Az a gyanúm, hogy valahol már láttam egy ehhez hasonló játékot. És ez a logó… (Digital Pictures) Megvan! A 3DO tesztnél láthattunk egy stuffot Night Trap címmel, ami teljesen hasonló technikával lett elkészítve (Joypad 94/1). És ha jól emlékszem, ugyanaz a cég készítette mindkettőt (plágium kizárva).
A játékmenet már akkor is nagyon tetszett, ez a Double Switch esetében sincsen másképpen. A program – elődjéhez hasonlóan – a “vigyázz a háziakra és ejtsd csapdába a rosszfiúkat” elven alapul. Itt csak annyival lett bonyolultabb a helyzet, hogy helyszínenként két féle módon lehet a csapdákat aktiválni.
A lemez behelyezése után egy szokásos “mozifilm” bevezetőt láthatunk, itt fel vannak sorolva a játék készítői, a producerek, a szereplők, stb.
Miután ennek vége, bejön egy start kép, ahol az OPTIONS menüben különböző dolgok beállítása után, a start feliratra buttonolva elindul a játék.
Kezdéskor a következő dolgokat láthatjuk a képen. Bal oldalon a ház térképe kapott helyet.
A jobb oldali nagy képen az adott kamerapozíció képét láthatjuk. Az alsó sorban bal oldalon látható az elkapott, és a megmenekült rosszfiúk száma, valamint egy folyamatosan változó számsor (erről később).
Mellette egy csapda-elérés jelző indikátor látható. A jobb oldali részen pedig az éppen elérhető csapdák aktiváló ikonjai helyezkednek el.
Miután kicsodálkoztuk magunkat, egyből bejön a Basement-cam képe, ahol egy enyhén ideges beállítottságú fiatalember szól hozzánk egy két keresetlen kifejezést.
Ha egyébként értünk angol nyelven valamicskét, és türelmesen végighallgatjuk az előadását, megtudhatunk egyet s mást.
A játék közben időnként automatikusan visszakapcsol ide a kameravezérlés, mikor is az ifjonc kommentárunk dicsérete helyett csesztetést kapunk.
Ha jól vettem ki a szavait, akkor ki akar szabadulni innen a kiscsávó. Inkább nézzük a játékot. Az első veszélyhelyzetet – alagsori madarunk barátnője – egy szőke leányzó megoldja helyettünk. A rosszfiú közeledésére éktelen sikítozásban tör ki, amivel az inában szállítja annak bátorságát. Innen már minden vérre megy.
A következő módon tudunk a ház térképén kiigazodni. Ha egy helyiség ajtaja vagy ablaka villog, akkor onnan valaki ki- illetve oda valaki bemegy (plusz hangjelzés). Az adott helyiségben levő emberek hovatartozását (pl. csapdába), illetve számát a program kis ikonok formájában jelzi. A darabszámmal szerintem nem lehet probléma, viszont a színeknek és formáknak jelentősége van.
A zöld kör a hazai játékos, a sárga négyzet a rosszfiú, a piros kör pedig rosszfiú(lány), csak egy másik csapatból. Hogy egy szobában milyen csapdák vannak, azt PAUSE módban tudjuk megnézni. A csapdák elérése akkor sikeres, amikor a csapdábavaló rálép a padlón levő jelre – ekkor egy félre nem érthető hangot hallunk –, és pont a megfelelő csapdabekapcsoló ikont használtuk.
A csapda akkor aktiválódik, ha a piros jelzésig ki tudjuk buttonolni az adott pillanatban a csapdaikont (3X “A” gomb). Ha sikerült, akkor végignézhetjük a csapdábaesés tényét is. Persze miközben kárörvendőn nézelődünk, addig más szobában is történhet érdemleges esemény.
A legnagyobb szívás a Basement melletti helyiségben található. A rosszfiúk mániája a főkapcsoló lekapcsolása (kb. 1 percenként akad új próbálkozó).
A legjobb, ha figyelünk erre a helyiségre, mert egyébként hamar vége lehet a játéknak. A legfontosabb dolgot majd kihagytam!
A játékban a bal alsó sarokban levő számok jelentése a következő. A térkép szerinti felső négy szoba mindegyikében található egy-egy kódkapcsoló. Ha a megfelelő időben idekapcsolunk, és valaki a kapcsolón levő számot éppen ekkor nézi meg, akkor az alsó számok közül az egyik megáll. Ha ezt mind a négy szobában megoldottuk, akkor kinyílik az alagsori ajtó, ami nagyszájú barátunkat fogvatartja. Ez persze kemény dió.
Az irányítás eleinte nagyon bosszantó, de ha megszoktuk, akkor már jó a játék. Nekem nagyon tetszik ez a “lecsúszott színészek újra színrelépnek” című megoldás, várom a hasonló stuffokat, hogy lecsaphassak rájuk.