Néhány éve jelent meg az első pár kép és infó egy készülő játékról, mely minden pozitívumát magában foglalja a Diablo-nak, ám teljesen 3D-ben pompázik. A játék a Dungeon Siege nevet viselte, vagyis szabadfordításban az Útvesztő ostroma.
Persze, hogy mindenki várta hát a játékot, ám a Diablo 2 megjelenése után ez a várakozás már nem volt annyira lelkes. Most, évek múltán pedig a kezünkben foghatjuk talán az év játékát. Azért mondom, hogy talán, mert akár az is lehetett volna, egy kicsit több odafigyeléssel. Mivel már egy jó ideje megjelent a program, nem térnék ki teljesen milyen is, de azért a lényeget megejtem. A Dungeon Siege kinézetre tényleg első osztályú munka, ezen a téren le is a kalappal a készítők előtt. A hangulata eléggé el van találva, habár a készítők úgy látták, a játékosoknak nagyon bejön a Diablo-féle „megyek és ütök” stílus, ezért ők sem vittek a játékmenetbe több csavart. Végül is valahol ez lett a veszte a játéknak, annyira egyszerű lett a története, hogy még a Diablo is lepipálta. Mindemellett egyik kedvenc játékommá vált, a nagyon „valósághű” fejlődési rendszer miatt. Az válik belőlünk, amit használunk. Ha a kardokat részesítjük előnyben, akkor harcos, ha az íjakat, akkor íjász. Persze ez így elsőre egyszerűnek hangzik, ám a képzettségek használatának variálásával egészen érdekes karakterosztályokba léphetünk. Minél magasabb szintet érünk el, annál magasabb pozícióba lépünk a ranglétrán. Így például a harcosból lovag válik, a lovagból bajnok és így tovább. A készítők mindenre gondoltak, és nem kevesebb mint 90 ilyen karakterosztályba léphetünk. Ha kicsit több időt szenteltek volna a történetre és a fejtörők kidolgozására, amelyek elhagyása ma már szinte divattá válik, akkor tényleg egy remek játék vált volna a Dungoen Siege-ből. Így viszont csak a tájban gyönyörködöm, de abban legalább lehet. A legkedvesebb momentum pedig, amikor az öszvért megtámadja egy szörny, és az hihetetlenül valóságosan elkezd vaktában rugdosni hátrafelé. Érdemes megnézni, nagyon mókás.
Chapter 1
Miután beszéltünk Norick-kal, induljunk el a farmról. Már most megszerezhetjük a két legalapvetőbb varázslatot, illetve egy íjat is. Tehát elkezdhetünk gondolkozni, mit is akarunk „nevelni” karakterünkből. Elérve Edgaar házát menjünk le a pincébe, és tisztítsuk meg azt a „betolakodóktól”. Továbbmenve, mivel a híd le van szakadva, találnunk kell egy másik utat. Induljunk el a kripta felé, és menjünk le. Itt találkozunk első segítőnkkel, Ulorával. Menjünk keresztül a kriptán, majd jussunk el Stonebrige-ig.
