A Final Fantasy nevével már mindenki találkozhatott, hiszen nem csak egy játék sorozatot takar, hanem filmet, akciófigurákat, könyvet és ki tudja még hány csecsebecsét, például kólát is jól lehet vele reklámozni. A történetek mindig különállóak voltak, soha nem következtek egymásból és nem is volt egyiknek sem folytatása. Mostanáig.
A Final Fantasy X-2 szakít a hagyományokkal, és most először ugyanabban a világban kalandozhatunk újra, amit korábban már keresztül-kasul bejártunk. Persze ez nem jelenti azt, hogy unatkozni fogunk, sok minden megváltozott. Például Yuna is, aki egy olyan videofelvételt talál, melynek hatására Sphere Hunternek áll, így kalandos dolgokba keveredik, és velünk együtt fogja kideríteni mi is az igazság.
A grafika és az egyéb körítés, nem sokat változott, semmivel sem rosszabb, mint az elődé, viszont nem is jobb. Ez talán egy kicsit rossz szájízt hagy maga után a rajongókban, hiszen két év telt el az előző kaland óta, és azóta sokat fejlődtek a PlayStation 2 játékok. Az igazi fanatikusokat azonban ez nem fogja zavarni, boldogan vetik majd bele magukat az új feladatokba. Erről jut eszembe, van egy érdekes újítás, mégpedig a missziók. Az egész játék tulajdonképpen ezekből áll, amelyeket megoldva fokozatosan haladhatunk előre a történetben.
Ne is fogyasszuk az amúgy is kevés helyet, vágjunk bele …
A Végigjátszás:
Teljes részletekbe menő leírást ne várjon senki, ahhoz valószínűleg az újság teljes terjedelmére szükség volna. Ez a pár oldal fel sorolja a jelentős eseményeket, és segítséget nyújt azok megoldásához. Azonban sok mindenre egyszerűen nincs elég hely, így jócskán marad a tisztelt játékosnak is feladata, ami úgy gondolom nem is baj, hiszen így kerek az élmény. Tehát nézelődjünk és kutakodjunk bátran, rengeteg felfedeznivaló van, ami nem is került itt papírra. A végkifejlet többféle lehet, annak fényében, hogy hogyan teljesítünk. A legkomplettebb befejezést akkor láthatjuk, ha száz százalékra vagy többre teljesítjük a játékot. Ez az írás erre fókuszál, vagyis hogyan érhetjük el ezt. Kövessük az itt leírtakat, és ne keseredjünk el, ha elsőre nem sikerül, mentegessünk szorgosan, hogy legyen mihez visszatérni, és mivel tökéletes recept nincs, lehet, hogy még egyszer végig kell majd menni a játékon. Van még egy nagyon fontos szabály: nem szabad semmilyen átvezető filmet elnyomnunk (Start és négyzet), még akkor sem, ha meghaltunk és már huszonötödjére kell azt végignéznünk. A dialógusokat elnyomhatjuk az x-szel, kivéve ha ennek pont az ellenkezőjére nem kér a leírás (pl. Maechennel való beszélgetések). Nna hajrá!
CHAPTER I.
LUCA
A nyitó animáció után fuss le a mólón, a Yuna hasonmás után. A második dokknál lesz egy Moogle egy rakás láda előtt. Érintsd meg és a HP/MP szintek feltöltődnek. A móló végén meg kell küzdened a titokzatos idegennel és embereivel és megszerezni a Garment Gridet.
1.6%
CELSIUS
Beszélj minden szereplővel, aki a fedélzeten van, majd menj át a Cabinba és beszélj a pultossal is. Ha már itt vagy pihenj is egyet (szintén a pultossal kell beszélned hozzá). Térj vissza a Bridge-re és beszélj Shinrával. Válaszd a Treasure Sphere pontot, aztán a Journey Start sphere-t.
3.4%
MOUNT GAGAZET
Megint találkozunk Leblanc-kal és barátaival. A feladat, hogy hamarabb feljuss a hegytetőre, mint ők, a megadott szintidőn belül és ott legyőzd Boris-t a nagy rákot.
6.0%
CELSIUS
Vigasztald meg a földön fekvő Brothert (Comfort Him), majd beszélj Shinrával.
6.6%
LUCA
Ebben a misszióban kiderül mit is csinált Yuna a koncert alatt. Menjünk le a térre és beszéljünk a stand mellett ücsörgő emberrel. Most egy mini játék következik, amiben tíz lufit kell kiosztanunk a jelenlévőknek (ne felejtsük ki az üveg mögötti kettőt sem). Miután visszakerülünk a Celsius-re, térjünk ismét vissza a Lucára és menjünk el a stadion bejáratához (le a térre, ahol lefelé kell menni, majd át a hídon). A recepciós pultnál menjünk a jobb oldali lépcsőn és beszéljünk Rinnel.
8.2%
MI’IHEN HIGHROAD
Itt most csak annyi dolgunk van, hogy bekukkantunk és Yuna felidézi emlékeit (jöhetünk a Celsius-ról is, de érkezhetünk a Lucáról a kiindulóponttól ha a felfelé induló lépcsőn megyünk).
