Egy friss tanulmány keletkezett, amely a magazinok által írt kritikák befolyásolását vizsgálták a játékosok szempontjából. Az eredmény meglepő lett…

A tanulmányok általában jófajta statisztikai alapot nyújtanak a kiadóknak, fejlesztőknek, de az egyszeri játékosnak is jó példával járhatnak elől.

A Cowen Group nevezetű kutatócsoport ugyanis azt kezdte el vizsgálgatni, hogy a játékmagazinok lehozott kritikái mennyire befolyásolják a játékos társadalmat az adott alkotással kapcsolatban. A végeredmény meglepőre sikeredett, ugyanis a tanulmányok kimutatták: szinte semennyire nem befolyásolják a játékosokat vásárlás szempontjából. A potenciális vásárlók ugyanis leginkább a szájhagyomány útján terjedő véleményekre adnak, tehát a környezettől veszik a hozzáállásuk alapját. A tanulmányból az is kiderült, hogy a kiadóknak tehát inkább a játék fejlesztésébe kellene beleölni azt az energiát, amit arra fordítanak, hogy kedvező színben tüntessék fel alkotásukat egy-egy magazinnál…ennek ugyanis a nullához áll közelebb a jelentősége…