A Rage-hez hasonlatosan a 2K játéka is a poszt-apokaliptikus világot részesíti előnyben, némi fegyverarzenállal és küldetés orientált játékmenettel megtűzdelve.
Azt már eddig is jól tudtuk, hogy ha 2K-ről van szó, komolyan is gondolják a fejlesztést, és azt is hajlamosak vagyunk elhinni, hogy a Borderlands is nagy dobás lesz a hasonló környezettel operáló Rage mellett. Mégis miben lesz ez más?
A jelenleg is futó GamesCom erre a kérdésre is megadta a választ, illetve a 2K nyilatkozó emberkéje volt az, aki információkkal szolgált nekünk. A Borderlands egy afféle poszt-apokaliptikus FPS és RPG keveréke lesz, amelyben fontossá válnak a küldetések, és természetesen a tuningolások. A leglátványosabb, és egyedibb része a játéknak is a tuningolásokhoz köthető, ám míg egyesek azt hinnék, hogy kocsikról van szó, elárulhatom: bizony a fegyverek vannak főszerepben. Jól hallottátok, a Borderlands-ban különböző talált alkatrészekből tákolhatunk össze magunknak akár teljesen egyedi felépítésű fegyvert. A fejlesztők becslései szerint több, mint 12 millió (!) egyedi fegyvert szerelhetünk össze magunknak. A küldetéseket elvégezve természetesen honorálják is nekünk, amiért tapasztalati pontokat kapunk, és itt érződik igazán a szerepjátékos attitűd, ugyanis szintet léphetünk a pontok gyűjtésével.
Ha isten is úgy akarja, Október 23.-án megérkezik a várva-várt alkotás, PC-re, PS3-ra, és X360-ra.