8.4%
MUSHROOM ROCK ROAD
Beszéljünk Yaiballal és fogadjuk el a missziót, amit felajánl, de még a bejárat előtt feltétlen beszéljünk Claskóval, és csak aztán kezdjük meg a küldetést. Sötétedéskor nagyobb az esélye, hogy megtámadnak, úgyhogy inkább csak világosban érdemes mozogni. Kövessük Ormit és Logos-t, és ahol leugranak a sziklák közé a völgybe, ott mi is menjünk le. Menjünk végig az ösvényen a mentési pontig és lépjünk be a barlangba. Miután hozzájutunk a Crimson Sphere-hez, beszéljünk a barlangba belépő Marodával. Menjünk vissza oda, ahol leugrottunk és aztán tovább a fenti úton, amerre az vezet, egészen a liftig, melyet használjunk is. Miután beszéltünk Elmával, liftezzünk ismét egyet és a Youth Leage HQ-ra jutunk. Az épület bejáratánál találjuk Lucilt, akivel beszéljünk kétszer is, majd forduljunk a jobb oldalon kuporgó Maechenhez és beszéljünk vele is. Nagyon fontos, hogy türelmesen hallgassuk végig az öreget, ne szakítsuk félbe, sőt egyáltalán ne nyomjunk semmilyen gombot. A monológ végén felajánlja, hogy szorítsuk meg a kezét, ezt fogadjuk el. Menjünk végig újra a Mushroom Rock Roadon, vissza az út elejére, ahol Yaniballal találkoztunk és invitáljuk meg Claskót a hajónkra. Menjük vissza mi is a hajóra és beszéljünk Shinrával, hogy megnézhessük a frissen szerzett Crimson Sphere-t. Ezután irány a Cabin, ahol Claskóval kell társalognunk.
13.0%
DJOSE TEMPLE
Várjuk ki, míg a sor eltűnik a sátor elöl és aztán menjünk be mi is. Bent azt beküldenek a templomba, hogy beszéljünk Gippallal, szóval tegyünk így. Ezután menjünk utána ki a templomból, majd dél felé. Itt ismét beszéljünk vele és megkapjuk a Letter of Introductiont. Vissza a hajóra.
14%
MOONFLOW
Keressük meg a kis piros ruhás Toblit és beszéljünk vele. Arra kér, hogy keressük meg és kísérjük vissza az alkalmazottját. Menjünk tovább az úton és meg is találjuk a Hypellót. A Chocobós fogat mögött haladjunk a visszaúton és a tolvajokat kivétel nélkül fogjuk el, egy csomagot sem veszíthetünk el. Miután sikeresen teljesítettük a kérést, megkapjuk a beígért Gun Mage Dressphere-t és egyéb hasznos cuccokat.
14.6%
GUADOSALAM
Megint egy visszaemlékezős rész. Szaladjunk a felfelé vezető kis ösvényen a Farplane bejárata felé, és láthatunk egy újabb átvezetőt.
15%
THUNDER PLAINS
Az előző helyszínről is átjöhetünk ide, a lenti baloldali barlangon keresztül. Más dolgunk itt sincs, mint megnézni az emlékezést, aztán vissza a Celsius-ra.
15.2%
MACALANIA WOODS
Itt hamar találkozunk Bayrával, aki pár szó után távozik. Menjünk tovább jobbra, kelet felé, majd a két őr utáni kereszteződésnél délre. Itt Dongával csevegjünk, aztán menjünk vissza oda, ahonnan jöttünk egészen a Save Sphere-ig. Itt válasszuk a fény ösvény melletti utat, amelyen jó darabon kell mennünk, hogy elkérjük Pukutakot. Miután vele is társalogtunk, menjünk tovább az ösvényen, és egy négyes elágazáshoz érünk. Válasszuk az észak-keletit és beszéljünk Tromellel négyszer. Menjünk vissza, és most az észak-nyugati irányba haladjunk tovább. Itt láthatunk egy jelenetet és találkozunk O’akával, aki viszont elszalad, és persze nekünk meg kell keresni. Menjünk a kereszteződésben a megmaradt negyedik úton, dél-kelet felé. Azon a fényösvényen járunk, amerre Bayra lépett, mikor beszéltünk vele. Menjünk tovább rajta és visszaérkezünk a Save Sphere-hez. Menjünk úgy, mint amikor Dongához mentünk, csak ezúttal északra forduljunk a kereszteződésben. Itt egy fa tetején megtaláljuk O’akát, aki mivel beszorult, végre beszél velünk. Invitáljuk meg őt is a hajóra. Térjünk vissza mi is és menjünk a Cabinba és beszéljünk az új utassal.
(Megjegyzés: Mielőtt újból Macalania Woods-ba látogatnánk a harmadik fejezetben, feltétlen rendezzük el O’aka tartozását. Tippekért lásd a második fejezet Guadosalam szekcióját.)
17.4%
BIKANEL DESERT
Kis eltévedésünk szerencsésen végződik, mert megtalálnak. A táborban meg kell várnunk Nhadala érkezését, beszélgessünk a helyiekkel, majd mikor megjön, adjuk oda a levelet. Most már áskálódhatunk, de csak egy sikeres ásást végezzünk el. Ha ez megvan, akkor ne folytassuk, csak majd az ötödik fejezet Djose Temple szekciója után.
18.2%
BEVELLE
Baralai-al kell találkoznunk és beszélnünk, ehhez csak végig kell sétálnunk az úton, el sem lehet téveszteni.
18.8%
CALM LANDS
A szokásos módon nézzük végig a bevezető animot. Ezután valamelyik cégnek PR kampányt szervezni. Ehhez oda kell menni bármelyik játék standra, és beszélni valamelyik emberrel a Publicity pontot választva. Az ötödik fejezeti Clam Lands látogatásig 400 pontot össze kell gyűjteni.
19.0%
MOUNT GAGAZET
Az animáció után Kimahrival találkozunk és beszélünk, de Garik megzavar minket. Amikor beszéhetünk hozzá, akkor a középső opciót válasszuk. Miután elment beszéljünk még Kimahrival, és a választásnál szintén a középsőt mondjuk neki. Mindennek majd később lesz haszna.
