A Frame City Killer az E3 kiállításon is erős Blade Runner PR környezetet kapott – legalábbis a hirdetőtáblák és színfalak erről árulkodtak. Lazán öltözött, öltönyös, napszemüveges, borostás arc, aki az apokaliptikus jövőképben leledző Frame City-ben szedi halomra a gengsztereket és az alvilági szervezeteket. A villódzó videókból és a mai napig nyilvánosságra került press anyagokból egyértelműen kiderül, hogy kőkemény GTA klónt kapunk majd – csak mindezt Xbox 360-as köntösben tálalva.
Igazából aki innovációra számított, az most csalódni fog (azt meghagyja a Nintendo a népnek: ez valójában nem más, mint egy 2047-ben játszódó ázsiai San Andreas azzal a különbséggel, hogy a gonosz alvilági szervezetet nem kiépíteni, hanem elpusztítani kell. A főhős egy Crow fedőnevű, tipikusan Max Payne stílusjegyeket magán hordozó liberális gondolkodású figura, aki a nemes egyszerűséggel csak Khannak nevezett elborult elméjű, sérült lelkű alvilági boss elpusztítására adta az életét. Tipikusan magányos, ugyanakkor furfangos arc, aki a vibráló, neonfényekkel telített, korrupciótól szenvedő városka utcáin és nyomvonalain haladva menetel előre a semmivel felfegyverkezve. Habár az E3-on csak pre-renderelt videó és összemontírozott Gameplay villanások telítette mozgóképekből értesülhettünk, mi is fortyog a Namco boszorkánykonyhájában, Lin Leng, a cég marketing managerének szófoszlányaiból kiderül egy-két apróság.
A narkotikumokkal és bűnözéssel foglalatoskodó Khan fűbe harapásáig rengeteg apróságot kell majd véghezvinni a játékban. Be kell épülni szórakozó helyekre, kialakítani baráti kapcsolatot a helyi jó és rosszfiúkkal, elkötni pár kocsit, részt venni autósüldözésben, fizikai kondíciónk javításában, korrupt rendőrök és felsővezetők likvidálásában, bandaháborúkban, kémkedésben, megfigyelésben és még sok más finomságban. Hősünk nem csak és kizárólag a run’n gun módszerrel érvényesítheti az akaratát – számtalan út létezik majd az egyes feladatok elvégzésére, hiszen pl. a lefizetés, de a lopakodás is kifizetődő lehet egy-egy alkalommal. Gyakran szükség lesz Crow speciális képességeire (merthogy azokkal is rendelkezik), hogy nesztelenül, rezzenéstelen arccal terítse le őket, vagy szerezzen információt egy-egy alküldetés teljesítéséhez. A napszakok különös figyelmet kapnak a kalandok során, ugyanis éjszaka teljesen más dolgokat lehet művelni az utcákon (pl. van, akit csak bizonyos időpontokban lehet megfigyelni, vagy eltenni láb alól), bárokban, szórakozóhelyeken, vagy szigorúan őrzött területeken, mint nappal. Példa: fülest kapunk, hogy XY a Z helyen T időpontban titkos ügyleteken machinál. Nincs más dolgunk, mint valahogy eltölteni a napot (szerencsejátékkal, a fizikai erőnlét edzésével, kávéiszogatással, esetleg megfigyeléssel, stb.), hogy aztán este fitten és erőtől duzzadva készüljünk fel az esetleges incidensre. Ezek a tényezők fontos szerephez jutnak a karakter fejlődése során, hiszen minden feladatot nem lehet majd akármilyen jellemzőkkel sikeresen teljesíteni.
Ahogy a játékos szép lassan kiépíti magának a Khanhoz vezető útvonalat, váratlan fordulatok is érhetik majd – ilyen pl. a boss szintén bűnöző családjának felbukkanása, akiknél megint csak puhatolózni, illetve kémkedni kell – bennük és az ő üzleteikben rejlik majd a továbbjutás kulcsa.
Az összecsapások nem csak lőfegyverekkel, hanem kézzel, autóval, és egyéb „gyilkolásra alkalmas” eszközzel is véghezvihetőek lesznek. Lehajíthatunk valakit pl. egy felhőkarcoló tetejéről, ledobhatjuk egy liftaknába, vagy el is üthetjük, ha pl. egy éjszakai bár ajtaján kisétálva elindul embereivel a sötét éjszakába.
A játék látványvilágára talán a pazar jelző szolgál a legjobban: a városról süt a korruptság, a realizmus sci-fi vonásokkal keveredő képei alá tökéletesen passzolnak az Unreal motor „fícsör”-jei.
Az NPC karakterek nagyon nagy számban vannak jelen, az omladozó falak és üvegpaloták keveredése, a mocsok és a hulladék az utcákon, a megcsillanó fény a járműveken, az égbe magasodó épületek közötti kis utcákba beszűrődő fény abszolút negatív jövőbeli képet fest. Bár a motor maga is még csak bétastátuszban leledzik és a program is előrehaladott állapotában volt a kiállításkor, nagyon látszik rajta, hogy generációváltásra készül a játékipar. A Frame City Killer elméletileg az Xbox 360 nyitócímek közé tartozik, s mivel a konzol pontos megjelenése is kérdéses, a Namco Hometek fejlesztői másokhoz hasonlóan tartják magukat a „valamikor idén év végére” előirányzott megjelenéshez.