Csokorba szedett megoldások, filmes adaptációk következnek neves és figyelemreméltó alkotásokról.

PLANET OF THE APES
Kiadó: Ubi Soft
Fejlesztő: Fox Interactive
WWW: www.visiware.com
Mintha csak a mozifilm bemutatójához igazították volna a Majmok Bolygója játék megjelenését! Az újság leadásakor nyugaton már majdnem kapható a játék, azonban a francia Visiware alkotása a hazai boltokat egyelőre kerüli, feltehetőleg megvárja, míg mi is írunk róla egy ismertetőt . Elöljáróban annyit, hogy külsőnézetes akció-kaland ötvözetről van szó, története a filmek és Pierre Boulle regényére épül.
TERMINATOR
Kiadó: Infogrames
Fejlesztő: Paradigm Entertainment
WWW: www.pe-i.com
Az Infogrames – miután megszerezte a linenszjogokat – gőzerővel vettette bele magát a Terminator első két részére alapuló játékok készítésébe. Jelenleg 4 project van folyamatban, és ebben ugye még nincsenek benne a T3 alapú játékok. Az első Terminator program 2002 tavaszán, külsőnézetes akciójáték formájában érkezik, története a jelenben és 2029-ben – a világháború sújtotta jövőben – egyaránt játszódik. A játékot minden elképzelhető platformra, még Mac-re is elkészítik.
JUDGE DREDD VS DEATH
Kiadó: még nincs
Fejlesztő: Rebellion
WWW: www.rebellion.co.uk
A Rebellion – miután elkészítette az Aliens vs Predator-t és a Gunlok-ot – szépen nekilátott a tavaly megszerzett 2000 A.D. képregénycsalád legnagyobb hőse, Judge Dredd kalandjai játékváltozatának készítéséhez. Dredd bíró története egy FPS játék keretében bontakozik majd ki – sajnos csak valamikor jövő év végén – egy vadonatúj grafikus engine bemutatkozásával egyetemben (a Rebellion mindig is büszke volt arra, hogy nem dolgoznak külső fejlesztő engine-jével, játékaikhoz sajátot készítenek). A sztoriról még semmit sem tudni, hiszen gyakorlatilag nem is létezik: a fejlesztők az engine alapjain dolgoznak egyelőre. Az mindenesetre bíztató, hogy a munkálatokba bevonják majd a képregények történetíróit és grafikusait is. Mega City One összes fontosabb helyszínét bejárhatjuk majd (Aggro Dome, Smokatorium, Resyk, Power Tower), melyet a képregény 25 éves történelme során megismerhettünk. Hosszabb távú kalandozásokra azonban nem számíthatunk, a „törvényszolgán” való száguldozás egy következő játék terveiben szerepel. Fegyverek tekintetében egyelőre a „törvénytevő” ismert, de ez 7-féle lövedéket képes kilőni. Multiplayert terveznek ugyan, de egyelőre nincs semmi részlet róla. Viszont a külső fejlesztésű mod-okat támogatni fogja a program.
THE THING
Kiadó: Sierra
Fejlesztő: Computer Artwork
WWW: www.artworks.co.uk/thing.htm
John Carpenter 1982-ben megjelent „A Dolog” c. filmjében Kurt Russell küzdelmeit láthattuk egy félelmetes földönkívűli lénnyel. 11 évvel később, az Evolvát fejlesztő londoni Computer Artworks most a Universal Interactive Studios felkérésére folytatja a történetet, és egy helyes túlélő horrort fabrikál belőle. A játék története három hónappal a film utolsó képkockái után veszi kezdetét, amikor is Blake és a katonai mentőosztag a támaszponton történtek részletes kivizsgálásán fáradozik.  Az átlagos túlélő horrorokkal ellentétben itt nem egyedül, hanem csapatban kell felvennünk a harcot a ránktörő rémségekkel szemben. Csapatfőnökként figyelnünk kell a morál magasan tartásán és a félelem visszaszorításán, mindemellett folyamatosan figyelnünk kell társainkat, nem fertőződtek-e meg időközben. Csapatunkban a katonák mellett mérnököket (ajtónyitás, gépek bekapcsolása és játékmentés(!) feladatkörökre) és medikusokat (gyógyítás és moráljavítás céljából) találunk. A játék grafikájáról csupa jókat lehet hallani, az átvezető mozik minőségére pedig a Universal neve a garancia. Megjelenése 2002 elejére várható.
THE SHADOW OF ZORRO
Kiadó: Cryo Interactive
Fejlesztő: In Utero
WWW: zorro.cryogame.com
A francia In-Utero nagyjából egy éve vágott bele a legújabb Zorro játék fejlesztésébe. Ám ahelyett, hogy az eredeti TV-sorozatot, vagy az Antonio Banderas-féle legújabb feldolgozást vették volna alapul, alapos kutatómunkát folytattak Zorro-témában, és egy teljesen új történetet kerítettek maszkos hősünk köré. A külsőnézetes akciójátékban kardunk helyett jónéhányszor kalandori képességeinket és logikánkat is használni kell majd, bár ennek mikéntjéről még nincsenek pontos információk. A Thief-hez hasonlóan itt is nagy szerepe lesz a magas fokú lopakodás-technikák alkalmazásának. Az mindenesetre bíztató, hogy már idén novemberben Tornádó nyergébe pattanhatunk.