19.4%
BESAID ISLAND
A faluba érkeztünkkor Wakkával találkozunk, miután elcsevegtünk, keressük fel Lulut is a kunyhójában (jobbra a középső) és vele is beszéljünk. Töltsük itt az éjszakát, majd reggel beszéljünk ismét Luluval a kunyhó előtt és fogadjuk el a missziót. Lényegében Wakkát kell megtalálnunk, ehhez ki kell nyitnunk a parthoz közeli részen lévő ajtót. (Ehhez elég sokat kell nyomoznunk, de sajnos a hely nem elég ennek kifejtésére. Pár tipp: Ahhoz, hogy kiderítsük a számkombinációt, ami a zár nyitja, beszéljünk a helyiekkel, valamint kövessük a térképen található bíbor jelöléseket.) Ha sikerül az ajtónyitás, beszélnünk kell Wakkával, majd rövid felfedezés után az itteni Boss-t, a Flame Dragont is le kell győznünk. Ezután beszéljünk megint Wakkával.
21.6%
ZANARKAND RUINS
Menjünk végig az úton a romokhoz, át a Dome-on és a lifttel le. A következő szobában beszéljünk Ciddel és válasszuk a „You bet I do”-t. A hátralévő részben még vár ránk egy Treasure Sphere beszerzés és egy főellenség legyőzés.
23.4%
CELSIUS
Itt most csak nézők vagyunk, automatán mennek az események. A következő helyszínről esik szó megy egy bizonyos Awesome Sphere-ről.
23.6%
KILIKA ISLAND
Látogassuk meg Donát a kunyhójában és beszéljünk vele (a második placcon van az emeleten balra), majd menjünk északra, az erdőn keresztül egészen a templomig. Nincs más hátra, mint legyőzni a Boss-t és begyűjteni a Sphere-t.
25.2%
CHAPTER II.
CELSIUS
Beszéljünk a pultossal a Cabinban és pihenjünk egyet. Beszéljünk a Bridge-en Brotherrel és adjuk az Awesome Sphere-t a Youth League-nek.
27.6%
MUSHROOM ROCK ROAD
Mikor kiválasztjuk a helyszínt, már minden magától történik. Odaadjuk az Awesome Sphere-t Nooj-nak.
28.6%
CELSIUS
Újabb automatikus esemény, kapunk egy feladatot, hogy szerezzünk be Uniformokat.
29.2%
BESAID ISLAND
Beszéljünk Beclemmel (Besaid Village-en kívül a Save Sphere környékén van) és győzzük le a Gunner’s Gauntletben.
Megjegyzés: Ne ijedj meg, ha még nincs meg a 30%, ha nem fizetted ki még O’akát akkor nem is lesz. Kövesd az útmutatást és Thunder Plains-nél már 34%-kell lenned.
30.0%
KILIKA ISLAND
Keressük fel Donát és beszéljünk vele meg a többi lakossal is.
30.2%
LUCA
Menjünk a központi térre, majd tovább Shelindához. Fogadjuk el az interjú ajánlatát, és megint figyeljünk arra, hogy ne ugorjunk át semmit.
31.0%
MI’IHEN HIGHROAD
Megint egy összetettebb misszió, de hely hiányában röviden a lényeg: Kapjuk el a Chocobót, majd szabadítsuk ki Callit, még mielőtt lejárna az idő. Mindeközben látunk majd egy jelenetet, mikor Rikku leesik a romok tetejéről. Ennek majd később lesz jelentősége.
(Megjegyzés: Előfordulhat, hogy ez a jelenet nem játszódik le. E nélkül is lehet a 100%-ot teljesíteni, csak amúgy könnyebb picit.)
A misszió után beszéljünk Claskóval és Callival, a Travel Agencyhez közel. Hívjuk meg mindkettőjüket a Celsius-ra.
32.4%
MUSHROOM ROCK ROAD
Menjünk el a Den of Woe-ba, azaz a barlangba az első fejezethez hasonlóan. Ezúttal Nooj vár ránk, beszéljünk vele. Az események után menjünk vissza, majd északra a Youth League HQ-ra, és beszélgessünk Elmával és Lucillal. Térjünk vissza a Celsius-ra és Shinránál megnézhetjük a Crimson Sphere Sevent
33.4%
MOONFLOW
El kell adnunk tíz jegyet Tobli show-jára.
1. Piros fejpántos nő Tobli-tól délre. Kérj 1500 Gilt.
2. Nő gyerekkel Toblitól nyugatra. 1000 Gil.
3. Nő sárga-narancs szerelésben a Save Sphere-től jövet. 1500 Gil.
4. Ülő férfi a Save Sphere-nél. 1000 Gil.
5. A Moonlow Dock No. 1.-nál a lépcsők alján jobb oldalt ülő alak. 1500 Gil
6. Ugyanitt a bal oldali alak. Bármennyit kérhetsz tőle.
7. A Moonlow Dock No. 2.-nél (Shoopuffal tudsz átmenni), gyerek a lépcsők alján balra. 2000 Gil
8. Ugyanitt a lépcsők tetején jobbra lévő személy. 2000 Gil
9. A következő képernyőn beszélj a jobboldali őrrel, kérj 500 Gilt.
10. Ugyanitt a zöld ruhás nő bal oldalt. Bármennyit kérhetsz tőle.
Menj vissza Toblihoz és jönnek a fejlemények.
33.6%
GUADOSALAM
Menjünk LeBlanc rezidenciájához (a nagy épület északra) és beszéljünk az őrökkel.
Na és akkor most jött el az ideje O’aka tartozásának az elintézéséhez. Mentsünk állást és menjünk a kocsmába (Save Sphere-től jobbra). Beszéljünk a kocsmárossal a speciális ajánlatról, ami 10000-be kerül. Várjunk addig míg azt nem mondja “It is the last person you would expect…”. Ha ez nem történne meg akkor resetelj és próbáld addig, amíg elő nem jön. Ha megvan, akkor nyomj egy négyzetet a kocsmáros előtt és így eladunk neki 100000 Gil értékben. Ezzel és az előző misszióban szerzett pénzzel már könnyen rendezhetjük O’aka adósságát, akár most is megtehetjük, ha odamegyünk. Aztán vegyünk O’akától cuccokat és adjuk el a pultosnak. (Ha mindezt nem most teszed meg, akkor is mindenképp a harmadik fejezet Macalina Woods szekciója előtt tedd meg.)
