Semmi durvaság nincs a háttérben, pusztán az id tájolódott egy kicsit el Duke Nukem ügyben. Lehet, hogy a Rage fejlesztése közben csak foszlányokat hallottak meg a botrányból?

Mindenki ismeri a történetet, a Duke Nukem Forevert fejlesztő csapat szerteszét szaladt, a szélrózsa minden irányába, így a legendává avanzsált játék kiadása még távolabb – vagy esetleg sohanapjára – került, jelenleg pont a Take Two marakodik a fejlesztővel, és jogi úton próbálja megszerezni az elkészült anyagot, forráskódot, és persze magát a Duke Nukem nevet.

Steve Nix, az id Software üzletfejlesztési igazgatója a VideoGamer.com-nak adott interjújában fogalmazta meg elkeseredettségét a szomorú hírrel kapcsolatban.

„Számomra ez nagyon szomorú történet. Rengeteg embert ismerek az id-n belül, akiket szintén meglepett a hír. Eredetileg azért költöztünk Dallas-ba, mert a kiadónk, az Apogee – ami időközben 3D Realms-é alakult – is ott tevékenykedett. Sokan nem is dolgoznának most a játékiparban, ha a cég nem pont Dallas-ba került volna.”

Korábban, mikor az id Dallas-ban vert tanyát, a 3D Realms hadiszállása is a városban volt, de azóta sok hamburger őrlődött szét a fejlesztők arcában, és a 3D Realms is tovább, Texas-ba költözött.

„Először azt hittem, hogy ez valami vicc, ezért különösen meglepett, mikor tudatosult bennem, hogy a cég megszűnt, nincsen többé, és sose láthatjuk azt a játékot, amit a játékosokkal együtt mi is hosszú évek óta nagy lelkesedéssel vártunk.”


Arra a kérdésre, hogy esetleg lenne-e hely néhány ex-DNF fejlesztőnek az id-nél, Nix pozitív választ adott.

„Sok tehetséges, ügyes ember dolgozott nekik, mi pedig mindig keresünk ilyeneket. Nem kizárt, hogy a srácok közül páran végül az id-nél kötnek ki.”

Úgy legyen.