Úgy látszik, a számítógépesek után a SEGA-sokat is kezdi megfertőzni a DIZZY láz. Nem kell tőle megijedni, nem fájdalmas. A különféle számítógépes dizzy változat után megjelent Mega Drive-ra a FANTASTIC DIZZY.
A DIZZY programozói egy igazi gyűjtögetős, mászkálós játékot alkottak.
A főszereplő nem más, mint a már jól ismert tojás, Dizzy. Zakeria királyság Yolkfolk nevű helye a béke és a nyugalomföldje volt.
Itt éldegélt Dizzy barátnőjével Daisyvel. Csak egy dolog zavarta az itt élők nyugalmát, a szomszédban élő Zaks, a varázsló.
Ő a Keldor kastélyban lakott, és mindig valami rosszban sántikált. Egy nap Daisy sétálni indult az erdőbe, amikor a csodaszép kék ég feketévé változott, és megjelent Zaks a gonosz varázsló. Egy nagy madár képében szállt le a fellegek közül, hogy elrabolja és a Keldor kastélyba vigye. Dizzy elindul, hogy megmentse barátnőjét.
A játékot kilenc nagyobb pályára bonthatjuk.
A Yolkfolk-i erdő, Háromház falu, Zaks tornya, Kastély utca, Hajóroncs a tenger alatt, Fellegvár, A Sárkány barlangja, A Tengeri kígyó birodalma, és végül a Buborék öböl. A pályákat nem sorban kell teljesíteni, hanem egyikről néha vissza kell térni valamelyik előző pályára.
Kis erdei házacskájukból indulunk Daisy kiszabadítására.
A képernyő bal alsó sarkában láthatjuk pontszámunkat. Középen három kis ablakocska található. Ezekben jelennek meg sorban az általunk felvett tárgyak.
Csak három dolog lehet egyszerre nálunk.
Ha mind a három ablak tele van, akkor a következő tárgy felvételével egyidőben a jobb szélső tárgyat lerakjuk.
A kontrol pad “A” gombjával nézhetjük meg a tárgyak listáját, valamint azt, hogy mire használhatók.
A nálunk lévő tárgyak közül mindig a jobb oldalon lévőt tudjuk használni a kontrol pad “B” gombjával, ezért néha igen nehéz a megfelelő tárgyakat eltalálni. Mindenhol fehér csillagokat találunk. Ezeket összegyűjtve növelhetjük pontjaink számát.
A magasabban lévő tárgyakat, csillagokat ugorva érhetjük el (“C” gomb).
Természetesen mindenhol akadnak ellenségeink is. Ezek vagy csúsznak, vagy másznak, vagy éppenséggel repülnek. Ha valamelyik nekünk ütközik, akkor a tárgyablakok helyén egy piros csíkjelzi az energiánkat minél hosszabb, annál gyengébbek vagyuk.
Az életeink számát a jobb alsó sarokban lévő ablakban láthatjuk. Három élettel indulunk, ami általában folyamatoan csökken.
De nem szabad csüggedni fiatalok! Lehetőség nyílik plussz élet megszerzésére, csak nagyon ügyesnek és gyorsnak kell lennetek érte.
Néhány helyen egy pergamentet találunk. Vegyük fel a “B” gombbal, és ekkor egy kirakós játékban vehetünk részt.
Időre kell az összekevert képrészleteket a helyére mozgatni. Ha ez sikerül, megjelenik Theodore a jó varázsló, és még egy életet kapunk tőle.
Dizzynek akadnak barátai is (Shamus a manó, Clumsy herceg, a boltos, és Feketeszív a kalóz), de ők csak akkor engedik útjára, ha ajándékot ad nekik.
Például Clumsy a pénzt szereti, Feketeszív viszont a rumot. Ha mindenki megkapja amit szeret, tovább enged minket.
Még egy jó tanácsot fogadjatok meg tőlem. Minden helyet alaposan kutassatok át, így biztosan sikerül végig játszani ezt a jópofa játékot.
Tamás