33.8%
THUNDER PLAINS
Beszéljünk Ciddel Thunder Plains déli részén (a térképen x jelöli). Várni fog ránk, ha az első fejezetben teljesítettük a Zanarkandbeli dolgokat.
34.0%
MACALANIA WOODS
Menjünk oda, ahol korábban Tromellel beszéltünk és találkozzunk Bayrával. Azt mondja, hogy meg kell találnunk a többi zenészt lebegő pillangók gyűrűjében. Menjünk vissza a négyes kereszteződéshez, majd dél-keletre. Donga a varázsút kereszteződésénél lesz. Ezútán menjünk tovább az ösvényen a kezdő részhez. A Save Sphere-nél menjünk jobbra a négyes kereszteződésig, itt aztán délre, ahol Pukutakot találjuk meg.
35.4%
CALM LANDS
Clasko elhagyja a hajót és a Calm Lands keleti részére a Monster Cave-hez szalad. Kövessük és segítsünk neki a Chocobo Ranch megtisztításában. Azokat az ellenfeleket keressük, akik másfelé néznek, mint a többiek. A misszió után térjünk vissza Calm Lands-re egy kis Gyshal Greensszel, amit Clasko ad nekünk. Addig szaladgáljunk, ameddig egy Chocobóval nem kerülünk össze egy harcban. Használjuk az Item menüből a Gyshal Greent a Chocobón, az ellenfeleken használjuk az Attackot a többi karakterrel. Mikor le lettek győzve, akkor a Chocobónak még egyet kell adni, hogy elkaphassuk (a harmadik fejezet végéig el kell kapnunk egy ilyen állatot). Menjünk a Travel Agencyhez a térség közepén és beszéljünk Liannel és Aydével a nyugati oldalon.
(Megjegyzés: Csak emlékeztetőül, 400 PR pontra van szükséged a Publicity kampányhoz, mielőtt az ötödik fejezetben visszatérsz ide.)
36.2%
ZANARKAND RUINS
Beszéljünk Isaaruval, majd menjünk át a romokon a Dome Areába, és benn beszéljünk Isaaruval. A harmadik fejezet vége előtt teljesítsük az Operation: Monkey! minijátékot is.
36.6%
DJOSE TEMPLE
Menjünk el a Djose Highroadra, hogy megszerezzük a Syndicate Uniformot.
37.0%
BIKANEL DESERT
Beszélgessünk az Al Bhedekkel, akik fuvaroznak minket, majd győzzük le Logos-t, hogy megkapjuk a Syndicate Uniformot.
(Megjegyzés: Csak emlékeztetőül, ne ássunk sokat, mert később nem fogunk tudni akkor, amikor feltétlen szükség volna rá.
37.2%
MOUNT GAGAZET
Beszéljünk Kimahrival kétszer (vagy többször, hogy biztosak legyünk). Amikor követjük a Syndicate Fem-Goonokat, akkor a Hot Springs-be (a Save Sphere-nél) már ne menjünk utánuk, hanem inkább fel a hegyre. Menjünk fel egészen az északi kiálló részig, ahol átvezetőt fogunk látni. (Megjegyzés: ha nem látjuk azt a részt, ahol Rikku, Paine és Yuna lefelé néznek a Syndicate Goonra, akkor töltsük újra az előző állást, mert nem lesz meg a szükséges százalék). A történtek után győzzük le Ormit, jutalmul kapunk egy újabb Syndicate Uniformot.
38.2%
CELSIUS
Mivel mindegyik Uniform megvan, megnézhetjük hogyan viselik azokat.
38.4%
GUADOSALAM
Ez megint egy elég hosszú misszió, a lényeg, hogy be kell lopóznunk a kastélyba és visszaszerezni a korábban ellopott Sphere-t.
41.8%
CELSIUS
Tanúi lehetünk, ahogy a legénység eldönti, hogy Bevelle-be megyünk.
42.2%
BEVELLE
Szintén kemény Mission. Meg kell szereznünk a Dark Knight dressphere-t. Akkor van vége a missziónak, amikor az ismerős ellenfelet legyőzöd.
44.8%
CHAPTER III.
(Megjegyzés: Menjünk el Djose Temple-be, mielőtt Hotspottá válna. Csak járj, körbe és beszélj az emberekkel. Semmi különöset nem kell tenni, de a százalékhoz kell.)
CELSIUS
A kezdő anim után menjünk át a Cabinba és pihenjünk.
45.6%
LUCA
Győzd le az ellenfeleidet Sphere Breakben, de a második után ments állást, mert a harmadik után egyből automatikusan Shinrával fogsz összekerülni. Őt is le kell győznöd, de nem csak a százalékért, hanem egy nagyon hasznos dressphere miatt is.
46.4%
MI’IHEN HIGHROAD
Győzd le a meghibásodott Machinát, amely a lakosokat bátalmazza. A többiből is irts ki, annyit, amennyit tudsz. Némelyik bizonyos eseményekhez szükséges (pl. azon a környéken, ahol a Machina egy kis sziget közepén van). Azonban ez a 100%-ot nem befolyásolja, úgyhogy ebből a szempontból nem feltétlen szükséges.
47.0%
MUSHROOM ROCK ROAD
Beszéljünk Lucillal és Yaiballal, a bejárat közelében.
47.4%
DJOSE TEMPLE
Menjünk a templom felé, ahol Gippallel találkozunk.
47.6%
MOONFLOW
Beszéljünk Toblival a kocsi mellett a parton.
