Rob Pardo interjút adott a Diablo harmadik részéről és a játék hivatalos FAQ-ja alapján következzen néhány konkrétum.

A játékot már elég régóta fejlesztik, és jelenleg is 50 ember dolgozik rajta. Eredetileg a design sokkal közelebb állt a korábbi részekéhez, ám azt nem érezték jónak – végül három revízió után nyerte el jelenlegi formáját. A gameplay kapcsán befolyásolta a csapatot jópár már megjelent nagyágyú, példának Pardo a God of Wart hozta fel. A tény, hogy ilyen játékok megjelentek, és láthattuk őket, a gameplay ráncfelvarrására ösztönözte a stúdiót – az eredmény pedig egy sokkal akciódúsabb, izgalmasabb játékmenet lett.
A cucc MMO-sításán elég erősen gondolkoztak, de aztán úgy voltak vele, hogy nem kell ez nekik a WoW mellé, plusz van elég potenciál a hagyományos stílusokban is. Rob – saját bevallása szerint – nem is érti, miért nem jelenik meg több játék az akció-RPG stíluson belül.
A Diablo 3-ban sokkal több quest lesz, mint eddig, és ezek érdekesebbek is lesznek – például lehetőségünk lesz megvédeni egy várost a támadóitól. Több RPG elemet visznek a játékba (és ezen nem a pontosztogatás, illetve a statisztikák számának növelését érti). A bossok elleni harc is epikusabb lesz, és a korábbiakhoz képest több módon is legyőzhetőek lesznek. A főellenfelek elleni harcnál is olyan játékok általi befolyásáról beszélt Robbie fiú, mint a GoW, vagy a Zelda.
Struktúrájában a játék hasonló lesz, mint a második rész, vagyis lesznek actok, normál felszíni világ, és arról elérhető dungeonok, ám a külső terek nem lesznek annyira randomizálva – Rob szerint ez azért lesz, mert egyes helyszíneket sokkal emlékezetesebbé akarják tenni, úgymond “arcot akarnak adni” egyes területeknek. A tárgyak, szörnyek és katakombák viszont továbbra is teljesen randomizáltak maradnak.
Öt class lesz a játékban, és a skilljeik újításai esetében Sid Meier útját követik. Azaz a dolgok egyharmada a jól bevált dolgok lesznek, egy másik harmada a korábbiak fejlesztett, módosított változatai, a maradék pedig teljesen új dolgok. Az egyes classokból férfi és nőnemű is választható, vagyis effektíve 10 model kerül a stuffba. Továbbá az egyes osztályokhoz specifikus küldetések is kapcsolódnak majd.
A történetről annyit árultak el a FAQ-ban, hogy húsz évvel a Diablo 2 történései után járunk, és páran még élnek azok közül, akik szembeszálltak a három Lord-dal. Az egyszerű emberek viszont inkább csak meseként tekintenek a történtekre. Valami viszont ismét fenyegeti Tristram városát, és ez a dolog Deckard Caint választotta első áldozatának. A régi szereplők és helyszínek közül egyébként jópárat ismét viszontláthatunk a sok új mellett.
Megjelenési időpont értelemszerűen még nincs, viszont az már kideült, hogy Windows mellett Mac-re is megjelenik majd az új Diablo, és Blizzardék megpróbálják a megjelenést minél több országban egy időpontra összehozni.