Chapter 2
Első dolgunkként keressük meg a városban Gyornt, Norick barátját, és fogadjuk fel. Csatlakozásával egy újabb küldetést kapunk. Vásároljunk mindent, amire szükségünk lehet, és vegyünk egy szamarat is. Beszéljünk Ordus-szal a leégett ház mellett, és Ellával a fogadóban, hogy elvállaljuk a küldetéseiket. Ordusnak egy fejszét kell megtalálnunk, amely a városon kívüli toronyban található. Ellának pedig a lányát kell megtalálnunk Glacernben. Stonebridge városában három karaktert tudunk felfogadni, Zedet, a mágust, Naidit, az íjászt és Ruskot, a harcost. Menjünk ki a városból, míg el nem jutunk az északi őrtoronyhoz. Itt találjuk meg Ordus fejszéjét. Ezután továbbmenve klikkeljünk a Glitterdelve kapura, hogy karaktereink megállapítsák, el van torlaszolva. Induljunk tovább a Wesrin átkelő felé, és menjünk be. Tisztítsuk meg a körkörös termeket, majd menjünk le a második szintre. A hatalmas terem másik végében húzzuk meg a kart, mire újra kijutunk a felszínre. Lőjünk bele a piros hordóra a kapu előtt, hogy be tudjunk menni a városba. Beszéljünk a kapuban álló őrökkel. Fogadjuk fel Gloernt, vegyünk még egy öszvért, majd induljunk tovább a Glitterdelve-i bányába. Gloern testvérét, Torgot is ott találjuk. Menjünk le a második szintre a lifttel, és törjük be a titkos terem falát. Abban a teremben, ahol egy csomó lift van, a második jobboldalon vezet Torghoz. Beszéljünk Torggal, hogy befejezzük a küldetést, illetve hogy egy újat kezdjünk el. Menjünk fel a közeli lifttel, észak felé keresztül az ajtón, majd ismét fel a lifttel. Induljunk tovább a havas erdőn Glacern felé.
Chapter 3
Menjünk a Lucky Hurgiss nevezetű fogadóba, és beszéljünk a felügyelővel. Itt két karaktert fogadhatunk fel pénzért: egy harcost és egy mágust. Beszéljünk a nyolcszögű épületben a tanulóval, akinek vissza kell szereznünk a könyveit. Az egyik Glacern bejáratánál lévő őrtoronyban van az őrnél. Egy másik pedig a boltban van, ami előtt egy srác áll. Egy másik küldetést a kovács inasától kapunk, hogy tisztítsuk meg a házát a szörnyektől. Induljunk tovább az erdőbe a nagykapun. Az inas házát az út baloldalán találjuk nem messze az úttól. Menjünk, míg el nem érünk egy sziklafalat, amin egy nyitott ajtó van. A jeges barlangon keresztüljutva megtaláljuk Meriket, a csapdába ejtett varázslót. Szabadítsuk ki, és fogadjuk fel, ha gondoljuk. Egész jól ért a természeti mágiához. Valamint megkér, hogy szerezzük vissza a goblinok által ellopott varázsbotját. Ezután induljunk tovább dél felé, és menjünk ki a barlangrendszerből.
Chapter 4
Kövessük az utat, amíg el nem érjük az a barlangot. Mivel elég könnyű átnavigálni a barlangon, így nem fogunk eltévedni. Ám lassan haladjunk, és öljünk meg minden ellenfelet, nehogy azután hátba támadjanak minket. Van egy-két igen erős ellenfél is közöttük. Kijutva a barlangból megérkezünk a sötét erdőbe. Kövessük az utat az utazók táboráig. Beszéljünk a vezetővel, hogy halljunk a bandita-problémáról. Szereljük fel magunkat, béreljük fel Phaedrielt, ha szükséges, majd hagyjuk el a tábort. Az elágazásnál menjünk a jobbra vezető úton a banditák táborába, és végezzünk a rablók vezérével. Ezután az elágazástól induljunk balra, hogy eljussunk a keleti mocsárba. Kövessük jobboldalt az utat, hogy eljussunk egy kis szentélybe. A mocsáron a kis hidakon és szigeteken keresztül keljünk át. Ügyeljünk a mocsárból hirtelen felbukkanó lényekre, valamint arra, hogy mindig figyeljünk az öszvérekre is, mert őket is könnyen megtámadhatják. Elérkezve a temetőbe és a romos templomba egy csomó zombi támad ránk, ezért legyünk óvatosak. Miután megtisztítottuk, használjuk az oltárt, majd induljunk tovább. Egy nagyobb fában találunk egy üreget, amibe lemenve megtaláljuk a goblinok búvóhelyét. Vágjuk keresztül magunkat a csomó goblinon és azok furcsa szerkentyűin, míg magával a goblin feltalálóval kell megküzdenünk. Ha őt legyőztük, vegyük magunkhoz Merik botját. Menjünk fel a lifttel, majd irány ki a barlangból.