47.8%
GUAODSALAM
Beszéljünk a nappaliban Logosszal és Ormival (az alsó szinten a jobb oldali ajtó), fenn pedig a hálószobában LeBlanc-kal. Menjünk vissza a nappaliba és beszéljünk megint Logosszal és Ormival, majd a titkos átjárón menjünk át Logos szobájába, amely a második ajtó, ahogy jössz. Nézzük meg Logos és Ormi Sphere-jeit. Beszéljünk Maechennel, ne felejtsük, hogy ne nyomjunk semmit, mondja csak végig a mondókáját nyugodtan. Menj vissza oda, ahol a második fejezetben a küzdelem volt LeBlanc-ékkal és ugorj fel a balra lévő ládára, majd menj végig körbe, hogy begyűjtsd a Crimson Sphere Fourt. Menj vissza a Celsius-ra és nézd is meg Shinránál.
49.8%
THUNDER PLAINS
Beszéljünk Liannel és Ayde-del Thunder Plains északi részén (a térképen x jelöli a helyüket). Jelöljük meg nekik Kilikát célpontul a kereséshez.
50.0%
MACALANIA WOODS
Mielőtt ezt megpróbálnád, feltétlen fizesd ki O’aka tartozását. Ha mégsem tetted, akkor csináld most, bármi áron (Lady Luck/Gillionaire is megteszi, ha legyőzöd Shinrát a Lucán). Miután megtörtént a kifizetés menj a Travel Agencyhez, és védd meg a támadásoktól, valamint mindig válaszd a „Keep Going…”-ot.
50.8%
BIKANEL DESERT
Beszélj Marnelával a Cactuaroknál, és ha akarsz, belekezdhetsz egy Cactuar minijátékba is.
51.2%
CALM LANDS
Szabadítsuk ki a barlangban rekedt turistákat, majd látogassunk el a Travel Agencyhez a terület közepén, és ellenőrizzük, hogy Shinra elhelyezett egy CommSphere-t erre a részre. Látogassuk meg a Chocobo Racnchot, kövessük a rámpát középen, majd menjünk balra Shinra után. Nézzük meg, hogy ide is elhelyezi a CommSphere-t.
51.6%
MOUNT GAGAZET
Másszunk fel egészen a csúcsig és küzdjünk meg Garik Ronsóval.
52.0%
ZANARKAND RUINS
Beszéljünk Isaaruval a Dome résznél. Ne feledjük, hogy a harmadik fejezet vége előtt teljesítenünk kell az Operation: Monkey! minijátékot.
52.2%
BESAID ISLAND
Tisztítsuk meg a templomot a gonoszoktól (tulajdonképpen végig kell mennünk rajta), majd ismét egy ismerős ellenféllel akadunk össze.
54.2%
KILIKA ISLAND
Osonjunk át a kikötőnél (próbáljuk meg első blikkre), majd az erdőn a Kilika Temple-ig. Menjünk rajta keresztül, szabadítsuk ki Barthellót, aztán ne felejtsük el felvenni a Samurai Dressphere-t és küzdjünk meg még egy ismerős ellenséggel.
55.2%
CELSIUS
Magától pörög a cselekmény.
55.8%
BEVELLE
Figyeljük Gippalt a Highbridge és Antechamber helyszínekről, majd a Bevelle Undergroundban tanúi lehetünk egy jelenetnek Nooj, Baralai, és Gippal között. Ez az a hely, ahol Bahamuttal küzdöttünk. Szerezzük meg a Crimson Report One-t és menjünk vissza a Celsius-ra, hogy Shinránál megnézhessük.
57.4%
Megjegyzés:
Mielőtt továbbmennénk ellenőrizzük, hogy megcsináltuk-e az alábbiakat:
– elfogni egy Chocobót
– csinálni a PR kampányt
– megcsinálni az Operation: Monkey! minijátékot Zanarkandon
DJOSE TEMPLE
Menjünk végig a templomon, hogy találkozzunk a fejezet utolsó ismerős ellenfelével. Miután Yuna azt mondja a Farplane Abyss-nél: „I’m all alone…”, nyomjuk meg az X-et négyszer, hogy halljunk négy fütyölést. Az is egy módszer, ha elkezdjük nyomkodni az X-et, miután Yuna ezt mondta, amíg el nem viszik.
59.6%
CHAPTER IV.
CELSIUS
Beszéljünk Paine-nel a fájdalmáról (a Decken találjuk meg). Ezután menjünk vissza a Bridge-re és nézzük meg a Crimson Report Two-t és a Crimson Report Three-t. Menjünk át a Cabinba, beszéljünk a pultossal és pihenjünk.
61.4%
CELSIUS / COMMSPHERE NETWORK
Nézzük meg a Besaid Island CommSphere-t és beszéljünk Wakkával.
Nézzük meg a Kilika Island CommSphere-t és beszéljünk Donával.
Nézzük meg a Mushroom Rock Road CommSphere-t és beszéljünk Yaiballal.
Nézzük meg a Bevelle CommSphere-t és beszéljünk Marodával.
62.2%
CELSIUS
Beszéljünk Buddyval, majd Paine-nel a Bridge-en. Utána egy automata rész jön, eldől, hogy ismét lesz egy koncert.
63.0%
CELSIUS / COMMSPHERE NETWORK
Nézzük meg a Besaid Island CommSphere-t, és harmadszorra láthatjuk, hogy Wakka kijön a sátrából, hatodszorra pedig azt, hogy Becklem fenyegeti az Auroch-okat.
Nézzük meg a Kilika Island CommSphere-t és beszéljünk Barthellóval. Próbáljunk rázoomolni a templom bejáratára.
Nézzük meg a Luca CommSphere-t, és harmadszorra láthatjuk Shelinda interjúját egy emberrel, aki a blitzball visszatéréséről beszél.
