Emlékszik még valaki azokra a jó öreg Commodore Amigás időkre és persze az akkori nagyszerű játékokra? Ekkoriban került elő a Dragon’s Lair, rajzfilmszerű játék, amiben egy piros ruhás lovagot irányítgatunk. Nos, hogy ne húzzam tovább a időt, elárulom, hogy lovagunk ismét visszatér, hogy megmentse szíve hölgyét a gyilkos sárkánytól.
Új köntösben az Amiga
Az akkori 2D a mai kor követelményeinek megfelelően átalakult 3D-vé. A mostani verzió is színes, szép grafikájúnak ígérkezik. Erről igaz csak előzetes képek tanúskodnak, de nem kell félni, a bevezető mozit kivéve minden 3D-t kapott. A kicsit rajzfilmszerű figurák gyönyörű hátterek előtt fognak mozogni és állítólag minden kis apró lyukacska is nagyszerűen ki lesz dolgozva. Talán ez nem is véletlen mivel a játék third-person nézetű lesz és hasonlóan a Tomb Raider-hez, a Soul Raven 2-höz itt is kell a jó 3D-s engine. A helyszíneket elnézegetve kicsit az az érzés kelt bennem mintha inkább a kisseb korosztályt célozná meg a készítőgárda. Ez nem véletlen, hisz nem nagyon tudok elképzelni egy 20 éves gyereket egy lovaggal rohangálni. Amolyan Lego Racers jut róla az eszembe, amikor véletlen jött a haver és futott a progi, – „Csak az öcsém játszott vele!” – mi persze tagadtunk mindent. Az animációk gyönyörűek. És ez nem vicc. Igaz ehhez gép is kell, de istenem azért játszunk nem? Én mindig csodáltam a szép nagy fps számú játékokat, de ez itt a csúcsot döngeti. Nagyszerű 3D-s effektek és animációk, nem nagyon tudok betelni, de ezt muszáj volt leírni. Itt merül föl az a régi kérdés: Milyen géped van öcsi? Na ezt nem tudom, de kicsit számolnunk kell. A terepek teljesen 3D-ek, ezzel jön még a third-person nézet ami szereti megmozgatni a videokártyák amúgy se elég memóriáját. Ami talán kicsit javít a helyzeten azok a rajzfilmszerű karakterek. Ehhez gondolom azért akkora gép nem kell, bár…
Nos igen tehát a végeredmény kb. a következő:
P2-3/AMD K6 500Mhz
64 MB RAM (128MB ajánlott)
és hogy teljes legyen a sor 32Mb kártya ami tuti a GeForce-t fogja súrolni. Hát igen ez van…
Kard, buzogány, sárkánygyilkoló
Hát igen, az első fantasy játéként emlegetett DL-ben a Half-Life-osok nem fognak sok örömet találni. A megtalálható fegyverek – kard, buzogány és egyéb középkori szerszámok – nemigen fogják meghatni a vérbeli játékosokat. De inkább ne hasonlítsuk a Dragon’s Lair-t az FPS-ekhez. A Dragonstone Softver inkább szeretne mindenben megfelelni a „legójátékok” világában, így a Dragon’s Lair 3D-ben NEM lesz vér, az embereket nem lehet megölni és az állatokat sem. Ezzel tényleg nem egy Quake-et fogunk kapni, de én azért még mindig csodálom a DL-t és készítőit. Talán azért mert a mai „oa mindenhol vér” helyett inkább amolyan kis időutazásban lehet majd részünk. Újra felélednek a régi kicsit mászkálós jellegű játékok és ennek a DL kitűnő követője. Minden megvan benne, ami ahhoz kell, hogy jól érezzük magunkat…
Történet
Az 1983-as verzióban egy kedves, kissé bugyuta, de annál ügyesebb lovagot alakítottunk aki felvette a harcot a gonosz sárkányok, óriások ellen és kiszabadította a gyönyörű hercegnőket. Kicsit tündérmesés bár nem teljesen így van. Dirk, a játék főhőse azért nem ilyen nőcsábász, mert van neki egy nagy szerelme Daphne, akinek a készítők még új ruhákat is terveztek (na azért nem estem bele ). Nos őt kell nekünk kiszabadítanunk afféle Arthur királyos stílusban. Igen és most az jön, hogy ez bizony nem lesz olyan egyszerű. A játékban felvonuló helyszínek mindegyike a középkort idézi., persze ne számítsatok arra, hogy ebből nagyszerű puskát lehet írni építésztanból, de azért hagyjuk meg, szépek nagyon. Elvileg, ha minden jól megy, és persze a készítők se gondolják meg magukat, kb. 15 szinten keresztül fogunk eljutni a végkifejletig, ami itt nem a már megszokott „ütöm-vágom-amputálom” lesz hanem (gondolom én) a kedvesünk kiszabadítása a gonosz sárkány karmai közül. Addig persze még rengeteg kalandban fogunk részt venni. A helyszínekre visszatérve, a 15 pálya állítólag 20-25 helységet fog tartogatni. Ez szép szám csak legyen betartva.
