell otthagyni a kasszánál, ha érdekel minket a portéka.
Beowulf
Na, ez már valami. Dante ezzel a „fegyverrel” teljesen dominánssá válik a harctéren. Nem állhat útjába senki, mert egy-két ütés, és máris alulról szagolja az ibolyát a gonosztevő démon.
Beast Uppercut
A bestia felütése. Habár csak 7500 Red Orb az ára ennek a támadásnak, mégis kifejezetten hasznos. Ezt aktivizálva Dante az ellenfél irányába lódul, majd egy gyönyörűen kivitelezett ütéssel felküldi a rosszarcút a levegőbe. Mire Tompa puffanással földet ér, mi már készen is leszünk a következő támadásra. Tartsunk célra az R1-gyel, majd toljuk az ellen felé a bal analóg kart, végül nyomjuk meg a háromszöget.
Straight Level 2:
10000 Red Orbba kerül a támadás, és nagyjából ugyanazt tudja, mint az elsőszintű variánsa azzal az aprócska különbséggel, hogy ez már egy jóval erőteljesebb ütés bevitelével jár együtt. Tartsunk célra az R1-gyel, majd húzzuk az ellenséggel ellentétes irányba a bal analóg kart, és nyomjuk meg a Háromszöget!
Rising Dragon
A neve mindent elárul ennek a 15000 Red Orbot kóstáló képességnek. Ezt a támadást aktiválva az ellenséget a felemelkedő sárkány erejével taszítjuk a levegőbe, mindezt olyan sebességgel, hogy még pislogni sem marad ideje a gonoszságnak! Tartsunk célra az R1-gyel, majd húzzuk az ellenséggel ellentétes irányba a bal analóg kart, és nyomjuk meg a Háromszöget!
A lőfegyverekkel sajnos nincs semmiféle kombó, de kiváló kiegészítői a közelharcos fegyvereknek. A cikket díszítő dobozokban ismertetem az összes Stílust, és a hozzájuk tartozó különféle plusz képességeket is. A fenti kombók használatával, és a boxokban említett stílusok logikus kiválasztásával könnyű dolgunk lesz! Jó játékot!
Swordmaster
Ki, mire következtet a Style neve alapján? Elárulom, azok nyertek akik arra gondoltak, hogy akik ezt a képességet választják, azok a kardokkal sokkal veszélyesebbek lesznek, mint az átlag DMC játékos. Minden karddal különböző képességek érhetők el, ezért nézzük meg őket csoportosítva:
Rebellion
Prop Shredder
Dante a kardját szélsebesen megpörgeti, ezzel húsbavágó élményt okoz az ellenségnek. Előcsalogatásához nyomjuk meg a Kör gombot.
Aerial Rave
Ez az áldott képesség felhatalmaz minket arra, hogy a fellegekben is egy igen komoly sebzéssel bíró kombót írjuk le hűséges kardunkkal. Mindössze annyit kell tennünk, hogy elkezdjük csapkodni a Kör gombot a levegőben.
Sword Pierce
Ezt csak Második szintű Swordmasterek tudják megcsinálni! Ez az ultimate ellenségnyársaló kardmozdulat sorozat! Tartsunk célra az R1-gyel, toljuk a bal analóg kart az ellen felé, majd nyomjuk meg a Kört.
Cerberus
Flicker
Eme áldott képességet aktivizálva Dante jól meglóbálja háromrészes botját, így a közvetlen közelében lévő ellenségeket enyhén sebzi. Nyomjuk meg a Kört a használatához.
Crystal
Ezt csak Második szintű Swordmasterek tudják megcsinálni! A botszettet jól földhöz vágjuk, mire jéghegyek emelkednek ki a talajból a közvetlen környezetünkben. R1-et tartani, majd toljuk előre a bal analóg kart, és nyomjuk meg a Kört.
Million Carats
Ezt csak Második szintű Swordmasterek tudják megcsinálni! Ismét földhöz vágjuk a botszettet, ám most egy szigorú kinézetű gleccser emelkedik ki a talajból. A Crystal aktiválásakor nyomjuk meg a Kört párszor, hogy előjöjjön a kombó.
Agni & Rudra
Crossed Swords
Ellenfelek gyors széttépése keresztformációval! Nyomjuk meg a Kört, és meglátjuk!
Sky Dance
Kardjainkkal rövid pörgő-forgó bemutatót rögtönzünk a levegőben, méghozzá az ellenségek kárára. A levegőben nyomjuk meg a Kört, és előjön a mozdulatsor.
Crawler
Ezt csak Második szintű Swordmasterek tudják megcsinálni! Távoli ellenségek ellen kiváló! A földbe vágjuk az egyik kardot, mire a gonosz ellen felé egy lángból álló szőnyeg gördül. Tartani kell R1-et, majd az ellenség irányába tolni a bal analóg kart, végül meg kell nyomni a kört.
Nevan
Slash
Ez egy teljesen szimpla támadás, amely nem megszokott a Nevan fegyvertől, de most ez van. A Kör gomb megnyomásával hozható elő a mozgás. Ugyanezt a levegőben is megcsinálhatjuk!
Feedback
Ezt csak Második szintű Swordmasterek tudják megcsinálni! Egy látványos mozdulattal megpörgetjük magunk körül a fegyvert, mire az ellenségek már csak a cool-faktor miatt is sebződnek! R1-et tartsuk, toljuk előre a bal analóg kart, majd nyomjuk meg a Kört. Amennyiben a támadás elvégzése során megnyomjuk még párszor a Kör gombot, úgy előjön a Crazy Roll mozdulat, amely az egész Feedback-et megspékeli egy kis árammal.