Nézzük meg a Mi’ihen Highroad CommSphere-t és a következőket fogjuk látni.
-1 Ruins / a Ruins Machina meghibásodik
-1 Newroad / egy kisebb tömeg kezd gyülekezni
-2 Hover Crash Site / egy csapat Machina körülvesz egy hovert.
-2 Shinra’s CommSphere (Ha nem működik, akkor folytasd tovább, ha működik, akkor viszont ugorj a 3. pontra)
*-2 Travel Agency, elöl / Chocobo Eater kerget egy sirályt
*-2 Travel Agency, hátul / Scene involving terminal
*-2 Newroad / Chocobo Eater kerget egy hovert
-3 Travel Agency, elöl / Rin beszélget egy hover sofőrrel
-3 Travel Agency, hátul / egy ember leesik a tetőről (Ha nem működik, akkor folytasd tovább.)
*-3/Hover Crash Site / Rin talál valamit a roncsok közt.
A fentiek Rikkura terelik a gyanút, vagy ha nem, akkor a Chocobo Eaterre, amely talán százalékokat ér (de az is lehet, hogy nem, megoszlanak a vélemények).
Nézzük meg a Djose Temple CommSphere-t és az első képet, amikor egy Al Bhed közeledik a sphere felé.
Nézzük meg a Guadosalam CommSphere első képét, ahol Ormi Yunával beszélget.
Nézzük meg a Thunder Plains CommSphere első képét és mozgassuk a kamerát jobbra, hogy lássuk Shinra legújabb találmányát.
Nézzük meg a Macalania Woods, Entrance CommSphere első képét, ahol három zenész jelenik meg, és aggodalmukat fejezik ki az erdőért.
Nézzük meg a Macalania Woods, Travel Agency CommSphere második képét, hogy O’akával beszélhessünk.
Nézzük meg a Bikanel Desert’s CommSphere első képét, hogy Nhadalával beszéljünk egy új sivatagi veszélyre vonatozóan. (Próbáld mozgatni a kamerát az egész helyszínen. Lehet, hogy sokáig tart, de beszélni fog veled. Próbáld megnézni a sátrat mögötted.)
Nézzük meg a Calm Lands, Chocobo Ranch CommSphere harmadik képét, hogy lássuk Clasko azt mondja a Chocobónak: “You’re a good boy, aren’t you?”
Nézzük meg a Mount Gagazet, Mountain Gate CommSphere-t és beszéljünk Kimahrival.
Nézzük meg a Mount Gagazet, Hot Springs CommSphere-t tizenötször. A következőket fogod látni:
Tobli, Buddy / pultos, O’aka, Isaaru / Maroda / Pacce, Lucil / Elma, Maechen,
Cid / Nhadala / Rin, és Dona.
67.4%
MOONFLOW
Kergessük végig Toblit a Moonflow térségben egészen a Guadosalam bejáratáig. Egy Charm Bangle segít könnyíteni a fájdalmon.
68.2%
CELSIUS
Gyakoroljunk a Thunder Plains koncertre, ehhez menjünk a Cabinba és beszéljünk Rikkuval. Ezután átvezető jelenetek jönnek.
69.2%
CELSIUS / COMMSPHERE NETWORK
Nézzük meg a Besaid Island CommSphere-t egyszer egy jelenetért, amihez rá kell zoomolnunk Beclem fejére, majd másodszor egy Luluval és Wakkával történő beszélgetés miatt.
Nézzük meg a Kilika Island Port CommSphere-t háromszor, Donás jelenetekért.
Nézzük meg a Kilika Temple CommSphere-t a Barthellós jelenetért (Próbáljunk a bejáratra zoomolni).
Nézzük meg a Mushroom Rock CommSphere-t kétszer. Először Lucilt láthatjuk, másodszor pedig Yaibalt.
Nézzük meg a Moonflow CommSphere-t kétszer. A második egy vicces beszélgetés lesz egy Hypello és Elma között.
Nézzük meg a Guadosalam CommSphere-t kétszer, ha nem nézted meg korábban. Ha igen akkor elég egyszer is, hogy halljuk mit gondol Ormi a koncertről.
Nézzük meg a Macalania Woods Travel Agency CommSphere egyszer, ha már láttad korábban. O’aka kilép a Travel Agencyből és elindul a koncertre.
Nézzük meg a Zanarkand Ruins CommSphere-t háromszor. Először Isaaru fog beszélni a koncertről, másodjára ugyanő Marodáról, harmadik alkalommal még szintén őt látjuk, amint megkérdőjelezi annak az értelmét, hogy Zanarkandon van.
71.6%
THUNDER PLAINS
Menj át a titkos barlangon és győzd le Zalamandert.
72.0%
CELSIUS
Automatatörténések következnek. Ránézünk a közönségre, majd beszélünk Toblival, hogy kezdődhet a koncert.
73.0%
THUNDER PLAINS
Megnézhetjük a koncertet magát.
73.4%
CELSIUS
Beszéljünk Maechennel a Bridge-en, és szokás szerint ne nyúljunk semmihez, amíg be nem fejezi. Ezután beszéljünk Leblanc-kal az Engine Roomban.
75.6%
CHAPTER V.
Megjegyzés: Az utolsó fejezetben sok bevezető csak egy „Episode Complete!”-ből áll. Ha nem látod ezeket, akkor valami nem stimmel és nem lesz 100%-os a végigjátszás. Vannak olyan pályák is, ahol több „Episode Complete!” is van, ilyenkor ügyelj rá, hogy mind meglegyen.
CELSIUS
Nézzük meg a Crimson Report Five-ot Shinránál, majd beszéljünk Buddyval a Bridge-en. Menjünk és pihenjünk egyet a Cabinban, majd ébredés után keressük fel Buddyt az Engine Roomban.
77.6%
ZANARKAND RUINS
Episode Complete!
