Káprázatos kivitelezésű autóverseny, tökéletes törésmodell, az NFS:MW, Destrucion Derby és a Burnout keveréke.
Miközben a játékos berkekben legtöbben csak a számadatokkal dobálóznak, akadnak olyanok is, akik a minőséget, a szavatosságot tartják szem előtt. Valószínűleg ezen táborba tartozik a Torontóban székelő Pseudo Interactive is, akik a korábbi Cel Damage-en (1999.) felbuzdulva és egy Xbox360 SDK-t kerítve nekiláttak a modernkori Destruction Derby elkészítésének. A név találó: a Full Auto ugyanis ötvözi a legsikeresebb produktumok vizuális gyönyörét a NFS árkádszerűségével, a Burnout életérzésével és az egykori Destruction Derby pusztításával is. Az eredmény egy olyan impresszív, élménybombákkal érkező alkotás, amelyhez foghatót csak a tavalyi GDC (játékfejlesztők konferenciája) Microsoftos Crash demója hitethetett el velünk. (Megjegyzem, az akkori XNA platform erejét prezentáló alkotást szintén a Pseudo Interactive követte el; az ott elkészített sérülésmodellt egy az egyben átültette a címben szereplő autóversenybe. Tehát a Full Autóból szivárogtatták ki a programozó urak az elkészült részleteket.) Habár az ott látott szanaszét szakadó kasztnikból, a gyűrődő és lerobbanó elemekből, az üvegek sérüléséből, a különböző fényeljárásokból még nem látszott, hogy ez a massza valaha játékká növi ki magát, pedig valójában mi is lehetne alkalmasabb egy harc alapú száguldozós móka elkészítésére?
A képzelet szülte Staunton városka utcáin nem könnyű győzedelmeskedni. Nem egyszerű autók száguldoznak az utakon, mindegyikük nehézfegyverzettel van felszerelve, hogy a célon elsőként haladhasson át. Igen, mint minden játékban itt is az a cél, hogy te egyedül szeld át először a győzelmet jelentő csíkot, ám ha azt gondolod, hogy rutinból és technikából ez sikerülhet, hatalmasat tévedsz.
A Full Autóban ugyanis az a cél, hogy – szó szerint – bármi áron te érj célba elsőnek. Ha ehhez az szükséges, hogy felrobbants egy benzinkutat, eltorlaszolj egy felüljárót, vagy átalakítsd az utcát, hát megteheted. A Burnouthoz hasonló játékmenet bár lineáris, mégis rengeteg meglepetést tartogat. Nem elég, ha összezúzod–szétlövöd a kasztnira erősített golyószórókkal ellenfeled, ki is kell löknöd. Nem sikerül? Semmi baj, indíts el láncreakciót, ami átformálja a környezetet, úttorlaszokat hoz létre, vagy új, számára előnytelen útvonalat jelöl ki.
A Full Auto világa elképesztő: minden egyes tereptárgy, ami az út mellett, vagy közelében van, teljesen porrá zúzható, deformálható és elmozdítható. A villanyoszlopoktól és a padoktól kezdve az újságosbódén és a házakat tartó támpilléreken, benzinkúton keresztül a kocsikig minden közlekedési eszköz és létesítmény elpusztítható, felrobbantható és céljaid eléréséhez felhasználható. A plusz érdekesség az, hogy ezek egyike sem előre leprogramozott szkriptek alapján viselkedik, ugyanis az Xbox 360 hardvere elég erős vas ahhoz, hogy mindent valós időben számoljon. Éppen ezért fontos a sebesség, a becsapódás szöge, a robbanás mérete is, hiszen egy jól irányzott pusztítás teljes láncreakciót indíthat el a környezetrombolásban, ami igencsak megkönnyítheti a dolgod a többiekkel szemben. Mire gondolok itt?
Az idei E3 Xenon teszthardverein futó verziókon jó példát láthatott a nagyérdemű erre az esetre: a dominóelvet szemléltető „Hot Spot”-ok közül talán egy Tanker volt a legérdekesebb, mely a vezetett kocsiból zúduló golyózápornak köszönhetően „apró” robbanással belepukkant egy propán-bután gáztartályba. A láncreakció beindult, és a tartály az égbe emelkedve pontosan egy benzinkút kellős közepébe robbant, ettől szétszakadt egy nagyobb épület, amelyből az útra hulló törmelék elzárta a mögöttünk száguldó és látszólag egyre idegesebb ellenfelek útját.
A Criterion-féle Burnout szériához hasonlatosan a felzárkózáshoz igénybe kell vennünk a Dirty Driving (piszkos és aljas vezetési forma) énünket is. „Vissza kettő, padlógáz!” ordítja az egyszeri játékos, mikor a gázpedálra ráfeküdve elindul a szembejövő sávban, hogy a csúsztatásokkal, a koccanásokkal, kilökésekkel mindinkább feljebb tornássza a Burnout-szintmérő parázsló jelzőcsíkját. A felzárkózást elősegíti a nitró, melyből elegendő mennyiség esetén (bónuszok, szorzók és upgrade a Burnouthoz hasonlatos variációkban kerül elénk, úgymint: Takedown, Drift, koccanások, karambol, stb.) nincs más dolgod, csak beletaposni és az összeolvadó tájban autózva hátsón durrantani az előtted haladó ellenfeled.