Beowulf
Zodiac
Az ellenség nem tolerálja túlságosan a kezeinkből felszabaduló óriási mennyiségű energiát. Előcsalogatásához nyomjuk meg a Kört.
The Hammer
A levegőben nyomjuk meg a kört, és erre Dante egy nagyon szép duplakezes ütéssel a földbe passzírozza az alatta lévő ellenségeket. Hogy megcsináljuk, nyomjuk meg a Kört, miközben a levegőben vagyunk.
Volcano
Ezt csak Második szintű Swordmasterek tudják megcsinálni! A földbe öklözünk egy hatalmasat, amit egy szépséges robbanás kísér. Aki az útjába kerül ennek a pukknak, annak annyi. Tartsuk az R1-et, toljuk az ellenség felé a bal analóg kart, majd nyomjuk meg a kört.
Trickster
Ez a Küzdőstílus – mint a neve is mutatja – a különféle trükkökre alapoz, így nagyobb hatékonysággal leszünk képesek kikerülni az ellenség támadásait. Mindenféle stílushoz különféle plusz képességek is tartoznak, egyikhez több, másikhoz kevesebb. Abban viszont mindegyik megegyezik, hogy egy stílus kitartó használata jutalmakat hoz magával. Aszerint, hogy mennyit használjuk az adott Style-t, úgy nő annak XP-je, és szintet is léphetünk kitartóságunk jutalmául. Ez nem csak dísznek van beépítve, hanem kapunk plusz képességeket is az adott küzdőstíluson belül! Nézzük át, hogy mik tartoznak a Tricksterhez.
Dash
Ez egy kifejezetten hasznos kitérőmanőver, a legtöbb főellenség ellen kiváló szolgálatot tett. A lényege annyi, hogy kívánságunkra Dante a megadott irányba tesz egy kb. ötméteres, szélsebes szökellést. A bal analóg kart húzzuk akármelyik irányba, miközben a Kör gombot megnyomjuk!
Wall Hike
Ezzel az aranyos képességgel Neo-stílusban felsprintelhetünk egy darabig a függőleges falakra is. A bal analóg kart toljuk a fal felé, majd nyomjuk meg a Kör gombot.
Sky Star
Ezt csak Második szintű Tricksterek tudják megcsinálni! Hasonlít nagyon a sima „Dash”-hez, a különbség mindössze annyi, hogy ez a levegőben teszi lehetővé a kitérőmanőver alkalmazását. A levegőben húzzuk a bal analóg kart akármelyik irányba, miközben a Kör gombot megnyomjuk.
Double Dash
Ezt csak Második szintű Tricksterek tudják megcsinálni! A Dash manőver közben, ha megnyomjuk még egyszer a Kör gombot, akkor kétszer olyan távolra is kitérhetünk.
Gunslinger
Bezony, ez a stílus a lőfegyver-forgatók nagy kedvence, és nagy barátja. Nézzük át fegyverenként, hogy milyen plusz képességekhez juthatunk hozzá.
Ebony & Ivory
– Ha a Kör gomb mellé a bal analóg karral irányt is nyomunk, akkor kétfelé is tudunk egyszerre tüzelni!
– Mikor egy földre került ellenfél mellett nyomunk sok Kört, megnézhetünk egy picike „kivégzést”.
– Amikor a levegőben vagyunk, és nyomunk egy Kört, akkor az alattunk álló démonokra csini golyózáport szórhatunk!
– Ha egy ideig nyomva tartjuk a Kört, akkor egy feltöltött lövést küldhetünk az ellen irányába.
Shotgun
– Ha megnyomjuk a Kört, Dante meglóbálja a shotgunját, így körülöttünk mindenki érnek a lövedékek.
– Rövid ideig nyomva tartjuk a Kört, majd elengedjük. Ekkor felturbózott lövést ad le a shotgun.
Artemis
– Tartsuk a Kört, miközben célra tartunk, majd engedjük el a gombokat. Ekkor egy jó nagy adag lézer röppen a kiszemelt ellen irányába.
– Tartsunk célra az R1-gyel, majd toljuk előre a bal analóg kart, és nyomjuk meg a Kört. Ekkor egy nagy energiagömb indul útnak.
– Az előző kombó után nyomjunk sok Kört, és jön a lézereső!
Spiral
– A kört megnyomva lazán lőhetünk ki olyan lövedéket, amely gellert kap, így minden ellenfelet sebez, aki útjába kerül.
Kalina Ann
– Kilőhetünk egy rakat rakétát, ha megnyomjuk a Kört.
– R1-et nyomva tartva, bal analóg kart ellenség felé tolva, majd Kört megnyomva pengét lőhetünk ki az ellenségre!
Royal Guard
Picit hasonlít a Tricksterre, ezzel az ellenség sebzését úgy lehet csökkenteni, hogy jobb pozíciókba pattogunk el.
Block& Charge
Értelemszerűen ellenséges támadásokat lehet blokkolni vele. Nyomjuk meg hozzá a Kört.
Air Block
Ugyanaz, mint a Block, azzal a különbséggel, hogy a levegőben védekezhetünk ennek segítségével! Nyomjuk meg a Kört a fellegekben, hogy aktiváljuk.