Beszéljünk Maechennel és engedjük, hogy végigmondja utolsó történetét.
78.4%
BESAID ISLAND
Episode Complete!
80.2%
KILIKA ISLAND
Episode Complete!
81.2%
LUCA
Menjünk el a Save Sphere-ig, ami északon van a Mi’ihen Highroad bejárata mellett és itt kiszúrunk egy láthatatlan repülő Moogle-t. Kövessük végig és megkapjuk az Episode Complete! feliratot.
81.8%
MI’IHEN HIGHROAD
Episode Complete! Rin megmutatja az elkövetőt a negyedik fejezetbeli rejtélyből. Kis szerencsével Rikku lesz az.
82.0%
MUSHROOM ROCK ROAD
Küzdjünk meg a többiekkel a mini bajnokságban és nyerjük meg. Ezután menjünk az Observation Deckre a Youth League HQ-n és beszéljünk Lucillal, hogy megkapjuk Nooj Sphere-jét. Térjünk vissza a Celsius-ra és nézzük meg a Deathseeker nevű Treasure Sphere-t. Miután az összes Crimson Sphere-t megszereztük (az utolsó kettő a Bevelle Dungeonben van), és mindet meg is néztük, vigyük azokat a Den of Woe-ba. Menjünk be a barlangba aztán északra. Látunk néhány ijesztő átvezetőt, aztán meg kell küzdenünk a meglehetősen ismerős ellenfelekkel. Episode Complete!
(Megjegyzés: Mivel valószínűleg nincs nálunk az összes Crimson Sphere, ezért a 85% sem fog állni. Szerencsére a Bevelle Dungeon első 20 szintje elég könnyű, úgyhogy ha szeretnénk a százalékokat megszerezni, akkor menjünk oda és kaparintsuk meg a maradék Crimson Reportokat. Ne felejtsük el megnézni azokat Shinránál, majd folytassuk ahol félbeszakadt.)
85.0%
DJOSE TEMPLE
Győzd le az Experiment Machinát mikor az Attack / Special / Defense tulajdonságai 5 alatt vannak.
Győzd le az Experiment Machinát mikor az Attack / Special / Defense tulajdonságai maximumon, azaz 5-ön vannak.
Episode Complete!
(Megjegyzés: Ahhoz, hogy az Experiment Machina tulajdonságait növeljük, menjünk a Bikanel Desertbe és ássunk bárhol a sárga X-eket keresve. Lehet, hogy lassan fognak előkerülni, de légy türelmes. Kb. egy óra elteltével nézzünk vissza Djose-ba és ellenőrizzük a szinteket. Mikor mind 5-ön áll, automatikusan kapunk egy bejátszást, de van lehetőség a kilépésre, ha még nem akarunk megküzdeni. Ha még mindig szükségünk van javításra, akkor menjünk Djose Temple lobby részére és keressük az ajtót balra a lépcsők előtt, amely a kerengő részre vezet. Lesz itt valaki, aki ad nekünk egy javító cuccot.)
85.8%
MOONFLOW
Episode Complete!
86.2%
GUADOSALAM
Csatlakozzunk a központi téren gyülekező tömeghez. Episode Complete!
Térjünk vissza Guadosalamra és beszéljünk Tromellel az ajtón kívül a terület bal felső részén. Lépjünk be a házba és megszerezzük Baralai Sphere-jét. Menjünk a Celsius-ra és nézzük meg a Yevon’s Secret nevű Treasure Sphere-t.
87.4%
THUNDER PLAINS
Győzzük le az ellenfeleket, akik a tornyokat ostromolják. Összesen tíz van és az utolsó középen, a második helytől balra. Menjünk a titkos barlangba (akkor jelenik meg, mikor a Humbaba nevű Boss-t legyőzzük) és menjünk át rajta, hogy találkozzunk Ciddel a középső ösvényen. Ezután győzzük le a Machina Panzer Boss-t és Episode Complete!
Menjünk vissza a hajóra és beszéljünk Ciddel a Decken, majd térjünk vissza a Bridge-re és nézzük meg a bejátszást Ciddel.
88.4%
MACALANIA WOODS
Nézzük meg a jeleneteket mindkét vizes résznél. Episode Complete!
Nézzük meg a jelenetet O’akával és Wantzcal a Travel Agency közelében. Episode Complete!
89.0%
BIKANEL DESERT
Keressük meg mind a kilenc Gatekeepert és vigyük őket vissza a Cactuarokhoz. A helyszínek a következők:
(Megjegyzés: ahhoz, hogy megjelenjenek, beszélnünk kell a megfelelő „Cactuar Mamával”.)
1. Lobivia – Bikanel Desert, oázisban
2. Toumeya – Besaid Island, parton
3. Loberia – Guadosalam Chateau, Ormi szobájában
4&5. Areg & Arroja – Calm Lands, Gagazet Entrance (Chocobón lovagolva)
6. Islaya – Thunder Plains, Tower 9 (fenn északon)
7. Chiapa – Kilika Island, Forest, az első ösvényen jobbra lesz egy kiugró fa, ahol nyomj X-et, hogy felmássz.
8. Erio – Mt. Gagazet, a csúcson
9. Bartschella – Kilika Port, Dona házában
10. Frailea – Cactuar Hollow (Cactuaroktól északra).
Miután ezekkel megvagy, le kell győznöd Jumbo Cactuart.
Mielőtt megint visszamennél Bikanel Desertbe, fejlessz sokat. Túl kell majd élned néhány nagyon kemény támadást, és nem árt a jó Attack/Defense. Mikor felkészültél, menj vissza Bikanel Desertbe és győzd le Angra Mainyu-t. Episode Complete!
Még menjünk vissza a Cactuarokhoz és beszéljünk Benzoval.
90.2%
BEVELLE
Episode Complete!