Pseudóék azonban tovább mentek azzal, hogy egy kisebb időutazós mókát is belecsempésztek az adrenalint zabáló játékmenetbe: ha ugyanis elegendő tereptárgyat pusztítasz el, robbantasz fel vagy törsz porrá, szép lassan elindul felfelé az ún. Wreck-meter jelzőcsík, amellyel a legforróbb esetekben visszaforgathatod az idő kerekét. Hogy mire jó ez? Egy végzetes esetet követően az Y gombra ráfeküdve a Wreck-metered töltöttségi szintjéig visszafordíthatod az utolsó pár másodpercet, hogy egy gyors korrekcióval kikerülhesd a számodra végzetes balesetet. Ez újfajta élménnyel fűszerezi az egyébként is impozáns játékot – szerencsére a pályaszakaszokat tervező urak alaposan ellátták a Full Autót az aszfaltcsíkok mellett elpusztítható tárgyakkal. A fizikai modellt tekintve tökéletes megvalósítású vasbeton, fa, üveg és egyéb anyagok élethűen deformálódnak, sérülnek és semmisülnek meg, így a pusztítás igazán szemet gyönyörködtető. Megjegyzem, hogy a pusztításért bónusz pontokkal jutalmaz a program, így az igazán nagy robbanások után busás összeget lehet kaszálni, amivel a későbbiekben módosíthatod autód vagy újabb extrákat unlockolhatsz ki. Természetesen az autók felfegyverzése nagyban függ a jármű fejlettségi szintjétől, így gyakran lesz szükség kompromisszumokra is.
Habár a Full Auto elsősorban a pusztításról szól, nem csak ebből áll a program: gyakran az őrületes sebességnek köszönhetően észre sem veszi az ember, hogy közben már hússzor útvonalat válthatott, vagy 30 különféle robbanást okozhatott volna. Gyakran a rövidítések, és a titkos átjárók felfedezése teljesen a véletlenen múlik: mialatt elszállsz egy rámpára hajtva, átrepülsz néhány garázsépületen, a levegőben kóvályogva észreveszed, hogy a korábbi lehajtónál bizony egy nyílegyenes út bújik meg a válaszfal mögött. Legközelebb minden bizonnyal az újonnan felfedezett útvonalon fogsz haladni, ám követőid sem lükék. Tanulnak, okosodnak és rögvest utánad indulnak. Rombolnak, hogy zsákutcába juss vagy akadályba ütközz. Itt már nem szabad lebecsülni az AI képességeit a magasabb nehézségi fokozatokon!
A színhely-városka, Staunton öt különböző körzetre lett osztva: a flancos üzleti negyedtől kezdve az ipari zónán át a csillogó neonokkal telített szórakoztató központokon túljutva elkocsikázhatsz a durva és erőszakkal teli szektorba is, ahol a felfegyverzett kocsik és mocskos bandák (Shepherds) játszák a főszerepet.
A versenyek nem szabadon választhatóak, az azokon belüli rövidítésektől eltekintve lineárisnak tekinthetőek. Ugyanakkor fel kell készülni arra is, hogy a Wreck-metert sokszor fogjuk olyan esetekben is használni, amikor egy rövidítést kihasználva, ám pl. a sebességet helytelenül megválasztva egy kocsi tetején landolunk, ahonnét nincs visszaút. Ilyenkor jól jön a fentebb említett megoldás, ugyanis pár száz méterrel visszajutva az időben újra lehetőségünk lesz dönteni.
A végleges változatban mintegy tízféle játékmód található majd meg, amihez több mint húszféle négykerekű, felfegyverkezett járgány közül választhatunk. Ez elegendő mennyiség a hatvan körüli futamszámhoz. Multiplayer tekintetében az Xbox Live! a mérvadó, ugyanis hálón játszva egyszerre a maximum nyolcan, a négyjátékos osztott képernyőn (ehhez azért elég nagy televízió szükséges) pedig egyszerre akár négyen is oszthatjuk egymásnak az áldást. Bónuszként néhány arénapálya is elérhető lesz majd, amelyekben értelemszerűen a hozzájuk tartozó játékmódok szerint egymást működésképtelenné téve kell győzedelmeskedni a többiek felett (mint pl. a Destruction Derby-ben).
A fentebb említettekhez – mint kiderülhetett – csodálatos látvány társul. Nem meglepő, hogy a mai csúcs-PC-k grafikai teljesítményét megszégyenítő alkotásban minden egyes autó csillogó-villogó mapping eljárással és több tízezer poligonból épül fel. A környezet kialakítása meseszerű és fotorealisztikus, a fény-árnyék hatások kitűnőek még az éjszakai versenyek alatt is (merthogy ilyenek is helyet kaptak a programban). A törésmodell egyszerűen tökéletes, nem volt még példa olyanra, amit a Pseudós srácok elkövettek. A Full Autón nagyon látszik, hogy nem csak egy ráncfelvarrt, nagyfelbontású, a jelenlegi konzolgenerációról gyorsan átportolt alkotás, sokkal inkább érződik rajta a jövőbeni technológia, a célirányos Xbox360-as fejlesztés, amely egyre inkább kijelöli a jövő játékainak szánt útvonalat.
A Sega égisze alatt érkező Full Auto tökéletes választás lesz a rövidesen debütáló Xbox 360 mellé, hiszen a jelenlegi generációs autós játékokon messze túlmutatva kívánja szórakoztatni a nextgen konzolra beruházó játékosokat.
A Full Auto a következő generációs Xbox minden képességét kihasználja majd: 720p felbontás, hardveres Dolby 5.1-es hangkódolás, vaskos Xbox Live ! támogatás, saját soundtrack, és hasonló nyalánkságok.
A hiedelmekkel ellentétben a Full Auto grafikai motorjának egy bétaváltozata volt az a technológiai demonstráció, ami az Xbox 360 tavalyi GDC-s (Game Developers Conference) erődemonstrációját hivatott prezentálni. Az akkori Xenon SDK-n futó szoftvert hírbe hozták a Microsoft XNA fejlesztői programcsomagjával is, aminek az a lényege, hogy leegyszerűsítse a nextgen konzolok és a PC portolás közötti nehézkes útvonalat.