Chapter 5
Beszéljünk a balra álló fickóval, majd kövessük a fák vonalát. Az erdőben találunk egy kis útvesztőt, ahol egy erősebb szörnnyel is találkozunk. Ezután találkozunk egy Boryev nevű mágussal, akit fel is bérelhetünk. Öljük meg a Gresh nevű parancsnokot, majd folytassuk utunkat a Kroth erőd felé.
Chapter 6
Kövessük az utat, míg egy rövid videó után meg kell küzdenünk egy nekromantával.
Ha legyőztük, menjünk be az erődbe, ami így első ránézésre jobb napokat is megélt már. Beszéljünk Tarish-sel, majd intézzük el a vásárlási teendőinket, és induljunk tovább a nagykapun. Irány a koponyák terme, és a végén találkozunk Sikrával, aki az eddigi legjobb varázsló – érdemes felbérelni. Menjünk vissza a barlangba, és induljunk el jobbra. Kövessük a folyót, míg találkozunk az Ulfgrim nevű harcossal, akit felbérelhetünk. Küzdjük keresztül magunkat a Tűz szikláin, míg el nem jutunk a Droog településre. Itt beszéljünk Nontayával, aki a legfelső szinten van. Ezután menjünk le egy kicsit, kelet felé menjünk teljesen fel, amíg meg nem találjuk a sárkánnyal harcoló Goquua nevű Droogot. Megkér, hogy intézzük el az ősi sárkányt a barlangjában. Induljunk tovább az úton.
Chapter 7
Amikor meglátjuk jobbra a kötélkorlátot, először arra vegyük az irányt. A barlangban intézzük el Scorchot, az ősi sárkányt. Egyvalaki legalább mindig gyógyító varázslatokat használjon, mert elég sok életerővel rendelkezik. Menjünk vissza az útra, és irány az út az Ehb kastély felé. Útközben találkozunk egy harcossal, aki akár csatlakozhat is, ám egy küldetést ad, hogy találjuk meg a királyt. Menjünk körbe a várfalon, mire visszajutunk a kastélyba. Haladjunk egyre feljebb a lépcsőn, és a tetőre érve keressük meg a kör alakú liftet, majd menjünk le vele. Nemsokára megtaláljuk a bezárt királyt, akivel beszéljünk.
Chapter 8
Tegyük el a király által adott kulcsot, mert később szükség lesz rá. A börtön mögötti ajtó automatikusan kinyílik, ha odaérünk. A legvégső elágazásnál menjünk balra, és térjünk be Csillagok termébe. Forgassuk el a szobrokat, hogy beindítsuk a csillaggépet, majd nyissuk ki a ládákat, mivel egy csomó jó tárgyat találunk bennük. Menjünk vissza az elágazáshoz.
Chapter 9
Az ajtó, ami eddig zárva volt, most már nyitva áll számunkra. Induljunk tovább a barlangokban, keresztül a hidakon és a lejtőkön. A fogakkal övezett ösvényen készüljünk fel, mert hamarosan következik a végső csata. A Gohm-nak első formájában csupán 8000 hp-ja van, ami nem jelenthet gondot. Ám a második formája már kicsit trükkösebb, 11000 hp-ja van, és állandóan megidéz lényeket, amikkel még külön foglalkozni kell. Legyenek készenlétben az italok és a gyógyító varázslatok. Gohm többször is elég sokat gyógyít magán, amiért még tovább tart elintézni. Ám ha jól építettük fel a csapatot, és jól fel vannak páncélozva, akkor nem jelenthet gondot. Ha végeztünk vele, nézzük végig a videót. Ám ha tovább is szeretnénk játszani kedvenc karakterünkkel, akkor importáljuk át a multiplayer részbe, és nosza. Ehhez nincs szükség semmiféle hálózati kapcsolatra.