Via Infinitóban (a Bevelle Temple-ben a jobb oldali folyosón bemenve találjuk meg) szerezd meg a Crimson Report Sixet a 0. szinten, majd a Crimson Report Eightet a 20.-on. Nézzük is meg ezeket a Celsiuson.
Az utolsó szinten le kell győznünk Tremát. Ez iszonyatosan nehéz, nem árt felkészülni.
92.0%
CALM LANDS
Mostanára kellett valamelyik vállalat Publicity szintjét 5-re kell hozni (400 pont).
Meg kell csinálnunk a Chocobo Ranch sidequestet is. Ez elég hosszú, a lényeg röviden:
Tanácsos elindulni és 14 Chocobót elfogni. Ez azért jó, mert ha több Chocobónk van, nagyobb az esély, hogy a Choco Runnerek visszatérésének. Ha ez elfogott 14-ből csak három vagy kevesebb a max, azaz ötös szintű, akkor engedjünk el egyet és fogjunk helyette egy másikat. Ismételjük addig, amíg lesz négy olyan Chocobónk, amelyek ötös szintűek.
– Küldjünk el három egyes szintű Choco Runnert, és várjuk meg, hogy visszatérnek épségben.
– Fejlesszük őket kettes szintre, ha nem megy, akkor szerezzünk többet és nézzük meg őket tudjuk-e.
– Küldjünk el három kettes szintű Choco Runnert, és várjuk meg, hogy visszatérnek épségben.
– Fejlesszük őket hármas szintre, ha nem megy, akkor szerezzünk többet és nézzük meg őket tudjuk-e.
– Ismételjük ezt a négyes és ötös szintekkel is.
Mikor ezzel megvagyunk, akkor a Chocobo Dungeon ki fog nyílni. Sajnos térkép nincs, de ha elég ideig vagy benn, előbb-utóbb találsz egy AP Egg-et. Ezután próbáld megkeresni a középsőt a zárt ajtók közül az északi részen. Ez most ki fog nyílni, elénk tárva az Anything Eatert. Győzzük le, majd a másik két ajtót is próbáljuk meg kinyitni. Mikor ezt teljesíted, akkor kinyílik a fő ajtó, ami a többi mögött van. Ennek jutalmaként megkapjuk az Amazing Chocobót. Episode Complete!
92.4%
MOUNT GAGAZET
Episode Complete!
93.6%
CELSIUS
Miután mindenhol megkaptuk az Episode Complete! feliratot, megkapjuk a Mascot Dressphere-t.
Beszéljünk Brotherrel és menjünk Farplane-re.
94.2%
FARPLANE
Menjünk a Farplane Glenbe és beszéljünk a Leblanc, Ormi, Logos hármassal.
95.0%
CELSIUS
Miután beszéltünk LeBlanc-kal és bandájával, térjünk vissza a hajóra, és keressük fel Shinrát a Bridge-en, Buddyt és Brothert a Decken és Cidet a Cabinban. Ezután beszéljünk Brotherral, hogy visszatérjünk oda, ahol LeBlanc vár ránk, de aztán rögtön térjünk is vissza a Celsius-ra. Menjünk a Deckre, hogy egy jelenetet lássunk Rikkuval és Yunával.
96.0%
FARPLANE
Győzzük le Vegnagunt, majd a végső Boss-t, Shuyint.
100.0%
Miután legyőzted az utolsó Boss-t, várd meg a jelentet a Farplane Glennél, és nyomj X-et, amikor a fütyülést hallod. Ha félsz, hogy lemaradsz róla, akkor nyomkodd az X-et végig a befejezés alatt, elvileg nem ugrik át egyetlen jelenetet sem, de azért légy óvatos. A pontosítás végett akkor kell X-et nyomnod, amikor Yuna és a Gullwingek visszatérnek arra a részre ahol LeBlanc, Ormi, és Logos vártak. Amikor a Fayth előtűnik és egy kérdést tesz fel Yunának, válaszolj Yes!-szel (az első opció). A Perfect Endinget akkor láthatod, ha a Credits lefutott, és ekkor van lehetőséged, hogy egy „New Game+” játékállást ments.
Zárószó
Ha nem sikerült a 100% ne csüggedj, ne feltétlenül sikerülhet mindjárt elsőre. Próbáld újra játszani és pár dolgot változtatni. Például válaszd a New Yevo-t a Youth League helyett, vagy ne mentsd meg Guadót, stb. Másodjára biztos sikerül begyűjteni a hiányzó százalékokat.
[Doboz] Yuna
Sin legyőzése után Yuna visszatért az otthonába, Beasaidre. A napok gond nélkül teltek, de érezte, hogy valami hiányzik. A Video Sphere, amit Rikku mutatott meg neki, elég okot adott arra, hogy újra kalandozásba kezdjen. Most, hogy Sphere Hunterként ténykedik, lehetősége van az élet vad oldalát is megélni. Ráadásként van valaki, akit nem tud elfelejteni.
[Doboz] Rikku
Az alatt a két év alatt, mióta Yunával legyőzték Sint, Rikku beutazta Spirát egy csapat Al Bhed társaságában. Sin legyőzése után egész Spirát elkapta az igazság utáni kutatás szele, ez alatt Rikku és Brother megalapították a Gullwings nevű Sphere Hunter csapatot egy pár másik Al Bheddel. Yunát is beszervezték, és azóta együtt utazgatnak a Celsius-szal. Rikku hihetetlen életerejével a csapat mozgatórugója.
[Doboz] Paine
Paine legfőbb ismertetőjegyei a hatalmas egykezes kardja és a közömbös viselkedése. Azért csatlakozott a Gullwings-hez, mert valami történt a múltjában, de erről senki nem tud biztosat. A csapatbeli sok bohóckodás szarkasztikus megjegyzésekre késztetik Paine-t, de a többiek nem csinálnak ebből problémát.