Egy kis üzlet
Habár eddig talán csak jót mondtam a Dragon’s Lair-ről kicsit erőltetett üzleti hátteret is érzek a játék készítőitől. Ez talán abból adódik, hogy a játék a Dragonstone Softvare 3D-s engine-jét használja, ebből persze az jön ki (legalábbis nekem), hogy a fejlesztők kicsit reklámra gyártják a DL-t. Ha ez a game kész lesz talán többen fognak kopogtatni a Dragonstone Softvare ajtaján. Ebben van valami, mert úgy látszik Playstation 2-re is megjelenik a Dragon’s Lair 3D, bár szerintem nem ilyen módon kell majd azoknak játszani akik nosztalgiának veszik meg a DL-t. A játék tuti, hogy PC-n élvezhetőbb lesz. Nem tudom miért, nekem az előzetes képek ezt sugallták, de ez csak egyéni vélemény, de annyi biztos, venni fogják mint a cukrot. Nem lesz a játékmenetben sem nagy újdonság, hasonló lesz talán egy kicsit a Zelda, Mario és más ilyen stílusú mászkáló-fantasy játékokhoz. Bár a Dragon’s Lair-t nem igazán lehet kategóriailag besorolni, de ez talán megfelel. Tehát a már említett játékokhoz hasonlóan itt is az „ugorjunk árkot”-on lesz a hangsúly. Kulcsok keresgélése, az ellenségek irtogatása és más már jól megszokott feladat. Semmi különösebb extra? De igen! Mentsük ki a szerelmünket! Ez kicsit mamás-papás de nekem tetszik. Semmi baj, ha ön öregebb játékos. Semmi baj, ha fiatalabb játékos vagy, te is megtalálod azt a titokzatos ízt, amitől ezek a játékok szórakoztatóak. Semmilyen különlegesség nem kell ehhez, csak játssz. Ennyi. Kb. leírtam, persze ennél jóval taktikásabb lesz, de ezt előre nem nagyon lehet tudni. Alapban két játéktípus lesz: „Classic” és az „Adventure”. Hogy ki melyiket fogja szeretni az már egyéni kérdés, de azért sejthető, hogy miről fognak ezek szólni.
The end…
…I saved my lady. Igen, ez nincs benne a játékban, de azért még a hangokról írok. Jók. Kb. ennyi. Nem akarom a 3D-s sorrund hangzást erőltetni, nem mindenkinek van DVD-je otthon. Nekem sincs így én is csak a stereo-val lehetek megelégedve, de ez nem baj. Zene lesz, másról nem tudok. Gondolom valami kicsit gótikus-középkori, kicsit vidámabb zenére lehet számítani, de ha nem tetszik akkor: OPTIONS>>MUSIC>>VOLUME 0.