Íme egy újabb ígéretesnek ígérkezett port a Burnout Revenge után, ám ennek nem sikerült beváltania a hozzá fűzött reményeket.

Következő generáció, HD-korszak. Vannak, akiknek eme kifejezések hallatán már a szőr is feláll a hátukon. Pedig ez nem az ellenség, hanem a fejlődés útja, amire szükség van. Előbb-utóbb megfizethető szintre érnek a cuccok, és akkor mindenkinek elérhetőek lesznek, szóval mindez csak jó. Az viszont már kevésbé, hogy egyes játékfejlesztők elkezdték eszetlenül porolgatni portékáikat, minimális, vagy szinte semmi újítást bevetve.
A Far Cry Instincts Predator előzetes képeit és videóit nézegetve meg voltunk győződve, hogy egy nagyon igényes interpretációt kapunk, emlékezzünk csak a múlt szám előzetesében felemlegetett mozgóképre, melyben a PC és az X360 verziók sajátosságait hasonlítgatták, az utóbbi javára. Annyira bíztam a csodában, hogy a játék megérkezésekor még egy lavórt is bekészítettem magam mellé, hogy ha a fantasztikus látvány annyira magával ragad, akkor a váratlanul bekövetkező anyagcsere folyamatok révén ne a nadrágomat piszkítsam be. Ehhez képest a lavór is üres maradt.
Annyiban nem hazudott az a bizonyos videó, hogy valóban az eddigi legszebb vizeket látjuk a sorozat eddigi tagjaihoz képest, s az is igaz, hogy nagyon messzire (kilométerekre) elláthatunk. Na de milyen áron? Ha közel megyünk bármilyen tereptárgyhoz, akkor öklömnyi pixelekből összeálló textúrákat láthatunk, valamint fájdalmasan szögletes objektumokat (a karakterek kidolgozottságát már ne is említsük). Hol marad akkor a bevezetőben említett HD korszak?
Pedig a fejlesztés és az igyekezet meglátszik a játékon, tehát a szándék megvolt. A már ismert pályák is jobban berendezettek, a kritizált karaktermodellek is részletesebbek valamivel, vannak új fegyverek, új járművek, és az elején említett dolgok (víz, messzire láthatóság, látványosabb fény-árnyék effektek) is mind pozitívak. Azt is el kell mondani, hogy a stuff tartalmazza az ősszel megjelent Instincts mellett a szintén most megjelent Evolution pályákat is, tehát két kalandot kapunk egyben. Az utóbbi tesztje itt olvasható valahol a lapban, így nem térnék ki rá, de azért jóval rövidebb lett, és kevésbé ötletes, valamint csak az alap pályák lejátszása után foghatunk bele, ami kissé zavaró.
Akad még pár hiba, amit mindenképp megemlítenék, bár ezek nem az X360 verzió sajátosságai, sokkal inkább a játéké. A járművek vezethetősége például pocsék, de sok kivetnivalót hagy az ellenfelek intelligenciája is. Például volt olyan, hogy közvetlen előttem kóricálva sem vettek észre, az meg hogy egy ház alá bebújva a résen át lelövöldözhetőek és semmit nem tesznek ellene, csak bepánikolva szaladgálnak, egyszerűen nevetséges. Akadnak (valószínűleg szkriptelési hiba folytán) semmiből előtűnő ellenfelek, és egyes tereptárgyak méretarányával is gond van (egy pocsolyában leguggolva például úszkálni kezdhetünk, egy normál vastag, kidőlt fatörzs mögül meg nem lehet kilátni).
Sokat gondolkodtam, mi legyen az értékeléssel, de végül hatos adtam neki, mert ami sima Xboxon működött és remek volt (?), az ma már itt kevés. Még úgy is, ha két játékot kapunk egyben, és annak fényében is, hogy a Ubisoft tett erőfeszítést azért, hogy a játék fejlődjön.
Hiába azonban a sok igyekezet, ha az egyszeri Pistike imigyen kiált fel a játék láttán:
„Miért kell nekem pixeleket bámulnom? Pláne hogy már egyesek a N64 kapcsán azt mondták: a jövő gyermekei nem tudják majd mi az a pixel. Hát tessék, 2006-ot írunk, és… tessék…”

Letöltés